Język mediów anglojęzycznych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 340-AH1-3MKE |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.001
|
Nazwa przedmiotu: | Język mediów anglojęzycznych |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: |
3L stac. I st. studia filologii jęz.angielsk. stosow.z hiszp. - przedmioty specjalnościowe Filologia angielska z językiem hiszpańskim 3 rok sem. zimowy 1 stopień Język angielski stos. z hiszpańskim 1 stopień 3 rok sem.letni Język angielski stos. z hiszpańskim 3 rok sem.letni 1 stopień |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Założenia (opisowo): | Celem kursu jest rozwijanie umiejętności studentów w zakresie krytycznej analizy tekstów kultury prezentowanych w szeroko pojętych mediach, szczególnie w mediach elektronicznych. |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Kurs ma na celu: - ukazanie roli i znaczenia słownictwa w rozumieniu języka mediów: ich charakterystyczny rodzaj, złożoność oraz częstotliwość występowania słownictwa - doskonalenie ogólnych umiejętności językowych poprzez analizę języka mediów - uwrażliwienie na różne style oraz rejestry wypowiedzi ustnych oraz pisemnych we współczesnych mediach |
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki, forma studiów: stacjonarne, rodzaj przedmiotu: obowiązkowy (M_5), dziedzina: praktyczna nauka j. ang. III rok, 1 semestr, wymagania wstępne: znajomość języka angielskiego na poziomie odpowiadającym standardom CAE, 30 godzin ćwiczenia, 3 ECTS. Bilans nakładu pracy studenta: udział w świczeniach 30h, udział w konsultacjach związanych z zajęciami - 10h, przygotowanie do zaliczenia - 20h Razem: 60h (odpowiada 2 pkt ECTS) Wskaźniki ilościowe: Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela - 30+10=40 h /1,3 ECTS |
Literatura: |
Language of the Media - BBC https://www.bbc.co.uk/worldservice/learningenglish/radio/studyguides/pdfs/langmedia.pdf A Primer on Communication Studies - online e-book (Selected Chapters) https://2012books.lardbucket.org/books/a-primer-on-communication-studies/ |
Efekty uczenia się: |
KA6_WG1 zjawiska, procesy i systemy językowe oraz teorie wyjaśniające zależności między nimi KA6_WG6 metody analizy i interpretacji tekstów i innych wytworów kultury danego obszaru językowego w obrębie wybranych tradycji i teorii i językoznawczych KA6_WG7 podstawowe pojęcia translatoryczne oraz metody i strategie tłumaczenia KA6_WG9 podstawowy aparat pojęciowy służący do opisu zjawisk kulturowych istotnych dla analizy języka i procesu komunikacji KA6_WG11 uwarunkowania historyczno-kulturowe danego obszaru językowego KA6_WK1 problemy i wyzwania związane z językiem i komunikacją i ich powiązania z fundamentalnymi dylematami współczesnej cywilizacji KA6_UW1 formułować i rozwiązywać złożone problemy, dobierając odpowiednie metody i narzędzia z wykorzystaniem wiedzy z zakresu nauki o języku i translatoryki KA6_UW4 przeprowadzać krytyczna analizę i interpretację różnych wytworów kultury z zastosowaniem metod filologicznych pozwalających oceniać ich znaczenie w procesie historycznokulturowym KA6_UW6 dobierać oraz stosować właściwe metody i narzędzia, w tym zaawansowane techniki informacyjno-komunikacyjne (ICT) KA6_UK1 komunikować się z użyciem specjalistycznej terminologii z zakresu językoznawstwa i translatoryki z uwzględnieniem elementów społeczno-kulturowych KA6_UK4 brać udział w debacie w języku obcym, przedstawiać i oceniać różne opinie i stanowiska oraz dyskutować o nich KA6_UO1 planować i organizować pracę indywidualną i pracę w zespole KA6_UU1 samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie KA6_KK1 krytycznej oceny posiadanej wiedzy KA6_KK2 uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych KA6_KO3 świadomego pielęgnowania dziedzictwa kulturowego regionu, kraju i Europy KA6_KO4 tworzenia płaszczyzn tolerancji i współpracy w warunkach komunikacji wielokulturowej i zróżnicowanego religijnie społeczeństwa KA6_KO5 uczestniczenia w życiu kulturalnym w jego różnorodnych formach |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody oceniania: praca projektowa, dyskusja i analiza problemu, obserwacja nauczyciela Warunkiem otrzymania zaliczenia z przedmiotu jest: • Aktywny udział w zajęciach i zaliczenie wszystkich powierzonych zadań - Dopuszczone są 2 nieobecności nieusprawiedliwione • Przygotowanie prezentacji |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT KON
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Zdzisław Głębocki | |
Prowadzący grup: | Zdzisław Głębocki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Rodzaj przedmiotu: | kierunkowe |
|
Skrócony opis: |
(tylko po angielsku) We live in a media-saturated world and rely on a variety of old and new media for information, entertainment, and connection. The beginnings of mass media and mass communication go back 560 years to the “print revolution” that occurred in Europe in the fifteenth century. As we progressed through the centuries, mass communication evolved from a mechanical process to electronic transmission, which paved the way for the digitized world of today. While technological advances are an important part of the narrative regarding media, the effects of media are also important to consider. |
|
Pełny opis: |
(tylko po angielsku) In this course, we will discuss some functions and theories of mass communication and focus on issues related the evolution of language through our interactions with technology. In particular we'll concentrate on the English language used in media and attempt to answer the questions of how media, in particular social media, are changing it. I. From the Printing Press to the iPhone - historical perspective - radio - television - Internet and digital media II. New Media Technologies – English language perspective - English as a Lingua Franca of digital media - language and social media: Twitter, Facebook, TikTok, Instagram, Snapchat - brevity - Txt spk - hate language - fake news - III. Final credit The final grade will be based on attendance, active participation and a Project Work – Media Clip Presentation prepared by every student and presented to the group on the assigned date. Media Clip Presentation - Guidelines: Each student selects a 5-10 minutes long text-based video clip from any media source available on-line. This may be, for example: a stand-up, short interview, news item, podcast, etc. Any topic is possible under the condition that the material will be interesting from the language point of view. On the assigned date each student presents the project and conducts the activities with the group. The whole presentation should be about 20 minutes long. The final, full version of the project, including a full, word-by-word script of the clip is to be uploaded to group Google folder. The project should consist of: 1. Front page with your name, URL to the selected clip, length of the clip. 2. Activities to the selected clip. The language level of the activities should be adjusted to the language level of the group. a. Short introduction to the clip. Information about: the author, the topic, reasons for selection, language overview (register) b. 2-3 comprehension questions c. 2 vocabulary activities d. follow-up activity (eg. writing activity, role play, etc.) 3. Full script of the clip Grade for the Project will be based on the quality and inventiveness of the activities, accuracy of the script and the quality of the presentation. |
|
Literatura: |
(tylko po angielsku) Language of the Media - BBC https://www.bbc.co.uk/worldservice/learningenglish/radio/studyguides/pdfs/langmedia.pdf A Primer on Communication Studies - online e-book (Selected Chapters) https://2012books.lardbucket.org/books/a-primer-on-communication-studies/ |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Zdzisław Głębocki | |
Prowadzący grup: | Zdzisław Głębocki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Rodzaj przedmiotu: | kierunkowe |
|
Skrócony opis: |
Celem kursu jest rozwijanie umiejętności studentów w zakresie krytycznej analizy tekstów kultury prezentowanych w szeroko pojętych mediach, szczególnie w mediach elektronicznych. |
|
Pełny opis: |
Kurs ma na celu rozwijanie umiejętności studentów do analizy i interpretacji zmian jakie zachodzą w języku angielskim pod wpływem mediów. W czasie kursu dyskutowane będą funkcje i teorie komunikacji masowej ze szczególnym uwzględnieniem problematyki ewolucji języka pod wpływem zmian technologicznych. W szczególności uwaga będzie skoncentrowana na języku angielskim występującym w mediach i próbie odpowiedzenia na pytania jak media społeczne ten język modyfikują. I. Od prasy drukarskiej do iPhon'a - perspektywa historyczna - druk -radio - telewizja - Internet i media cyfrowe II. Media nowych technologii - angielski jako Lingua Franca mediów cysfrowych - język a media społeczne: Twitter, Facebook, TikTok, Instagram, Snapchat - lapidarność - Txt spk - język nienawiści - fake news |
|
Literatura: |
Language of the Media - BBC https://www.bbc.co.uk/worldservice/learningenglish/radio/studyguides/pdfs/langmedia.pdf A Primer on Communication Studies - online e-book (Selected Chapters) https://2012books.lardbucket.org/books/a-primer-on-communication-studies/ |
|
Uwagi: |
Warunkiem otrzymania zaliczenia z przedmiotu jest: • Aktywny udział w zajęciach i zaliczenie wszystkich powierzonych zadań - Dopuszczone są 2 nieobecności nieusprawiedliwione • Przygotowanie prezentacji |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2025/26" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-10-01 - 2026-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Rodzaj przedmiotu: | kierunkowe |
|
Skrócony opis: |
Celem kursu jest rozwijanie umiejętności studentów w zakresie krytycznej analizy tekstów kultury prezentowanych w szeroko pojętych mediach, szczególnie w mediach elektronicznych. |
|
Pełny opis: |
Kurs ma na celu rozwijanie umiejętności studentów do analizy i interpretacji zmian jakie zachodzą w języku angielskim pod wpływem mediów. W czasie kursu dyskutowane będą funkcje i teorie komunikacji masowej ze szczególnym uwzględnieniem problematyki ewolucji języka pod wpływem zmian technologicznych. W szczególności uwaga będzie skoncentrowana na języku angielskim występującym w mediach i próbie odpowiedzenia na pytania jak media społeczne ten język modyfikują. I. Od prasy drukarskiej do iPhon'a - perspektywa historyczna - druk -radio - telewizja - Internet i media cyfrowe II. Media nowych technologii - angielski jako Lingua Franca mediów cysfrowych - język a media społeczne: Twitter, Facebook, TikTok, Instagram, Snapchat - lapidarność - Txt spk - język nienawiści - fake news |
|
Literatura: |
Language of the Media - BBC https://www.bbc.co.uk/worldservice/learningenglish/radio/studyguides/pdfs/langmedia.pdf A Primer on Communication Studies - online e-book (Selected Chapters) https://2012books.lardbucket.org/books/a-primer-on-communication-studies/ |
|
Uwagi: |
Warunkiem otrzymania zaliczenia z przedmiotu jest: • Aktywny udział w zajęciach i zaliczenie wszystkich powierzonych zadań - Dopuszczone są 2 nieobecności nieusprawiedliwione • Przygotowanie prezentacji |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.