Economics
General data
Course ID: | 370-PS5-1EKO |
Erasmus code / ISCED: |
10.001
|
Course title: | Economics |
Name in Polish: | Ekonomia |
Organizational unit: | Faculty of Law |
Course groups: |
(in Polish) 5L stac.jednolite magisterskie studia prawnicze - przedmioty fakultatywne (in Polish) PR.Stacj. 1 rok sem. Letni |
ECTS credit allocation (and other scores): |
3.00
|
Language: | Polish |
Type of course: | elective courses |
Short description: |
(in Polish) Treść przedmiotu służy zapoznaniu studenta z aktualną wiedzą dotyczącą funkcjonowania gospodarki na poziomie mikro- i makroekonomicznym. Ich celem jest przedstawienie przydatnej wiedzy merytorycznej z zakresu mikro- i makroekonomii, wzbudzenie motywacji do zwiększenia starań w kierunku śledzenia zjawisk zachodzących w gospodarce oraz wykształcenie postawy osoby świadomie podejmującej decyzje w sferze gospodarowania (niezależnie od tego, czy dotyczą one postępowania konsumenta, producenta, czy przedstawiciela organów władzy publicznej). Założenia: realizacja przedmiotu prowadzi do uzyskania wiedzy i informacji umożliwiających rozumienie i interpretację procesów gospodarczych zarówno na poziomie mikro- jak i makroekonomicznym. |
Full description: |
(in Polish) Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: fakultatywny, MK_9 Dziedzina: nauki społeczne, dyscyplina: nauki prawne (2,25 pkt ECTS) oraz ekonomia i finanse (0,75 pkt ECTS) Rok studiów: 1, sem.2 Wymagania wstępne: brak Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 15 godzin konwersatorium Metody dydaktyczne (uwzględniają koncepcję projektowania uniwersalnego): - dyskusja z elementami wykładu tradycyjnego prowadzonego z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej i metod aktywizujących (dyskusja; angażowanie studentów do zadawania pytań) zapewnia różnorodność i elastyczność w sposobie przekazywania wiedzy, a także angażowanie studenta; - konsultacje indywidualne wg harmonogramu konsultacji wykładowcy w zależności od potrzeb studenta Zajęcia wymagają czynnego uczestnictwa studentów, w tym: odpowiedzi ustnych, wspólnego omawiania zagadnień zadawanych przez prowadzącego, czytania zadanych tekstów. Studenci ze szczególnymi potrzebami powinni poinformować na początku semestru o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Liczba punktów ECTS: 3 Bilans nakładu pracy studenta: Udział w konwersatoriach 15 godz. Przygotowanie do konwersatoriów/ studiowane literatury 37,5 godz. Udział w konsultacjach związanych z zajęciami 22,5 godz. Razem: 75 godzin, co odpowiada 3 pkt ECTS Wskaźniki ilościowe: Nakład pracy studenta związany z zajęciami: - wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 37,5 godz. (1,5 pkt ECTS) oraz nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela 37,5 godz., co odpowiada 1,5 pkt ECTS. |
Bibliography: |
(in Polish) Literatura: 1. P. Krugman, R. Wells, Mikroekonomia, PWN, Warszawa 2020. 2. P. Krugman, R. Wells, Makroekonomia, PWN, Warszawa 2020. 3. M. Raczkowska, J. Wrzesińska-Kowal, Podstawy mikroekonomii, Wydawnictwo SGGW, Warszawa 2020. 4. Podstawy ekonomii, R. Milewski, E. Kwiatkowski (red.), PWN, Warszawa 2018. 5. Makro- i mikroekonomia: podstawowe problemy, S. Marciniak (red.), PWN, Warszawa 2013. 6. Ekonomia dla prawników i nie tylko, M. Bednarski, J. Wilkin (red.), Wydawnictwo Prawnicze LexisNexis, Warszawa 2008. 7. N.G. Mankiw, M.P. Taylor, Microeconomics, Cengage Learning EMEA, Andover 2017. 8. N.G. Mankiw, Macroeconomics, Macmillan Education, New York 2016. |
Learning outcomes: |
(in Polish) Wiedza: Student ma pogłębioną wiedzę z zakresu ekonomii, rozumie mechanizmy mikro- i makroekonomiczne funkcjonowania gospodarki, KP7_WG5 Umiejętności: Student potrafi wskazać i omówić związki między podstawowymi kategoriami ekonomicznymi oraz rozumie wpływ procesów ekonomicznych na funkcjonowanie społeczeństwa w tym w aspekcie prawnym, KP7_UU2 Kompetencje: Student potrafi samodzielnie poszerzać swoją wiedzę, wykazuje krytyczną postawę wobec teorii ekonomicznych, poszukuje rozwiązań problemów ekonomicznych w oparciu o wymiar interdyscyplinarny, KP7_KK2 Student wykazuje postawę przedsiębiorczą - rozumie zasadę racjonalnego działania oraz znaczenie przedsiębiorczości i innowacyjności w gospodarce, KP7_KO3 |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Cykl zajęć kończy się zaliczeniem pisemnym w formie testu. Test składa się z pytań otwartych i zamkniętych, zadań. Test uważa się za zaliczony przy uzyskaniu min. 51% poprawnych odpowiedzi. Ocena końcowa jest podwyższana o pół stopnia za zaangażowanie studenta tj. aktywny udział w dyskusjach. Warunkiem dopuszczenia do zaliczenia jest obecność w 80% zajęć. Forma zaliczenia uwzględnia koncepcję projektowania uniwersalnego: Studenci ze szczególnymi potrzebami powinni poinformować na początku semestru o specjalnych potrzebach edukacyjnych, w tym ograniczeniach związanych z zaliczeniem pisemnym w celu ustalenia formy współpracy i zaliczenia przedmiotu. |
Classes in period "Academic year 2023/2024" (past)
Time span: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Navigate to timetable
MO KON
TU W TH FR |
Type of class: |
Colloquium seminar, 15 hours
|
|
Coordinators: | Anna Gardocka-Jałowiec | |
Group instructors: | Anna Gardocka-Jałowiec | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: | Grading | |
Short description: |
(in Polish) Treść przedmiotu służy zapoznaniu studenta z aktualną wiedzą dotyczącą funkcjonowania gospodarki na poziomie mikro- i makroekonomicznym. Ich celem jest przedstawienie przydatnej wiedzy merytorycznej z zakresu mikro- i makroekonomii, wzbudzenie motywacji do zwiększenia starań w kierunku śledzenia zjawisk zachodzących w gospodarce oraz wykształcenie postawy osoby świadomie podejmującej decyzje w sferze gospodarowania (niezależnie od tego, czy dotyczą one postępowania konsumenta, producenta, czy przedstawiciela organów władzy publicznej). Założenia: realizacja przedmiotu prowadzi do uzyskania wiedzy i informacji umożliwiających rozumienie i interpretację procesów gospodarczych zarówno na poziomie mikro- jak i makroekonomicznym. |
|
Full description: |
(in Polish) Profil studiów: Ogólnoakademicki Forma studiów: Stacjonarne Rodzaj przedmiotu: Fakultatywny, MK_9 Dziedzina: nauki społeczne, dyscyplina: nauki prawne (2,25 pkt ECTS) oraz ekonomia i finanse (0,75 pkt ECTS) Rok studiów: 1, sem.2 Wymagania wstępne: brak Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 15 godzin konwersatorium Metody dydaktyczne (uwzględniają koncepcję projektowania uniwersalnego): - dyskusja z elementami wykładu tradycyjnego prowadzonego z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej i metod aktywizujących (dyskusja; angażowanie studentów do zadawania pytań) zapewnia różnorodność i elastyczność w sposobie przekazywania wiedzy, a także angażowanie studenta; - konsultacje indywidualne wg harmonogramu konsultacji wykładowcy w zależności od potrzeb studenta Zajęcia wymagają czynnego uczestnictwa studentów, w tym: odpowiedzi ustnych, wspólnego omawiania zagadnień zadawanych przez prowadzącego, czytania zadanych tekstów. Studenci ze szczególnymi potrzebami powinni poinformować na początku semestru o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Liczba punktów ECTS: 3 Bilans nakładu pracy studenta: Udział w konwersatoriach 15 godz. Przygotowanie do konwersatoriów 37,5 godz. Udział w konsultacjach związanych z zajęciami 22,5 godz. Razem: 75 godzin, co odpowiada 3 pkt ECTS Wskaźniki ilościowe: Nakład pracy studenta związany z zajęciami: - wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 37,5 godz. (1,5 pkt ECTS) - niewymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 37,5 godz. (1,5 pkt ECTS) |
|
Bibliography: |
(in Polish) Literatura: 1. P. Krugman, R. Wells, Mikroekonomia, PWN, Warszawa 2020. 2. P. Krugman, R. Wells, Makroekonomia, PWN, Warszawa 2020. 3. M. Raczkowska, J. Wrzesińska-Kowal, Podstawy mikroekonomii, Wydawnictwo SGGW, Warszawa 2020. 4. Podstawy ekonomii, R. Milewski, E. Kwiatkowski (red.), PWN, Warszawa 2018. 5. Makro- i mikroekonomia: podstawowe problemy, S. Marciniak (red.), PWN, Warszawa 2013. 6. Ekonomia dla prawników i nie tylko, M. Bednarski, J. Wilkin (red.), Wydawnictwo Prawnicze LexisNexis, Warszawa 2008. 7. N.G. Mankiw, M.P. Taylor, Microeconomics, Cengage Learning EMEA, Andover 2017. 8. N.G. Mankiw, Macroeconomics, Macmillan Education, New York 2016. |
Classes in period "Academic year 2024/2025" (in progress)
Time span: | 2024-10-01 - 2025-06-30 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
Colloquium seminar, 15 hours
|
|
Coordinators: | Robert Ciborowski | |
Group instructors: | Robert Ciborowski | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: | Grading | |
Short description: |
(in Polish) Treść przedmiotu służy zapoznaniu studenta z aktualną wiedzą dotyczącą funkcjonowania gospodarki na poziomie mikro- i makroekonomicznym. Ich celem jest przedstawienie przydatnej wiedzy merytorycznej z zakresu mikro- i makroekonomii, wzbudzenie motywacji do zwiększenia starań w kierunku śledzenia zjawisk zachodzących w gospodarce oraz wykształcenie postawy osoby świadomie podejmującej decyzje w sferze gospodarowania (niezależnie od tego, czy dotyczą one postępowania konsumenta, producenta, czy przedstawiciela organów władzy publicznej). Założenia: realizacja przedmiotu prowadzi do uzyskania wiedzy i informacji umożliwiających rozumienie i interpretację procesów gospodarczych zarówno na poziomie mikro- jak i makroekonomicznym. |
|
Full description: |
(in Polish) Profil studiów: Ogólnoakademicki Forma studiów: Stacjonarne Rodzaj przedmiotu: Fakultatywny, MK_9 Dziedzina: nauki społeczne, dyscyplina: nauki prawne (2,25 pkt ECTS) oraz ekonomia i finanse (0,75 pkt ECTS) Rok studiów: 1, sem.2 Wymagania wstępne: brak Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 15 godzin konwersatorium Metody dydaktyczne (uwzględniają koncepcję projektowania uniwersalnego): - dyskusja z elementami wykładu tradycyjnego prowadzonego z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej i metod aktywizujących (dyskusja; angażowanie studentów do zadawania pytań) zapewnia różnorodność i elastyczność w sposobie przekazywania wiedzy, a także angażowanie studenta; - konsultacje indywidualne wg harmonogramu konsultacji wykładowcy w zależności od potrzeb studenta Zajęcia wymagają czynnego uczestnictwa studentów, w tym: odpowiedzi ustnych, wspólnego omawiania zagadnień zadawanych przez prowadzącego, czytania zadanych tekstów. Studenci ze szczególnymi potrzebami powinni poinformować na początku semestru o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Liczba punktów ECTS: 3 Bilans nakładu pracy studenta: Udział w konwersatoriach 15 godz. Przygotowanie do konwersatoriów 37,5 godz. Udział w konsultacjach związanych z zajęciami 22,5 godz. Razem: 75 godzin, co odpowiada 3 pkt ECTS Wskaźniki ilościowe: Nakład pracy studenta związany z zajęciami: - wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 37,5 godz. (1,5 pkt ECTS) - niewymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 37,5 godz. (1,5 pkt ECTS) |
|
Bibliography: |
(in Polish) 1. P. Krugman, R. Wells, Mikroekonomia, PWN, Warszawa 2020. 2. P. Krugman, R. Wells, Makroekonomia, PWN, Warszawa 2020. 3. M. Raczkowska, J. Wrzesińska-Kowal, Podstawy mikroekonomii, Wydawnictwo SGGW, Warszawa 2020. 4. Podstawy ekonomii, R. Milewski, E. Kwiatkowski (red.), PWN, Warszawa 2018. 5. Makro- i mikroekonomia: podstawowe problemy, S. Marciniak (red.), PWN, Warszawa 2013. 6. Ekonomia dla prawników i nie tylko, M. Bednarski, J. Wiklin (red.), Wydawnictwo Prawnicze LexisNexis, Warszawa 2008. 7. N.G. Mankiw, M.P. Taylor, Microeconomics, Cengage Learning EMEA, Andover 2017. 8. N.G. Mankiw, Macroeconomics, Macmillan Education, New York 2016. 9. Ekonomia jest piękna? red. Ł. Hardt, D. Milczarek-Andrzejewska, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa 2015 |
Copyright by University of Bialystok.