2L stac. II stopnia studia chemiczne-przedm.fakultatywne (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Wydział Chemii)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
- nie jesteś zalogowany - aktualnie nie możesz się rejestrować - możesz się zarejestrować - możesz się wyrejestrować (lub wycofać prośbę) - złożyłeś prośbę o zarejestrowanie (i nie możesz jej już wycofać) - jesteś pomyślnie zarejestrowany (i nie możesz się wyrejestrować)
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2023 - Rok akademicki 2023/24 2024 - Rok akademicki 2024/25 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
2023 | 2024 | |||||
310-CS2-1PDWI-3 | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot obejmuje poznanie niektórych właściwości związków biologicznie czynnych (białka, fosfolipidy, cukry)oraz metod ich izolacji i analizy jakościowej i ilościowej w różnego typu materiale biologicznym. Pozwala na poznanie parametrów reakcji enzymatycznej, metod oznaczania aktywności enzymów naturalnych oraz sposobów inhibicji enzymów. Realizacja przedmiotu umożliwi zastosowanie powszechnie znanych metod detekcji do oznaczeń bioanalitycznych. Studenci zapoznają się z podstawowymi metodami stosowanymi w laboratoriach diagnostycznych i ich bezpośrednim zastosowaniem w różnych próbkach naturalnych. |
|
|||
310-CS2-2PCOR-2 | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zapoznanie się z podstawami chemii kosmetycznej: składem i rolą w poszczególnych kosmetykach zawartych w nich substancji chemicznych. Poznanie słownictwa i definicji charakterystycznych dla przemysłu kosmetycznego. Wykorzystanie zasad projektowania uniwersalnego w produkcji kosmetyków i opakowań. |
|
|||
310-CS2-1DPE |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest nabycie wiedzy i umiejętności w zakresie: • problematyki diagnozy pedagogicznej, diagnozy problemów wych.,społ. • analizy etapów diagnozowania, diagnoz cząstkowych, • metod stawiania diagnoz, • rozpoznania potrzeb opiekuńczych i edukacyjnych. |
|
||||
310-CS2-2DCH4 |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest przygotowanie studentów do możliwości prowadzenia dodatkowych zajęć w postaci warsztatów laboratoryjnych, pokazów i przygotowania do olimpiad chemicznych w szkole podstawowej i ponadpodstawowej zgodnie z wymogami reformy programowej. Zainteresowanie uczniów chemią daje im możliwości sprawdzenia swoich wiadomości i umiejętności oraz są idealnym rozwiązaniem dla ucznia, który chce połączyć swój rozwój z przeprowadzaniem doświadczeń i eksperymentów |
|
||||
310-CS2-2EMG |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
W ramach przedmiotu student zapoznaje się z podstawową terminologią z zakresu emisji głosu dotyczącą fizjologii jego powstawania, z uwzględnieniem anatomii aparatu głosowego. Kolejnymi omawianymi obszarami są profilaktyka i higiena głosu oraz wynikające z niewłaściwej pracy emisyjnej choroby głosu. Ćwiczenia praktyczne ukierunkowane są na wykształcenie prawidłowych mechanizmów w wytwarzaniu dźwięków mowy . |
|
||||
310-CS2-2PDWIV-2 |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Elementarne przygotowanie do komunikacji w języku angielskim w środowisku akademickim |
|
||||
310-CS2-1PDWI-10a |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest przygotowanie studenta do zawodu nauczyciela. Podczas tych zajęć omawia się zagadnienia związane z problemami dydaktyki chemii dotyczącymi wykonywania przyszłego zawodu nauczyciela chemii. Edukacja podlega ciągłym modyfikacjom związanym m.in. ze zmianami warunków zarówno społecznych i ekonomicznych. Zapewne ogromny wpływ na przebieg tego procesu ma rozwój współczesnych technologii stosowanych w nauce i w pracy. Wykorzystanie ich przez nauczyciela w procesie dydaktycznym może stanowić jeden z ważnych czynników wpływających na jakość nauczania. Uatrakcyjnienie lekcji materiałami multimedialnymi powoduje przyspieszenie i ułatwienie procesu zapamiętywania, zwiększa aktywność uczniów na lekcji, motywuje ich do samodzielnej pracy, zapewnia maksymalną indywidualizację nauczania, umożliwia rozwój nowych umiejętności. |
|
||||
310-CS2-1PDWI-10b |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia laboratoryjne pozwolą na przygotowanie informacji oraz nauczenie planowania i prowadzenia eksperymentów na lekcji chemii, a także dokonywania obserwacji oraz formułowania wniosków z nich płynących. Wykonywane doświadczenia chemiczne pozwolą również na przekonanie o wadze zasad dotyczących BHP oraz zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej. |
|
||||
310-CS2-2DCH3 |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Studenci zostaną zapoznani z podstawami dydaktyki chemii oraz z tematem podziału, celów i zasad potrzebnych w nauczaniu chemii. Zapoznanie z warsztatem pracy nauczyciela, organizacją przestrzeni klasy szkolnej, kontrolą wiedzy i osiągnięć uczniów, zasadami i kryteriami analizy oraz oceny pracy nauczyciela. |
|
||||
310-CS2-2PDWIII-5 |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Podczas zajęć student zapoznaje się z rolą eksperymentów chemicznych w procesie kształcenia i zasadami prezentacji. Zapoznaje się z zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy w laboratorium, ze znaczeniem eksperymentów w rozwiązywaniu zadań laboratoryjnych i doskonali umiejętności projektowania i przeprowadzania eksperymentów chemicznych. Uatrakcyjnienie lekcji eksperymentem chemicznym powoduje przyspieszenie i ułatwienie procesu zapamiętywania i zwiększa aktywność uczniów na lekcji. |
|
||||
310-CS2-1PED |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele przedmiotu: Celem przedmiotu jest ogólne przygotowanie pedagogiczne obejmujące opanowanie podstawowej wiedzy, umiejętności i kompetencji z zakresu pedagogiki. Studenci w ramach przedmiotu będą przygotowywani do realizowania zadań zawodowych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) wynikających z roli nauczyciela. |
|
||||
310-CS2-2PCNO-3 |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
W wyniku realizacji zajęć studenci zdobędą wiedzę dotyczącą współczesnych problemów chemii nieorganicznej. W ramach wykładu szczególny nacisk będzie położony na poznanie właściwości pierwiastków i ich wykorzystanie w analizie chemicznej oraz w medycynie. |
|
||||
310-CS2-1POD |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem realizacji treści wykładów z "Podstaw dydaktyki" jest ukształtowanie wiedzy studentów o współczesnym środowisku edukacyjnym, zdobycie przez studentów wiedzy o dydaktyce jako subdyscyplinie pedagogicznej; poznanie i zrozumienie współczesnych teorii uczenia się i nauczania, jak i różnych ujęć koncepcji szkoły; poznanie wybranych elementów procesu projektowania działań dydaktycznych i elementów procesu porozumiewania się z uczniami w środowisku klasy szkolnej. Celem realizacji treści przedmiotu "Podstawy dydaktyki" w zakresie ćwiczeń jest zdobycie przez studentów wiedzy o procesie uczenia się i nauczania, wybranych elementach instrumentarium pracy dydaktycznej nauczyciela, kształtowanie umiejętności niezbędnych do projektowania zajęć dydaktycznych oraz rozwijanie kompetencji społecznych wymaganych do wykonywania zadań zawodowych wynikających z przyszłej roli nauczyciela. |
|
||||
310-CS2-1PPO |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||||
310-CS2-2PRZD |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||||
310-CS2-2PDWIII-2 | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zapoznanie się z podstawami przedsiębiorczości w warunkach globalizacji, sposobami planowania i realizacji przedsięwzięć globalnych. Poruszane zagadnienia: Podstawy planowania biznesowego. Istota przedsiębiorczości. Oblicza przedsiębiorczości. Pomiar aktywności przedsiębiorczej – porównania międzynarodowe. Przedsiębiorczość a zatrudnienie. Przedsiębiorczość a innowacje. Międzynarodowy wymiar przedsiębiorczości. Czy i jak wspierać przedsiębiorczość? |
|
|||
310-CS2-1PSR |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||||
310-CS2-2PSS |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia łączą w sobie teoretyczne, metodologiczne i praktyczne zagadnienia psychologii społecznej i uwzględniają ich wartość praktyczną w obszarach edukacyjnych. |
|
||||
310-CS2-2PCAN-3 | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Tematyka przedmiotu obejmuje zagadnienia związane z wykorzystaniem technik sprzężonych np. chromatografii cieczowej połączonej ze spektrometrią mas (LC-MS) oraz chromatografii gazowej sprzężonej ze spektrometrią mas w kontekście analizy substancji biologicznie czynnych. Przedstawiane są także przykłady zastosowań spektrometrii mas w badaniach biochemicznych (np. metabolomice, proteomice), kryminalistycznych oraz związanych z ochroną środowiska. |
|
|||
310-CS2-2SOP |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest: 1) wprowadzenie podstawowych pojęć z zakresu prawa oświatowego; 2) przedstawienie założeń prawa oświatowego w Polsce; 3) prezentacja podstaw prawnych organizacji i funkcjonowania systemu edukacji w Polsce; 5) kształtowanie umiejętności analizy oraz interpretacji podstawowych zasad polityki oświatowej, także w ujęciu komparatywnym. System oświaty: organizacja i funkcjonowanie systemu oświaty, podstawowe zagadnienia prawa oświatowego, krajowe i międzynarodowe regulacje dotyczące praw człowieka, dziecka, ucznia oraz osób z niepełnosprawnościami, znaczenie pozycji szkoły jako instytucji edukacyjnej, funkcje i cele edukacji szkolnej, modele współczesnej szkoły, zagadnienie prawa wewnątrzszkolnego, podstawę programową w kontekście programu nauczania oraz działania wychowawczo-profilaktyczne, tematykę oceny jakości działalności szkoły lub placówki systemu oświaty. |
|
||||
310-CS2-2TEW |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Teoria wychowania jest przedmiotem, który pomoże studentom zrozumieć czym jest proces wychowania, jaka jest jego struktura oraz prawidłowości i uwarunkowania. Zadaniem przedmiotu jest wyposażenie studentów w wiedzę, która pozwoli im podjąć problematykę wychowania w zakresie kształtowania postaw wobec innych ludzi, norm i wartości, cech osobowych osób wychowywanych, zarówno w swojej pracy zawodowej, jak też w dalszych studiach. Zdobyta na ten wiedza umożliwi jej praktyczne zastosowanie w codzienności wychowawczej. Zakres tematyczny: podstawowe treści z zakresu metodologicznych i aksjologicznych zagadnień teorii wychowania oraz struktury i uwarunkowań procesu wychowania. |
|
||||
310-CS2-1TKL |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Podstawowym celem przedmiotu jest rozwijanie twórczego potencjału i kreatywności studentów w sferze poznawczej (wyobraźnia twórcza, płynność, giętkości i oryginalność myślenia, myślenie dywergencyjne, zdolność do generowania wielu rozwiązań, abstrahowanie, kojarzenie i metaforyzowanie); sferze emocjonalno-motywacyjnej (otwartość na nowe idee i doświadczenia, ciekawość poznawcza, zaangażowanie w działanie, chęć eksperymentowania) oraz sferze działaniowej. Studenci podczas zajęć będą rozpoznawać i rozwijać własne zasoby twórcze oraz cechy twórczego nauczyciela, których samoświadomość jest podstawowym warunkiem projektowania działań edukacyjnych stymulujących kreatywność uczniów. Studenci podczas zajęć poznają modele rozwijania twórczego potencjału ucznia oraz psychoedukacyjne zasady stymulowania kreatywności ucznia. W ramach zadań warsztatowych studenci będą poznawać i testować metody, strategie, techniki oraz ćwiczenia rozwijania kreatywności i twórczego myślenia. |
|
||||
310-CS2-1WDP |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Laboratoria mają na celu nabycie podstawowej wiedzy w zakresie rozpoznawania i opisu interesujących diagnostę stanów rzeczy, stawiania trafnych i rzetelnych diagnoz psychopedagogicznych za pomocą odpowiednich metod, technik i narzędzi badawczych, ich ocenę i interpretację. Celem zaprojektowania działań zapobiegawczych (profilaktycznych) lub korekcyjnych oraz podjęcia adekwatnych form wsparcia i pomocy. |
|
||||
310-CS2-1WKI |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||||
310-CS2-1PDWI-6 | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|||
310-CS2-2PCFI-1 |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Wykład obejmuje następujące zagadnienia: Definicje nowotworu, proces powstawania nowotworu, współczesne metody leczenia nowotworów. Markery nowotworowe, rodzaje i specyficzność. Podstawowe zastosowania markerów nowotworowych. Metody oznaczania markerów nowotworowych. Pojecie i budowa biosensora, podział biosensorów.Materiały używane do konstrukcji biosensorów. Istota metody SPR. Biosensory SPR w diagnostyce medycznej. Możliwości wykorzystania metody SPR. |
|
||||