Dostęp do informacji publicznej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 370-AN2-2KF |
Kod Erasmus / ISCED: |
10.002
|
Nazwa przedmiotu: | Dostęp do informacji publicznej |
Jednostka: | Wydział Prawa |
Grupy: |
2L niestac.II st.studia administracji-przedm.specjalizacyjne-specjalizacja administracja rządowa Administracja Niestacjonarna 2 rok 2 stopnia sem. Letni |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | specjalizacyjne |
Założenia (opisowo): | Student zapozna się z regułami dostępu do informacji publicznej i ograniczeniami tego dostępu. Będzie wiedział czym jest informacja publiczna, jak funkcjonuje i jakie są zadania Biuletynu Informacji Publicznej. Przedmiot obejmie opis procesu wnioskowania do organów administracji publicznej o udzielenie informacji publicznej. Omówiona zostanie problematyka odmowy dostępu do informacji publicznej. |
Skrócony opis: |
Student zapozna się z regułami dostępu do informacji publicznej i ograniczeniami tego dostępu. Będzie wiedział czym jest informacja publiczna, jak funkcjonuje i jakie są zadania Biuletynu Informacji Publicznej. Przedmiot obejmie opis procesu wnioskowania do organów administracji publicznej o udzielenie informacji publicznej. Omówiona zostanie problematyka odmowy dostępu do informacji publicznej. |
Pełny opis: |
Profil studiów - ogólnoakademicki. Forma studiów – niestacjonarne. Rodzaj przedmiotu – specjalizacyjny. Dziedzina nauk społecznych, dyscyplina nauki prawne. Rok studiów/sem. - rok 2/sem. 2. Wymagania wstępne - brak. Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć –12 godzin wykładu (w tym 6 godz. e-learningu, 3 godziny synchronicznie i 3 godziny asynchronicznie). Punkty ECTS - 2. Bilans nakładu pracy studenta - udział w zajęciach 12 godz. (w tym 6 godz. e-learningu), udział w konsultacjach związanych z zajęciami 39 godz. Razem: 50 godzin, co odpowiada 2 pkt ECTS. Wskaźniki ilościowe - nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 50 godzin, co odpowiada 2 pkt ECTS. Metody dydaktyczne - konwersatorium, dyskusja moderowana, uzupełniana prezentacjami komputerowymi, warsztaty grupowe, praca indywidualna studentów, konsultacje |
Literatura: |
P. Sitniewski, Dostęp do informacji publicznej w pytaniach i odpowiedziach, Wolters Kluwer 2020 r. J. Wyporska-Frnakiewicz, A. Piskorz-Ryń, E. Jarzęcka-Siwik, Dostęp do informacji publicznej w praktyce jednostek samorządu terytorialnego, Wolters Kluwer 2019 P. Sitniewski, P. Ruszewski, Dostęp do informacji publicznej. Poradnik. Suwałki 2007 r. Kamińska Irena, Rozbicka-Ostrowska Mirosława, Ustawa o dostępie do informacji publicznej. Komentarz, wyd. III Aleksandrowicz Tomasz R., Ustawa o dostępie do informacji publicznej. Komentarz, wyd. IV Makowski Kamil, Karciarz Mateusz, Pojęcie informacji publicznej Piskorz-Ryń Agnieszka, Wyporska-Frankiewicz Joanna, Dostęp do informacji publicznej a ochrona informacji niejawnych. Zagadnienia wybrane |
Efekty uczenia się: |
KP7_WG4, absolwent zna i rozumie wybrane zagadnienia z zakresu zaawansowanej wiedzy szczegółowej dotyczące prawa administracyjnego (materialnego, ustrojowego i procesowego) oraz działania administracji publicznej, w tym w przedmiocie dostępu do informacji publicznej weryfikacja efektów nastąpi na egzaminie pisemnym (test) i zadaniach w e-learningu KP7_WK3 absolwent zna i rozumie zasady ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego w odniesieniu do prawa pozyskiwania informacji publicznej weryfikacja efektów nastąpi na egzaminie pisemnym (test) i zadaniach w e-learningu KP7_UW2 absolwent potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę z zakresu prawa administracyjnego (materialnego, ustrojowego i procesowego) – formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy oraz innowacyjnie wykonywać zadania w nieprzewidywalnych warunkach przez: – dobór oraz stosowanie właściwych metod wykładni prawa administracyjnego i narzędzi, w tym zaawansowanych technik informacyjnokomunikacyjnych weryfikacja efektów nastąpi na egzaminie pisemnym (test) i zadaniach w e-learningu KP7_KK2 absolwent jest gotów do uznawania znaczenia nabytej wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych z zakresu prawa administracyjnego (materialnego, ustrojowego i procesowego) oraz przedmiotu działania administracji publicznej, w tym z zakresu dostępu do informacji publicznej weryfikacja efektów nastąpi na egzaminie pisemnym (test) i zadaniach w e-learningu |
Metody i kryteria oceniania: |
Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest zdanie testu pisemnego 7 pkt. część przedmiotu w formie e-zajęć: zadania do modułów - 3 pkt. W sumie 10 pkt 6 dostateczny 7 dostateczny plus 8 dobry 9 dobry plus 10 bardzo dobry W zależności od obowiązujących regulacji, zastrzega się możliwość przeprowadzenia zaliczenia końcowego lub egzaminu końcowego przy użyciu środków komunikacji elektronicznej. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 12 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Łukasz Nasiadka | |
Prowadzący grup: | Łukasz Nasiadka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Rodzaj przedmiotu: | specjalizacyjne |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | mieszany: w sali i zdalnie |
|
Skrócony opis: |
Student zapozna się z regułami dostępu do informacji publicznej i ograniczeniami tego dostępu. Będzie wiedział czym jest informacja publiczna, jak funkcjonuje i jakie są zadania Biuletynu Informacji Publicznej. Przedmiot obejmie opis procesu wnioskowania do organów administracji publicznej o udzielenie informacji publicznej. Omówiona zostanie problematyka odmowy dostępu do informacji publicznej. |
|
Pełny opis: |
Profil studiów - ogólnoakademicki. Forma studiów – niestacjonarne. Rodzaj przedmiotu – specjalizacyjny. Dziedzina nauk społecznych, dyscyplina nauki prawne. Rok studiów/sem. - rok 2/sem. 2. Wymagania wstępne - brak. Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć –12 godzin wykładu (w tym 6 godz. e-learningu, 3 godziny synchronicznie i 3 godziny asynchronicznie). Punkty ECTS - 2. Bilans nakładu pracy studenta - udział w zajęciach 12 godz. (w tym 6 godz. e-learningu), udział w konsultacjach związanych z zajęciami 39 godz. Razem: 50 godzin, co odpowiada 2 pkt ECTS. Wskaźniki ilościowe - nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 50 godzin, co odpowiada 2 pkt ECTS. Metody dydaktyczne - konwersatorium, dyskusja moderowana, uzupełniana prezentacjami komputerowymi, warsztaty grupowe, praca indywidualna studentów, konsultacje |
|
Literatura: |
P. Sitniewski, Dostęp do informacji publicznej w pytaniach i odpowiedziach, Wolters Kluwer 2020 r. J. Wyporska-Frnakiewicz, A. Piskorz-Ryń, E. Jarzęcka-Siwik, Dostęp do informacji publicznej w praktyce jednostek samorządu terytorialnego, Wolters Kluwer 2019 P. Sitniewski, P. Ruszewski, Dostęp do informacji publicznej. Poradnik. Suwałki 2007 r. Kamińska Irena, Rozbicka-Ostrowska Mirosława, Ustawa o dostępie do informacji publicznej. Komentarz, wyd. III Aleksandrowicz Tomasz R., Ustawa o dostępie do informacji publicznej. Komentarz, wyd. IV Makowski Kamil, Karciarz Mateusz, Pojęcie informacji publicznej Piskorz-Ryń Agnieszka, Wyporska-Frankiewicz Joanna, Dostęp do informacji publicznej a ochrona informacji niejawnych. Zagadnienia wybrane |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 12 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Łukasz Nasiadka | |
Prowadzący grup: | Łukasz Nasiadka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Rodzaj przedmiotu: | specjalizacyjne |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | mieszany: w sali i zdalnie |
|
Skrócony opis: |
Student zapozna się z regułami dostępu do informacji publicznej i ograniczeniami tego dostępu. Będzie wiedział czym jest informacja publiczna, jak funkcjonuje i jakie są zadania Biuletynu Informacji Publicznej. Przedmiot obejmie opis procesu wnioskowania do organów administracji publicznej o udzielenie informacji publicznej. Omówiona zostanie problematyka odmowy dostępu do informacji publicznej. |
|
Pełny opis: |
Profil studiów - ogólnoakademicki. Forma studiów – niestacjonarne. Rodzaj przedmiotu – specjalizacyjny. Dziedzina nauk społecznych, dyscyplina nauki prawne. Rok studiów/sem. - rok 2/sem. 2. Wymagania wstępne - brak. Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć –12 godzin wykładu (w tym 6 godz. e-learningu, 3 godziny synchronicznie i 3 godziny asynchronicznie). Punkty ECTS - 2. Bilans nakładu pracy studenta - udział w zajęciach 12 godz. (w tym 6 godz. e-learningu), udział w konsultacjach związanych z zajęciami 39 godz. Razem: 50 godzin, co odpowiada 2 pkt ECTS. Wskaźniki ilościowe - nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 50 godzin, co odpowiada 2 pkt ECTS. Metody dydaktyczne - konwersatorium, dyskusja moderowana, uzupełniana prezentacjami komputerowymi, warsztaty grupowe, praca indywidualna studentów, konsultacje |
|
Literatura: |
P. Sitniewski, Dostęp do informacji publicznej w pytaniach i odpowiedziach, Wolters Kluwer 2020 r. J. Wyporska-Frnakiewicz, A. Piskorz-Ryń, E. Jarzęcka-Siwik, Dostęp do informacji publicznej w praktyce jednostek samorządu terytorialnego, Wolters Kluwer 2019 P. Sitniewski, P. Ruszewski, Dostęp do informacji publicznej. Poradnik. Suwałki 2007 r. Kamińska Irena, Rozbicka-Ostrowska Mirosława, Ustawa o dostępie do informacji publicznej. Komentarz, wyd. III Aleksandrowicz Tomasz R., Ustawa o dostępie do informacji publicznej. Komentarz, wyd. IV Makowski Kamil, Karciarz Mateusz, Pojęcie informacji publicznej Piskorz-Ryń Agnieszka, Wyporska-Frankiewicz Joanna, Dostęp do informacji publicznej a ochrona informacji niejawnych. Zagadnienia wybrane |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.