Kultura francuskiego obszaru językowego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 340-HF1-2KFO |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.001
|
Nazwa przedmiotu: | Kultura francuskiego obszaru językowego |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: |
3L stac. I st. studia filologii jęz.francuskiego stosow.z hiszp. - przedmioty obowiązkowe Język francuski stos. z hiszpańskim 2 rok sem.zimowy 1 stopień |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | francuski |
Rodzaj przedmiotu: | humanizujące |
Założenia (opisowo): | (tylko po angielsku) Course code: 340-HF1-2KFO ISCED code: 09.001 Course name: Culture of the French-speaking Countries Unit: Faculty of Philology Groups: 3rd year, first-cycle studies in French philology with Spanish – obligatory subjects French with Spanish 2nd year, winter term, 1st cycle ECTS credits and others: 2.00 Language of the course: French Type of course: Obligatory Credit: Credit with a grade Course mode: online |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest zaznajomienie studentów z podstawowymi zagadnieniami dotyczącymi historii oraz kultury krajów frankofońskich, jak również ich dzisiejszych związków z Francją. Ponadto, zajęcia zapoznają studentów ze współczesnymi zagadnieniami związanymi ze zjawiskiem frankofonii (geograficznej i politycznej) oraz promocji języka francuskiego w świecie. Rozwijanie kompetencji językowej. |
Pełny opis: |
Profil: Ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: Status przedmiotu – obowiązkowy, Blok kulturoznawczy Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki humanistyczne, kulturoznawstwo Rok studiów /semestr: II rok, III semestr. Wymagania wstępne: Znajomość języka franccuskiego na poziomie A2. Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 30 godz. (konwersatorium) Metody dydaktyczne: dyskusja dydaktyczna, prezentacje multimedialne, elementy wykładu, konsultacje. Punkty ECTS: 2 Wskaźniki ilościowe: Nakład pracy: 30 godzin uczestniczenie w konwersatorium, 15 godzin dokończenie materiału i opracowanie materiału w domu, 10 godzin przygotowanie do zaliczenia, 2 godziny udział w konsultacjach, 3 godziny udział w zaliczeniu. Razem: 60 godzin Wskaźniki ilościowe: Nakład pracy studenta związany z zajęciami: wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 35 godzin (1,25 ECTS) o charakterze praktycznym: 60 godzin (2 ECTS) |
Literatura: |
Bourgeois René et Eurin Simone, La France des régions, Préparation DELF, PUG, 2001. Grand-Clément Odile, Civilisation en dialogues, CLE International, 2008 (niveau intermed.). Jeffroy Géraldine., Unter, Bulles de France, Presses Universitaires de France, 2013. Kowalski J., Loba A.&M.Loba, Dzieje kultury francuskiej, Wydawnictwo Naukowe PWN, 2005 Labrune Gérard, La géographie de la France, Nathan Repères pratiques 1994 Meyer Denis C., Clés pour la France en 80 icônes culturelles, HACHETTE 2010. Noutchié Njiké Jackson, Civilisation progressive de la Francophonie, CLE International 2003. Potel Jean-Yves, Francja ta sama czy inna, Collegium Civitas, WydawnictwoTrio, Warszawa 2009. Roesch Roselyne, R.Rolle-Harold, La France au quotidien, 2001 Spotkanie z cywilizacją francuską, Nouvelle approche de la civilisation française, Kraków, 1996. Steele Ross, Civilisation progressive du français avec 300 activités, CLE International, VUEF, 2002. Steele Ross, Tests d’évaluation. Civilisation progressive du français, CLE, 2004. Artykuły prasowe, materiały audiowizualne. |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA: KP6_WG3 utwory, zjawiska i procesy literackie oraz teorie wyjaśniające ich kulturowe podłoże i zależności między nimi KP6_WG9 podstawowy aparat pojęciowy służący do opisu zjawisk kulturowych istotnych dla analizy języka i procesu komunikacji KP6_WG10 podstawowy aparat pojęciowy służący do opisu zjawisk kulturowych istotnych dla analizy literatury danego obszaru językowego KP6_WG11 uwarunkowania historyczno-kulturowe danego obszaru językowego UMIEJĘTNOŚCI: KP6_UW3 przeprowadzać krytyczna analizę i interpretację tekstów literackich zastosowaniem metod filologicznych pozwalających oceniać ich znaczenie w procesie historyczno-kulturowym KP6_UW4 przeprowadzać krytyczna analizę i interpretację różnych wytworów kultury z zastosowaniem metod filologicznych pozwalających oceniać ich znaczenie w procesie historyczno-kulturowym KOMPETENCJE SPOŁECZNE: KP6_KO4 tworzenia płaszczyzn tolerancji i współpracy w warunkach komunikacji wielokulturowej i zróżnicowanego religijnie społeczeństwa KP6_KO5 uczestniczenia w życiu kulturalnym w jego różnorodnych formach |
Metody i kryteria oceniania: |
Obecność Prezentacja Test końcowy w formie pisemnej |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jan Kaznowski | |
Prowadzący grup: | Jan Kaznowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | zdalnie |
|
Skrócony opis: |
Zajęcia mają służyć wzbogaceniu wiedzy studentów z zakresu historii, geografii Francji (np. podział administracyjny, specyfika regionalna) i frankofonii. Celem zajęć jest również zaznajomienie studentów z podstawowymi zagadnieniami charakteryzującymi współczesna Francję i jej mieszkańców (np. instytucje państwowe, problemy społeczno-polityczne, tradycje, zwyczaje, życie kulturalne, znane postaci). |
|
Pełny opis: |
Profil: Ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: Status przedmiotu – obowiązkowy, MK_5: Blok kulturoznawczy Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki humanistyczne, kulturoznawstwo Rok studiów /semestr: II rok, III semestr. Wymagania wstępne: Znajomość języka franccuskiego na poziomie A2. Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 30 godz. (konwersatorium) Metody dydaktyczne: dyskusja dydaktyczna, prezentacje multimedialne, elementy wykładu, konsultacje. Punkty ECTS: 2 Wskaźniki ilościowe: Nakład pracy: 30 godzin uczestniczenie w konwersatorium, 15 godzin dokończenie materiału i opracowanie materiału w domu, 10 godzin przygotowanie do zaliczenia, 2 godziny udział w konsultacjach, 3 godziny udział w zaliczeniu. Razem: 60 godzin Wskaźniki ilościowe: Nakład pracy studenta związany z zajęciami: wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 35 godzin (1,25 ECTS) o charakterze praktycznym: 60 godzin (2 ECTS) |
|
Literatura: |
Bourgeois René et Eurin Simone, La France des régions, Préparation DELF, PUG, 2001. Grand-Clément Odile, Civilisation en dialogues, CLE International, 2008 (niveau intermed.). Jeffroy Géraldine., Unter, Bulles de France, Presses Universitaires de France, 2013. Kowalski J., Loba A.&M.Loba, Dzieje kultury francuskiej, Wydawnictwo Naukowe PWN, 2005 Labrune Gérard, La géographie de la France, Nathan Repères pratiques 1994 Meyer Denis C., Clés pour la France en 80 icônes culturelles, HACHETTE 2010. Noutchié Njiké Jackson, Civilisation progressive de la Francophonie, CLE International 2003. Potel Jean-Yves, Francja ta sama czy inna, Collegium Civitas, WydawnictwoTrio, Warszawa 2009. Roesch Roselyne, R.Rolle-Harold, La France au quotidien, 2001 Spotkanie z cywilizacją francuską, Nouvelle approche de la civilisation française, Kraków, 1996. Steele Ross, Civilisation progressive du français avec 300 activités, CLE International, VUEF, 2002. Steele Ross, Tests d’évaluation. Civilisation progressive du français, CLE, 2004. Artykuły prasowe, materiały audiowizualne. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jan Kaznowski | |
Prowadzący grup: | Jan Kaznowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
|
Skrócony opis: |
Zajęcia mają służyć wzbogaceniu wiedzy studentów z zakresu historii, geografii Francji (np. podział administracyjny, specyfika regionalna) i frankofonii. Celem zajęć jest również zaznajomienie studentów z podstawowymi zagadnieniami charakteryzującymi współczesna Francję i jej mieszkańców (np. instytucje państwowe, problemy społeczno-polityczne, tradycje, zwyczaje, życie kulturalne, znane postaci). |
|
Pełny opis: |
Profil: Ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: Status przedmiotu – obowiązkowy, MK_5: Blok kulturoznawczy Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki humanistyczne, kulturoznawstwo Rok studiów /semestr: II rok, III semestr. Wymagania wstępne: Znajomość języka franccuskiego na poziomie A2. Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 30 godz. (konwersatorium) Metody dydaktyczne: dyskusja dydaktyczna, prezentacje multimedialne, elementy wykładu, konsultacje. Punkty ECTS: 2 Wskaźniki ilościowe: Nakład pracy: 30 godzin uczestniczenie w konwersatorium, 15 godzin dokończenie materiału i opracowanie materiału w domu, 10 godzin przygotowanie do zaliczenia, 2 godziny udział w konsultacjach, 3 godziny udział w zaliczeniu. Razem: 60 godzin Wskaźniki ilościowe: Nakład pracy studenta związany z zajęciami: wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 35 godzin (1,25 ECTS) o charakterze praktycznym: 60 godzin (2 ECTS) |
|
Literatura: |
Bourgeois René et Eurin Simone, La France des régions, Préparation DELF, PUG, 2001. Grand-Clément Odile, Civilisation en dialogues, CLE International, 2008 (niveau intermed.). Jeffroy Géraldine., Unter, Bulles de France, Presses Universitaires de France, 2013. Kowalski J., Loba A.&M.Loba, Dzieje kultury francuskiej, Wydawnictwo Naukowe PWN, 2005 Labrune Gérard, La géographie de la France, Nathan Repères pratiques 1994 Meyer Denis C., Clés pour la France en 80 icônes culturelles, HACHETTE 2010. Noutchié Njiké Jackson, Civilisation progressive de la Francophonie, CLE International 2003. Potel Jean-Yves, Francja ta sama czy inna, Collegium Civitas, WydawnictwoTrio, Warszawa 2009. Roesch Roselyne, R.Rolle-Harold, La France au quotidien, 2001 Spotkanie z cywilizacją francuską, Nouvelle approche de la civilisation française, Kraków, 1996. Steele Ross, Civilisation progressive du français avec 300 activités, CLE International, VUEF, 2002. Steele Ross, Tests d’évaluation. Civilisation progressive du français, CLE, 2004. Artykuły prasowe, materiały audiowizualne. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.