Edukacyjne problemy kształtujących się społeczeństw wielokulturowych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 270-PES3-1EPKS |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Edukacyjne problemy kształtujących się społeczeństw wielokulturowych |
Jednostka: | Szkoła Doktorska Nauk Społecznych |
Grupy: |
SDNS_ZIMA SZKOŁA DOKTORSKA SZKOŁA DOKTORSKA |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z aktualnymi tendencjami, trendami i problemami edukacyjnymi kształtujących się społeczeństw. W szczególności: przybliżenie zagadnień związanych z edukacją i socjalizacją w dobie przemian społeczno-kulturowych, globalizacji, cyfryzacji i kryzysu zmiany edukacyjnej oraz współczesnych dylematów społeczeństwa. |
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne, studia III stopnia Rodzaj przedmiotu: Obowiązkowy Rok studiów: 1 rok, semestr II Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: konwersatorium - 15 godzin Metody dydaktyczne oraz ogólna forma zaliczenia przedmiotu: Metody dydaktyczne – Wykład konwersatoryjny, dyskusja, praca z tekstem , Forma zaliczenia przedmiotu: egzamin Bilans nakładu pracy studenta: Ogólny nakład pracy studenta: 62h w tym: - udział w zajęciach dydaktycznych: 15h; - przygotowanie do zajęć, studiowanie literatury kierunkowej: 30h - przygotowanie do egzaminu: 15 h - udział w egzaminie: 2h Wskaźniki ilościowe: Nakład pracy studenta związany z zajęciami: - wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 17 h - o charakterze praktycznym: 45h |
Literatura: |
Castalls, M., Himanen, P. (2009). Społeczeństwo informacyjne i państwo dobrobytu. Warszawa: Wydawnictwo Krytyki Politycznej. Giddens, A. (2010). Nowoczesność i tożsamość. „Ja” i społeczeństwo w epoce późnej nowoczesności. Warszawa: PWN. Kwieciński, Z. (2012). Pedagogie postu. Preteksty – konteksty – podteksty. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”. Szymański, M. J. (2021) Edukacja w zmieniającym się społeczeństwie. Warszawa: Difin. Szymański, M. J. (2013). Socjologia edukacji. Zarys problematyki. Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków. Śliwerski, B. (2015). Edukacja (w)polityce. Polityka (w)edukacji. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”. |
Efekty uczenia się: |
SDNS_WG02 - Posiada specjalistyczną wiedzę z zakresu nauk społecznych . Rozumie istotę zjawisk i procesów edukacyjnych kształtujących się społeczeństw oraz zróżnicowane uwarunkowania (społeczne, gospodarcze, kulturowe, prawne); SDNS_WK01 - Rozumie złożoność systemów społecznych i zna problemy współczesnego świata; SDNS_UK03 - Umie poprowadzić dyskusję na istotne tematy związane z rozwojem człowieka oraz funkcjonowaniem społeczeństwa, w szczególności w zakresie zagadnień związanych z edukacją i socjalizacją w dobie przemian społeczno-kulturowych, globalizacji, cyfryzacji i kryzysu zmiany edukacyjnej oraz współczesnych dylematów społeczeństwa; SDNS_KO02 - Jest gotowy do działania na rzecz interesu publicznego. Ma świadomość współczesnej roli uczonego i nauczyciela akademickiego |
Metody i kryteria oceniania: |
egzamin ustny |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marek Konopczyński | |
Prowadzący grup: | Marek Konopczyński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.