Język obcy - niemiecki cz.4
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 380-DS5-2JNI4 |
Kod Erasmus / ISCED: |
05.7
|
Nazwa przedmiotu: | Język obcy - niemiecki cz.4 |
Jednostka: | Wydział Nauk o Edukacji |
Grupy: |
2 rok PiW SJ sem.letni |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | niemiecki |
Rodzaj przedmiotu: | lektoraty |
Wymagania (lista przedmiotów): | Język obcy - niemiecki cz.4 380-DS5-2JNI4 |
Założenia (lista przedmiotów): | Język obcy - niemiecki cz.4 380-DS5-2JNI4 |
Założenia (opisowo): | Zakłada się znajomość języka niemiecego: słownictwa, struktur leksykalnych i gramatycznych umożliwiającym kontynuowanie nauki na poziomie B2. |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | zdalnie |
Skrócony opis: |
Celem lektoratu języka niemieckiego jest przygotowanie studentów do posługiwania się językiem niemieckim w kontaktach z użytkownikami tego języka: specjalistami, jak również w komunikacji z osobami spoza grona specjalistów. Ważne są również ćwiczenia w zakresie przygotowania do wystąpień ustnych. Istotna jest też komunikacja interkulturową, także wybrane zagadnienia i podstawowa terminologia z zakresu nauk pedagogicznych. |
Pełny opis: |
Profil kształcenia: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Język obcy - niemiecki Jednostka - Wydział Nauk o Edukacji Kierunek - Pedagogika opiekuńczo - wychowawcza Profil ogólnoakademicki Studia stacjonarne 1 stopnia Dziedzina nauki – językoznawstwo Dyscyplina – języki specjalistyczne Liczba godzin: 30 Forma prowadzenia zajęć: stacjonarnie 2 pkt ECTS Ogólny nakład pracy studenta: udział w ćwiczeniach: 30 godz., przygotowanie do zajęć: 15 godz.; przygotowanie do testów 10 godz., udział w konsultacjach: 2 godz.- 27h Nakład pracy studenta wymagający bezpośredniego udziału nauczyciela - 33 h = 1,3 pkt ECTS Profil kształcenia: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Poziom kształcenia: jednolite studia magisterskie Moduł: ogólnouczeniany Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy Rok studiów/ semestr: II rok studiów (semestr II) Liczba godzin: 30 w formie lektoratów Punkty ECTS: 2 Nakład pracy studenta związany z zajęciami: - wymagający bezpośredniego udziału nauczyciela: 20 godzin (1 punkt. ECTS) - o charakterze praktycznym: 30 godzin (2 punkty ECTS) Ogólny nakład pracy studenta: 50 godz., Zakłada się znajomość języka niemieckiego: słownictwa, struktur leksykalnych i gramatycznych na poziomie umożliwiającym kontynuowanie nauki na poziomie B2 |
Literatura: |
materiały specjalistyczne i popularnonaukowee online na poziomie B 1/ B 2 Koithan Ute, Schmitz Helen, Aspekte neu, Mittelstufe Deutsch, Lehrbuch, Arbeitsbuch B1+, Klett 2018, Koithan Ute, Schmitz Helen, Aspekte neu, Mittelstufe Deutsch, Lehrbuch, Arbeitsbuch B2, Klett 2018, Perlmann-Baume Michaela, Schwalb Susanne, Niveau B1+ Sicher! Deutsch als Fremdsprache, Kursbuch, Arbeitsbuch, Hueber Verlag, 2018 Sander, Braun, Doubek, Fuegert, Vitale u.a. " DaF kompakt" B1/B2 , KLETT Funk, Kuhn, Demme, Winzer u.a. " studio d B 1: , Cornelsen Pilaski Anna, Fröhlich Brigitta, Bolte-Costabieei Christiane, Entdeckungsreise D A CH Kursbuch zur Landeskunde, Klett, Stuttgart 2020 Chrapek Luisa, Kołsut Sławomira, Kotnowska Jolanta, Wielka gramatyka niemiecka z ćwiczeniami. A1, A2, B1, B2, C1. Hallo Welt! Pons, LektorKlett, 2019 Niebrzydowska Bożena, Repetytorium leksykalno – tematyczne dla znających podstawy i średnio zaawansowanych, Edgard, 2015 Bęza Stanisław, Nowe repetytorium z gramatyki języka niemieckiego. Wydanie poszerzone, PWN, 2020 |
Efekty uczenia się: |
Student: NIE_ W01, KA6_WG1: Zna elementarną terminologię używaną w pedagogice i rozumie jej źródła oraz zastosowania w obrębie pokrewnych dyscyplin naukowych. Weryfikacja: testy leksykalne NIE_ U01, KA6_UW4: Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności, korzystając z różnych źródeł w języku obcym i nowoczesnych technologii (ICT). Weryfikacja: ocena pracy studenta na zajęciach NIE_U03, KA6_UK2: Ma rozwinięte umiejętności w zakresie komunikacji interpersonalnej, potrafi używać języka specjalistycznego i porozumiewać się w sposób precyzyjny i spójny przy użyciu różnych kanałów i technik komunikacyjnych ze specjalistami w zakresie pedagogiki, jak i z odbiorcami spoza grona specjalistów. Weryfikacja: ocena pracy w grupie, ocena prac pisemnych i ćwiczeń praktycznych. NIE_K01, KA6_KK1: Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia. Weryfikacja: ocena prac domowych, |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie na ocenę po czwartym semestrze. Warunkiem uzyskania zaliczenia Zaliczenie na podstawie: 1. prac domowych pisemnych 2. oceny z testu końcowego, warunkiem zaliczenia testu jest min. 51% punktacji całkowitej 3. aktywnego udziału w zajęciach 4. obecności na zajęciach - student ma prawo do 2 nieusprawiedliwionych nieobecności w semestrze, pozostałe powinny być zaliczone ustnie podczas konsultacji Egzamin pisemny i ustny po 4 semestrze Punktacja, skala ocen: 100% - 90% - bardzo dobry (5.0) 89% - 80% - dobry plus (4.5) 79% - 70% - dobry (4.0) 69% - 60% - dostateczny plus (3.5) 59% - 51% - dostateczny (3.0) |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT LEK
|
Typ zajęć: |
Lektorat, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Artur Kuźmicz | |
Prowadzący grup: | Artur Kuźmicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Lektorat, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Artur Kuźmicz | |
Prowadzący grup: | Artur Kuźmicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin | |
Rodzaj przedmiotu: | lektoraty |
|
Wymagania (lista przedmiotów): | Język obcy - niemiecki cz.4 380-DS5-2JNI4 |
|
Skrócony opis: |
Celem lektoratu języka niemieckiego jest przygotowanie studentów do posługiwania się językiem niemieckim w kontaktach z użytkownikami tego języka: specjalistami, jak również w komunikacji z osobami spoza grona specjalistów. Ważne są również ćwiczenia w zakresie przygotowania do wystąpień ustnych. Istotna jest też komunikacja interkulturową, także wybrane zagadnienia i podstawowa terminologia z zakresu nauk pedagogicznych. |
|
Pełny opis: |
Profil kształcenia: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Język obcy - niemiecki Jednostka - Wydział Nauk o Edukacji Kierunek - Pedagogika opiekuńczo - wychowawcza Profil ogólnoakademicki Studia stacjonarne 1 stopnia Dziedzina nauki – językoznawstwo Dyscyplina – języki specjalistyczne Liczba godzin: 30 Forma prowadzenia zajęć: stacjonarnie 2 pkt ECTS Ogólny nakład pracy studenta: udział w ćwiczeniach: 30 godz., przygotowanie do zajęć: 15 godz.; przygotowanie do testów 10 godz., udział w konsultacjach: 2 godz.- 27h Nakład pracy studenta wymagający bezpośredniego udziału nauczyciela - 33 h = 1,3 pkt ECTS Profil kształcenia: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Poziom kształcenia: jednolite studia magisterskie Moduł: ogólnouczeniany Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy Rok studiów/ semestr: II rok studiów (semestr II) Liczba godzin: 30 w formie lektoratów Punkty ECTS: 2 Nakład pracy studenta związany z zajęciami: - wymagający bezpośredniego udziału nauczyciela: 20 godzin (1 punkt. ECTS) - o charakterze praktycznym: 30 godzin (2 punkty ECTS) Ogólny nakład pracy studenta: 50 godz., Zakłada się znajomość języka niemieckiego: słownictwa, struktur leksykalnych i gramatycznych na poziomie umożliwiającym kontynuowanie nauki na poziomie B2 |
|
Literatura: |
materiały specjalistyczne i popularnonaukowee online na poziomie B 1/ B 2 Koithan Ute, Schmitz Helen, Aspekte neu, Mittelstufe Deutsch, Lehrbuch, Arbeitsbuch B1+, Klett 2018, Koithan Ute, Schmitz Helen, Aspekte neu, Mittelstufe Deutsch, Lehrbuch, Arbeitsbuch B2, Klett 2018, Perlmann-Baume Michaela, Schwalb Susanne, Niveau B1+ Sicher! Deutsch als Fremdsprache, Kursbuch, Arbeitsbuch, Hueber Verlag, 2018 Sander, Braun, Doubek, Fuegert, Vitale u.a. " DaF kompakt" B1/B2 , KLETT Funk, Kuhn, Demme, Winzer u.a. " studio d B 1: , Cornelsen Pilaski Anna, Fröhlich Brigitta, Bolte-Costabieei Christiane, Entdeckungsreise D A CH Kursbuch zur Landeskunde, Klett, Stuttgart 2020 Chrapek Luisa, Kołsut Sławomira, Kotnowska Jolanta, Wielka gramatyka niemiecka z ćwiczeniami. A1, A2, B1, B2, C1. Hallo Welt! Pons, LektorKlett, 2019 Niebrzydowska Bożena, Repetytorium leksykalno – tematyczne dla znających podstawy i średnio zaawansowanych, Edgard, 2015 Bęza Stanisław, Nowe repetytorium z gramatyki języka niemieckiego. Wydanie poszerzone, PWN, 2020 |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2025/26" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-10-01 - 2026-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Lektorat, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin | |
Rodzaj przedmiotu: | lektoraty |
|
Wymagania (lista przedmiotów): | Język obcy - niemiecki cz.4 380-DS5-2JNI4 |
|
Skrócony opis: |
Celem lektoratu języka niemieckiego jest przygotowanie studentów do posługiwania się językiem niemieckim w kontaktach z użytkownikami tego języka: specjalistami, jak również w komunikacji z osobami spoza grona specjalistów. Ważne są również ćwiczenia w zakresie przygotowania do wystąpień ustnych. Istotna jest też komunikacja interkulturową, także wybrane zagadnienia i podstawowa terminologia z zakresu nauk pedagogicznych. |
|
Pełny opis: |
Profil kształcenia: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Język obcy - niemiecki Jednostka - Wydział Nauk o Edukacji Kierunek - Pedagogika opiekuńczo - wychowawcza Profil ogólnoakademicki Studia stacjonarne 1 stopnia Dziedzina nauki – językoznawstwo Dyscyplina – języki specjalistyczne Liczba godzin: 30 Forma prowadzenia zajęć: stacjonarnie 2 pkt ECTS Ogólny nakład pracy studenta: udział w ćwiczeniach: 30 godz., przygotowanie do zajęć: 15 godz.; przygotowanie do testów 10 godz., udział w konsultacjach: 2 godz.- 27h Nakład pracy studenta wymagający bezpośredniego udziału nauczyciela - 33 h = 1,3 pkt ECTS Profil kształcenia: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Poziom kształcenia: jednolite studia magisterskie Moduł: ogólnouczeniany Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy Rok studiów/ semestr: II rok studiów (semestr II) Liczba godzin: 30 w formie lektoratów Punkty ECTS: 2 Nakład pracy studenta związany z zajęciami: - wymagający bezpośredniego udziału nauczyciela: 20 godzin (1 punkt. ECTS) - o charakterze praktycznym: 30 godzin (2 punkty ECTS) Ogólny nakład pracy studenta: 50 godz., Zakłada się znajomość języka niemieckiego: słownictwa, struktur leksykalnych i gramatycznych na poziomie umożliwiającym kontynuowanie nauki na poziomie B2 |
|
Literatura: |
materiały specjalistyczne i popularnonaukowee online na poziomie B 1/ B 2 Koithan Ute, Schmitz Helen, Aspekte neu, Mittelstufe Deutsch, Lehrbuch, Arbeitsbuch B1+, Klett 2018, Koithan Ute, Schmitz Helen, Aspekte neu, Mittelstufe Deutsch, Lehrbuch, Arbeitsbuch B2, Klett 2018, Perlmann-Baume Michaela, Schwalb Susanne, Niveau B1+ Sicher! Deutsch als Fremdsprache, Kursbuch, Arbeitsbuch, Hueber Verlag, 2018 Sander, Braun, Doubek, Fuegert, Vitale u.a. " DaF kompakt" B1/B2 , KLETT Funk, Kuhn, Demme, Winzer u.a. " studio d B 1: , Cornelsen Pilaski Anna, Fröhlich Brigitta, Bolte-Costabieei Christiane, Entdeckungsreise D A CH Kursbuch zur Landeskunde, Klett, Stuttgart 2020 Chrapek Luisa, Kołsut Sławomira, Kotnowska Jolanta, Wielka gramatyka niemiecka z ćwiczeniami. A1, A2, B1, B2, C1. Hallo Welt! Pons, LektorKlett, 2019 Niebrzydowska Bożena, Repetytorium leksykalno – tematyczne dla znających podstawy i średnio zaawansowanych, Edgard, 2015 Bęza Stanisław, Nowe repetytorium z gramatyki języka niemieckiego. Wydanie poszerzone, PWN, 2020 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.