Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Teorie komunikacji

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 340-AH1-3PWA
Kod Erasmus / ISCED: 09.001 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Teorie komunikacji
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy: 3L stac. I st. studia filologii jęz.angielsk. stosow.z hiszp. - przedmioty specjalnościowe
Filologia angielska z językiem hiszpańskim 3 rok sem. zimowy 1 stopień
Język angielski stos. z hiszpańskim 1 stopień 3 rok sem.letni
Język angielski stos. z hiszpańskim 3 rok sem.letni 1 stopień
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Metody i kryteria oceniania: (tylko po angielsku)

Assessment is continuous. Students obtain points for: 1.

- quality analyses and evaluations of communication theories and related issues, incl. summarizing theories;

- making reasonable connections between theory and practice;

- engaging other students in conversation (asking relevant questions, offering encouragement, and

providing quality feedback);

- engagement with in-class and out-of-class activities;

- conducting fieldwork and reporting on the results

Students with documented disabilities who feel the need for accommodation based on the impact of their disability on their ability to participate in certain class activities or forms of speaking should contact the teacher to coordinate the details. Pełnomocnik dziekana d/s studentów niepełnosprawnych should also be informed.

You can also be excused from some tasks if you have another documented medical reason or another reasonable excuse. Remember: such arrangements do not work retroactively.

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (w trakcie)

Okres: 2023-10-01 - 2024-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Kamila Drapało
Prowadzący grup: Kamila Drapało
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Skrócony opis:

This course delves into the complex interplay between communication and interpretation, drawing upon the rich tradition of hermeneutics. Hermeneutics, the art and theory of interpretation, provides a lens through which to understand how meaning is created, negotiated, and conveyed in various communicative contexts. Through the exploration of foundational texts, contemporary theories, and practical applications, students will develop a nuanced understanding of the hermeneutic approach to communication and its relevance in diverse spheres such as literature, media, culture, and interpersonal interactions.

Pełny opis:

Profil studiów: ogólnoakademicki, forma studiów: stacjonarne, rodzaj przedmiotu: obowiązkowe (M_10), III rok, 2 semestr, wymagania wstępne: znajomość języka angielskiego na poziomie odpowiadającym standardom CAE, 30 godzin ćwiczenia, 3 ECTS.

Bilans nakładu pracy studenta: udział w świczeniach 30h, udział w konsultacjach związanych z zajęciami - 10h, przygotowanie do zaliczenia - 20h

Razem: 60h (odpowiada 2 pkt ECTS)

Wskaźniki ilościowe:

Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela - 30+10=40 h /1,3 ECTS

Literatura:

Arendt, Hannah, „Action" in: The Human Condition (University of Chicago Press, 2018,)

Gadamer, Hans-Georg, Truth and Method, Second, Revised Edition, Translation revised by Joel Weinsheimer and Donald G. Marsh (Continuum, 1989)

Heidegger, Martin, Being and Time, trans. by John Macquarrie and Edward S.Robinson (Oxford: Blackwell, 1967)

Heidegger, Martin, Discourse on Thinking, trans. by Joel Anderson (New York: Harper & Row, 1966)

Kearney, Richard, Imagination Now: A Richard Kearney Reader, ed. by M.E. Littlejohn (Lanham: Rowman & Littlefield International, 2020),

Kearney, Richard, Anacarnation and Returning to the Lived Body with Richard Kearney (ed. by Brian Tranor, James L. Tanor, Routledge 2023)

Kearney, Richard, Touch: Recovering Our Most Vital Sense (Columbia University Press, 2021)

Nussbaum, Martha C., The Fragility of Goodness: Luck and Ethics in Greek Tragedy and Philosophy, 2nd edn (New York: Cambridge University Press, 2001)

Nussbaum, Martha C., Creating Capabilities: The Human Development Approach (Cambridge: Belknap Press of Harvard University Press, 2011)

Ricoeur, Paul, Oneself as Another (Chicago: University of Chicago Press, 1992)

Wierciński Andrzej (ed.) Gadamer’s Hermeneutics and the Art of Conversation (LIT, 2011)

As well as some cultural artifacts selected with the students

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2024-10-01 - 2025-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Skrócony opis:

This course delves into the complex interplay between communication and interpretation, drawing upon the rich tradition of hermeneutics. Hermeneutics, the art and theory of interpretation, provides a lens through which to understand how meaning is created, negotiated, and conveyed in various communicative contexts. Through the exploration of foundational texts, contemporary theories, and practical applications, students will develop a nuanced understanding of the hermeneutic approach to communication and its relevance in diverse spheres such as literature, media, culture, and interpersonal interactions.

Pełny opis:

Profil studiów: ogólnoakademicki, forma studiów: stacjonarne, rodzaj przedmiotu: obowiązkowe (M_10), III rok, 2 semestr, wymagania wstępne: znajomość języka angielskiego na poziomie odpowiadającym standardom CAE, 30 godzin ćwiczenia, 3 ECTS.

Bilans nakładu pracy studenta: udział w świczeniach 30h, udział w konsultacjach związanych z zajęciami - 10h, przygotowanie do zaliczenia - 20h

Razem: 60h (odpowiada 2 pkt ECTS)

Wskaźniki ilościowe:

Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela - 30+10=40 h /1,3 ECTS

Literatura:

Arendt, Hannah, „Action" in: The Human Condition (University of Chicago Press, 2018,)

Gadamer, Hans-Georg, Truth and Method, Second, Revised Edition, Translation revised by Joel Weinsheimer and Donald G. Marsh (Continuum, 1989)

Heidegger, Martin, Being and Time, trans. by John Macquarrie and Edward S.Robinson (Oxford: Blackwell, 1967)

Heidegger, Martin, Discourse on Thinking, trans. by Joel Anderson (New York: Harper & Row, 1966)

Kearney, Richard, Imagination Now: A Richard Kearney Reader, ed. by M.E. Littlejohn (Lanham: Rowman & Littlefield International, 2020),

Kearney, Richard, Anacarnation and Returning to the Lived Body with Richard Kearney (ed. by Brian Tranor, James L. Tanor, Routledge 2023)

Kearney, Richard, Touch: Recovering Our Most Vital Sense (Columbia University Press, 2021)

Nussbaum, Martha C., The Fragility of Goodness: Luck and Ethics in Greek Tragedy and Philosophy, 2nd edn (New York: Cambridge University Press, 2001)

Nussbaum, Martha C., Creating Capabilities: The Human Development Approach (Cambridge: Belknap Press of Harvard University Press, 2011)

Ricoeur, Paul, Oneself as Another (Chicago: University of Chicago Press, 1992)

Wierciński Andrzej (ed.) Gadamer’s Hermeneutics and the Art of Conversation (LIT, 2011)

As well as some cultural artifacts selected with the students

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)