Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język obcy - niemiecki cz.4

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 380-DS5-2JNI4
Kod Erasmus / ISCED: 05.7 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0111) Kształcenie Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Język obcy - niemiecki cz.4
Jednostka: Wydział Nauk o Edukacji
Grupy: 2 rok PiW SJ sem.letni
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: niemiecki
Rodzaj przedmiotu:

lektoraty
obowiązkowe
ogólnouniwersyteckie

Wymagania (lista przedmiotów):

Język obcy - niemiecki cz.4 380-DS5-2JNI4

Założenia (lista przedmiotów):

Język obcy - niemiecki cz.4 380-DS5-2JNI4

Założenia (opisowo):

Zakłada się znajomość języka niemiecego: słownictwa, struktur leksykalnych i gramatycznych umożliwiającym kontynuowanie nauki na poziomie B2.

Tryb prowadzenia przedmiotu:

zdalnie

Skrócony opis:

Celem lektoratu języka niemieckiego jest przygotowanie studentów do posługiwania się językiem niemieckim w kontaktach z użytkownikami tego języka: specjalistami, jak również w komunikacji z osobami spoza grona specjalistów. Ważne są również ćwiczenia w zakresie przygotowania do wystąpień ustnych. Istotna jest też komunikacja interkulturową, także wybrane zagadnienia i podstawowa terminologia z zakresu nauk pedagogicznych.

Pełny opis:

Profil kształcenia: ogólnoakademicki

Forma studiów: stacjonarne

Język obcy - niemiecki

Jednostka - Wydział Nauk o Edukacji

Kierunek - Pedagogika opiekuńczo - wychowawcza

Profil ogólnoakademicki

Studia stacjonarne 1 stopnia

Dziedzina nauki – językoznawstwo

Dyscyplina – języki specjalistyczne

Liczba godzin: 30

Forma prowadzenia zajęć: stacjonarnie

2 pkt ECTS

Ogólny nakład pracy studenta: udział w ćwiczeniach: 30 godz., przygotowanie do zajęć: 15 godz.; przygotowanie do testów 10 godz.,

udział w konsultacjach: 2 godz.- 27h

Nakład pracy studenta wymagający bezpośredniego udziału nauczyciela - 33 h = 1,3 pkt ECTS

Profil kształcenia: ogólnoakademicki

Forma studiów: stacjonarne

Poziom kształcenia: jednolite studia magisterskie

Moduł: ogólnouczeniany

Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy

Rok studiów/ semestr: II rok studiów (semestr II)

Liczba godzin: 30 w formie lektoratów

Punkty ECTS: 2

Nakład pracy studenta związany z zajęciami:

- wymagający bezpośredniego udziału nauczyciela: 20 godzin (1 punkt. ECTS)

- o charakterze praktycznym: 30 godzin (2 punkty ECTS)

Ogólny nakład pracy studenta: 50 godz.,

Zakłada się znajomość języka niemieckiego: słownictwa, struktur leksykalnych i gramatycznych na poziomie umożliwiającym kontynuowanie nauki na poziomie B2

Literatura:

materiały specjalistyczne i popularnonaukowee online na poziomie B 1/ B 2

Koithan Ute, Schmitz Helen, Aspekte neu, Mittelstufe Deutsch, Lehrbuch, Arbeitsbuch B1+, Klett 2018,

Koithan Ute, Schmitz Helen, Aspekte neu, Mittelstufe Deutsch, Lehrbuch, Arbeitsbuch B2, Klett 2018,

Perlmann-Baume Michaela, Schwalb Susanne, Niveau B1+ Sicher! Deutsch als Fremdsprache, Kursbuch, Arbeitsbuch, Hueber Verlag, 2018

Sander, Braun, Doubek, Fuegert, Vitale u.a. " DaF kompakt" B1/B2 , KLETT

Funk, Kuhn, Demme, Winzer u.a. " studio d B 1: , Cornelsen

Pilaski Anna, Fröhlich Brigitta, Bolte-Costabieei Christiane, Entdeckungsreise

D A CH Kursbuch zur Landeskunde, Klett, Stuttgart 2020

Chrapek Luisa, Kołsut Sławomira, Kotnowska Jolanta, Wielka gramatyka niemiecka z ćwiczeniami.

A1, A2, B1, B2, C1. Hallo Welt! Pons, LektorKlett, 2019

Niebrzydowska Bożena, Repetytorium leksykalno – tematyczne dla znających podstawy i średnio zaawansowanych, Edgard, 2015

Bęza Stanisław, Nowe repetytorium z gramatyki języka niemieckiego. Wydanie poszerzone, PWN, 2020

Efekty uczenia się:

Student:

NIE_ W01, KA6_WG1: Zna elementarną terminologię używaną w pedagogice i rozumie jej źródła oraz zastosowania w obrębie

pokrewnych dyscyplin naukowych. Weryfikacja: testy leksykalne

NIE_ U01, KA6_UW4: Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności, korzystając z różnych źródeł w

języku obcym i nowoczesnych technologii (ICT). Weryfikacja: ocena pracy studenta na zajęciach

NIE_U03, KA6_UK2: Ma rozwinięte umiejętności w zakresie komunikacji interpersonalnej, potrafi używać języka specjalistycznego i

porozumiewać się w sposób precyzyjny i spójny przy użyciu różnych kanałów i technik komunikacyjnych ze specjalistami w zakresie

pedagogiki, jak i z odbiorcami spoza grona specjalistów. Weryfikacja: ocena pracy w grupie, ocena prac pisemnych i ćwiczeń

praktycznych.

NIE_K01, KA6_KK1: Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i

rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, wyznacza kierunki własnego rozwoju i

kształcenia. Weryfikacja:

ocena prac domowych,

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczenie na ocenę po czwartym semestrze. Warunkiem uzyskania zaliczenia Zaliczenie na podstawie:

1. prac domowych pisemnych

2. oceny z testu końcowego, warunkiem zaliczenia testu jest min. 51% punktacji całkowitej

3. aktywnego udziału w zajęciach

4. obecności na zajęciach - student ma prawo do 2 nieusprawiedliwionych nieobecności w semestrze, pozostałe powinny być zaliczone

ustnie podczas konsultacji

Egzamin pisemny i ustny po 4 semestrze

Punktacja, skala ocen:

100% - 90% - bardzo dobry (5.0)

89% - 80% - dobry plus (4.5)

79% - 70% - dobry (4.0)

69% - 60% - dostateczny plus (3.5)

59% - 51% - dostateczny (3.0)

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Lektorat, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Artur Kuźmicz
Prowadzący grup: Artur Kuźmicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzamin

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Lektorat, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Artur Kuźmicz
Prowadzący grup: Artur Kuźmicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzamin
Rodzaj przedmiotu:

lektoraty
obowiązkowe

Wymagania (lista przedmiotów):

Język obcy - niemiecki cz.4 380-DS5-2JNI4

Skrócony opis:

Celem lektoratu języka niemieckiego jest przygotowanie studentów do posługiwania się językiem niemieckim w kontaktach z użytkownikami tego języka: specjalistami, jak również w komunikacji z osobami spoza grona specjalistów. Ważne są również ćwiczenia w zakresie przygotowania do wystąpień ustnych. Istotna jest też komunikacja interkulturową, także wybrane zagadnienia i podstawowa terminologia z zakresu nauk pedagogicznych.

Pełny opis:

Profil kształcenia: ogólnoakademicki

Forma studiów: stacjonarne

Język obcy - niemiecki

Jednostka - Wydział Nauk o Edukacji

Kierunek - Pedagogika opiekuńczo - wychowawcza

Profil ogólnoakademicki

Studia stacjonarne 1 stopnia

Dziedzina nauki – językoznawstwo

Dyscyplina – języki specjalistyczne

Liczba godzin: 30

Forma prowadzenia zajęć: stacjonarnie

2 pkt ECTS

Ogólny nakład pracy studenta: udział w ćwiczeniach: 30 godz., przygotowanie do zajęć: 15 godz.; przygotowanie do testów 10 godz.,

udział w konsultacjach: 2 godz.- 27h

Nakład pracy studenta wymagający bezpośredniego udziału nauczyciela - 33 h = 1,3 pkt ECTS

Profil kształcenia: ogólnoakademicki

Forma studiów: stacjonarne

Poziom kształcenia: jednolite studia magisterskie

Moduł: ogólnouczeniany

Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy

Rok studiów/ semestr: II rok studiów (semestr II)

Liczba godzin: 30 w formie lektoratów

Punkty ECTS: 2

Nakład pracy studenta związany z zajęciami:

- wymagający bezpośredniego udziału nauczyciela: 20 godzin (1 punkt. ECTS)

- o charakterze praktycznym: 30 godzin (2 punkty ECTS)

Ogólny nakład pracy studenta: 50 godz.,

Zakłada się znajomość języka niemieckiego: słownictwa, struktur leksykalnych i gramatycznych na poziomie umożliwiającym kontynuowanie nauki na poziomie B2

Literatura:

materiały specjalistyczne i popularnonaukowee online na poziomie B 1/ B 2

Koithan Ute, Schmitz Helen, Aspekte neu, Mittelstufe Deutsch, Lehrbuch, Arbeitsbuch B1+, Klett 2018,

Koithan Ute, Schmitz Helen, Aspekte neu, Mittelstufe Deutsch, Lehrbuch, Arbeitsbuch B2, Klett 2018,

Perlmann-Baume Michaela, Schwalb Susanne, Niveau B1+ Sicher! Deutsch als Fremdsprache, Kursbuch, Arbeitsbuch, Hueber Verlag, 2018

Sander, Braun, Doubek, Fuegert, Vitale u.a. " DaF kompakt" B1/B2 , KLETT

Funk, Kuhn, Demme, Winzer u.a. " studio d B 1: , Cornelsen

Pilaski Anna, Fröhlich Brigitta, Bolte-Costabieei Christiane, Entdeckungsreise

D A CH Kursbuch zur Landeskunde, Klett, Stuttgart 2020

Chrapek Luisa, Kołsut Sławomira, Kotnowska Jolanta, Wielka gramatyka niemiecka z ćwiczeniami.

A1, A2, B1, B2, C1. Hallo Welt! Pons, LektorKlett, 2019

Niebrzydowska Bożena, Repetytorium leksykalno – tematyczne dla znających podstawy i średnio zaawansowanych, Edgard, 2015

Bęza Stanisław, Nowe repetytorium z gramatyki języka niemieckiego. Wydanie poszerzone, PWN, 2020

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2025/26" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-10-01 - 2026-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Lektorat, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzamin
Rodzaj przedmiotu:

lektoraty
obowiązkowe

Wymagania (lista przedmiotów):

Język obcy - niemiecki cz.4 380-DS5-2JNI4

Skrócony opis:

Celem lektoratu języka niemieckiego jest przygotowanie studentów do posługiwania się językiem niemieckim w kontaktach z użytkownikami tego języka: specjalistami, jak również w komunikacji z osobami spoza grona specjalistów. Ważne są również ćwiczenia w zakresie przygotowania do wystąpień ustnych. Istotna jest też komunikacja interkulturową, także wybrane zagadnienia i podstawowa terminologia z zakresu nauk pedagogicznych.

Pełny opis:

Profil kształcenia: ogólnoakademicki

Forma studiów: stacjonarne

Język obcy - niemiecki

Jednostka - Wydział Nauk o Edukacji

Kierunek - Pedagogika opiekuńczo - wychowawcza

Profil ogólnoakademicki

Studia stacjonarne 1 stopnia

Dziedzina nauki – językoznawstwo

Dyscyplina – języki specjalistyczne

Liczba godzin: 30

Forma prowadzenia zajęć: stacjonarnie

2 pkt ECTS

Ogólny nakład pracy studenta: udział w ćwiczeniach: 30 godz., przygotowanie do zajęć: 15 godz.; przygotowanie do testów 10 godz.,

udział w konsultacjach: 2 godz.- 27h

Nakład pracy studenta wymagający bezpośredniego udziału nauczyciela - 33 h = 1,3 pkt ECTS

Profil kształcenia: ogólnoakademicki

Forma studiów: stacjonarne

Poziom kształcenia: jednolite studia magisterskie

Moduł: ogólnouczeniany

Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy

Rok studiów/ semestr: II rok studiów (semestr II)

Liczba godzin: 30 w formie lektoratów

Punkty ECTS: 2

Nakład pracy studenta związany z zajęciami:

- wymagający bezpośredniego udziału nauczyciela: 20 godzin (1 punkt. ECTS)

- o charakterze praktycznym: 30 godzin (2 punkty ECTS)

Ogólny nakład pracy studenta: 50 godz.,

Zakłada się znajomość języka niemieckiego: słownictwa, struktur leksykalnych i gramatycznych na poziomie umożliwiającym kontynuowanie nauki na poziomie B2

Literatura:

materiały specjalistyczne i popularnonaukowee online na poziomie B 1/ B 2

Koithan Ute, Schmitz Helen, Aspekte neu, Mittelstufe Deutsch, Lehrbuch, Arbeitsbuch B1+, Klett 2018,

Koithan Ute, Schmitz Helen, Aspekte neu, Mittelstufe Deutsch, Lehrbuch, Arbeitsbuch B2, Klett 2018,

Perlmann-Baume Michaela, Schwalb Susanne, Niveau B1+ Sicher! Deutsch als Fremdsprache, Kursbuch, Arbeitsbuch, Hueber Verlag, 2018

Sander, Braun, Doubek, Fuegert, Vitale u.a. " DaF kompakt" B1/B2 , KLETT

Funk, Kuhn, Demme, Winzer u.a. " studio d B 1: , Cornelsen

Pilaski Anna, Fröhlich Brigitta, Bolte-Costabieei Christiane, Entdeckungsreise

D A CH Kursbuch zur Landeskunde, Klett, Stuttgart 2020

Chrapek Luisa, Kołsut Sławomira, Kotnowska Jolanta, Wielka gramatyka niemiecka z ćwiczeniami.

A1, A2, B1, B2, C1. Hallo Welt! Pons, LektorKlett, 2019

Niebrzydowska Bożena, Repetytorium leksykalno – tematyczne dla znających podstawy i średnio zaawansowanych, Edgard, 2015

Bęza Stanisław, Nowe repetytorium z gramatyki języka niemieckiego. Wydanie poszerzone, PWN, 2020

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-4 (2025-05-14)