Język obcy
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 320-MS1-2JOBIV |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Język obcy |
Jednostka: | Wydział Biologii |
Grupy: |
3L stac. I stopnia studia mikrobiologiczne-przedm.obowiązkowe II rok Mikrobiologia - semestr letni |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe lektoraty |
Założenia (opisowo): | Celem lektoratu jest kształcenie umiejętności czynnego posługiwania się językiem obcym w sytuacjach codziennej komunikacji, a także umiejętności rozumienia i stosowania terminologii nauk ścisłych ze szczególnym uwzględnieniem nauk mikrobiologicznych. Lektorat prowadzony na poziomie B2. |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Lektorat języka obcego ma za zadanie wprowadzenie w terminologię stosowaną w naukach biologicznych. Student uczy się poruszania w tematyce specjalistycznej, wyrabia umiejętność wyszukiwania, zrozumienia i analizy informacji w prasie naukowej i popularnonaukowej. W trakcie kursu student rozwija umiejętność przygotowania ustnej prezentacji oraz prac pisemnych jak streszczenia, raporty; uczy się swobodnej komunikacji samodzielnie stosując terminologię nauk ścisłych. |
Pełny opis: |
Lektorat języka obcego na kierunku mikrobiologia Studia pierwszego stopnia Profil ogólnoakademicki Studia stacjonarne 320-MS1-1JOBI / 320-MS1-1JOBII / 320-MS1-2JOBIII / 320-MS1-2JOBIV Przedmiot obowiązkowy, moduł ogólnouczelniany I rok/I semestr, I rok/IIsemestr, II rok/III semestr, II rok/ IV semestr Student powinien posiadać wiedzę z zakresu słownictwa i struktur gramatycznych języka obcego umożliwiającą podjęcie lektoratu na poziomie B2 według ESKJO. Język obcy-dziedzina nauk humanistycznych, dyscyplina językoznawstwo (7ECTS), dziedzina nauk ścisłych i przyrodniczych, nauki biologiczne (1ECTS) Student powinien posiadać wiedzę z zakresu słownictwa i struktur gramatycznych języka obcego umożliwiającą podjęcie lektoratu na poziomie B2 według ESKJO. Liczba godzin: 30 godz. w semestrze. Forma prowadzenia zajęć: ćwiczenia 30 godz w semestrze. Punkty ECTS: 2 Bilans nakładu pracy studenta: Całkowity nakład pracy studenta związany z zajęciami : 50 godz. Nakład pracy studenta związany z zajęciami i wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela : 32 godz. w tym: 1) udział w zajęciach pozawykładowych : 30 godz.; 2) udział w konsultacjach /zaliczeniach/egzaminach : 2 godz. Przygotowanie się do zajęć/zaliczeń/egzaminów (praca własna studenta) : 18 godz. |
Literatura: |
Język angielski Literatura podstawowa: 1. McCarthy Michael, O’Dell Felicity.2010. Academic Vocabulary in Use: 50 Units of Academic Vocabulary Reference and Practice, Self-study and Classroom Use. Cambridge University Press. 2. Bazy danych z materiałami dla lektorów języka angielskiego: www.onestopenglish.com , www.linguahouse.com 3.Serwisy informacyjne :,https://edition.cnn.com/, https://www.bbc.com/ , https://www.newsweek.com/tech-science , https://www.theguardian.com/science, https://www.nature.com/ , https://www.sciencenewsforstudents.org/ , https://www.who.int/ 4. Wykłady internetowe i filmy przyrodnicze https://www.ted.com/ , National Geographic 5. Strony uniwersytetów, muzeów, towarzystw naukowych „Open Education Resources” : Royal Society of Biology Higher education (rsb.org.uk) , Royal Society of Chemistry Higher education teaching resources | RSC Education , University of Utah https://learn.genetics.utah.edu/ , Harvard Museum https://hmnh.harvard.edu/past-lecture-videos 6. Domański Piotr. 2014. English in Science and Technology (Wybór terminów i zwrotów angielskich z nauk ścisłych i przyrodniczych). WNT. Literatura uzupełniająca 1. McCarthy Michael, O’Dell Felicity. 2000. English Vocabulary in Use : Upper-intermediate and Advanced. Cambridge University Press. 2. McCarthy Michael, O’Dell Felicity. 2009. Test Your English Vocabulary in Use : Advanced. Cambridge University Press. 3. Latham-Koenig Christina, Oxenden Clive. 2008. New English File : upper-intermediate . Oxford University Press. 4. Martin Elizabeth. 1990. A concise dictionary of biology. Oxford University Press. 5. Hewings Martin.2012. Cambridge Academic English: an Integrated Skills Course for EAP, Cambridge University Press. 6. Domański Piotr, Domański Artur . 2017 . English in Science and Technology (Angielski w naukach ścisłych i technicznych). Wydawnictwo Poltext. |
Efekty uczenia się: |
KA6_UW8 Absolwent potrafi dotrzeć do źródeł w języku ojczystym oraz obcym na poziomie B2 w celu pogłębiania, aktualizowania i syntetyzowania wiedzy fachowej, a także w celu planowania prostych zadań badawczych. KA6_UK9 Absolwent potrafi stosować podstawową terminologię fachowa w języku ojczystym oraz w języku obcym na poziomie B2 w celu opisu zjawisk biologicznych oraz zagadnień dotyczących ochrony środowiska i edukacji środowiskowej, jak i prowadzenia dyskusji na różnych forach. KA6_UO10 Absolwent potrafi planować i organizować pracę indywidualną oraz zespołową, a także pracować samodzielnie i w grupie. |
Metody i kryteria oceniania: |
Formy zaliczenia przedmiotu: Zaliczenie na ocenę po każdym semestrze w formie testu pisemnego. Egzamin (pisemny i ustny) po IV semestrze. Warunkiem dopuszczenia do egzaminu jest zaliczenie na ocenę pozytywną czterech semestrów lektoratu. W zależności od sytuacji epidemicznej zastrzega się możliwość przeprowadzenia ćwiczeń , testów pisemnych , egzaminu pisemnego i ustnego przy użyciu środków komunikacji elektronicznej za pośrednictwem platformy EduPortal . Kryteria oceny pisemnych prac zaliczeniowych zgodnie z kryteriami określonymi w §23 ust. 6 Regulaminu Studiów Uniwersytetu w Białymstoku przyjętego Uchwałą nr 2527 Senatu Uniwersytetu w Białymstoku z dnia 26 czerwca 2019 roku. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR LEK
LEK
CZ PT |
Typ zajęć: |
Lektorat, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Kuzia | |
Prowadzący grup: | Anna Kuzia | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin | |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe lektoraty |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
|
Skrócony opis: |
Lektorat języka obcego ma za zadanie wprowadzenie w terminologię stosowaną w naukach biologicznych. Student uczy się poruszania w tematyce specjalistycznej, wyrabia umiejętność wyszukiwania, zrozumienia i analizy informacji w prasie naukowej i popularnonaukowej. W trakcie kursu student rozwija umiejętność przygotowania ustnej prezentacji oraz prac pisemnych jak streszczenia, raporty; uczy się swobodnej komunikacji samodzielnie stosując terminologię nauk ścisłych. |
|
Pełny opis: |
Lektorat języka obcego na kierunku mikrobiologia Studia pierwszego stopnia Profil ogólnoakademicki Studia stacjonarne 320-MS1-1JOBI / 320-MS1-1JOBII / 320-MS1-2JOBIII / 320-MS1-2JOBIV Przedmiot obowiązkowy, moduł ogólnouczelniany I rok/I semestr, I rok/IIsemestr, II rok/III semestr, II rok/ IV semestr Student powinien posiadać wiedzę z zakresu słownictwa i struktur gramatycznych języka obcego umożliwiającą podjęcie lektoratu na poziomie B2 według ESKJO. Język obcy-dziedzina nauk humanistycznych, dyscyplina językoznawstwo (7ECTS), dziedzina nauk ścisłych i przyrodniczych, nauki biologiczne (1ECTS) Student powinien posiadać wiedzę z zakresu słownictwa i struktur gramatycznych języka obcego umożliwiającą podjęcie lektoratu na poziomie B2 według ESKJO. Liczba godzin: 30 godz. w semestrze. Forma prowadzenia zajęć: ćwiczenia 30 godz w semestrze. Punkty ECTS: 2 Bilans nakładu pracy studenta: Całkowity nakład pracy studenta związany z zajęciami : 50 godz. Nakład pracy studenta związany z zajęciami i wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela : 32 godz. w tym: 1) udział w zajęciach pozawykładowych : 30 godz.; 2) udział w konsultacjach /zaliczeniach/egzaminach : 2 godz. Przygotowanie się do zajęć/zaliczeń/egzaminów (praca własna studenta) : 18 godz. |
|
Literatura: |
Język angielski Literatura podstawowa: 1. McCarthy Michael, O’Dell Felicity.2010. Academic Vocabulary in Use: 50 Units of Academic Vocabulary Reference and Practice, Self-study and Classroom Use. Cambridge University Press. 2. Bazy danych z materiałami dla lektorów języka angielskiego: www.onestopenglish.com , www.linguahouse.com 3.Serwisy informacyjne :,https://edition.cnn.com/, https://www.bbc.com/ , https://www.newsweek.com/tech-science , https://www.theguardian.com/science, https://www.nature.com/ , https://www.sciencenewsforstudents.org/ , https://www.who.int/ 4. Wykłady internetowe i filmy przyrodnicze https://www.ted.com/ , National Geographic 5. Strony uniwersytetów, muzeów, towarzystw naukowych „Open Education Resources” : Royal Society of Biology Higher education (rsb.org.uk) , Royal Society of Chemistry Higher education teaching resources | RSC Education , University of Utah https://learn.genetics.utah.edu/ , Harvard Museum https://hmnh.harvard.edu/past-lecture-videos 6. Domański Piotr. 2014. English in Science and Technology (Wybór terminów i zwrotów angielskich z nauk ścisłych i przyrodniczych). WNT. Literatura uzupełniająca 1. McCarthy Michael, O’Dell Felicity. 2000. English Vocabulary in Use : Upper-intermediate and Advanced. Cambridge University Press. 2. McCarthy Michael, O’Dell Felicity. 2009. Test Your English Vocabulary in Use : Advanced. Cambridge University Press. 3. Latham-Koenig Christina, Oxenden Clive. 2008. New English File : upper-intermediate . Oxford University Press. 4. Martin Elizabeth. 1990. A concise dictionary of biology. Oxford University Press. 5. Hewings Martin.2012. Cambridge Academic English: an Integrated Skills Course for EAP, Cambridge University Press. 6. Domański Piotr, Domański Artur . 2017 . English in Science and Technology (Angielski w naukach ścisłych i technicznych). Wydawnictwo Poltext. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Lektorat, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Kuzia | |
Prowadzący grup: | Anna Kuzia | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin | |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe lektoraty |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
|
Skrócony opis: |
Lektorat języka obcego ma za zadanie wprowadzenie w terminologię stosowaną w naukach biologicznych. Student uczy się poruszania w tematyce specjalistycznej, wyrabia umiejętność wyszukiwania, zrozumienia i analizy informacji w prasie naukowej i popularnonaukowej. W trakcie kursu student rozwija umiejętność przygotowania ustnej prezentacji oraz prac pisemnych jak streszczenia, raporty; uczy się swobodnej komunikacji samodzielnie stosując terminologię nauk ścisłych. |
|
Pełny opis: |
Lektorat języka obcego na kierunku mikrobiologia Studia pierwszego stopnia Profil ogólnoakademicki Studia stacjonarne 320-MS1-1JOBI / 320-MS1-1JOBII / 320-MS1-2JOBIII / 320-MS1-2JOBIV Przedmiot obowiązkowy, moduł ogólnouczelniany I rok/I semestr, I rok/IIsemestr, II rok/III semestr, II rok/ IV semestr Student powinien posiadać wiedzę z zakresu słownictwa i struktur gramatycznych języka obcego umożliwiającą podjęcie lektoratu na poziomie B2 według ESKJO. Język obcy-dziedzina nauk humanistycznych, dyscyplina językoznawstwo (7ECTS), dziedzina nauk ścisłych i przyrodniczych, nauki biologiczne (1ECTS) Student powinien posiadać wiedzę z zakresu słownictwa i struktur gramatycznych języka obcego umożliwiającą podjęcie lektoratu na poziomie B2 według ESKJO. Liczba godzin: 30 godz. w semestrze. Forma prowadzenia zajęć: ćwiczenia 30 godz w semestrze. Punkty ECTS: 2 Bilans nakładu pracy studenta: Całkowity nakład pracy studenta związany z zajęciami : 50 godz. Nakład pracy studenta związany z zajęciami i wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela : 32 godz. w tym: 1) udział w zajęciach pozawykładowych : 30 godz.; 2) udział w konsultacjach /zaliczeniach/egzaminach : 2 godz. Przygotowanie się do zajęć/zaliczeń/egzaminów (praca własna studenta) : 18 godz. |
|
Literatura: |
Język angielski Literatura podstawowa: 1. McCarthy Michael, O’Dell Felicity.2010. Academic Vocabulary in Use: 50 Units of Academic Vocabulary Reference and Practice, Self-study and Classroom Use. Cambridge University Press. 2. Bazy danych z materiałami dla lektorów języka angielskiego: www.onestopenglish.com , www.linguahouse.com 3.Serwisy informacyjne :,https://edition.cnn.com/, https://www.bbc.com/ , https://www.newsweek.com/tech-science , https://www.theguardian.com/science, https://www.nature.com/ , https://www.sciencenewsforstudents.org/ , https://www.who.int/ 4. Wykłady internetowe i filmy przyrodnicze https://www.ted.com/ , National Geographic 5. Strony uniwersytetów, muzeów, towarzystw naukowych „Open Education Resources” : Royal Society of Biology Higher education (rsb.org.uk) , Royal Society of Chemistry Higher education teaching resources | RSC Education , University of Utah https://learn.genetics.utah.edu/ , Harvard Museum https://hmnh.harvard.edu/past-lecture-videos 6. Domański Piotr. 2014. English in Science and Technology (Wybór terminów i zwrotów angielskich z nauk ścisłych i przyrodniczych). WNT. Literatura uzupełniająca 1. McCarthy Michael, O’Dell Felicity. 2000. English Vocabulary in Use : Upper-intermediate and Advanced. Cambridge University Press. 2. McCarthy Michael, O’Dell Felicity. 2009. Test Your English Vocabulary in Use : Advanced. Cambridge University Press. 3. Latham-Koenig Christina, Oxenden Clive. 2008. New English File : upper-intermediate . Oxford University Press. 4. Martin Elizabeth. 1990. A concise dictionary of biology. Oxford University Press. 5. Hewings Martin.2012. Cambridge Academic English: an Integrated Skills Course for EAP, Cambridge University Press. 6. Domański Piotr, Domański Artur . 2017 . English in Science and Technology (Angielski w naukach ścisłych i technicznych). Wydawnictwo Poltext. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.