Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Ekonomia sektora publicznego

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 330-EN2-1ESP
Kod Erasmus / ISCED: 14.301 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Ekonomia sektora publicznego
Jednostka: Wydział Ekonomii i Finansów
Grupy: Ekonomia 2 stopień 1 rok Niestacjonarne lato
Punkty ECTS i inne: 6.00 LUB 3.00 LUB 4.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

kierunkowe
obowiązkowe

Tryb prowadzenia przedmiotu:

w sali

Skrócony opis:

Przedmiot koncentruje się na teoretycznych aspektach funkcjonowania sektora publicznego, mających swe podstawy w ekonomii

dobrobytu. Od strony teoretycznej rozpatruje: problem racjonalizacji wydatków publicznych, kwestie opodatkowania, problemy sektora

publicznego w gospodarce polskiej oraz wybranych krajów.

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami, zagadnieniami, podejściami w zakresie funkcjonowania sektora

publicznego, jego rolą we współczesnych procesach rozwojowych. Efektem kształcenia jest rozpoznawanie i rozumienie zadań i funkcji

sektora publicznego; rozumienie jego podległej roli w stosunku do sektora prywatnego, rozumienie metod finansowania organizacji

publicznych; rozpoznawanie problemów związanych z funkcjonowaniem sektora publicznego, a zwłaszcza jego efektywnością.

Pełny opis:

Profil studiów: ogólnoakademicki

Forma studiów: stacjonarne

Rodzaj przedmiotu: M2_kierunkowy

Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki ekonomiczne, ekonomia

Rok studiów/semestr: I/2

Wymagania wstępne:

Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: wykład 9 godz., ćwiczenia 18 godzin

Metody dydaktyczne:

- wykład tradycyjny prowadzony z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej i metod aktywizujących;

- ćwiczenia prowadzone z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej i metod aktywizujących: dyskusja dydaktyczna, metoda przypadków;

- konsultacje indywidualne wg harmonogramu konsultacji wykładowców Katedry Ekonomii Politycznej (s. 220) w zależności od potrzeb Studenta.

Punkty ECTS: 3

Bilans nakładu pracy studenta:

Udział w wykładach 9

Przygotowanie do egzaminu 10

Udział w ćwiczeniach 18

Przygotowanie i udział w dyskusji 10

Przygotowanie i wykonanie pracy pisemnej oraz prezentacji multimedialnej 10

Przygotowanie do pracy pisemnej 10

Czytanie literatury przedmiotu 7

Egzamin 1

Wskaźniki ilościowe:

Nakład pracy studenta związany

z zajęciami :

Liczba godzin Punkty ECTS

wymagającymi bezpośredniego

udziału nauczyciela 28 1,1

o charakterze praktycznym 47 1,9

Literatura:

Podstawowa:

Heer Burkhard, Public Economics: The Macroeconomic Perspective, Springer, 2019.

Brol M., Zarys ekonomii sektora publicznego, Wydawnictwo Uniwersytetu ekonomicznego, Wrocław 2010.

Buchanan J.M., Musgrave R. A., Finanse publiczne a wybór publiczny. Dwie odmienne wizje państwa, Wydawnictwo Sejmowe, Warszawa

2005

Owsiak S., Finanse publiczne. Współczesne ujęcie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2023.

Stiglitz J. E., Ekonomia sektora publicznego, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2022.

Stiglitz J.E. ,Rosengard J.K., Economics of the Public Sector, W. W. Norton & Company, 2015

Tresch R.W. Public sector economics, Palgrave Macmillan, New York 2008.

Uzupełniająca:

Acocella N., Zasady polityki gospodarczej, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002.

Kleer J. (red.), Sektor publiczny w Polsce i na świecie, CeDeWu, Warszawa 2005.

Gardocka-Jałowiec A. (red.), Innowacyjne metody i instrumenty zarządzania w organizacjach publicznych, Wydawnictwo Uniwersytetu w

Białymstoku, Białystok 2012.

Kosikowski C., Ruśkowski E. (red.), Finanse publiczne i prawo finansowe, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa 2005.

Kozłowska-Burdziak M., Sektor publiczny – racjonalizacja gospodarowania, Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku, Białystok 2012.

Przygodzka R. (red.), Instrumenty i metody racjonalizacji finansów publicznych, Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku, Białystok

2012.

Szewczuk A., Zioło M., Zarys ekonomiki sektora publicznego, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2008.

Brol M., Zarys ekonomii sektora publicznego, Wydawnictwo Uniwersytetu ekonomicznego, Wrocław 2010.

Kleer J. (red.), Sektor publiczny w Polsce i na świecie, CeDeWu, Warszawa 2005.

Kleer J. (red.), Stan i perspektywy sektora publicznego w gospodarce rynkowej, Wydawnictwo Olympus, Warszawa 2004.

Stiglitz J.E., Ekonomia sektora publicznego, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2004.

Pomeranz D., Impact Evaluation Methods in Public Economics. A Brief Introduction to Randomized Evaluations and Comparison with

Other Methods, Public Finance Review 2017, vol 45 (1)

Efekty uczenia się:

Wiedza:

ESP_W01 Student ma pogłębioną wiedzę z zakresu ekonomii i finansów, ze szczególnym uwzględnieniem teorii dobrobytu, ekonomii sektora publicznego i teorii finansów publicznych oraz zna rozszerzony zakres współczesnej terminologii ekonomii sektora publicznego. (KP7_WG1)

ESP_W02 Student ma pogłębioną wiedzę o roli państwa we współczesnej gospodarce, jej ewolucji i oddziaływaniu na funkcjonowanie pozostałych podmiotów gospodarczych (KP7_WG4)

ESP_W03 Student ma pogłębioną wiedzę o podstawowych zasadach (m.in.: prawnych, organizacyjnych, etycznych) determinujących funkcjonowanie sektora publicznego i jego podmiotów oraz o ich źródłach, naturze, zmianach i sposobach działania (KP7_WG6)

ESP_W04 Student ma pogłębioną wiedzę na temat podstawowych mechanizmów funkcjonowania sektora publicznego, jego współczesnych funkcji i zadań oraz powiązań sektora publicznego z otoczeniem, w tym zwłaszcza z sektorem rynkowym oraz pozarządowym (KP7_WG8)

ESP_W05 Student identyfikuje podstawowe dylematy funkcjonowania współczesnych społeczeństw i ich oczekiwań wobec państwa i sektora publicznego (KP7_WK1)

Umiejętności:

ESP_U01 Student potrafi, w oparciu o poznane kategorie ekonomii sektora publicznego, prawidłowo interpretować i wyjaśniać zjawiska oraz procesy ekonomiczne zachodzące w sektorze publicznym oraz wzajemne relacje między nimi (KP7_UW2)

ESP_U02 Student potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę z ekonomii sektora publicznego do krytycznej analizy i syntezy problemów związanych z jego funkcjonowaniem (KP7_UW5)

ESP_U03 Student potrafi komunikować się i prowadzić debaty wykorzystując terminologię z zakresu ekonomii sektora publicznego (KP7_UK1)

ESP_U04 Student potrafi współdziałać z innymi osobami w ramach prac zespołowych związanych z rozwiązywaniem problemów z ekonomii sektora publicznego (KP7_UO2)

Kompetencje społeczne:

ESP_K01 Student jest gotów do pracy w grupie przyjmując w niej różne role, w szczególności role przywódcze związane ze wspólnym planowaniem i organizowaniem pracy w obszarze opracowywaniem różnych zagadnień z ekonomii sektora publicznego (KP7_KK2)

ESP_K02 Student jest gotów do inicjowania działań na rzecz interesu publicznego poprzez udział w opracowywaniu projektów z zakresu ekonomii sektora publicznego (KP7_KO1)

Metody i kryteria oceniania:

Formy zaliczenia przedmiotu:

Cykl wykładów kończy się egzaminem przeprowadzonym w trakcie sesji egzaminacyjnej. Egzamin będzie miał formę testu składającego się z 30 pytań otwartych i zamkniętych. Ocena końcowa może być podniesiona dzięki punktom uzyskanym za aktywność podczas zajęć. Warunkiem dopuszczenia do egzaminu jest zaliczenie ćwiczeń. Podstawą zaliczenia ćwiczeń jest zaliczenie kolokwium, wykonanie pracy zespołowej i ustna jej prezentacja,

aktywność w dyskusjach.

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2020/21" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-06-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 18 godzin więcej informacji
Wykład, 9 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Renata Przygodzka
Prowadzący grup: Mateusz Łajewski, Renata Przygodzka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Tryb prowadzenia przedmiotu:

zdalnie

Skrócony opis:

Przedmiot koncentruje się na teoretycznych aspektach funkcjonowania sektora publicznego, mających swe podstawy w ekonomii

dobrobytu. Od strony teoretycznej rozpatruje: problem racjonalizacji wydatków publicznych, kwestie opodatkowania, problemy sektora

publicznego w gospodarce polskiej oraz wybranych krajów.

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami, zagadnieniami, podejściami w zakresie funkcjonowania sektora

publicznego, jego rolą we współczesnych procesach rozwojowych. Efektem kształcenia jest rozpoznawanie i rozumienie zadań i funkcji

sektora publicznego; rozumienie jego podległej roli w stosunku do sektora prywatnego, rozumienie metod finansowania organizacji

publicznych; rozpoznawanie problemów związanych z funkcjonowaniem sektora publicznego, a zwłaszcza jego efektywnością.

Pełny opis:

Profil studiów: ogólnoakademicki

Forma studiów: stacjonarne

Rodzaj przedmiotu: M2_kierunkowy

Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki ekonomiczne, ekonomia

Rok studiów/semestr: II/3

Wymagania wstępne:

Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: wykład 9 godz., ćwiczenia 18 godzin

Metody dydaktyczne:

- wykład tradycyjny prowadzony z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej i metod aktywizujących;

- ćwiczenia prowadzone z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej i metod aktywizujących: dyskusja dydaktyczna, metoda przypadków;

- konsultacje indywidualne wg harmonogramu konsultacji wykładowców Zakładu Ekonomii Sektora Publicznego (s. 220) w zależności od

potrzeb Studenta.

Punkty ECTS: 4

Bilans nakładu pracy studenta:

Udział w wykładach 9

Przygotowanie do egzaminu 30

Udział w ćwiczeniach 18

Przygotowanie i udział w dyskusji 10

Przygotowanie i wykonanie pracy

pisemnej oraz prezentacji multimedialnej 10

Przygotowanie do pracy pisemnej 10

Czytanie literatury przedmiotu 10

Udział w konsultacjach 2

Egzamin 1

Wskaźniki ilościowe:

Nakład pracy studenta związany

z zajęciami : Liczba godzin Punkty ECTS

wymagającymi bezpośredniego

udziału nauczyciela 50 2,0

o charakterze praktycznym 50 2,0

Literatura:

Podstawowa:

Brol M., Zarys ekonomii sektora publicznego, Wydawnictwo Uniwersytetu ekonomicznego, Wrocław 2010.

Buchanan J.M., Musgrave R. A., Finanse publiczne a wybór publiczny. Dwie odmienne wizje państwa, Wydawnictwo Sejmowe, Warszawa

2005

Kleer J. (red.), Sektor publiczny w Polsce i na świecie, CeDeWu, Warszawa 2005.

Owsiak S., Finanse publiczne. Teoria i praktyka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005.

Stiglitz J. E., Ekonomia sektora publicznego, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2004.

Tresch R.W. Public sector economics, Palgrave Macmillan, New York 2008.

Uzupełniająca:

Acocella N., Zasady polityki gospodarczej, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002.

Gardocka-Jałowiec A. (red.), Innowacyjne metody i instrumenty zarządzania w organizacjach publicznych, Wydawnictwo Uniwersytetu w

Białymstoku, Białystok 2012.

Kosikowski C., Ruśkowski E. (red.), Finanse publiczne i prawo finansowe, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa 2005.

Kozłowska-Burdziak M., Sektor publiczny – racjonalizacja gospodarowania, Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku, Białystok 2012.

Przygodzka R. (red.), Instrumenty i metody racjonalizacji finansów publicznych, Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku, Białystok 2012.

Szewczuk A., Zioło M., Zarys ekonomiki sektora publicznego, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2008.

Uwagi:

Z uwagi na ograniczenia związane z prowadzeniem zajęć w trybie kontaktu bezpośredniego, przedmiot realizowany jest w 2020 r. w trybie zdalnym. W taki sposób (z wykorzystaniem platformy Blackboard) realizowane są zarówno ćwiczenia, jak i wykłady oraz weryfikacja efektów kształcenia.

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2021/22" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-06-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 18 godzin więcej informacji
Wykład, 9 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Renata Przygodzka
Prowadzący grup: Mateusz Łajewski, Renata Przygodzka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Rodzaj przedmiotu:

kierunkowe

Tryb prowadzenia przedmiotu:

mieszany: w sali i zdalnie

Skrócony opis:

Przedmiot koncentruje się na teoretycznych aspektach funkcjonowania sektora publicznego, mających swe podstawy w ekonomii

dobrobytu. Od strony teoretycznej rozpatruje: problem racjonalizacji wydatków publicznych, kwestie opodatkowania, problemy sektora

publicznego w gospodarce polskiej oraz wybranych krajów.

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami, zagadnieniami, podejściami w zakresie funkcjonowania sektora

publicznego, jego rolą we współczesnych procesach rozwojowych. Efektem kształcenia jest rozpoznawanie i rozumienie zadań i funkcji

sektora publicznego; rozumienie jego podległej roli w stosunku do sektora prywatnego, rozumienie metod finansowania organizacji

publicznych; rozpoznawanie problemów związanych z funkcjonowaniem sektora publicznego, a zwłaszcza jego efektywnością.

Pełny opis:

Profil studiów: ogólnoakademicki

Forma studiów: stacjonarne

Rodzaj przedmiotu: M2_kierunkowy

Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki ekonomiczne, ekonomia

Rok studiów/semestr: II/3

Wymagania wstępne:

Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: wykład 9 godz., ćwiczenia 18 godzin

Metody dydaktyczne:

- wykład tradycyjny prowadzony z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej i metod aktywizujących;

- ćwiczenia prowadzone z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej i metod aktywizujących: dyskusja dydaktyczna, metoda przypadków;

- konsultacje indywidualne wg harmonogramu konsultacji wykładowców Katedry Ekonomii Politycznej (s. 220) w zależności od potrzeb Studenta.

Punkty ECTS: 4

Bilans nakładu pracy studenta:

Wskaźniki ilościowe:

Udział w wykładach 9

Przygotowanie do egzaminu 45

Udział w ćwiczeniach 18

Przygotowanie i udział w dyskusji 13

Przygotowanie i wykonanie pracy pisemnej oraz prezentacji multimedialnej 20

Przygotowanie do pracy pisemnej 25

Czytanie literatury przedmiotu 19

Egzamin 1

Wskaźniki ilościowe:

Nakład pracy studenta związany z zajęciami :

Liczba godzin Punkty ECTS

wymagającymi bezpośredniego

udziału nauczyciela 28 1,2

o charakterze praktycznym 122 4,8

Literatura:

Podstawowa:

Brol M., Zarys ekonomii sektora publicznego, Wydawnictwo Uniwersytetu ekonomicznego, Wrocław 2010.

Buchanan J.M., Musgrave R. A., Finanse publiczne a wybór publiczny. Dwie odmienne wizje państwa, Wydawnictwo Sejmowe, Warszawa

2005

Kleer J. (red.), Sektor publiczny w Polsce i na świecie, CeDeWu, Warszawa 2005.

Owsiak S., Finanse publiczne. Teoria i praktyka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005.

Stiglitz J. E., Ekonomia sektora publicznego, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2004.

Tresch R.W. Public sector economics, Palgrave Macmillan, New York 2008.

Uzupełniająca:

Acocella N., Zasady polityki gospodarczej, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002.

Gardocka-Jałowiec A. (red.), Innowacyjne metody i instrumenty zarządzania w organizacjach publicznych, Wydawnictwo Uniwersytetu w

Białymstoku, Białystok 2012.

Kosikowski C., Ruśkowski E. (red.), Finanse publiczne i prawo finansowe, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa 2005.

Kozłowska-Burdziak M., Sektor publiczny – racjonalizacja gospodarowania, Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku, Białystok 2012.

Przygodzka R. (red.), Instrumenty i metody racjonalizacji finansów publicznych, Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku, Białystok 2012.

Szewczuk A., Zioło M., Zarys ekonomiki sektora publicznego, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2008.

Uwagi:

Zgodnie z Decyzją nr 6/2022 Dziekana Wydziału Ekonomii i Finansów UwB z dnia 14 lutego 2022 r. w sprawie czasowej zmiany formy prowadzenia wykładów na Wydziale Ekonomii i Finansów UwB z formy kontaktu bezpośredniego na formę synchroniczną, od 26 lutego 2022 do 3 kwietnia 2022 r. wykłady są prowadzone z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość, przy użyciu platformy eduPortal.

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (w trakcie)

Okres: 2022-10-01 - 2023-06-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 18 godzin więcej informacji
Wykład, 9 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Renata Przygodzka
Prowadzący grup: Mateusz Łajewski, Renata Przygodzka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Rodzaj przedmiotu:

kierunkowe
obowiązkowe

Tryb prowadzenia przedmiotu:

mieszany: w sali i zdalnie

Skrócony opis:

Przedmiot koncentruje się na teoretycznych aspektach funkcjonowania sektora publicznego, mających swe podstawy w ekonomii

dobrobytu. Od strony teoretycznej rozpatruje: problem racjonalizacji wydatków publicznych, kwestie opodatkowania, problemy sektora

publicznego w gospodarce polskiej oraz wybranych krajów.

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami, zagadnieniami, podejściami w zakresie funkcjonowania sektora

publicznego, jego rolą we współczesnych procesach rozwojowych. Efektem kształcenia jest rozpoznawanie i rozumienie zadań i funkcji

sektora publicznego; rozumienie jego podległej roli w stosunku do sektora prywatnego, rozumienie metod finansowania organizacji

publicznych; rozpoznawanie problemów związanych z funkcjonowaniem sektora publicznego, a zwłaszcza jego efektywnością.

Pełny opis:

Profil studiów: ogólnoakademicki

Forma studiów: stacjonarne

Rodzaj przedmiotu: M2_kierunkowy

Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki ekonomiczne, ekonomia

Rok studiów/semestr: II/3

Wymagania wstępne:

Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: wykład 9 godz., ćwiczenia 18 godzin

Metody dydaktyczne:

- wykład tradycyjny prowadzony z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej i metod aktywizujących;

- ćwiczenia prowadzone z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej i metod aktywizujących: dyskusja dydaktyczna, metoda przypadków;

- konsultacje indywidualne wg harmonogramu konsultacji wykładowców Katedry Ekonomii Politycznej (s. 220) w zależności od potrzeb Studenta.

Punkty ECTS: 3

Bilans nakładu pracy studenta:

Wskaźniki ilościowe:

Udział w wykładach 9

Przygotowanie do egzaminu 10

Udział w ćwiczeniach 18

Przygotowanie i udział w dyskusji 10

Przygotowanie i wykonanie pracy pisemnej oraz prezentacji multimedialnej 10

Przygotowanie do pracy pisemnej 10

Czytanie literatury przedmiotu 7

Egzamin 1

Wskaźniki ilościowe:

Nakład pracy studenta związany z zajęciami :

Liczba godzin Punkty ECTS

wymagającymi bezpośredniego

udziału nauczyciela 28 1,1

o charakterze praktycznym 47 1,9

Literatura:

Podstawowa:

Heer Burkhard, Public Economics: The Macroeconomic Perspective, Springer, 2019.

Brol M., Zarys ekonomii sektora publicznego, Wydawnictwo Uniwersytetu ekonomicznego, Wrocław 2010.

Buchanan J.M., Musgrave R. A., Finanse publiczne a wybór publiczny. Dwie odmienne wizje państwa, Wydawnictwo Sejmowe, Warszawa

2005

Owsiak S., Finanse publiczne. Współczesne ujęcie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2023.

Stiglitz J. E., Ekonomia sektora publicznego, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2022.

Stiglitz J.E. ,Rosengard J.K., Economics of the Public Sector, W. W. Norton & Company, 2015

Tresch R.W. Public sector economics, Palgrave Macmillan, New York 2008.

Uzupełniająca:

Acocella N., Zasady polityki gospodarczej, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002.

Kleer J. (red.), Sektor publiczny w Polsce i na świecie, CeDeWu, Warszawa 2005.

Gardocka-Jałowiec A. (red.), Innowacyjne metody i instrumenty zarządzania w organizacjach publicznych, Wydawnictwo Uniwersytetu w

Białymstoku, Białystok 2012.

Kosikowski C., Ruśkowski E. (red.), Finanse publiczne i prawo finansowe, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa 2005.

Kozłowska-Burdziak M., Sektor publiczny – racjonalizacja gospodarowania, Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku, Białystok 2012.

Przygodzka R. (red.), Instrumenty i metody racjonalizacji finansów publicznych, Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku, Białystok

2012.

Szewczuk A., Zioło M., Zarys ekonomiki sektora publicznego, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2008.

Brol M., Zarys ekonomii sektora publicznego, Wydawnictwo Uniwersytetu ekonomicznego, Wrocław 2010.

Kleer J. (red.), Sektor publiczny w Polsce i na świecie, CeDeWu, Warszawa 2005.

Kleer J. (red.), Stan i perspektywy sektora publicznego w gospodarce rynkowej, Wydawnictwo Olympus, Warszawa 2004.

Stiglitz J.E., Ekonomia sektora publicznego, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2004.

Pomeranz D., Impact Evaluation Methods in Public Economics. A Brief Introduction to Randomized Evaluations and Comparison with

Other Methods, Public Finance Review 2017, vol 45 (1)

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2023-10-01 - 2024-06-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 18 godzin więcej informacji
Wykład, 9 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzamin
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 6.8.1.0-4 (2023-02-27)