PNJA – umiejętności łączone 2
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 340-AS1-2PJS |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.001
|
Nazwa przedmiotu: | PNJA – umiejętności łączone 2 |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: |
3L stac. I st. studia filologii angielskiej - przedmioty obowiązkowe Filologia angielska 2 rok sem.letni 1 stopień Filologia angielska 2 rok sem.zimowy 1 stopień |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | tj. profil studiów, forma studiów, rodzaj przedmiotu, dziedzina i dyscyplina nauki, rok studiów/semestr,wymagania wstępne, lic godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć, metody dydaktyczne, punkty ECTS, bilans nakładu pracy studenta, wskaźniki ilościowe |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Kurs obejmuje zagadnienia z umiejętności łączonych. Forma studiów: stacjonarne Profil studiów: ogólnoakademicki Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy Dziedzina nauki: nauki humanistyczne Dyscyplina: językoznawstwo Rok studiów /III i IV semestr, rok II 60 godz., laboratorium Umiejętności łączone 2 FA Liczba punktów ECTS: 4 Bilans nakładu pracy studenta: - udział w zajęciach - 60 godz. - udział w konsultacjach – 11 godz. - przygotowanie do zajęć - 5 godz. - zadania wykonane w domu - 10 godz. - przygotowanie do zaliczenia – 14 godz. Razem : 100 godz. Wskaźniki ilościowe: nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 71 godz. (2 ECTS) nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela: 29 godz. (2 ECTS) Razem: 20 ECTS Z bezpośrednim udziałem – 14,25 ECTS = 1425: 20= 71% Nie wymaga bezpośredniego udziału – 5.75 ECTS = 575: 20= 29% |
Pełny opis: |
Po ukończeniu kursu student: • wykazuje opanowanie środków językowych koniecznych do formułowania myśli, • zaznajomił się ze słownictwem obejmującym następujący zakres: słownictwo tematyczne, synonimy, antonimy, kolokacje, czasowniki frazowe, wyrażenia idiomatyczne; • rozwinął techniki czytania takich jak np.: czytanie w celu znalezienia szczegółowych informacji, czytanie dla ogólnego zrozumienia; • jest zdolny formułować interpretacje oraz komentarze na temat przeczytanych treści; • rozwinął sprawności słuchania i rozumienia w skali 'mikro' • komponuje wypowiedzi ustnych we właściwym rejestrze oraz używając odpowiednich struktur (za i przeciw, przyczyna—skutek, porównanie i kontrast); • potrafi wypowiadać się wyczerpująco i w sposób naturalny; swobodnie nadąża za wypowiedziami innych, włączając się do dyskusji na temat; • komponuje przejrzystą i spójną wypowiedź ustną bez przygotowania; • wykazuje się umiejętnością analitycznego myślenia; • potrafi użyć kryteriów oceny zarówno w odniesieniu do wypowiedzi własnych jak i kolegów; • ma świadomość różnych stylów i rejestrów językowych; Wymagania wstępne : zaliczenie PNJA 1 Punkty ECTS : 20 Liczba godzin zajęć dydaktycznych oraz forma prowadzenia zajęć: 240 godz., ćwiczenia Metody dydaktyczne: praca indywidualna i grupowa, prezentacje, konsultacje Bilans nakładu pracy studenta Liczba godzin Udział w zajęciach (ćwiczeniach / laboratoriach / konwersatoriach / lektoratach / seminariach / zajęciach terenowych i.in.). 240 h Przygotowanie do zajęć (ćwiczeń / laboratoriów / konwersatoriów / lektoratów / seminariów / zajęć terenowych i.in.). 180h Dokończenie lub opracowanie (w domu) sprawozdań z zajęć (ćwiczeń / laboratoriów / konwersatoriów / lektoratów / seminariów / zajęć terenowych i.in.) 10 x 1h= 10h Udział w konsultacjach związanych z zajęciami (ćwiczeniami / laboratoriami / konwersatoriami / lektoratami / seminariami i.in.).5 x 1h=5h Realizacja zadań projektowych.40h Przygotowanie do egzaminu / zaliczenia i obecności na nim. 16h + 3h=19h Razem:494h (odpowiada 20 pkt ECTS) Wskaźniki ilościowe Liczba godzin Punkty ECTS Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela; 240 +5+3h = 248h odpowiada 10 pkt. ECTS Nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym. 240+180 + 10 + 40 + 16 = 486h odpowiada 19,5 pkt. ECTS Powyższy opis dotyczy całości Praktycznej Nauki Języka Angielskiego (bez podziału na poszczególne przedmioty). |
Literatura: |
Lista lektur oraz materiałów dla poszczególnych przedmiotów znajduje się w części B sylabusa. |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA, absolwent zna i rozumie: KP6_WG1 – zjawiska, procesy i systemy językowe oraz teorie wyjaśniające zależności między nimi niezbędne do płynnej komunikacji ustnej i pisemnej w języku angielskim; KP6_WG9 – podstawowy aparat pojęciowy służący do opisu zjawisk kulturowych istotnych dla procesu komunikacji w zakresie zintegrowanych umiejętności językowych. UMIEJĘTNOŚCI, absolwent potrafi: KP6_UK4 – brać udział w debacie w języku angielskim, przedstawiać i oceniać różne opinie i stanowiska oraz dyskutować o nich z wykorzystaniem zintegrowanych umiejętności językowych; KP6_UK5 – posługiwać się językiem angielskim w mowie i piśmie na poziomie C1 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego. KOMPETENCJE SPOŁECZNE, absolwent jest gotów do: KP6_KK1 – krytycznej oceny posiadanej wiedzy w zakresie językowych umiejętności łączonych; KP6_KO4 – tworzenia płaszczyzn tolerancji i współpracy w warunkach komunikacji wielokulturowej i zróżnicowanego religijnie społeczeństwa z wykorzystaniem zintegrowanych umiejętności językowych. |
Metody i kryteria oceniania: |
Przedmioty w ramach PNJA- zaliczenie na ocenę (zgodnie z informacjami w sylabusie B) cykl PNJA - ezamin pisemny. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN LAB
WT LAB
ŚR LAB
LAB
CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Jarmołowicz-Dziekońska, Eliza Krotke, Weronika Morozewicz | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Jarmołowicz-Dziekońska, Eliza Krotke, Weronika Morozewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
|
Skrócony opis: |
Kurs obejmuje zagadnienia z umiejętności łączonych. |
|
Pełny opis: |
Po ukończeniu kursu student: • wykazuje opanowanie środków językowych koniecznych do formułowania myśli, • zaznajomił się ze słownictwem obejmującym następujący zakres: słownictwo tematyczne, synonimy, antonimy, kolokacje, czasowniki frazowe, wyrażenia idiomatyczne; • rozwinął techniki czytania takich jak np.: czytanie w celu znalezienia szczegółowych informacji, czytanie dla ogólnego zrozumienia; • jest zdolny formułować interpretacje oraz komentarze na temat przeczytanych treści; • rozwinął sprawności słuchania i rozumienia w skali 'mikro' • komponuje wypowiedzi ustnych we właściwym rejestrze oraz używając odpowiednich struktur (za i przeciw, przyczyna—skutek, porównanie i kontrast); • potrafi wypowiadać się wyczerpująco i w sposób naturalny; swobodnie nadąża za wypowiedziami innych, włączając się do dyskusji na temat; • komponuje przejrzystą i spójną wypowiedź ustną bez przygotowania; • wykazuje się umiejętnością analitycznego myślenia; • potrafi użyć kryteriów oceny zarówno w odniesieniu do wypowiedzi własnych jak i kolegów; • ma świadomość różnych stylów i rejestrów językowych; |
|
Literatura: |
Lista lektur oraz materiałów dla poszczególnych przedmiotów znajduje się w części B sylabusa. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR LAB
LAB
LAB
CZ PT LAB
|
Typ zajęć: |
Laboratorium, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Dzięcioł-Pędich, Diana Ebelashvili, Małgorzata Jarmołowicz-Dziekońska | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Dzięcioł-Pędich, Diana Ebelashvili, Małgorzata Jarmołowicz-Dziekońska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
|
Skrócony opis: |
Przedmiot należy do większej grupy zajęć (GRUPA ZAJĘĆ_2, Praktyczna Nauka Języka Angielskiego 2), treści kształcenia odpowiadające przedmiotowi: • rozszerzony zakres środków językowych koniecznych do precyzyjnego formułowania myśli, w tym struktury zdaniowe języka angielskiego style i rejestry językowe • dobieranie odpowiednich przykładów rozwijanie strategii skutecznej interakcji • struktury potrzebne do komponowania wypowiedzi ustnych i pisemnych we właściwym rejestrze językowym oraz z użyciem odpowiednich struktur (argumentacja za i przeciw, wyrażanie związku przyczynowo-skutkowego, porównanie i kontrastowanie) Celem przedmiotu jest poszerzenie wiedzy i rozwijanie umiejętności w zakresie fonetyki języka angielskiego. |
|
Pełny opis: |
GRUPA ZAJĘĆ_2, Praktyczna Nauka Języka Angielskiego 2 Forma studiów Stacjonarne Profil studiów Ogólnoakademicki Język przedmiotu Angielski Rodzaj przedmiotu obowiązkowy (M_2) Rok studiów /semestr rok II Wymagania wstępne (tzw. sekwencyjny system zajęć i egzaminów) zaliczenie PNJA 1 Bilans nakładu pracy studenta Liczba godzin Udział w zajęciach (ćwiczeniach / laboratoriach / konwersatoriach i.in.). 240 h Przygotowanie do zajęć (ćwiczeń / laboratoriów / konwersatoriów i.in.). 240h Dokończenie lub opracowanie (w domu) sprawozdań z zajęć (ćwiczeń / laboratoriów / konwersatoriów i.in.) 10h Udział w konsultacjach związanych z zajęciami (ćwiczeniami / laboratoriami / konwersatoriami i.in.). 60h Realizacja zadań projektowych.30h Przygotowanie do egzaminu / zaliczenia i obecności na nim. 12h + 4h(egzamin z uczestnictwem prowadzącego)=16h Razem:596h (odpowiada 22 pkt ECTS) Wskaźniki ilościowe Liczba godzin Punkty ECTS Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela; 240 +60+4h = 304h odpowiada 12 pkt. ECTS nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela 240 + 10 + 30 + 12 = 292h odpowiada 10 pkt. ECTS |
|
Literatura: |
Patrz lista lektur obowiązująca w danym roku akademickim. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2025/26" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-10-01 - 2026-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
|
Skrócony opis: |
Przedmiot należy do większej grupy zajęć (GRUPA ZAJĘĆ_2, Praktyczna Nauka Języka Angielskiego 2), treści kształcenia odpowiadające przedmiotowi: • rozszerzony zakres środków językowych koniecznych do precyzyjnego formułowania myśli, w tym struktury zdaniowe języka angielskiego style i rejestry językowe • dobieranie odpowiednich przykładów rozwijanie strategii skutecznej interakcji • struktury potrzebne do komponowania wypowiedzi ustnych i pisemnych we właściwym rejestrze językowym oraz z użyciem odpowiednich struktur (argumentacja za i przeciw, wyrażanie związku przyczynowo-skutkowego, porównanie i kontrastowanie) Celem przedmiotu jest poszerzenie wiedzy i rozwijanie umiejętności w zakresie fonetyki języka angielskiego. |
|
Pełny opis: |
GRUPA ZAJĘĆ_2, Praktyczna Nauka Języka Angielskiego 2 Forma studiów Stacjonarne Profil studiów Ogólnoakademicki Język przedmiotu Angielski Rodzaj przedmiotu obowiązkowy (M_2) Rok studiów /semestr rok II Wymagania wstępne (tzw. sekwencyjny system zajęć i egzaminów) zaliczenie PNJA 1 Bilans nakładu pracy studenta Liczba godzin Udział w zajęciach (ćwiczeniach / laboratoriach / konwersatoriach i.in.). 240 h Przygotowanie do zajęć (ćwiczeń / laboratoriów / konwersatoriów i.in.). 240h Dokończenie lub opracowanie (w domu) sprawozdań z zajęć (ćwiczeń / laboratoriów / konwersatoriów i.in.) 10h Udział w konsultacjach związanych z zajęciami (ćwiczeniami / laboratoriami / konwersatoriami i.in.). 60h Realizacja zadań projektowych.30h Przygotowanie do egzaminu / zaliczenia i obecności na nim. 12h + 4h(egzamin z uczestnictwem prowadzącego)=16h Razem:596h (odpowiada 22 pkt ECTS) Wskaźniki ilościowe Liczba godzin Punkty ECTS Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela; 240 +60+4h = 304h odpowiada 12 pkt. ECTS nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela 240 + 10 + 30 + 12 = 292h odpowiada 10 pkt. ECTS |
|
Literatura: |
Patrz lista lektur obowiązująca w danym roku akademickim. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.