University of Bialystok - Central Authentication System
Strona główna

Chemistry Didactics 2

General data

Course ID: 310-CS2-2DCH2
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Chemistry Didactics 2
Name in Polish: Dydaktyka chemii 2
Organizational unit: Faculty of Chemistry
Course groups: (in Polish) 2L stac. II stopnia studia chemiczne-przedm.fakultatywne
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Type of course:

elective courses

Prerequisites (description):

(in Polish) Celem zajęć jest przygotowanie studentów do możliwości prowadzenia dodatkowych zajęć w postaci warsztatów laboratoryjnych, pokazów i przygotowania do olimpiad chemicznych w szkole podstawowej i ponadpodstawowej zgodnie z wymogami reformy programowej. Zainteresowanie uczniów chemią daje im możliwości sprawdzenia swoich wiadomości i umiejętności oraz są idealnym rozwiązaniem dla ucznia, który chce połączyć swój rozwój z przeprowadzaniem doświadczeń i eksperymentów

Short description: (in Polish)

Student zapoznaje się z możliwością popularyzacji chemii w szkole poprzez możliwość prowadzenia dodatkowych zajęć z chemii np. w postaci warsztatów czy pokazów, które mają stworzyć uczniom wszechstronne warunki indywidualnego rozwoju twórczego myślenia i rozwijania pasji badawczych i naukowych , a także pomóc przygotować się do konkursów i olimpiad chemicznych. Student będzie miał możliwość zapoznania się z przykładowymi zadaniami teoretycznymi I etapu Olimpiady oraz zadaniami praktycznymi, które są w kolejnych etapach. Ponadto w miarę możliwości studenci będą również uczestniczyli w warsztatach oraz pokazach chemicznych prowadzonych na terenie szkoły.

Full description: (in Polish)

Profil studiów: ogólnoakademicki

Forma studiów: studia stacjonarne

Rodzaj przedmiotu: fakultatywny

Dziedzina i dyscyplina nauki: chemia

Rok studiów/semestr: II rok II stopnia/ semestr 2

Laboratorium: 30 godz.

Metody dydaktyczne: laboratoryjna, pogadanka, dyskusja

Punkty ECTS: 2

Bilans nakładu pracy studenta:

Ogólny nakład pracy studenta 50 godz. 2 ECTS

Wykłady 0 godz. 0 ECTS

Zajęcia pozawykładowe 30 godz. 1.2 ECTS

Przygotowanie się do zajęć/zaliczeń/egzaminów 16.3 godz. 0.7 ECTS

Zaliczenie/egzamin/konsultacje 3.8 godz. 0.2 ECTS

Wskaźniki ilościowe:

Całkowity nakład pracy studenta związany z zajęciami 5 0godz. 2.0 ECTS

1) wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 33.8 godz. 1.4 ECTS

2) o charakterze praktycznym 50 godz. 1.2 ECTS

Bibliography: (in Polish)

1. Obowiązujące podręczniki i zbiory zadań do szkoły podstawowej i ponadpodstawowej.

2. A. Gumowska, "Laboratorium w szufladzie Chemia" PWN 2015

3.A. Burewicz, P. Jagodziński, " Doświadczenia chemiczne" 1 i 2, WSP 1997

4. A. Bieniek, " Chemia. Doświadczenia chemiczne Zbiór zadań dla liceum i technikum" MatChem 2019

Learning outcomes: (in Polish)

1. Student zna metody nauczania i doboru efektywnych środków dydaktycznych wspomagających prowadzenie zajęć, z uwzględnieniem zróżnicowanych potrzeb edukacyjnych (KP7_WG10)

2. Student zna zasady bezpieczeństwa i higieny pracy w instytucjach edukacyjnych, a także zasady udzielania pierwszej pomocy (KP7_WK3).

3. Student potrafi podejmować pracę z uczniami rozbudzającą ich zainteresowania oraz rozwijającą ich uzdolnienia oraz promować osiągnięcia uczniów (KP7_UW7)

4. Student jest gotów do projektowania działań zmierzających do rozwoju szkoły (KP7_KO3)

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

laboratoryjna, dyskusja, pogadanka

Dopuszczenie do egzaminu – obecność na zajęciach minimum w 80%

Formy oceny pracy studenta:

Egzamin pisemny w postaci testu z całego bloku metodycznego

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Bialystok.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-7 (2024-10-21)