Biologia człowieka z elementami antroplogii
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 320-BS1-3BCA | Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Biologia człowieka z elementami antroplogii | ||
Jednostka: | Wydział Biologii | ||
Grupy: |
3L stac. I stopnia studia biologiczne-przedm.obowiązkowe III r. I st. Biologia sądowa - sem. zimowy |
||
Punkty ECTS i inne: |
2.00 ![]() ![]() |
||
Język prowadzenia: | polski | ||
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
||
Założenia (opisowo): | Student powinien posiadać podstawowe wiadomości z anatomii człowieka i ewolucji człowieka |
||
Tryb prowadzenia przedmiotu: | zdalnie |
||
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest pokazanie człowieka jako jednostki w społeczeństwie w kontekście jego historycznej zmienności. Przedmiot zwraca uwagę na pochodzenie człowieka, warunki socjalno-ekonomiczne oraz kulturowe w ukształtowaniu dzisiejszych społeczeństw. Ukazuje zmienność morfologiczną i ontogenetyczną człowieka, rasogenezę i ewolucję systemu kojarzeń jakim jest monogamia. |
||
Pełny opis: |
Kierunek studiów: biologia Poziom kształcenia: studia pierwszego stopnia Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: przedmiot obowiązkowy, moduł specjalnościowy (biologia sądowa) Rok studiów/semestr: III rok /V semestr (zimowy) Wymagania wstępne: student powinien posiadać zakres wiadomości z anatomii funkcjonalnej człowieka i ewolucjonizmu Liczba godzin zajęć dydaktycznych: wykład – 15 godz. Metody dydaktyczne: wykład, konsultacje Punkty ECTS: 2 Bilans nakładu pracy studenta: Ogólny nakład pracy studenta: 50 godz. w tym: udział w wykładach: 15 godz.; przygotowanie się do zajęć, zaliczeń, egzaminów: 33,1 godz.; udział w konsultacjach, zaliczeniach, egzaminie: 1,9 godz. Wskaźniki ilościowe: nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela - 16,9 godz. (0,7 ECTS), nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym - 35 godz. (1,4 ECTS) |
||
Literatura: |
Baturo W. (red.). 2014. Biologia. Spojrzenie na człowieka. Encyklopedia PWN. Malinowski A., Bożiłow W. 1997. Podstawy antropometrii. Metody, techniki, normy. PWN Warszawa-Łódź. Malinowski A., Tatarczuk J., Asienkiewicz R. 2008. Antropologia dla pedagogów. Uniwersytet Zielonogórski. Malinowski A., Strzałko J. (red.). 1989. Antropologia. PWN Warszawa-Poznań. Pawłowski B. (red.). 2014. Biologia atrakcyjności człowieka. Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego. |
||
Efekty uczenia się: |
1. Student charakteryzuje cechy wyróżniające człowieka i etapy antropogenezy (K_W01, K_W07) 2. Student wymienia czynniki wpływające na rozwój ontogenetyczny człowieka (K_W01, K_W08) 3. Student wyróżnia kryteria określania wieku rozwojowego człowieka (K_W08) 4. Student wyróżnia elementy składowe kultury (K_K01) 5. Student rozumie dlaczego różne koncepcje podziału na rasy wzbudzają kontrowersje wśród naukowców i w społeczeństwie (K_K10) |
||
Metody i kryteria oceniania: |
pisemne zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2020/21" (w trakcie)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-06-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Anetta Borkowska | |
Prowadzący grup: | Anetta Borkowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.