Physics of Environmental Hazards
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 310-ERSJ-1FZS |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Physics of Environmental Hazards |
Jednostka: | Wydział Chemii |
Grupy: |
erazmus 2024 Program ERASMUS - Chemia |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Celem przedmiotu jest zaznajomienie studenta z podstawowymi zagadnieniami dotyczącymi zjawisk fizycznych. Ze szczególnym uwzględnieniem tych, które maja bezpośredni wpływ na życie i funkcjonowanie człowieka oraz jego otoczenie. |
Skrócony opis: |
Student poznaje podstawową nomenklaturę fizyczną używaną w poruszanej tematyce. Zapoznaje się z formułami matematycznymi opisującymi dane zjawiska. Student nabywa wiedzę w jaki sposób powiązane są ze sobą omawiane zjawiska fizyczne. Słuchacz poznaje, gdzie z omawianymi zjawiskami możemy spotkać się w życiu codziennym i w jaki sposób wpływają one na życie człowieka oraz jak je kontrolować i im zapobiegać. |
Pełny opis: |
Student poznaje podstawową nomenklaturę fizyczną używaną w poruszanej tematyce. Zapoznaje się z formułami matematycznymi opisującymi dane zjawiska. Student nabywa wiedzę w jaki sposób powiązane są ze sobą omawiane zjawiska fizyczne. Słuchacz poznaje, gdzie z omawianymi zjawiskami możemy spotkać się w życiu codziennym i w jaki sposób wpływają one na życie człowieka oraz jak je kontrolować i im zapobiegać. |
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. D. Halliday, R. Resnick. Fizyka t. 1 i t. 2, PWN Warszawa 1972, 2. J.W.Kane, M.M. Sternheim, Fizyka dla przyrodników t. 1, 2, 3 PWN Warszawa 1988, 3. P.G. Hewitt „ Fizyka wokół nas” PWN Warszawa 2003 1. M. Siemiński: „Fizyka zagrożeń środowiska” 2. M. Siemiński: „Środowiskowe zagrożenia zdrowia” 3. D. Halliday, R. Resnick: „Fizyka” 4 J. Lewandowski (red.): „Ergonomia” 5. Z. Engel: „Ochrona środowiska przed drganiami i hałasem” 6. D. Koradecka (red.): „Bezpieczeństwo pracy i ergonomia” Literatura uzupelniająca: 1. C. Kittel i inni, Mechanika, PWN, Warszawa 1973, 2. R. P. Faynman i inni, Feynmana wykłady z fizyki, t. 1, 2, 3, PWM Warszawa 1974 3. A. Czerwiński: „Blaski i cienie promieniotwórczości” 4. D Halliday, R. Resnick, J. Walker „Podstawy fizyki” |
Efekty uczenia się: |
1. KP6_WG1 - zna i rozumie zjawiska fizyczne zachodzące w przyrodzie; 2. KP6_WG2 - zna i rozumie zagadnienia z fizyki pozwalajace na wyjaśnienie podstawowych pojęć i praw oraz opisu zjawisk fizycznych; 3. Absolwent potrafi uczyć się samodzielnie wybranych zagadnień; 4. Absolwent jest gotów go krytycznego oceniania informacji rozpowrzechnianych w mediach, szczególnie z zakresu ochrony środowiska. |
Metody i kryteria oceniania: |
Formą zaliczenia jest: - egzamin pisemny w formie pytań otwartych lub/i testu, opcjonalnie praca pisemna z prezentacją - kolokwium cząstkowe lub końcowe. -sprawozdania z przeprowadzonych ćwiczeń laboratoryjnych |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN KON
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Laboratorium, 15 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Beata Kalska-Szostko | |
Prowadzący grup: | Joanna Breczko, Jakub Goclon, Beata Kalska-Szostko, Urszula Klekotka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
ŚR KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Laboratorium, 15 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Beata Kalska-Szostko | |
Prowadzący grup: | Beata Kalska-Szostko, Urszula Klekotka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.