Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

PNJA-pisanie akademickie 3

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 340-AR1-3PWR
Kod Erasmus / ISCED: 09.001 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: PNJA-pisanie akademickie 3
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy: 3L stac. studia I stopnia filologii angielskiej z językiem rosyjskim- przedm.obowiązk.
Język angielski stos. z rosyjskim 1 stopień 3 rok sem.letni
Język angielski stos. z rosyjskim 1 stopień 3 rok sem.zimowy
Punkty ECTS i inne: 5.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Tryb prowadzenia przedmiotu:

w sali

Skrócony opis:

Student potrafi skonstruować wypowiedź pisemną (esej) w języku angielskim zgodnie z regułami obowiązującymi w tradycji anglosaskiej.

Po ukończeniu kursu student:

• rozumie znaczenie krytycznego myślenia na etapie przygotowań do realizacji zadania pisemnego;

• swobodnie posługuje się formatem pięcioakapitowego eseju argumentacyjnego według formatu anglosaskiego ze wstępem, rozwinięciem i zakończeniem o odpowiedniej strukturze;

• potrafi formułować i identifikować tezy oraz budować stosowną dla nich argumentację;

• rozwinął umiejętność użycia środków wyrazu służących spójności wypowiedzi;

• jest zdolny edytować teksty własne i innych pod kątem poprawności językowej i interpunkcji;

• umie korzystać z materiałów źródłowych i odwoływać się do nich w pracy własnej z poszanowaniem praw autorskich;

• swobodnie posługuje się parafrazą i streszczeniem;

• rozwinął umiejętność krytycznego czytania i myślenia niezbędnych do selekcji i interpretacji tekstów źródłowych;

Pełny opis:

Profil studiów: ogólnoakademicki.

Forma studiów: stacjonarne.

Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy

Rok studiów/semestr: III rok, semestr 1 i 2.

Wskaźniki ilościowe

10 pkt. ECTS

Bilans nakładu pracy studenta:

- udział w zajęciach: 120 h

-wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 165 h (ECTS: 5,5)

45 h (konsultacje + egzamin)

- praca własna studenta (przygotowanie do zajęć i kolokwiów pisemnych): 135 h (4,5 ECTS)

Metody dydaktyczne: heurystyczna, problemowa, podająca, warsztatowa

Literatura:

Szczegółowy wykaz literatury znajduje się w sylabusie B.

Efekty uczenia się:

KA6_WG1, KA6_WG4, KA6_WG9, KA6_WK1

KA6_UW4, KA6_UW6, KA6_UK4, KA6_UK5, KA6_UO1, KA6_UU1

KA6_KK1, KA6_KK2, KA6_KO3, KA6_KO4, KA6_KO5

1. Student potrafi wykorzystać informacje zawarte w innych tekstach w poszanowaniu praw autorskich i zachowując wszelkie wymagania techniczne.

2. Student potrafi samodzielnie przygotować dłuższe pisemne wypowiedzi akademickie.

3. Student ma uporządkowaną wiedzę z zakresu słownictwa i gramatyki języka angielskiego.

4. Student potrafi skonstruować poprawny pod względem językowym, logiczny, spójny i dobrze uzasadniony ‘argumentative essay’

TREŚCI KSZTAŁCENIA:

- zaawansowane środki językowe konieczne do precyzyjnego formułowania myśli, akcentowania i różnicowania fragmentów wypowiedzi, w tym: zaawansowane

słownictwo tematyczne, synonimy, antonimy, wyrażenia idiomatyczne itd. oraz złożone struktury gramatyczne

- komponowanie wypowiedzi pisemnych we właściwym rejestrze językowym oraz użyciem odpowiednich struktur (argumentacja za i przeciw, wyrażanie związku

przyczynowo-skutkowego, porównanie i kontrastowanie)

- formułowanie interpretacji oraz komentarzy na temat przeczytanych treści według kanonu akademickiego

- rozwijanie umiejętności operowanie różnymi stylami i rejestrami językowymi

- rozwijanie umiejętności analitycznego myślenia

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Jarmołowicz-Dziekońska, Vitaly Tur
Prowadzący grup: Małgorzata Jarmołowicz-Dziekońska, Vitaly Tur
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Tryb prowadzenia przedmiotu:

w sali

Skrócony opis:

Student potrafi skonstruować wypowiedź pisemną (esej) w języku angielskim zgodnie z regułami obowiązującymi w tradycji anglosaskiej.

Pełny opis:

Po ukończeniu kursu student:

• rozumie znaczenie krytycznego myślenia na etapie przygotowań do realizacji zadania pisemnego;

• swobodnie posługuje się formatem pięcioakapitowego eseju argumentacyjnego według formatu anglosaskiego ze wstępem, rozwinięciem i zakończeniem o odpowiedniej strukturze;

• potrafi formułować i identifikować tezy oraz budować stosowną dla nich argumentację;

• rozwinął umiejętność użycia środków wyrazu służących spójności wypowiedzi;

• jest zdolny edytować teksty własne i innych pod kątem poprawności językowej i interpunkcji;

• umie korzystać z materiałów źródłowych i odwoływać się do nich w pracy własnej z poszanowaniem praw autorskich;

• swobodnie posługuje się parafrazą i streszczeniem;

• rozwinął umiejętność krytycznego czytania i myślenia niezbędnych do selekcji i interpretacji tekstów źródłowych;

Literatura:

Schenck, M.J. (1988). Read, Write, Revise. A Guide to Academic Writing. New York: St. Martin’s Press.

Swales, J. and Feak, Ch. (1994). Academic Writing for Graduate Students. The University of Michigan Press.

Taylor, G. (1989). The Student’s Writing Guide. Cambridge University Press.

Uwagi:

Student otrzymuje ocenę za każdy pisany na zajęciach esej. Oceny ze wszystkich esejów brane są pod uwagę w wyliczaniu średniej. Student ma prawo zrezygnować z pisania jednego eseju w semestrze (1 niebecność przy 2 zajęciach tygodniowo). Wszystkie pozostałe są obowiązkowe.

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Jarmołowicz-Dziekońska
Prowadzący grup: Małgorzata Jarmołowicz-Dziekońska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Tryb prowadzenia przedmiotu:

w sali

Skrócony opis:

Student potrafi skonstruować wypowiedź pisemną (esej) w języku angielskim zgodnie z regułami obowiązującymi w tradycji anglosaskiej.

Pełny opis:

Po ukończeniu kursu student:

• rozumie znaczenie krytycznego myślenia na etapie przygotowań do realizacji zadania pisemnego;

• swobodnie posługuje się formatem pięcioakapitowego eseju argumentacyjnego według formatu anglosaskiego ze wstępem, rozwinięciem i zakończeniem o odpowiedniej strukturze;

• potrafi formułować i identifikować tezy oraz budować stosowną dla nich argumentację;

• rozwinął umiejętność użycia środków wyrazu służących spójności wypowiedzi;

• jest zdolny edytować teksty własne i innych pod kątem poprawności językowej i interpunkcji;

• umie korzystać z materiałów źródłowych i odwoływać się do nich w pracy własnej z poszanowaniem praw autorskich;

• swobodnie posługuje się parafrazą i streszczeniem;

• rozwinął umiejętność krytycznego czytania i myślenia niezbędnych do selekcji i interpretacji tekstów źródłowych;

Literatura:

Schenck, M.J. (1988). Read, Write, Revise. A Guide to Academic Writing. New York: St. Martin’s Press.

Swales, J. and Feak, Ch. (1994). Academic Writing for Graduate Students. The University of Michigan Press.

Taylor, G. (1989). The Student’s Writing Guide. Cambridge University Press.

Uwagi:

Student otrzymuje ocenę za każdy pisany na zajęciach esej. Oceny ze wszystkich esejów brane są pod uwagę w wyliczaniu średniej. Student ma prawo zrezygnować z pisania jednego eseju w semestrze (1 niebecność przy 2 zajęciach tygodniowo). Wszystkie pozostałe są obowiązkowe.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-7 (2024-10-21)