Uczenie się i nauczanie języków
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 340-AS1-2UNJ |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.001
|
Nazwa przedmiotu: | Uczenie się i nauczanie języków |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: |
3L stac. I st. studia filologii angielskiej - przedmioty obowiązkowe Filologia angielska 2 rok sem.letni 1 stopień Filologia angielska 2 rok sem.zimowy 1 stopień |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Znajomość języka angielskiego na poziomie zaawansowanym. Ma ona w trakcie kursu umożliwiać studentom swobodne wyrażanie opinii, refleksję nad procesem uczenia się języków obcych oraz czytanie ze zrozumieniem i interpretację podstawowych tekstów akademickich z zakresu akwizycji języków i metodyki nauczania języka obcego. Zaliczony kurs Techniki uczenia się i nauczania elementów języka. |
Skrócony opis: |
Zapoznanie studentów z podstawowymi zagadnieniami dotyczącymi uczenia się i nauczania angielskiego jako języka obcego. Zapewnienie studentom ćwiczeń o charakterze warsztatowym i refleksyjnym przy jednoczesnym odnoszeniu się do ich doświadczeń nabytych w procesie dotychczasowej nauki języka obcego. Rozwój znajomości technik uczenia się i nauczania związanych z najnowszymi tendencjami w kształceniu językowym oraz rozwój umiejętności rozpoznawania indywidualnych predyspozycje uczniów i przygotowania ich do rozwijania autonomii w procesie uczenia się i nauczania; rozwój umiejętności zastosowania nowoczesnych technologii w opanowywaniu języków obcych. |
Pełny opis: |
Profil studiów Ogólnoakademicki Kod przedmiotu 340-AS1-2UNJ Język przedmiotu Język angielski Rodzaj przedmiotu Obowiązkowy, dyscyplina - językoznawstwo Rok studiów /semestr II rok; semestr trzeci i czwarty Liczba godzin: 60 h ćwiczesń 4 p. ECTS Bilans nakładu pracy studenta Liczba godzin Udział w ćwiczeniach 30x2h 60h Przygotowanie do ćwiczeń 20h 20h Konsultacje dotyczące ćwiczeń 15h 15h |
Literatura: |
Harmer, J. 2001. The Practice of English Language Teaching. Third Edition. Completely Revised And Updated. Longman. Komorowska, H. 2005. Metodyka nauczania języków obcych. Warszawa: Fraszka Edukacyjna. Dam, L. 2000. “Why focus on learning rather than teaching? From theory to practice”. In D. Little, L. Dam, & J. Timmer (Eds.), Papers from the IATEFL conference on learner independence, Kraków, 14-16 May 1998 (pp. 18-37). Dublin: CLCS, Trinity College Dublin. Ellis, R. 1997. SLA Research and Language Teaching. NY: OUP. Komorowska, H. (red.). 2009. Skuteczna nauka języka obcego. Struktura i przebieg zajęć językowych. Warszawa: CODN. Komorowska, H. (red.). 2011. Nauka języka obcego w perspektywie ucznia. Warszawa: Oficyna Wydawnicza Łośgraf. Nation, I. S. (2001). Learning Vocabulary in Another Language. Cambridge: CUP. Lightdown, P., N. Spada. 2001. How Languages are Learned. Oxford: Oxford University Press Observing English Lessons. Materiały video. 1997. British Council Studium University of Gdańsk. Saville-Troike, M. 2012. Introducing Second Language Acquisition. Cambridge: CUP. Tanner, R., Green, C. 1998. Tasks for Teacher Education. Longman. Tomlinson, B. 2008. English Language Learning Materials. A Critical Review. London: Continuum. Oraz artykuły z: English Teaching Professional, Practical English Teaching, Modern English Teacher, ELT Journal, Applied Linguistics, Network, Forum, Języki obce w szkole |
Efekty uczenia się: |
KP6_WG2, KP6_WG5 Absolwent zna i rozumie: podstawowe pojęcia dotyczące uczenia się i metodyki nauczania języka obcego podstawowe role i zadania ucznia i nauczyciela na lekcji języka obcego ukierunkowanej na rozwijanie sprawności językowych prosty artykuł z zakresu przyswajania i nauczania języka obcego pojęcie autonomii i sposoby jej promowania w procesie uczenia się języka zarówno samodzielnie (siebie jako ucznia) jaki i na lekcji języka obcego służącej rozwijaniu sprawności językowych podstawowe środki technologiczne używane na lekcji języka obcego ukierunkowanej na rozwijanie sprawności językowych KP6_UW2, KP6_UW6, KP6_UW7, KP6_UK2, KP6_UK4, KP6_UO1, KP6_UU1 Absolwent potrafi: wyselekcjonować, opracować i ocenić wartość materiałów dydaktycznych niezbędnych do pracy własnej jak i do przeprowadzenia przez niego lekcji języka angielskiego nastawionej na nauczanie wybranej sprawności receptywnej wyselekcjonować, opracować i poddać ocenie materiały dydaktyczne niezbędne do samodzielnej nauki jak i do przeprowadzenia przez niego lekcji języka angielskiego nastawionej na nauczanie wybranej sprawności produktywnej wyselekcjonować techniki pracy i rozplanować materiał na lekcję języka angielskiego integrującą różne sprawności językowe zaprojektować ćwiczenia językowe z wykorzystaniem nowoczesnych środków audiowizualnych na potrzeby własne i ewentualnych uczniów wykorzystać różne źródła projektując materiały dydaktyczne na potrzeby własne i ewentualnych innych osób uczących się języka obcego dostrzec potrzebę ustawicznego kształcenia swoich kompetencji zawodowych i językowych i wykazać odpowiedzialności za rzetelność przekazywanych przez niego na lekcjach treści językowych i kulturowych (bycia ‘nośnikiem’ języka i kultury kraju docelowego) towarzyszącej zawodowi nauczyciela języka obcego współdziałać w grupie, przyjmować w niej różne funkcje i postawę krytyczną na temat jakości opracowanych i prezentowanych materiałów dydaktycznych KP6_KK1 KA_KK2, Absolwent jest gotów do: krytycznej oceny posiadanej wiedzy uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody dydaktyczne: Dyskusje plenarne, praca w parach i grupach, projekty i zadania typu ‘microteaching’, analiza prezentowanych projektów (ocena koleżeńska) – refleksja i (samoocena) – autorefleksja) II. Ocenianie i warunki zaliczenia kursu: • prace projektowych - indywidualne i grupowe (‘microteaching assignements’ i scenariusze lekcji), • prezentacje i analiza artykułów z zakresu teorii uczenia się i nauczania języka obcego • test osiągnięć • zaangażowanie, przygotowanie i udział iw zajęciach • Egzamin po 4-tym semestrze. Dopuszczalne 2 nieobecności w semestrze. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN CW
CW
WT ŚR CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ewa Lewicka-Mroczek | |
Prowadzący grup: | Ewa Lewicka-Mroczek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
|
Skrócony opis: |
Tematy na rok akad. 2022/23 1. Learning and teaching a foreign language. Why people learn languages and what it means to know a foreign language. Individual differences among the participants of the learning and teaching process and their impact upon language learning. Teaching and learning in the classroom versus on-line. 2. Different models of foreign language lessons. Designing 3P model lessons. Choosing and sequencing material within a single lesson and a sequence of lessons. Alternatives to 3P model. 3. CLT and developing communicative competence. Task-based learning. 4. Modern technology in a foreign language classroom. 5. Receptive skills. Qualities of spoken and written language. Processes involved in information comprehension. Learning and teaching receptive skills and subskills. Evaluation of techniques used to develop receptive skills. 6. Productive skills. Learning and teaching productive skills and subskills. Copying with difficulties in producing spoken and written output. 7. Product and process-oriented writing. Developing fluency and accuracy in writing. Techniques to develop writing skills. Evaluation of techniques used to develop writing. 8. Speaking – its subskills, techniques and qualities of a successful FL speaker. Techniques to develop speaking skills. Evaluation of techniques used to develop speaking. 9. Integrating language skills in the process of FL learning and teaching. Structuring integrated-skills lessons and series of lessons. Selecting materials, techniques and specifying educational aims. Integrated-skills lessons observation and evaluation. 10. Autonomy in the process of FL learning and teaching. |
|
Literatura: |
Dakowska, M. 2005. Teaching English as a Foreign Language. A Guide for Professionals. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Part 6, Foreign Language Skills … (chapters 11 – 15). Harmer, J. 2001. The Practice of English Language Teaching. Third Edition. Completely Revised And Updated. Longman. (Chapters 3, 4, 8, 9, 10, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 22). Komorowska, H. 2005. Metodyka nauczania języków obcych. Warszawa: Fraszka Edukacyjna. (Rozdział 1, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 13, 14) Komorowska, H. (red.). 2009. Skuteczna nauka języka obcego. Struktura i przebieg zajęć językowych. Warszawa: CODN. (Strony 83 – 105). Suzanne Lischer, Netkey Safi & Cheryl Dickson “Remote learning and students’ mental health during the Covid-19 pandemic: A mixed-method enquiry”; an article published in Prospects on 5th January 2021. https://link.springer.com/article/10.1007/s11125-020-09530-w http://iteslj.org/Articles/Lee-InternetActivities.html Kuang-wu Lee, IV. 2000. "Energizing the ESL/EFL Classroom through Internet Activities". The Internet TESL Journal, Vol. VI, No. 4, April 2000 https://www.cambridgeenglish.org/blog/12-tips-for-teaching-an-online-english-class/ https://www.youtube.com/watch?v=C7vxAn0w7YA http://www.topmarks.co.uk/interactive.aspx http://www.whiteboardblog.co.uk/2009/07/20-interactive-whiteboard-resources-for-teachers/ http://www.teachhub.com/free-interactive-whiteboard-resources http://teacher.scholastic.com/whiteboards/languagearts.htm Pawlak, M., Derenowski,M., Wolski, B. (red.). 2009. Problemy współczesnej dydaktyki języków obcych. Kalisz: Wydział Pedagogiczno-Artystyczny UAM. Scrivener J. (2005) (second edition) Learning Teaching. Macmillan. Tanner, R. and C. Green. (1998) Tasks for Teacher Education A Reflective Approach. Harlow: Pearson Education. |
|
Uwagi: |
Zasady ogólne: Dopuszczalne są dwie nieobecności w semestrze (bez względu na formę pracy stacjonarna czy zdalna w trybie rzeczywistym). W przypadku przekroczenia dopuszczalnego limitu nieobecności (dotyczy wyłącznie nieobecności nieusprawiedliwionych) następuje redukcja punktów (minus 1 pkt. za każdą nadprogramową nieobecność). Zwolnienia lekarskie uwzględniane są wyłącznie w okresie dwóch tygodni od nieobecności na zajęciach. Szczegółowe warunki zaliczenia: Semestr zimowy - można uzyskać 20 pkt. - 10 pkt. za indywidualne prezentacje zestawu 2 - 3 kreatywnych ćwiczeń językowych - szczegóły w materiałach do kursu - 10 pkt. - project grupowy- mikronauczanie, lekcja integrująca sprawności językowe - szczegóły w materiałach do kursu Semestr letni – można uzyskać 20 pkt. - 10 pkt - indywidualna prezentacja artykułu z zakresu uczenia się i nauczania języków - szczegóły w materiałach do kursu - 10 pkt – projekt w grupach (ew. parach )- mikronauczanie, lekcja integrująca sprawności językowe - szczegóły w materiałach do kursu Prezentacje odbywają się w ramach zajęć (przy formie stacjonarnej, gdyby zaistniała taka konieczność) albo za pośrednictwem używanego komunikatora w przypadku prowadzenia zajęć w trybie zdalnym. Liczba uzyskanych punktów z prezentacji nie podlega poprawie (nie dotyczy to projektów niezaliczonych). W przypadku prezentacji po wyznaczonym terminie maksymalna pula punktów zostaje zredukowana z 10 do 8. Materiały do kursu, które będą używane w trakcie zajęć zostaną udostępnione do pobrania/skserowania na początku kursu, np. przesłane przez USOS. Zajęcia w trybie zdalnym prowadzone będą analogicznie do stacjonarnych, zgodnie z rozkładem, za pomocą komunikatora umożliwiającego aktywne uczestnictwo studenta w zajęciach (preferowane komunikatory Eduportal i MS Teams). Najbardziej aktywne i zaangażowane osoby mogą w każdym semestrze dodatkowo uzyskać maksymalnie 2 punkty za systematyczną pracę, aktywność na zajęciach i stosunek do przedmiotu (na podstawie indywidualnej decyzji prowadzącego). Przeliczenie punktów na oceny (obowiązuje w obu semestrach): 20 – 18 bardzo dobry (5) 17 – 15 – dobry (4) 14 – 12 – dostateczny (3) 11 – niedostateczny (2) Kurs kończy się egzaminem w semestrze letnim. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN CW
WT CW
CW
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ewa Lewicka-Mroczek, Aneta Szklanko-Dondziło | |
Prowadzący grup: | Ewa Lewicka-Mroczek, Aneta Szklanko-Dondziło | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
|
Skrócony opis: |
Tematy na rok akademicki 2023/24: 1. Learning and teaching a foreign language. Why people learn languages and what it means to know a foreign language. Individual differences among the participants of the learning and teaching process and their impact upon language learning. Teaching different age groups. 2.Teaching aids in presenting and teaching new language in situational and linguistic context. Modern technology and various teaching aids in a foreign language classroom. Teaching and learning in the classroom versus on-line. 3. Different models of foreign language lessons. Designing 3P model lessons. Choosing and sequencing material within a single lesson and a sequence of lessons. Alternatives to 3P model. 4. CLT and developing communicative competence. Task-based learning. 5. Receptive skills. Qualities of spoken and written language. Processes involved in information comprehension. Learning and teaching receptive skills and subskills. Evaluation of techniques used to develop receptive skills. 6. Productive skills. Learning and teaching productive skills and subskills. Copying with difficulties in producing spoken and written output. 7. Product and process-oriented writing. Developing fluency and accuracy in writing. Techniques to develop writing skills. Evaluation of techniques used to develop writing. 8. Speaking – its subskills, techniques and qualities of a successful FL speaker. Techniques to develop speaking skills. Evaluation of techniques used to develop speaking. 9. Integrating language skills in the process of FL learning and teaching. Structuring integrated-skills lessons and series of lessons. Selecting materials, techniques and specifying educational aims. Integrated-skills lessons observation and evaluation. 10. Autonomy in the process of FL learning and teaching. |
|
Literatura: |
Dakowska, M. 2005. Teaching English as a Foreign Language. A Guide for Professionals. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Part 6, Foreign Language Skills … (chapters 11 – 15). Harmer, J. 2001. The Practice of English Language Teaching. Third Edition. Completely Revised And Updated. Longman. (Chapters 3, 4, 8, 9, 10, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 22). Komorowska, H. 2005. Metodyka nauczania języków obcych. Warszawa: Fraszka Edukacyjna. (Rozdział 1, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 13, 14) Komorowska, H. (red.). 2009. Skuteczna nauka języka obcego. Struktura i przebieg zajęć językowych. Warszawa: CODN. (Strony 83 – 105). Suzanne Lischer, Netkey Safi & Cheryl Dickson “Remote learning and students’ mental health during the Covid-19 pandemic: A mixed-method enquiry”; an article published in Prospects on 5th January 2021. https://link.springer.com/article/10.1007/s11125-020-09530-w http://iteslj.org/Articles/Lee-InternetActivities.html Kuang-wu Lee, IV. 2000. "Energizing the ESL/EFL Classroom through Internet Activities". The Internet TESL Journal, Vol. VI, No. 4, April 2000 https://www.cambridgeenglish.org/blog/12-tips-for-teaching-an-online-english-class/ https://www.youtube.com/watch?v=C7vxAn0w7YA http://www.topmarks.co.uk/interactive.aspx http://www.whiteboardblog.co.uk/2009/07/20-interactive-whiteboard-resources-for-teachers/ http://www.teachhub.com/free-interactive-whiteboard-resources http://teacher.scholastic.com/whiteboards/languagearts.htm Pawlak, M., Derenowski,M., Wolski, B. (red.). 2009. Problemy współczesnej dydaktyki języków obcych. Kalisz: Wydział Pedagogiczno-Artystyczny UAM. Scrivener J. (2005) (second edition) Learning Teaching. Macmillan. Tanner, R. and C. Green. (1998) Tasks for Teacher Education A Reflective Approach. Harlow: Pearson Education. |
|
Uwagi: |
Zasady ogólne: Dopuszczalne są dwie nieobecności w semestrze. W przypadku przekroczenia dopuszczalnego limitu nieobecności (dotyczy wyłącznie nieobecności nieusprawiedliwionych) następuje redukcja punktów (minus 1 pkt. za każdą nadprogramową nieobecność). Zwolnienia lekarskie uwzględniane są wyłącznie w okresie dwóch tygodni od nieobecności na zajęciach. Tematykę z opuszczonych z powodu choroby zajęć można omówić po wcześniejszym ustaleniu mailowym spotkania z wykładowcą. Szczegółowe warunki zaliczenia: Semestr zimowy - można uzyskać 20 pkt. - 10 pkt. za indywidualne (ew. w parach) poprowadzenie zadanie typu mikronauczanie dotyczące nauczania nowych treści w kontekście językowo-sytuacyjnym z wykorzystaniem samodzielnie opracowanych pomocy dydaktycznych - szczegóły w materiałach do kursu - 10 pkt. za projekt grupowy - dwa scenariusze lekcji - szczegóły w materiałach do kursu Semestr letni – można uzyskać 20 pkt. - 10 pkt. za indywidualne prezentacje zestawu 2 - 3 kreatywnych ćwiczeń językowych - szczegóły w materiałach do kursu - 10 pkt. za projekt grupowy - mikronauczanie, lekcja integrująca sprawności językowe - szczegóły w materiałach do kursu Wszystkie prezentacje odbywają się w ramach zajęć. Liczba uzyskanych punktów z prezentacji nie podlega poprawie (nie dotyczy to projektów niezaliczonych). W przypadku prezentacji poza zajęciami lub po wyznaczonym terminie maksymalna pula punktów zostaje zredukowana z 10 do 8. Materiały do kursu, które będą używane w trakcie zajęć zostaną udostępnione do pobrania/skserowania na początku kursu, np. przesłane przez USOS. Najbardziej aktywne i zaangażowane osoby mogą w każdym semestrze dodatkowo uzyskać maksymalnie 2 punkty za systematyczną pracę, aktywność na zajęciach i stosunek do przedmiotu (na podstawie indywidualnej decyzji prowadzącego). Przeliczenie punktów na oceny (obowiązuje w obu semestrach): 20 – 18 bardzo dobry (5) 17 – 15 – dobry (4) 14 – 11 – dostateczny (3) 10 – niedostateczny (2) Kurs kończy się egzaminem pisemnym w semestrze letnim. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
|
Skrócony opis: |
Tematy na rok akademicki 2023/24: 1. Learning and teaching a foreign language. Why people learn languages and what it means to know a foreign language. Individual differences among the participants of the learning and teaching process and their impact upon language learning. Teaching different age groups. 2.Teaching aids in presenting and teaching new language in situational and linguistic context. Modern technology and various teaching aids in a foreign language classroom. Teaching and learning in the classroom versus on-line. 3. Different models of foreign language lessons. Designing 3P model lessons. Choosing and sequencing material within a single lesson and a sequence of lessons. Alternatives to 3P model. 4. CLT and developing communicative competence. Task-based learning. 5. Receptive skills. Qualities of spoken and written language. Processes involved in information comprehension. Learning and teaching receptive skills and subskills. Evaluation of techniques used to develop receptive skills. 6. Productive skills. Learning and teaching productive skills and subskills. Copying with difficulties in producing spoken and written output. 7. Product and process-oriented writing. Developing fluency and accuracy in writing. Techniques to develop writing skills. Evaluation of techniques used to develop writing. 8. Speaking – its subskills, techniques and qualities of a successful FL speaker. Techniques to develop speaking skills. Evaluation of techniques used to develop speaking. 9. Integrating language skills in the process of FL learning and teaching. Structuring integrated-skills lessons and series of lessons. Selecting materials, techniques and specifying educational aims. Integrated-skills lessons observation and evaluation. 10. Autonomy in the process of FL learning and teaching. |
|
Literatura: |
Dakowska, M. 2005. Teaching English as a Foreign Language. A Guide for Professionals. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Part 6, Foreign Language Skills … (chapters 11 – 15). Harmer, J. 2001. The Practice of English Language Teaching. Third Edition. Completely Revised And Updated. Longman. (Chapters 3, 4, 8, 9, 10, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 22). Komorowska, H. 2005. Metodyka nauczania języków obcych. Warszawa: Fraszka Edukacyjna. (Rozdział 1, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 13, 14) Komorowska, H. (red.). 2009. Skuteczna nauka języka obcego. Struktura i przebieg zajęć językowych. Warszawa: CODN. (Strony 83 – 105). Suzanne Lischer, Netkey Safi & Cheryl Dickson “Remote learning and students’ mental health during the Covid-19 pandemic: A mixed-method enquiry”; an article published in Prospects on 5th January 2021. https://link.springer.com/article/10.1007/s11125-020-09530-w http://iteslj.org/Articles/Lee-InternetActivities.html Kuang-wu Lee, IV. 2000. "Energizing the ESL/EFL Classroom through Internet Activities". The Internet TESL Journal, Vol. VI, No. 4, April 2000 https://www.cambridgeenglish.org/blog/12-tips-for-teaching-an-online-english-class/ https://www.youtube.com/watch?v=C7vxAn0w7YA http://www.topmarks.co.uk/interactive.aspx http://www.whiteboardblog.co.uk/2009/07/20-interactive-whiteboard-resources-for-teachers/ http://www.teachhub.com/free-interactive-whiteboard-resources http://teacher.scholastic.com/whiteboards/languagearts.htm Pawlak, M., Derenowski,M., Wolski, B. (red.). 2009. Problemy współczesnej dydaktyki języków obcych. Kalisz: Wydział Pedagogiczno-Artystyczny UAM. Scrivener J. (2005) (second edition) Learning Teaching. Macmillan. Tanner, R. and C. Green. (1998) Tasks for Teacher Education A Reflective Approach. Harlow: Pearson Education. |
|
Uwagi: |
Zasady ogólne: Dopuszczalne są dwie nieobecności w semestrze. W przypadku przekroczenia dopuszczalnego limitu nieobecności (dotyczy wyłącznie nieobecności nieusprawiedliwionych) następuje redukcja punktów (minus 1 pkt. za każdą nadprogramową nieobecność). Zwolnienia lekarskie uwzględniane są wyłącznie w okresie dwóch tygodni od nieobecności na zajęciach. Tematykę z opuszczonych z powodu choroby zajęć można omówić po wcześniejszym ustaleniu mailowym spotkania z wykładowcą. Szczegółowe warunki zaliczenia: Semestr zimowy - można uzyskać 20 pkt. - 10 pkt. za indywidualne (ew. w parach) poprowadzenie zadanie typu mikronauczanie dotyczące nauczania nowych treści w kontekście językowo-sytuacyjnym z wykorzystaniem samodzielnie opracowanych pomocy dydaktycznych - szczegóły w materiałach do kursu - 10 pkt. za projekt grupowy - dwa scenariusze lekcji - szczegóły w materiałach do kursu Semestr letni – można uzyskać 20 pkt. - 10 pkt. za indywidualne prezentacje zestawu 2 - 3 kreatywnych ćwiczeń językowych - szczegóły w materiałach do kursu - 10 pkt. za projekt grupowy - mikronauczanie, lekcja integrująca sprawności językowe - szczegóły w materiałach do kursu Wszystkie prezentacje odbywają się w ramach zajęć. Liczba uzyskanych punktów z prezentacji nie podlega poprawie (nie dotyczy to projektów niezaliczonych). W przypadku prezentacji poza zajęciami lub po wyznaczonym terminie maksymalna pula punktów zostaje zredukowana z 10 do 8. Materiały do kursu, które będą używane w trakcie zajęć zostaną udostępnione do pobrania/skserowania na początku kursu, np. przesłane przez USOS. Najbardziej aktywne i zaangażowane osoby mogą w każdym semestrze dodatkowo uzyskać maksymalnie 2 punkty za systematyczną pracę, aktywność na zajęciach i stosunek do przedmiotu (na podstawie indywidualnej decyzji prowadzącego). Przeliczenie punktów na oceny (obowiązuje w obu semestrach): 20 – 18 bardzo dobry (5) 17 – 15 – dobry (4) 14 – 11 – dostateczny (3) 10 – niedostateczny (2) Kurs kończy się egzaminem pisemnym w semestrze letnim. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.