Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Kultura francuskiego obszaru językowego

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 340-HF1-2KFO
Kod Erasmus / ISCED: 09.001 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Kultura francuskiego obszaru językowego
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy: 3L stac. I st. studia filologii jęz.francuskiego stosow.z hiszp. - przedmioty obowiązkowe
Język francuski stos. z hiszpańskim 2 rok sem.zimowy 1 stopień
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: francuski
Rodzaj przedmiotu:

humanizujące
kierunkowe
obowiązkowe

Założenia (opisowo):

(tylko po angielsku) Course code: 340-HF1-2KFO ISCED code: 09.001

Course name: Culture of the French-speaking Countries

Unit: Faculty of Philology

Groups: 3rd year, first-cycle studies in French philology with Spanish – obligatory subjects

French with Spanish 2nd year, winter term, 1st cycle

ECTS credits and others: 2.00

Language of the course: French

Type of course: Obligatory

Credit: Credit with a grade

Course mode: online


Tryb prowadzenia przedmiotu:

w sali

Skrócony opis:

Celem zajęć jest zaznajomienie studentów z podstawowymi zagadnieniami dotyczącymi historii oraz kultury krajów frankofońskich, jak również ich dzisiejszych związków z Francją. Ponadto, zajęcia zapoznają studentów ze współczesnymi zagadnieniami związanymi ze zjawiskiem frankofonii (geograficznej i politycznej) oraz promocji języka francuskiego w świecie. Rozwijanie kompetencji językowej.

Pełny opis:

Profil: Ogólnoakademicki

Forma studiów: stacjonarne

Rodzaj przedmiotu: Status przedmiotu – obowiązkowy, Blok kulturoznawczy

Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki humanistyczne, kulturoznawstwo

Rok studiów /semestr: II rok, III semestr.

Wymagania wstępne: Znajomość języka franccuskiego na poziomie A2.

Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 30 godz. (konwersatorium)

Metody dydaktyczne: dyskusja dydaktyczna, prezentacje multimedialne, elementy wykładu, konsultacje.

Punkty ECTS: 2

Wskaźniki ilościowe:

Nakład pracy: 30 godzin uczestniczenie w konwersatorium, 15 godzin dokończenie materiału i opracowanie materiału w domu, 10 godzin przygotowanie do zaliczenia, 2 godziny udział w konsultacjach, 3 godziny udział w zaliczeniu.

Razem: 60 godzin

Wskaźniki ilościowe:

Nakład pracy studenta związany z zajęciami:

wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 35 godzin (1,25 ECTS)

o charakterze praktycznym: 60 godzin (2 ECTS)

Literatura:

Bourgeois René et Eurin Simone, La France des régions, Préparation DELF, PUG, 2001.

Grand-Clément Odile, Civilisation en dialogues, CLE International, 2008 (niveau intermed.).

Jeffroy Géraldine., Unter, Bulles de France, Presses Universitaires de France, 2013.

Kowalski J., Loba A.&M.Loba, Dzieje kultury francuskiej, Wydawnictwo Naukowe PWN, 2005

Labrune Gérard, La géographie de la France, Nathan Repères pratiques 1994

Meyer Denis C., Clés pour la France en 80 icônes culturelles, HACHETTE 2010.

Noutchié Njiké Jackson, Civilisation progressive de la Francophonie, CLE International 2003.

Potel Jean-Yves, Francja ta sama czy inna, Collegium Civitas, WydawnictwoTrio, Warszawa 2009.

Roesch Roselyne, R.Rolle-Harold, La France au quotidien, 2001

Spotkanie z cywilizacją francuską, Nouvelle approche de la civilisation française, Kraków, 1996.

Steele Ross, Civilisation progressive du français avec 300 activités, CLE International, VUEF, 2002.

Steele Ross, Tests d’évaluation. Civilisation progressive du français, CLE, 2004.

Artykuły prasowe, materiały audiowizualne.

Efekty uczenia się:

WIEDZA:

KP6_WG3 utwory, zjawiska i procesy literackie oraz teorie wyjaśniające ich kulturowe podłoże i zależności między nimi

KP6_WG9 podstawowy aparat pojęciowy służący do opisu zjawisk kulturowych istotnych dla analizy języka i procesu komunikacji

KP6_WG10 podstawowy aparat pojęciowy służący do opisu zjawisk kulturowych istotnych dla analizy literatury danego obszaru językowego

KP6_WG11 uwarunkowania historyczno-kulturowe danego obszaru językowego

UMIEJĘTNOŚCI:

KP6_UW3 przeprowadzać krytyczna analizę i interpretację tekstów literackich zastosowaniem metod filologicznych pozwalających oceniać ich znaczenie w procesie historyczno-kulturowym

KP6_UW4 przeprowadzać krytyczna analizę i interpretację różnych wytworów kultury z zastosowaniem metod filologicznych pozwalających oceniać ich znaczenie w procesie historyczno-kulturowym

KOMPETENCJE SPOŁECZNE:

KP6_KO4 tworzenia płaszczyzn tolerancji i współpracy w warunkach komunikacji wielokulturowej i zróżnicowanego religijnie społeczeństwa

KP6_KO5 uczestniczenia w życiu kulturalnym w jego różnorodnych formach

Metody i kryteria oceniania:

Obecność

Prezentacja

Test końcowy w formie pisemnej

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Jan Kaznowski
Prowadzący grup: Jan Kaznowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Tryb prowadzenia przedmiotu:

zdalnie

Skrócony opis:

Zajęcia mają służyć wzbogaceniu wiedzy studentów z zakresu historii, geografii Francji (np. podział administracyjny, specyfika regionalna) i frankofonii. Celem zajęć jest również zaznajomienie studentów z podstawowymi zagadnieniami charakteryzującymi współczesna Francję i jej mieszkańców (np. instytucje państwowe, problemy społeczno-polityczne, tradycje, zwyczaje, życie kulturalne, znane postaci).

Pełny opis:

Profil: Ogólnoakademicki

Forma studiów: stacjonarne

Rodzaj przedmiotu: Status przedmiotu – obowiązkowy, MK_5: Blok kulturoznawczy

Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki humanistyczne, kulturoznawstwo

Rok studiów /semestr: II rok, III semestr.

Wymagania wstępne: Znajomość języka franccuskiego na poziomie A2.

Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 30 godz. (konwersatorium)

Metody dydaktyczne: dyskusja dydaktyczna, prezentacje multimedialne, elementy wykładu, konsultacje.

Punkty ECTS: 2

Wskaźniki ilościowe:

Nakład pracy: 30 godzin uczestniczenie w konwersatorium, 15 godzin dokończenie materiału i opracowanie materiału w domu, 10 godzin przygotowanie do zaliczenia, 2 godziny udział w konsultacjach, 3 godziny udział w zaliczeniu.

Razem: 60 godzin

Wskaźniki ilościowe:

Nakład pracy studenta związany z zajęciami:

wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 35 godzin (1,25 ECTS)

o charakterze praktycznym: 60 godzin (2 ECTS)

Literatura:

Bourgeois René et Eurin Simone, La France des régions, Préparation DELF, PUG, 2001.

Grand-Clément Odile, Civilisation en dialogues, CLE International, 2008 (niveau intermed.).

Jeffroy Géraldine., Unter, Bulles de France, Presses Universitaires de France, 2013.

Kowalski J., Loba A.&M.Loba, Dzieje kultury francuskiej, Wydawnictwo Naukowe PWN, 2005

Labrune Gérard, La géographie de la France, Nathan Repères pratiques 1994

Meyer Denis C., Clés pour la France en 80 icônes culturelles, HACHETTE 2010.

Noutchié Njiké Jackson, Civilisation progressive de la Francophonie, CLE International 2003.

Potel Jean-Yves, Francja ta sama czy inna, Collegium Civitas, WydawnictwoTrio, Warszawa 2009.

Roesch Roselyne, R.Rolle-Harold, La France au quotidien, 2001

Spotkanie z cywilizacją francuską, Nouvelle approche de la civilisation française, Kraków, 1996.

Steele Ross, Civilisation progressive du français avec 300 activités, CLE International, VUEF, 2002.

Steele Ross, Tests d’évaluation. Civilisation progressive du français, CLE, 2004.

Artykuły prasowe, materiały audiowizualne.

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Jan Kaznowski
Prowadzący grup: Jan Kaznowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Tryb prowadzenia przedmiotu:

w sali

Skrócony opis:

Zajęcia mają służyć wzbogaceniu wiedzy studentów z zakresu historii, geografii Francji (np. podział administracyjny, specyfika regionalna) i frankofonii. Celem zajęć jest również zaznajomienie studentów z podstawowymi zagadnieniami charakteryzującymi współczesna Francję i jej mieszkańców (np. instytucje państwowe, problemy społeczno-polityczne, tradycje, zwyczaje, życie kulturalne, znane postaci).

Pełny opis:

Profil: Ogólnoakademicki

Forma studiów: stacjonarne

Rodzaj przedmiotu: Status przedmiotu – obowiązkowy, MK_5: Blok kulturoznawczy

Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki humanistyczne, kulturoznawstwo

Rok studiów /semestr: II rok, III semestr.

Wymagania wstępne: Znajomość języka franccuskiego na poziomie A2.

Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 30 godz. (konwersatorium)

Metody dydaktyczne: dyskusja dydaktyczna, prezentacje multimedialne, elementy wykładu, konsultacje.

Punkty ECTS: 2

Wskaźniki ilościowe:

Nakład pracy: 30 godzin uczestniczenie w konwersatorium, 15 godzin dokończenie materiału i opracowanie materiału w domu, 10 godzin przygotowanie do zaliczenia, 2 godziny udział w konsultacjach, 3 godziny udział w zaliczeniu.

Razem: 60 godzin

Wskaźniki ilościowe:

Nakład pracy studenta związany z zajęciami:

wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 35 godzin (1,25 ECTS)

o charakterze praktycznym: 60 godzin (2 ECTS)

Literatura:

Bourgeois René et Eurin Simone, La France des régions, Préparation DELF, PUG, 2001.

Grand-Clément Odile, Civilisation en dialogues, CLE International, 2008 (niveau intermed.).

Jeffroy Géraldine., Unter, Bulles de France, Presses Universitaires de France, 2013.

Kowalski J., Loba A.&M.Loba, Dzieje kultury francuskiej, Wydawnictwo Naukowe PWN, 2005

Labrune Gérard, La géographie de la France, Nathan Repères pratiques 1994

Meyer Denis C., Clés pour la France en 80 icônes culturelles, HACHETTE 2010.

Noutchié Njiké Jackson, Civilisation progressive de la Francophonie, CLE International 2003.

Potel Jean-Yves, Francja ta sama czy inna, Collegium Civitas, WydawnictwoTrio, Warszawa 2009.

Roesch Roselyne, R.Rolle-Harold, La France au quotidien, 2001

Spotkanie z cywilizacją francuską, Nouvelle approche de la civilisation française, Kraków, 1996.

Steele Ross, Civilisation progressive du français avec 300 activités, CLE International, VUEF, 2002.

Steele Ross, Tests d’évaluation. Civilisation progressive du français, CLE, 2004.

Artykuły prasowe, materiały audiowizualne.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-2 (2024-11-25)