Przedsiębiorczość
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 320-BS2-2PRZ | Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Przedsiębiorczość | ||
Jednostka: | Wydział Biologii | ||
Grupy: |
2L stac. II stopnia studia biologiczne-przedm.obowiązkowe II rok II st. Biologia Molekularna - sem. letni II rok II st. Biologia sądowa - sem. letni II rok II st. Biologia środowiskowa - sem. letni II rok II st. Mikrobiologia z Biotechnologią - sem. letni |
||
Punkty ECTS i inne: |
2.00 ![]() ![]() |
||
Język prowadzenia: | (brak danych) | ||
Rodzaj przedmiotu: | humanizujące |
||
Założenia (opisowo): | Celem przedmiotu jest omówienie podstawowych zagadnień dotyczących uwarunkowań rozwoju przedsiębiorczości oraz planowania i realizacji działań przedsiębiorczych. |
||
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z istotą i przebiegiem procesu przedsiębiorczego, w tym z osobowościowymi i instytucjonalnymi uwarunkowaniami działań przedsiębiorczych. W ramach realizowanego kursu zostaną przedstawione różne formy przedsiębiorczości, kategorie szans/okazji biznesowych, charakterystyki i typologie przedsiębiorców, możliwości i ograniczenia prowadzenia działalności gospodarczej; analizowane będą studia przypadków źródeł sukcesów i niepowodzeń biznesowych wybranych przedsiębiorców, co pozwoli studentom na wskazanie kluczowych czynników sukcesu i połączenie teorii z praktyką gospodarczą. |
||
Pełny opis: |
Kierunek studiów: biologia Poziom kształcenia: studia drugiego stopnia Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: przedmiot obowiązkowy, moduł ogólnouczelniany Dziedzina nauk społecznych, dyscyplina nauki ekonomiczne Rok studiów/semestr: II rok /IV semestr Wymagania wstępne brak Liczba godzin zajęć dydaktycznych: konwersatorium 15 godz. Metody dydaktyczne: dyskusja, burza mózgów, case studies, konsultacje Punkty ECTS: 2 Bilans nakładu pracy studenta: – udział w konwersatorium – 15h – przygotowanie do konwersatorium – 15h – przygotowanie projektu – 15h – udział w konsultacjach – 5h RAZEM: 50h Wskaźniki ilościowe Nakład pracy studenta związany z zajęciami: – wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela – 20h – 0,8pkt ECTS – o charakterze praktycznym – 30h – 1,2pkt ECTS |
||
Literatura: |
LITERATURA PODSTAWOWA: J. Cieślik, Przedsiębiorczość, polityka, rozwój, Wyd. Akademickie SEDNO, Warszawa 2014. J. Lichtarski (red.), Podstawy nauki o przedsiębiorstwie, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2007. J. Pasieczny, B. Glinka, Tworzenie przedsiębiorstwa. Szanse realizacja rozwój, Wyd. Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2015. LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: J. Cieślik, Przedsiębiorczość dla ambitnych, Wyd. Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2006. Z.J. Makieła, M.M. Stuss (red.), Przedsiębiorczość i zarządzanie innowacjami. Wiedza, technologia, konkurencja, przedsiębiorstwo, Wyd. C.H. Beck, Warszawa 2018. M.K. Szpakowski, Przedsiębiorczość. Zarządzanie przedsiębiorstwem od A do Z, Knowledge Innovation Center Sp. z o.o., Zamość 2018. |
||
Efekty uczenia się: |
1. Student zna i rozumie główne tendencje rozwojowe nauk biologicznych oraz czynniki, w tym finansowe, umożliwiające prowadzenie badań (KA7_WG7) 2. Student zna i rozumie uwarunkowania społeczno-gospodarcze, etyczne i prawne prowadzenia edukacji i badań biologicznych (KA7_WK8) 3. Student zna i rozumie reguły rządzące wolnym rynkiem, przepisy prawne związane z biologicznym materiałem dowodowym stosowane w sądownictwie oraz prawo autorskie (KA7_WK9) 4. Student potrafi samodzielnie planować własną karierę naukową lub zawodową i motywować innych do podjęcia takich działań (KA7_UU8) 5. Student jest gotów do działania w sposób przedsiębiorczy w celu rozwiązania problemu (KA7_KO3) Sposoby weryfikacji efektów uczenia się: aktywność na zajęciach, prezentacja projektu. |
||
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie na ocenę na postawie prezentacji wyników prac projektowych oraz aktywności na zajęciach. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-06-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Artur Bołtromiuk | |
Prowadzący grup: | Artur Bołtromiuk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z istotą i przebiegiem procesu przedsiębiorczego, w tym z osobowościowymi i instytucjonalnymi uwarunkowaniami działań przedsiębiorczych. W ramach realizowanego kursu zostaną przedstawione różne formy przedsiębiorczości, kategorie szans/okazji biznesowych, charakterystyki i typologie przedsiębiorców, możliwości i ograniczenia prowadzenia działalności gospodarczej; analizowane będą studia przypadków źródeł sukcesów i niepowodzeń biznesowych wybranych przedsiębiorców, co pozwoli studentom na wskazanie kluczowych czynników sukcesu i połączenie teorii z praktyką gospodarczą. | |
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: humanizujący Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki ekonomiczne Rok studiów/semestr: II/4 Wymagania wstępne: brak Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: konwersatorium, 15h Metody dydaktyczne: konwersatorium wymaga czynnego uczestnictwa studentów; praca metodą projektu, case studies, dyskusja, praca w grupach Punkty ECTS: 2 Bilans nakładu pracy studenta: – udział w konwersatorium – 15h – przygotowanie do konwersatorium – 15h – przygotowanie projektu – 15h – udział w konsultacjach – 5h RAZEM: 50h Wskaźniki ilościowe Nakład pracy studenta związany z zajęciami: – wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela – 20h – 0,8pkt ECTS – o charakterze praktycznym – 30h – 1,2pkt ECTS | |
Literatura: |
LITERATURA PODSTAWOWA: J. Cieślik, Przedsiębiorczość, polityka, rozwój, Wyd. Akademickie SEDNO, Warszawa 2014. J. Lichtarski (red.), Podstawy nauki o przedsiębiorstwie, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2007. J. Pasieczny, B. Glinka, Tworzenie przedsiębiorstwa. Szanse realizacja rozwój, Wyd. Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2015. LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: J. Cieślik, Przedsiębiorczość dla ambitnych, Wyd. Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2006. Z.J. Makieła, M.M. Stuss (red.), Przedsiębiorczość i zarządzanie innowacjami. Wiedza, technologia, konkurencja, przedsiębiorstwo, Wyd. C.H. Beck, Warszawa 2018. M.K. Szpakowski, Przedsiębiorczość. Zarządzanie przedsiębiorstwem od A do Z, Knowledge Innovation Center Sp. z o.o., Zamość 2018. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2021/22" (w trakcie)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-06-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Artur Bołtromiuk | |
Prowadzący grup: | Artur Bołtromiuk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z istotą i przebiegiem procesu przedsiębiorczego, w tym z osobowościowymi i instytucjonalnymi uwarunkowaniami działań przedsiębiorczych. W ramach realizowanego kursu zostaną przedstawione różne formy przedsiębiorczości, kategorie szans/okazji biznesowych, charakterystyki i typologie przedsiębiorców, możliwości i ograniczenia prowadzenia działalności gospodarczej; analizowane będą studia przypadków źródeł sukcesów i niepowodzeń biznesowych wybranych przedsiębiorców, co pozwoli studentom na wskazanie kluczowych czynników sukcesu i połączenie teorii z praktyką gospodarczą. | |
Pełny opis: |
Kierunek studiów: biologia Poziom kształcenia: studia drugiego stopnia Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: przedmiot obowiązkowy, moduł ogólnouczelniany Dziedzina nauk społecznych, dyscyplina nauki ekonomiczne Rok studiów/semestr: II rok /IV semestr Wymagania wstępne brak Liczba godzin zajęć dydaktycznych: konwersatorium 15 godz. Metody dydaktyczne: dyskusja, burza mózgów, case studies, konsultacje Bilans nakładu pracy studenta: – udział w konwersatorium – 15h – przygotowanie do konwersatorium – 15h – przygotowanie projektu – 15h – udział w konsultacjach – 5h RAZEM: 50h Wskaźniki ilościowe Nakład pracy studenta związany z zajęciami: – wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela – 20h – 0,8pkt ECTS – o charakterze praktycznym – 30h – 1,2pkt ECTS | |
Literatura: |
LITERATURA PODSTAWOWA: J. Cieślik, Przedsiębiorczość, polityka, rozwój, Wyd. Akademickie SEDNO, Warszawa 2014. J. Lichtarski (red.), Podstawy nauki o przedsiębiorstwie, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2007. J. Pasieczny, B. Glinka, Tworzenie przedsiębiorstwa. Szanse realizacja rozwój, Wyd. Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2015. LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: J. Cieślik, Przedsiębiorczość dla ambitnych, Wyd. Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2006. Z.J. Makieła, M.M. Stuss (red.), Przedsiębiorczość i zarządzanie innowacjami. Wiedza, technologia, konkurencja, przedsiębiorstwo, Wyd. C.H. Beck, Warszawa 2018. M.K. Szpakowski, Przedsiębiorczość. Zarządzanie przedsiębiorstwem od A do Z, Knowledge Innovation Center Sp. z o.o., Zamość 2018. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.