Wykład monograficzny - Przekazywanie sygnałów w roślinach
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 320-BS2-1WM59 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Wykład monograficzny - Przekazywanie sygnałów w roślinach |
Jednostka: | Wydział Biologii |
Grupy: |
2L stac. II stopnia studia biologiczne-przedm.monograficzne |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | monograficzne |
Założenia (opisowo): | Biochemia, fizjologia roślin, botanika |
Skrócony opis: |
Celem wykładów jest zapoznanie studenta z molekularnymi mechanizmami, za pomocą których zewnątrzkomórkowe sygnały wywołują specyficzne odpowiedzi biologiczne zachodzące w komórce roślinnej. Student poznaje podstawowe szlaki transdukcji sygnału i ich elementy składowe, potrafi scharakteryzować specyfikę szlaków przekazywania sygnału w komórce roślinnej w porównaniu z innymi eucariota. |
Pełny opis: |
Kierunek studiów: biologia Poziom kształcenia: studia drugiego stopnia Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: wykład monograficzny, moduł specjalnościowy Dziedzina nauki ścisłe i przyrodnicze, dyscyplina nauki biologiczne Rok studiów/semestr: I rok II stopnia, II semestr (letni) Wymagania wstępne: student powinien posiadać zakres wiadomości z botaniki, biochemii i fizjologii roślin Liczba godzin zajęć dydaktycznych: wykład – 15 godz. Metody dydaktyczne: wykład, konsultacje Punkty ECTS: 4 Bilans nakładu pracy studenta: Ogólny nakład pracy studenta: 100 godz. w tym: udział w wykładach: 15 godz.; przygotowanie się do zajęć, zaliczeń, egzaminów: 83,1 godz.; udział w konsultacjach, zaliczeniach, egzaminie: 1,9 godz. Wskaźniki ilościowe: nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela - 16,9 godz. (0,7 ECTS), nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym - 85 godz. (3,4 ECTS) |
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Allison L.A. Podstawy biologii molekularnej. Wyd. Naukowe PWN, Warszawa, 2009. 2. Konarska L. (red.), Molekularne mechanizmy przekazywania sygnałów w komórce. Wyd. Naukowe PWN, Warszawa, 1995. 3. Kopcewicz J., Podstawy biologii roślin. Wyd. Naukowe PWN, Warszawa, 2012. 4. Nowak J.Z., Zawilska J.B. (red.), Receptory – struktura, charakterystyka, funkcja. Wyd. Naukowe PWN, Warszawa, 1997. 5. Turner P.C., McLennan A.G., Bates A.D., White M.R.H., Biologia molekularna. Krótkie wykłady. Wyd. Naukowe PWN, Warszawa, 2011. 6. Wojtaszek P., Woźny A., Ratajczak L., Biologia komórki roślinnej. Wyd. Naukowe PWN, Warszawa, 2009. Literatura uzupełniająca: 1. Bob B. Buchanan, Wilhelm Gruissem and Russell L. Jones. Biochemistry and molecular biology of plants. Chichester : Wiley Blackwell : American Society of Plant Biologists, 2015. 2. Artykuły polecane na bieżąco przez prowadzącego z czasopism krajowych: Kosmos, Postępy Biochemii, Postępy Biologii Komórki. 3. Artykuły polecane na bieżąco przez prowadzącego z czasopism zagranicznych: Annual Review in Plant Biology, Trends in Plant Science, Trends in Biochemical Science, Plant Physiology, Plant Cell. |
Efekty uczenia się: |
1. Student zna jedność i różnorodność organizmów z uwzględnieniem złożoności procesów i zjawisk przyrodniczych. KA7_WG1 2. Student zna główne tendencje rozwojowe nauk biologicznych oraz czynniki, w tym finansowe, umożliwiające prowadzenie badań. KA7_WG7 3. Student potrafi korzystając z różnych baz danych dobierać literaturę naukową polsko- i obcojęzyczną właściwie do postawionych zadań, uzyskane informacje syntetyzować i poddawać krytycznej analizie. KA7_UW5 4. Student jest gotów do systematycznego zapoznawania się z najnowszymi osiągnięciami naukowymi w celu rozwiązywania problemów. KA7_KK1 |
Metody i kryteria oceniania: |
Wykład - egzamin pisemny (test zamknięty lub pytania otwarte). Ilościowe kryteria oceny osiągnięć weryfikowanych za pomocą pisemnych egzaminów i prac zaliczeniowych na Wydziale Biologii (zgodne z paragrafem 23 ust. 6 Regulaminu studiów UwB z dnia 26 czerwca 2019 r.). |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.