Ćwiczenia specjalizacyjne literaturoznawczo-kulturoznawcze 2
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 340-AS2-1LCS2 |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.001
|
Nazwa przedmiotu: | Ćwiczenia specjalizacyjne literaturoznawczo-kulturoznawcze 2 |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: |
2L stac. II st. studia filologii angielskiej - przedmioty specjalnościowe Filologia angielska 2 stopień 1 rok sem.letni |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Założenia (opisowo): | Student powinien wykazać się podstawową wiedzą w zakresie studiów kulturoznawczych i literaturoznawczych i mieć podstawowe informacje na temat historii, kultury i literatury krajów angielskiego obszaru językowego. |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest poszerzenie wiedzy i rozwijanie umiejętności w zakresie kulturoznawstwa i literaturoznawstwa. W trakcie kursów studenci poznają nowe kierunki badań w tych zakresach, doskonalą umiejętności interpretowania wytworów kultury oraz odnajdywania związków pomiędzy różnymi zjawiskami kulturowymi. |
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki. Forma studiów: stacjonarne. Rodzaj przedmiotu: fakultatywny (M_5) Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki humanistyczne, literaturoznawstwo i kulturoznawstwo Rok studiów: I rok. Wymagania wstępne: Student powinien wykazać się podstawową wiedzą w zakresie studiów kulturoznawczych i literaturoznawczych i mieć podstawowe informacje na temat historii, kultury i literatury krajów angielskiego obszaru językowego. Liczba godzin: 30h, ćwiczenia. Metody dydaktyczne: analiza tekstu, dyskusja. Punkty ECTS: 2. Bilans nakładu pracy studenta: - Udział w zajęciach: 30h - Przygotowanie do zajęć / udział w konsultacjach związanych z zajęciami / projekty / przygotowanie do zaliczenia i obecności na nim: 30h. Wskaźniki ilościowe: - Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 1,5. - Nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym: 0,5. |
Literatura: |
Patrz lista lektur obowiązująca w danym roku akademickim. |
Efekty uczenia się: |
Po ukończeniu kursu student zna: KP7_WG3 - złożone zjawiska i procesy literackie oraz współczesne teorie wyjaśniające ich kulturowe podłoże i zależności między nimi KP7_WG8 - zaawansowane metody analizy i interpretacji tekstów w obrębie wybranych tradycji i teorii literaturoznawczych KP7_WG10 - pogłębiony aparat pojęciowy służący do opisu zjawisk kulturowych istotnych dla analizy literatury anglojęzycznej KP7_WG11 - współczesne uwarunkowania społeczno-kulturowe anglojęzycznego obszaru językowego Student potrafi: KP7_UW3 - przeprowadzać pogłębioną analizę i interpretację tekstów literackich z zastosowaniem metod filologicznych pozwalających oceniać ich znaczenie w procesie historyczno-kulturowym KP7_UW4 - przeprowadzać krytyczna analizę i interpretację różnych wytworów kultury z zastosowaniem metod filologicznych pozwalających oceniać ich znaczenie w procesie historyczno-kulturowym KP7_UW7 - właściwie dobierać źródła oraz informacje z nich pochodzą KP7_UK3 - komunikować się z ze zróżnicowanymi kręgami odbiorców używając specjalistycznej terminologii z zakresu literaturoznawstwa z uwzględnieniem elementów społeczno-kulturowych KP7_UK4 - prowadzić w debatę w języku angielskim, przedstawiać i oceniać różne opinie i stanowiska oraz dyskutować o nich KP7_UK5 - posługiwać się kierunkowym językiem angielskim w mowie i w piśmie na poziomie C1 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego KP7_UO1 - kierować pracą zespołu KP7_UU1 - samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie i ukierunkowywać innych w tym zakresie Student ma świadomość: KP7_KK1 - krytycznej oceny odbieranych treści KP7_KK2 - uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych KP7_KO3 - aktywnego uczestniczenia w działaniach na rzecz zachowania anglojęzycznego dziedzictwa kulturowego KP7_KO4 - tworzenia płaszczyzn tolerancji i współpracy w warunkach komunikacji wielokulturowej i zróżnicowanego religijnie społeczeństwa KP7_KO5 - uczestniczenia w życiu kulturalnym w jego różnorodnych formach Metody weryfikacji: obserwacja aktywności na zajęciach, prezentacja, test pisemny z pytaniami zamkniętymi i/lub otwartymi. |
Metody i kryteria oceniania: |
Kurs kończy się pisemnym zaliczeniem na ocenę (patrz wytyczne poniżej). |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT CW
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Weronika Łaszkiewicz | |
Prowadzący grup: | Weronika Łaszkiewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
|
Skrócony opis: |
Wybrane zagadnienia z historii, kultury i literatury Indian Ameryki Północnej (wraz z jej czołowymi krytykami i przedstawicielami). |
|
Pełny opis: |
Wybrane zagadnienia z historii, kultury i literatury Indian Ameryki Północnej (wraz z jej czołowymi krytykami i przedstawicielami). Celem przedmiotu jest poszerzenie wiedzy i rozwijanie umiejętności w zakresie kulturoznawstwa i literaturoznawstwa. W trakcie kursów studenci poznają nowe kierunki badań w tych zakresach, doskonalą umiejętności interpretowania wytworów kultury oraz odnajdywania związków pomiędzy różnymi zjawiskami kulturowymi. |
|
Literatura: |
1.Sacvan Bercovitch (ed.), The Cambridge History of American Literature, CUP 2005. 2.Joy Porter, The Cambridge Companion to Native American Literature, CUP 2005. 3.Arnold Krupat, The Voice in the Margin, Univ. of California Press 1989. 4.Harlod Bloom (ed.), Native American Writers, Bloom’s Literary Criticism 2010. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-06-30 |
Przejdź do planu
PN CW
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Weronika Łaszkiewicz | |
Prowadzący grup: | Weronika Łaszkiewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
|
Skrócony opis: |
Wybrane zagadnienia z historii, kultury i literatury Indian Ameryki Północnej (wraz z jej czołowymi krytykami i przedstawicielami). |
|
Pełny opis: |
Wybrane zagadnienia z historii, kultury i literatury Indian Ameryki Północnej (wraz z jej czołowymi krytykami i przedstawicielami). Celem przedmiotu jest poszerzenie wiedzy i rozwijanie umiejętności w zakresie kulturoznawstwa i literaturoznawstwa. W trakcie kursów studenci poznają nowe kierunki badań w tych zakresach, doskonalą umiejętności interpretowania wytworów kultury oraz odnajdywania związków pomiędzy różnymi zjawiskami kulturowymi. |
|
Literatura: |
1.Sacvan Bercovitch (ed.), The Cambridge History of American Literature, CUP 2005. 2.Joy Porter, The Cambridge Companion to Native American Literature, CUP 2005. 3.Arnold Krupat, The Voice in the Margin, Univ. of California Press 1989. 4.Harlod Bloom (ed.), Native American Writers, Bloom’s Literary Criticism 2010. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2025/26" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-10-01 - 2026-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
|
Skrócony opis: |
Wybrane zagadnienia z historii, kultury i literatury Indian Ameryki Północnej (wraz z jej czołowymi krytykami i przedstawicielami). |
|
Pełny opis: |
Wybrane zagadnienia z historii, kultury i literatury Indian Ameryki Północnej (wraz z jej czołowymi krytykami i przedstawicielami). Celem przedmiotu jest poszerzenie wiedzy i rozwijanie umiejętności w zakresie kulturoznawstwa i literaturoznawstwa. W trakcie kursów studenci poznają nowe kierunki badań w tych zakresach, doskonalą umiejętności interpretowania wytworów kultury oraz odnajdywania związków pomiędzy różnymi zjawiskami kulturowymi. |
|
Literatura: |
1.Sacvan Bercovitch (ed.), The Cambridge History of American Literature, CUP 2005. 2.Joy Porter, The Cambridge Companion to Native American Literature, CUP 2005. 3.Arnold Krupat, The Voice in the Margin, Univ. of California Press 1989. 4.Harlod Bloom (ed.), Native American Writers, Bloom’s Literary Criticism 2010. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.