Teorie komunikacji
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 340-AH1-3PWA |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.001
|
Nazwa przedmiotu: | Teorie komunikacji |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: |
3L stac. I st. studia filologii jęz.angielsk. stosow.z hiszp. - przedmioty specjalnościowe Filologia angielska z językiem hiszpańskim 3 rok sem. zimowy 1 stopień Język angielski stos. z hiszpańskim 1 stopień 3 rok sem.letni Język angielski stos. z hiszpańskim 3 rok sem.letni 1 stopień |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Metody i kryteria oceniania: |
(tylko po angielsku) Assessment is continuous. Students obtain points for: 1. - quality analyses and evaluations of communication theories and related issues, incl. summarizing theories; - making reasonable connections between theory and practice; - engaging other students in conversation (asking relevant questions, offering encouragement, and providing quality feedback); - engagement with in-class and out-of-class activities; - conducting fieldwork and reporting on the results Students with documented disabilities who feel the need for accommodation based on the impact of their disability on their ability to participate in certain class activities or forms of speaking should contact the teacher to coordinate the details. Pełnomocnik dziekana d/s studentów niepełnosprawnych should also be informed. You can also be excused from some tasks if you have another documented medical reason or another reasonable excuse. Remember: such arrangements do not work retroactively. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Kamila Drapało | |
Prowadzący grup: | Kamila Drapało | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Skrócony opis: |
This course delves into the complex interplay between communication and interpretation, drawing upon the rich tradition of hermeneutics. Hermeneutics, the art and theory of interpretation, provides a lens through which to understand how meaning is created, negotiated, and conveyed in various communicative contexts. Through the exploration of foundational texts, contemporary theories, and practical applications, students will develop a nuanced understanding of the hermeneutic approach to communication and its relevance in diverse spheres such as literature, media, culture, and interpersonal interactions. |
|
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki, forma studiów: stacjonarne, rodzaj przedmiotu: obowiązkowe (M_10), III rok, 2 semestr, wymagania wstępne: znajomość języka angielskiego na poziomie odpowiadającym standardom CAE, 30 godzin ćwiczenia, 3 ECTS. Bilans nakładu pracy studenta: udział w świczeniach 30h, udział w konsultacjach związanych z zajęciami - 10h, przygotowanie do zaliczenia - 20h Razem: 60h (odpowiada 2 pkt ECTS) Wskaźniki ilościowe: Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela - 30+10=40 h /1,3 ECTS |
|
Literatura: |
Arendt, Hannah, „Action" in: The Human Condition (University of Chicago Press, 2018,) Gadamer, Hans-Georg, Truth and Method, Second, Revised Edition, Translation revised by Joel Weinsheimer and Donald G. Marsh (Continuum, 1989) Heidegger, Martin, Being and Time, trans. by John Macquarrie and Edward S.Robinson (Oxford: Blackwell, 1967) Heidegger, Martin, Discourse on Thinking, trans. by Joel Anderson (New York: Harper & Row, 1966) Kearney, Richard, Imagination Now: A Richard Kearney Reader, ed. by M.E. Littlejohn (Lanham: Rowman & Littlefield International, 2020), Kearney, Richard, Anacarnation and Returning to the Lived Body with Richard Kearney (ed. by Brian Tranor, James L. Tanor, Routledge 2023) Kearney, Richard, Touch: Recovering Our Most Vital Sense (Columbia University Press, 2021) Nussbaum, Martha C., The Fragility of Goodness: Luck and Ethics in Greek Tragedy and Philosophy, 2nd edn (New York: Cambridge University Press, 2001) Nussbaum, Martha C., Creating Capabilities: The Human Development Approach (Cambridge: Belknap Press of Harvard University Press, 2011) Ricoeur, Paul, Oneself as Another (Chicago: University of Chicago Press, 1992) Wierciński Andrzej (ed.) Gadamer’s Hermeneutics and the Art of Conversation (LIT, 2011) As well as some cultural artifacts selected with the students |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Skrócony opis: |
This course delves into the complex interplay between communication and interpretation, drawing upon the rich tradition of hermeneutics. Hermeneutics, the art and theory of interpretation, provides a lens through which to understand how meaning is created, negotiated, and conveyed in various communicative contexts. Through the exploration of foundational texts, contemporary theories, and practical applications, students will develop a nuanced understanding of the hermeneutic approach to communication and its relevance in diverse spheres such as literature, media, culture, and interpersonal interactions. |
|
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki, forma studiów: stacjonarne, rodzaj przedmiotu: obowiązkowe (M_10), III rok, 2 semestr, wymagania wstępne: znajomość języka angielskiego na poziomie odpowiadającym standardom CAE, 30 godzin ćwiczenia, 3 ECTS. Bilans nakładu pracy studenta: udział w świczeniach 30h, udział w konsultacjach związanych z zajęciami - 10h, przygotowanie do zaliczenia - 20h Razem: 60h (odpowiada 2 pkt ECTS) Wskaźniki ilościowe: Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela - 30+10=40 h /1,3 ECTS |
|
Literatura: |
Arendt, Hannah, „Action" in: The Human Condition (University of Chicago Press, 2018,) Gadamer, Hans-Georg, Truth and Method, Second, Revised Edition, Translation revised by Joel Weinsheimer and Donald G. Marsh (Continuum, 1989) Heidegger, Martin, Being and Time, trans. by John Macquarrie and Edward S.Robinson (Oxford: Blackwell, 1967) Heidegger, Martin, Discourse on Thinking, trans. by Joel Anderson (New York: Harper & Row, 1966) Kearney, Richard, Imagination Now: A Richard Kearney Reader, ed. by M.E. Littlejohn (Lanham: Rowman & Littlefield International, 2020), Kearney, Richard, Anacarnation and Returning to the Lived Body with Richard Kearney (ed. by Brian Tranor, James L. Tanor, Routledge 2023) Kearney, Richard, Touch: Recovering Our Most Vital Sense (Columbia University Press, 2021) Nussbaum, Martha C., The Fragility of Goodness: Luck and Ethics in Greek Tragedy and Philosophy, 2nd edn (New York: Cambridge University Press, 2001) Nussbaum, Martha C., Creating Capabilities: The Human Development Approach (Cambridge: Belknap Press of Harvard University Press, 2011) Ricoeur, Paul, Oneself as Another (Chicago: University of Chicago Press, 1992) Wierciński Andrzej (ed.) Gadamer’s Hermeneutics and the Art of Conversation (LIT, 2011) As well as some cultural artifacts selected with the students |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.