Seminarium magisterskie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 340-AT2-1SEM2 |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.001
|
Nazwa przedmiotu: | Seminarium magisterskie |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: |
2L stac. II st. studia filologii angielskiej - przedmioty obowiązkowe Filologia angielska z elemetami translatoryki 2 stopień 1 rok sem.letni Filologia angielska z elemetami translatoryki 2 stopień 1 rok sem.zimowy |
Punkty ECTS i inne: |
15.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Wymagania (lista przedmiotów): | Metody badań językoznawczych 0400-AS1-3SRML |
Założenia (lista przedmiotów): | Metody badań językoznawczych 0400-AS1-3SRML |
Założenia (opisowo): | Student powinien spełniać wymogi dotyczące efektów kształcenia przewidziane przez Krajowe Ramy Kwalifikacji dla szkolnictwa wyższego, studiów pierwszego stopnia, z obszaru nauk humanistycznych (preferowany ukończony kierunek pierwszego stopnia: filologia angielska). |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
1. Zapoznanie studentów z oczekiwaniami i wymogami dotyczącymi pisania pracy magisterskiej oraz zasadami uczestnictwa w zajęciach seminaryjnych. 2. Przygotowanie studentów do świadomego wyboru tematu pracy, dyskusja i refleksja nad tematami i treścią prac osób uczestniczących w seminarium. 3. Wskazanie kierunku poszukiwań badawczych oraz zasugerowanie pierwszych pozycji bibliograficznych, które będą punktem wyjścia do dalszej samodzielnej pracy. 4. Przygotowanie studentów do analizy zebranego materiału i omówienie napisanych przez studentów fragmentów prac. 5. Napisanie i złożenie pracy magisterskiej. |
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy (M_6) Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki humanistyczne/językoznawstwo rok studiów: I i II semestr: I, II, III, IV Wymagania wstępne: Student powinien spełniać wymogi dotyczące efektów kształcenia przewidziane przez Krajowe Ramy Kwalifikacji dla szkolnictwa wyższego, studiów pierwszego stopnia, z obszaru nauk humanistycznych. Liczba godzin dydaktycznych: 2x30h=60h ćwiczenia (I rok) 2x30h=60h ćwiczenia (II rok) Metody dydaktyczne: dyskusje, analiza tekstów naukowych z zakresu przekładoznawstwa, wykłady konwersatoryjne. Punkty ECTS: 30 Bilans nakładu pracy studenta: Udział w ćwiczeniach seminaryjnych, dodatkowych konsultacjach, kontakt mailowy z promotorem: 4x30h + 180h Samodzielne powtarzanie materiału z przedmiotów z wybranej specjalizacji: 70h Przygotowanie referatu / prezentacji multimedialnej: 30h Kwerenda biblioteczna: 60h Gromadzenie materiału badawczego: 60h Pisanie pracy: 250h Redagowanie pracy, poprawki, korekty itd: 50h Razem: 820 h (odpowiada 30 punktom ECTS) Wskaźniki ilościowe: Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 120+180=300h (12 punktów ECTS) Nakład pracy studenta związany z udziałem w seminarium (referat, prezentacja multimedialna) i przygotowaniem pracy dyplomowej : 820h (30 punktów ECTS) |
Literatura: |
Literatura przedmiotu jest uzależniona od specyfiki tematów podejmowanych w ramach danego seminarium. Została ona wyszczególniona w części B sylabusa. |
Efekty uczenia się: |
Absolwent zna i rozumie: KP7_WG2 złożone zjawiska i procesy związane z uczeniem się i nauczaniem języków, teorie wyjaśniające zależności między nimi oraz współczesne trendy w teoriach o uczeniu i nabywaniu języka KP7_WG3 złożone zjawiska i procesy literackie oraz współczesne teorie wyjaśniające ich kulturowe podłoże i zależności między nimi KP7_WG8 zaawansowane metody analizy i interpretacji tekstów w obrębie wybranych tradycji i teorii literaturoznawczych KP7_WG10 pogłębiony aparat pojęciowy służący do opisu zjawisk kulturowych istotnych dla analizy literatury danego obszaru językowego KP7_WG11 współczesne uwarunkowania społeczno-kulturowe danego obszaru językowego KP7_WK2 złożone prawne, organizacyjne i etyczne uwarunkowania działań związanych z daną kwalifikacją KP7_WK3 zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego Absolwent potrafi: KP7_UW1 formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy, innowacyjnie dobierając odpowiednie metody i narzędzia z wykorzystaniem wiedzy z zakresu nauki o języku i translatoryki KP7_UW3 przeprowadzać pogłębioną analizę i interpretację tekstów literackich z zastosowaniem metod filologicznych pozwalających oceniać ich znaczenie w procesie historyczno-kulturowym KP7_UW4 przeprowadzać krytyczna analizę i interpretację różnych wytworów kultury z zastosowaniem metod filologicznych pozwalających oceniać ich znaczenie w procesie historyczno-kulturowym KP7_UW7 właściwie dobierać źródła oraz informacje z nich pochodzące w obszarze literaturoznawstwa oraz dokonywać oceny, krytycznej analizy i syntezy tych informacji KP7_UK3 komunikować się z ze zróżnicowanymi kręgami odbiorców używając specjalistycznej terminologii z zakresu literaturoznawstwa z uwzględnieniem elementów społeczno-kulturowych KP7_UK4 prowadzić w debatę w języku obcym, przedstawiać i oceniać różne opinie i stanowiska oraz dyskutować o nich KP7_UK5 posługiwać się kierunkowym językiem obcym w mowie i w piśmie na poziomie C1 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego KP7_UU1 samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie i ukierunkowywać innych w tym zakresie Absolwent jest gotów do: KP7_KK1 krytycznej oceny odbieranych treści KP7_KK2 uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych KP7_KO3 aktywnego uczestniczenia w działaniach na rzecz zachowania dziedzictwa kulturowego regionu, kraju i Europy KP7_KO4 tworzenia płaszczyzn tolerancji i współpracy w warunkach komunikacji wielokulturowej i zróżnicowanego religijnie społeczeństwa KP7_KO5 uczestniczenia w życiu kulturalnym w jego różnorodnych formach |
Metody i kryteria oceniania: |
Warunkiem zaliczenia na I roku jest zrealizowanie zaplanowanych przez poszczególnych promotorów zadań, na II roku - ostateczna redakcja i złożenie pracy magisterskiej. Studenci są zobowiązani do aktywnego i systematycznego uczestnictwa w zajęciach, wywiązania się ze wszystkich zadań przewidzianych programem danego seminarium oraz do systematycznego prezentowania kolejnych etapów pracy magisterskiej. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR SEM
CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Sylwia Borowska-Szerszun | |
Prowadzący grup: | Sylwia Borowska-Szerszun | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium - Zaliczenie |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | mieszany: w sali i zdalnie |
|
Skrócony opis: |
Cel: przygotowanie studentów do samodzielnego napisania pracy magisterskiej i podjęcia egzaminu magisterskiego. Dwuletni kurs przewiduje pomoc przy wyborze kierunku badań i tematu pracy magisterskiej, konsultacje w zakresie doboru i sposobu pracy z tekstami literackimi i krytycznoliterackimi oraz piśmiennictwem dotyczącym tekstów kultury. |
|
Pełny opis: |
Celem seminarium jest przygotowanie studentów do napisania pracy magisterskiej z zakresu literaturoznawstwa. Podczas spotkań seminaryjnych uczestnicy zapoznają się z wymaganiami dotyczącymi pracy magisterskiej i technicznymi aspektami jej pisania, będą mieli okazję przedyskutować wybór tematów oraz otrzymają informacje zwrotne na temat postępów w pracy nad tematem. Zakres tematyczny seminarium obejmuje szeroko rozumiany mediewalizm (tj. nawiązania do tradycji średniowiecznej) w literaturze, zwłaszcza w fantastyce. Z jednej strony skupimy się więc na zjawisku przejmowania i wykorzystywania średniowiecznych idei, estetyki, wątków tematycznych, motywów w późniejszej literaturze (XIX, XX i XXI wiek), z drugiej zaś na teorii dot. literatury fantastycznej. Oprócz tego dopuszczalne będą również propozycje innych tematów związanych z szeroko rozumianą fantastyką (powieść gotycka, fantasy, dystopia, sci-fi, romans paranormalny, horror, itd.) zgodne z zainteresowaniami badawczymi seminarzystów. |
|
Literatura: | ||
Uwagi: |
Każdy student będzie zobowiązany do przygotowania ustnej prezentacji na wybrany temat, pełnienia funkcji prowadzącego dyskusję i napisania pracy naukowej. Na ocenę końcową wpłynie również aktywny udział w dyskusjach na zajęciach, a także regularna obecność. Pod koniec I semestru, studenci zostaną poproszeni o złożenie wstępnego projektu pracy magisterskiej, a pod koniec II semestru wymagane jest złożenie pierwszego rozdziału pracy. Warunkiem zaliczenia drugiego roku jest przedłożenie całej pracy magisterskiej. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT SEM
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Karczewska | |
Prowadzący grup: | Anna Karczewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium - Zaliczenie |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | mieszany: w sali i zdalnie |
|
Skrócony opis: |
Cel: przygotowanie studentów do samodzielnego napisania pracy magisterskiej i podjęcia egzaminu magisterskiego. Dwuletni kurs przewiduje pomoc przy wyborze kierunku badań i tematu pracy magisterskiej, konsultacje w zakresie doboru i sposobu pracy z tekstami literackimi i krytycznoliterackimi oraz piśmiennictwem dotyczącym tekstów kultury. |
|
Pełny opis: |
Celem seminarium jest przygotowanie studentów do napisania pracy magisterskiej z zakresu literaturoznawstwa. Podczas spotkań seminaryjnych uczestnicy zapoznają się z wymaganiami dotyczącymi pracy magisterskiej i technicznymi aspektami jej pisania, będą mieli okazję przedyskutować wybór tematów oraz otrzymają informacje zwrotne na temat postępów w pracy nad tematem. Zakres tematyczny seminarium obejmuje szeroko rozumiany posthumanizm.Celem seminarium jest przygotowanie studentów do napisania pracy magisterskiej na tematy związane z dyskursem posthumanizmu w literaturze. Przykładowe obszary tematyczne: - fikcja klimatyczna - narracje ekstynktywne - nie-ludzkie narracje - studia nad zwierzętami - relacje międzygatunkowe - niebieska humanistyka - narracje antropocenu |
|
Literatura: |
Braidotti, R. (2013). The Posthuman. Polity. Derrida, J. (2006). The animal that therefore I am (D. Wills, Trans.). Fordham University Press. Haraway, D. (2016). Staying with the trouble: Making kin in the Chthulucene. Duke University Press. Morton, T. (2013). Hyperobjects: Philosophy and ecology after the end of the world. University of Minnesota Press. Vermeulen, P. (2020). Literature and the anthropocene. Routledge. Wolfe, C. (2010). What is Posthumanism? University of Minnesota Press. Marzec, A. (2021). Antropocień. Filozofia i estetyka po końcu świata. PWN. |
|
Uwagi: |
Każdy student będzie zobowiązany do przygotowania ustnej prezentacji na wybrany temat, pełnienia funkcji prowadzącego dyskusję i napisania pracy naukowej. Na ocenę końcową wpłynie również aktywny udział w dyskusjach na zajęciach, a także regularna obecność. Pod koniec I semestru, studenci zostaną poproszeni o złożenie wstępnego projektu pracy magisterskiej, a pod koniec II semestru wymagane jest złożenie pierwszego rozdziału pracy. Warunkiem zaliczenia drugiego roku jest przedłożenie całej pracy magisterskiej. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2025/26" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-10-01 - 2026-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium - Zaliczenie |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | mieszany: w sali i zdalnie |
|
Skrócony opis: |
Cel: przygotowanie studentów do samodzielnego napisania pracy magisterskiej i podjęcia egzaminu magisterskiego. Dwuletni kurs przewiduje pomoc przy wyborze kierunku badań i tematu pracy magisterskiej, konsultacje w zakresie doboru i sposobu pracy z tekstami literackimi i krytycznoliterackimi oraz piśmiennictwem dotyczącym tekstów kultury. |
|
Pełny opis: |
Celem seminarium jest przygotowanie studentów do napisania pracy magisterskiej z zakresu literaturoznawstwa. Podczas spotkań seminaryjnych uczestnicy zapoznają się z wymaganiami dotyczącymi pracy magisterskiej i technicznymi aspektami jej pisania, będą mieli okazję przedyskutować wybór tematów oraz otrzymają informacje zwrotne na temat postępów w pracy nad tematem. Zakres tematyczny seminarium obejmuje szeroko rozumiany posthumanizm.Celem seminarium jest przygotowanie studentów do napisania pracy magisterskiej na tematy związane z dyskursem posthumanizmu w literaturze. Przykładowe obszary tematyczne: - fikcja klimatyczna - narracje ekstynktywne - nie-ludzkie narracje - studia nad zwierzętami - relacje międzygatunkowe - niebieska humanistyka - narracje antropocenu |
|
Literatura: |
Braidotti, R. (2013). The Posthuman. Polity. Derrida, J. (2006). The animal that therefore I am (D. Wills, Trans.). Fordham University Press. Haraway, D. (2016). Staying with the trouble: Making kin in the Chthulucene. Duke University Press. Morton, T. (2013). Hyperobjects: Philosophy and ecology after the end of the world. University of Minnesota Press. Vermeulen, P. (2020). Literature and the anthropocene. Routledge. Wolfe, C. (2010). What is Posthumanism? University of Minnesota Press. Marzec, A. (2021). Antropocień. Filozofia i estetyka po końcu świata. PWN. |
|
Uwagi: |
Każdy student będzie zobowiązany do przygotowania ustnej prezentacji na wybrany temat, pełnienia funkcji prowadzącego dyskusję i napisania pracy naukowej. Na ocenę końcową wpłynie również aktywny udział w dyskusjach na zajęciach, a także regularna obecność. Pod koniec I semestru, studenci zostaną poproszeni o złożenie wstępnego projektu pracy magisterskiej, a pod koniec II semestru wymagane jest złożenie pierwszego rozdziału pracy. Warunkiem zaliczenia drugiego roku jest przedłożenie całej pracy magisterskiej. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.