Język obcy - rosyjski cz.1
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 380-DS5-1JRO1 |
Kod Erasmus / ISCED: |
05.7
|
Nazwa przedmiotu: | Język obcy - rosyjski cz.1 |
Jednostka: | Wydział Nauk o Edukacji |
Grupy: |
1 rok PiW SJ sem. zimowy |
Punkty ECTS i inne: |
1.00
|
Język prowadzenia: | rosyjski |
Rodzaj przedmiotu: | lektoraty |
Założenia (opisowo): | Celem lektoratu jest wykształcenie umiejętności czynnego posługiwania się językiem obcym i rozwijanie przede wszystkim sprawności mówienia na tematy związane z dziedziną nauk pedagogicznych. |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Celem lektoratu jest wykształcenie umiejętności czynnego posługiwania się językiem obcym i rozwijanie przede wszystkim sprawności mówienia na tematy związane z dziedziną nauk pedagogicznych. |
Pełny opis: |
Język obcy - rosyjski cz. 1 Jednostka - Wydział Nauk o Edukacji Kierunek - Pedagogika Przedszkolna i Wczesnoszkolna Jednolite studia magisterskie Profil ogólnoakademicki Studia stacjonarne Kod przedmiotu - 380-DS5-1JRO1 Przedmiot obowiązkowy. MK_6 Kompetencje merytoryczne nauczyciela przedszkoli i klas I - IV. Dziedzina nauki – językoznawstwo Dyscyplina – języki specjalistyczne I rok/I semestr Student powinien posiadać wiedzę z zakresu słownictwa i struktur gramatycznych języka obcego umożliwiającą podjęcie lektoratu na poziomie B2. Liczba godzin: 30 Forma prowadzenia zajęć: ćwiczenia (w sali) Lektorat prowadzony jest w formie praktycznych ćwiczeń, rozwijających wszystkie sprawności językowe: mówienie, pisanie, czytanie, słuchanie. 1 pkt ECTS Ogólny nakład pracy studenta: 30 godz. w tym: udział w ćwiczeniach: 30 godz. Nakład pracy studenta wymagający bezpośredniego udziału nauczyciela - 30 h = 1 pkt ECTS Nakład pracy studenta o charakterze praktycznym - 30 h = 1 pkt ECTS |
Literatura: |
1. A. Wrzesińska, От А до Я 2, Łódź 2019. 2. S. Orzechowska, Ćwiczenia z ortografii rosyjskiej z zasadami pisowni, Wrocław 1994. 3. W. Milczarek W., Język rosyjski od A do Z. Repetytorium – gramatyka, ćwiczenia, przykłady odmian. Wydawnictwo ”KRAM”. Warszawa, 1999. 4. I. Wierieszczagina, Давайте поговорим... – teksty z życia codziennego. WSiP,Warszawa,1999. 5. Materiały z Internetu opracowane przez prowadzącego zajęcia. |
Efekty uczenia się: |
KP7_UK2: Student potrafi poprawnie posługiwać się językiem polskim i obcym oraz wykazywać troskę o kulturę i etykę wypowiedzi własnej, dzieci lub uczniów. KP7_UK4: Student potrafi efektywnie pracować w środowiskach zróżnicowanych pod względem kulturowym oraz z dziećmi z doświadczeniem migracyjnym, w tym z dziećmi, dla których język polski jest drugim językiem, wykorzystując kompetencje międzykulturowe i glottodydaktyczne. KP7_UK5: Student potrafi posługiwać się językiem obcym zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego, w tym terminologią specjalistyczną. KP7_KK1: Student jest gotów do formowania właściwych zachowań i postaw dzieci lub uczniów, w tym wobec kultury i sztuki. |
Metody i kryteria oceniania: |
Praktyczne ćwiczenia rozwijają wszystkie sprawności językowe: mówienie, pisanie, czytanie, słuchanie. Wiedza sprawdzana jest w formie testów, prac pisemnych oraz wypowiedzi ustnych. Formy zaliczenia przedmiotu: zaliczenie na ocenę po I semestrze. Warunkiem dopuszczenia do zaliczenia jest zaliczenie wszystkich realizowanych na ćwiczeniach zadań / projektów. Student nie zostanie dopuszczony do zaliczenia jeśli opuści powyżej 30% zajęć. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN LEK
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Lektorat, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Kulik | |
Prowadzący grup: | Anna Kulik | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Celem lektoratu jest wykształcenie umiejętności czynnego posługiwania się językiem obcym i rozwijanie przede wszystkim sprawności mówienia na tematy związane z dziedziną nauk pedagogicznych. |
|
Literatura: |
1. H. Dąbrowska, M. Zybert, Новые встречи. Język rosyjski, cz. 2. Zakres podstawowy. Kurs dla początkujących, Warszawa 2012. 2. N. Kowalska, D. Samek, Praktyczna gramatyka języka rosyjskiego, Wydawnictwo REA 2005. 3. M. Cieplicka, D. Torzewska, Русский язык. Kompendium tematyczno-leksykalne dla młodzieży szkolnej, studentów i nie tylko... część 1, WAGROS Poznań 2010. 4. J.Dobrowolski, 300 ćwiczeń z gramatyki języka rosyjskiego, Warszawa 2004. 5. S.Orzechowska, Ćwiczenia z ortografii rosyjskiej z zasadami pisowni, Wrocław 1994. 6. С.И. Ожегов, Н.Ю. Шведова, Толковый словарь русского языка, Москва 2003. 7. Słownik rosyjsko-polski, polsko-rosyjski (z gramatyką języka rosyjskiego), Wydawnictwo Literat, Toruń 2016. 8. Fidyk M., Skup – Stundis T.: Nowe repetytorium z języka rosyjskiego. Część I. Wydawnictwo Szkolne PWN, Warszawa, 2007. 9.Milczarek W.: Język rosyjski od A do Z. Repetytorium – gramatyka, ćwiczenia, przykłady odmian. Wydawnictwo ”KRAM”. Warszawa, 1999. 10. Wierieszczagina I.: Давайте поговорим... – teksty z życia codziennego. WSiP,Warszawa,1999. 11. Materiały z Internetu opracowane przez prowadzącego zajęcia. |
|
Uwagi: |
Praktyczne ćwiczenia rozwijają wszystkie sprawności językowe: mówienie, pisanie, czytanie, słuchanie. Wiedza sprawdzana jest w formie testów, prac pisemnych oraz wypowiedzi ustnych. Formy zaliczenia przedmiotu: zaliczenie na ocenę po I semestrze. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT LEK
|
Typ zajęć: |
Lektorat, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Olga Anchimiuk | |
Prowadzący grup: | Olga Anchimiuk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
|
Skrócony opis: |
Celem lektoratu jest wykształcenie umiejętności czynnego posługiwania się językiem obcym i rozwijanie przede wszystkim sprawności mówienia na tematy związane z dziedziną nauk pedagogicznych. |
|
Pełny opis: |
Język obcy - rosyjski cz. 1 Jednostka - Wydział Nauk o Edukacji Kierunek - Pedagogika Przedszkolna i Wczesnoszkolna Jednolite studia magisterskie Profil ogólnoakademicki Studia stacjonarne Kod przedmiotu - 380-DS5-1JRO1 Przedmiot obowiązkowy. MK_6 Kompetencje merytoryczne nauczyciela przedszkoli i klas I - IV. Dziedzina nauki – językoznawstwo Dyscyplina – języki specjalistyczne I rok/I semestr Student powinien posiadać wiedzę z zakresu słownictwa i struktur gramatycznych języka obcego umożliwiającą podjęcie lektoratu na poziomie B2. Liczba godzin: 30 Forma prowadzenia zajęć: ćwiczenia (w sali) Lektorat prowadzony jest w formie praktycznych ćwiczeń, rozwijających wszystkie sprawności językowe: mówienie, pisanie, czytanie, słuchanie. 1 pkt ECTS Ogólny nakład pracy studenta: 30 godz. w tym: udział w ćwiczeniach: 30 godz. Nakład pracy studenta wymagający bezpośredniego udziału nauczyciela - 30 h = 1 pkt ECTS Nakład pracy studenta o charakterze praktycznym - 30 h = 1 pkt ECTS |
|
Literatura: |
1. A. Wrzesińska, От А до Я 2, Łódź 2019. 2. S. Orzechowska, Ćwiczenia z ortografii rosyjskiej z zasadami pisowni, Wrocław 1994. 3. W. Milczarek W., Język rosyjski od A do Z. Repetytorium – gramatyka, ćwiczenia, przykłady odmian. Wydawnictwo ”KRAM”. Warszawa, 1999. 4. I. Wierieszczagina, Давайте поговорим... – teksty z życia codziennego. WSiP,Warszawa,1999. 5. Materiały z Internetu opracowane przez prowadzącego zajęcia. |
|
Uwagi: |
Praktyczne ćwiczenia rozwijają wszystkie sprawności językowe: mówienie, pisanie, czytanie, słuchanie. Wiedza sprawdzana jest w formie testów, prac pisemnych oraz wypowiedzi ustnych. Formy zaliczenia przedmiotu: zaliczenie na ocenę po I semestrze. Warunkiem dopuszczenia do zaliczenia jest zaliczenie wszystkich realizowanych na ćwiczeniach zadań / projektów. Student nie zostanie dopuszczony do zaliczenia jeśli opuści powyżej 30% zajęć. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.