Dydaktyka chemii 2
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 310-CS2-2DCH2 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Dydaktyka chemii 2 |
Jednostka: | Wydział Chemii |
Grupy: |
2L stac. II stopnia studia chemiczne-przedm.fakultatywne |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Założenia (opisowo): | Celem zajęć jest przygotowanie studentów do możliwości prowadzenia dodatkowych zajęć w postaci warsztatów laboratoryjnych, pokazów i przygotowania do olimpiad chemicznych w szkole podstawowej i ponadpodstawowej zgodnie z wymogami reformy programowej. Zainteresowanie uczniów chemią daje im możliwości sprawdzenia swoich wiadomości i umiejętności oraz są idealnym rozwiązaniem dla ucznia, który chce połączyć swój rozwój z przeprowadzaniem doświadczeń i eksperymentów |
Skrócony opis: |
Student zapoznaje się z możliwością popularyzacji chemii w szkole poprzez możliwość prowadzenia dodatkowych zajęć z chemii np. w postaci warsztatów czy pokazów, które mają stworzyć uczniom wszechstronne warunki indywidualnego rozwoju twórczego myślenia i rozwijania pasji badawczych i naukowych , a także pomóc przygotować się do konkursów i olimpiad chemicznych. Student będzie miał możliwość zapoznania się z przykładowymi zadaniami teoretycznymi I etapu Olimpiady oraz zadaniami praktycznymi, które są w kolejnych etapach. Ponadto w miarę możliwości studenci będą również uczestniczyli w warsztatach oraz pokazach chemicznych prowadzonych na terenie szkoły. |
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: studia stacjonarne Rodzaj przedmiotu: fakultatywny Dziedzina i dyscyplina nauki: chemia Rok studiów/semestr: II rok II stopnia/ semestr 2 Laboratorium: 30 godz. Metody dydaktyczne: laboratoryjna, pogadanka, dyskusja Punkty ECTS: 2 Bilans nakładu pracy studenta: Ogólny nakład pracy studenta 50 godz. 2 ECTS Wykłady 0 godz. 0 ECTS Zajęcia pozawykładowe 30 godz. 1.2 ECTS Przygotowanie się do zajęć/zaliczeń/egzaminów 16.3 godz. 0.7 ECTS Zaliczenie/egzamin/konsultacje 3.8 godz. 0.2 ECTS Wskaźniki ilościowe: Całkowity nakład pracy studenta związany z zajęciami 5 0godz. 2.0 ECTS 1) wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 33.8 godz. 1.4 ECTS 2) o charakterze praktycznym 50 godz. 1.2 ECTS |
Literatura: |
1. Obowiązujące podręczniki i zbiory zadań do szkoły podstawowej i ponadpodstawowej. 2. A. Gumowska, "Laboratorium w szufladzie Chemia" PWN 2015 3.A. Burewicz, P. Jagodziński, " Doświadczenia chemiczne" 1 i 2, WSP 1997 4. A. Bieniek, " Chemia. Doświadczenia chemiczne Zbiór zadań dla liceum i technikum" MatChem 2019 |
Efekty uczenia się: |
1. Student zna metody nauczania i doboru efektywnych środków dydaktycznych wspomagających prowadzenie zajęć, z uwzględnieniem zróżnicowanych potrzeb edukacyjnych (KP7_WG10) 2. Student zna zasady bezpieczeństwa i higieny pracy w instytucjach edukacyjnych, a także zasady udzielania pierwszej pomocy (KP7_WK3). 3. Student potrafi podejmować pracę z uczniami rozbudzającą ich zainteresowania oraz rozwijającą ich uzdolnienia oraz promować osiągnięcia uczniów (KP7_UW7) 4. Student jest gotów do projektowania działań zmierzających do rozwoju szkoły (KP7_KO3) |
Metody i kryteria oceniania: |
laboratoryjna, dyskusja, pogadanka Dopuszczenie do egzaminu – obecność na zajęciach minimum w 80% Formy oceny pracy studenta: Egzamin pisemny w postaci testu z całego bloku metodycznego |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.