Foreign Language - English
General data
Course ID: | 380-OS2-1JAN |
Erasmus code / ISCED: |
05.0
|
Course title: | Foreign Language - English |
Name in Polish: | Język obcy - angielski |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: |
(in Polish) 1 rok 2st. POW stac. sem. letni |
ECTS credit allocation (and other scores): |
2.00
|
Language: | English |
Type of course: | (in Polish) lektoraty |
Mode: | (in Polish) w sali |
Short description: |
(in Polish) Pogłębianie kompetencji leksykalnych, gramatycznych, fonetycznych i socjokulturowych w komunikowaniu się w języku obcym, w tym doskonalenie umiejętności rozumienia ze słuchu, mówienia, czytania i pisania. Znajomość kultury państw z danego obszaru językowego. Czynne posługiwanie się językiem obcym na poziomie językowym B2+ według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego w kontaktach ze specjalistami jak również w komunikacji z osobami spoza grona specjalistów. Samodzielne zdobywanie wiedzy i rozwijanie zawodowych umiejętności z wykorzystaniem różnych źródeł w języku obcym. |
Full description: |
(in Polish) Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy Dziedzina i dyscyplina nauki : językoznawstwo Poziom kształcenia: studia drugiego stopnia Rok studiów: I Wymagania wstępne: Student powinien posiadać wiedzę z zakresu słownictwa i struktur gramatycznych języka obcego umożliwiającą podjęcie lektoratu na poziomie B2+ według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego CEFR Metody dydaktyczne: ćwiczenia, konsultacje, dyskusja moderowana, metoda problemowa, praca w grupie, metoda pokazu w ramach pracy asynchronicznej Łączna liczba godzin dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 30 godzin, w tym 20 godz. zajęć w sali oraz 10 godz. zajęć zdalnych asynchronicznych Punkty ECTS: 2 Nakład pracy studenta związany z zajęciami : - wymagających bezpośredniego udziału nauczyciela (ćwiczenia, konsultacje, zajęcia zdalne synchroniczne, egzamin) : 25 godz., punkty ECTS 1 - samodzielna praca studenta (przygotowanie do zajęć, zaliczenia, egzaminu, zajęcia zdalne asynchroniczne): 25 godz. punkty ECTS 1 |
Bibliography: |
(in Polish) Academic Reading and Study Skills for International Students, L.Rosenthal, S. Rowland, Academic Vocabulary in Use, M. McCarthy, F. O’Dell, CUP Cambridge Academic English, C.Thaine , CUP English for Presentations M. Grussendorf, OUP Oxford EAP, E. de Chasal&Louis Rogers, OUP Wybrane artykuły z akredytowanych stron internetowych wydawców i serwisów informacyjnych: www.breakingnewsenglish.com www.bbc.com/news www.conversation.com www.guardian.com www.independent.com www.linguahouse.com www.onestopenglish.com https://ed.ted.com/ https://www.ted.com/ www.warsawvoice.pl |
Learning outcomes: |
(in Polish) UMIEJĘTNOSCI, absolwent potrafi KA7_UW1 posiada pogłębione umiejętności obserwowania, wyszukiwania i przetwarzania informacji (z wykorzystaniem nowoczesnych technologii) na temat zjawisk społecznych rozmaitej natury, przy użyciu różnych źródeł oraz interpretowania ich z punktu widzenia problemów edukacyjnych w kontekście języka obcego sposób weryfikacji: testy cząstkowe/semestralne, prace pisemne, udział w dyskusji, egzamin ustny KA7_UK2 potrafi w sposób klarowny, spójny i precyzyjny wypowiadać się w mowie i na piśmie, posiada umiejętność konstruowania rozbudowanych ustnych i pisemnych uzasadnień na tematy dotyczące różnych zagadnień pedagogicznych z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych, korzystając zarówno z dorobku pedagogiki, jak i innych dyscyplin naukowych w kontekście języka obcego KOMPETENCJE SPOŁECZNE, absolwent jest gotów do: KA7_KO2 odznacza się odpowiedzialnością za własne przygotowanie do pracy, podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki, czuje się odpowiedzialny wobec ludzi, dla których dobra stara się działać, wyraża taką postawę w środowisku specjalistów i pośrednio modeluje to podejście wśród innych sposób weryfikacji: -przygotowanie do zajęć i aktywne w nich uczestnictwo, udział w dyskusji i współpracy w grupie -prace pisemne (np. streszczenie pracy licencjackiej / artykułu specjalistycznego), -testów pisemnych w sali, -zadań z modułów nauczania online, -egzaminu ustnego. |
Assessment methods and assessment criteria: |
Zajęcia prowadzone są w formie blended learning: min 50% w formie stacjonarnej oraz do 50% z wykorzystaniem modułów do realizacji na platformie e-learningowej Eduportal w oparciu o materiały specjalistyczne. Lektorat prowadzony jest w formie praktycznych ćwiczeń kluczowych sprawności językowych: -doskonalenie umiejętności czytania i rozumienia tekstów fachowych oraz analizę językową tekstów specjalistycznych -doskonalenie umiejętności rozumienia wypowiedzi specjalistycznych np. wykładów -rozwijanie znajomości słownictwa fachowego z dziedziny nauk pedagogicznych. -doskonalenie umiejętności wypowiedzi ustnej oraz pisemnej na dany temat |
Classes in period "Academic year 2023/2024" (past)
Time span: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Go to timetable
MO TU W TH LEK
LEK
FR |
Type of class: |
Foreign language class, 30 hours
|
|
Coordinators: | Wiesława Gierłachowska-Bałdyga, Małgorzata Penza-Szachowicz | |
Group instructors: | Małgorzata Penza-Szachowicz | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Credit: |
Course -
Examination
Foreign language class - Grading |
|
Type of course: | (in Polish) lektoraty |
|
Mode: | Blended learning |
|
Short description: |
(in Polish) Pogłębianie kompetencji leksykalnych, gramatycznych, fonetycznych i socjokulturowych w komunikowaniu się w języku obcym, w tym doskonalenie umiejętności rozumienia ze słuchu, mówienia, czytania i pisania. Znajomość kultury państw z danego obszaru językowego. Czynne posługiwanie się językiem obcym na poziomie językowym B2+ według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego w kontaktach ze specjalistami jak również w komunikacji z osobami spoza grona specjalistów. Samodzielne zdobywanie wiedzy |
|
Full description: |
(in Polish) Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy Dziedzina i dyscyplina nauki : językoznawstwo Poziom kształcenia: studia drugiego stopnia Rok studiów: I Wymagania wstępne: Student powinien posiadać wiedzę z zakresu słownictwa i struktur gramatycznych języka obcego umożliwiającą podjęcie lektoratu na poziomie B2+ według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego CEFR Metody dydaktyczne: ćwiczenia, konsultacje, dyskusja moderowana, metoda problemowa, praca w grupie, metoda pokazu w ramach pracy asynchronicznej Łączna liczba godzin dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 30 godzin, w tym 20 godz. zajęć w sali oraz 10 godz. zajęć zdalnych asynchronicznych Punkty ECTS: 2 Nakład pracy studenta związany z zajęciami : - wymagających bezpośredniego udziału nauczyciela (ćwiczenia, konsultacje, zajęcia zdalne synchroniczne, egzamin) : 25 godz., punkty ECTS 1 - samodzielna praca studenta (przygotowanie do zajęć, zaliczenia, egzaminu, zajęcia zdalne asynchroniczne): 25 godz. punkty ECTS 1 |
|
Bibliography: |
(in Polish) Academic Reading and Study Skills for International Students, L.Rosenthal, S. Rowland, Academic Vocabulary in Use, M. McCarthy, F. O’Dell, CUP Cambridge Academic English, C.Thaine , CUP English for Presentations M. Grussendorf, OUP Oxford EAP, E. de Chasal&Louis Rogers, OUP Wybrane artykuły z akredytowanych stron internetowych wydawców i serwisów informacyjnych: www.breakingnewsenglish.com www.bbc.com/news www.conversation.com www.guardian.com www.independent.com www.linguahouse.com www.onestopenglish.com https://ed.ted.com/ https://www.ted.com/ www.warsawvoice.pl |
Classes in period "Academic year 2024/2025" (past)
Time span: | 2024-10-01 - 2025-06-30 |
Go to timetable
MO TU W TH LEK
FR |
Type of class: |
Foreign language class, 30 hours
|
|
Coordinators: | Wiesława Gierłachowska-Bałdyga | |
Group instructors: | Wiesława Gierłachowska-Bałdyga | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Credit: |
Course -
Examination
Foreign language class - Grading |
|
Type of course: | (in Polish) lektoraty |
|
Mode: | Blended learning |
|
Short description: |
(in Polish) Pogłębianie kompetencji leksykalnych, gramatycznych, fonetycznych i socjokulturowych w komunikowaniu się w języku obcym, w tym doskonalenie umiejętności rozumienia ze słuchu, mówienia, czytania i pisania. Znajomość kultury państw z danego obszaru językowego. Czynne posługiwanie się językiem obcym na poziomie językowym B2+ według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego w kontaktach ze specjalistami jak również w komunikacji z osobami spoza grona specjalistów. Samodzielne zdobywanie wiedzy |
|
Full description: |
(in Polish) Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy Dziedzina i dyscyplina nauki : językoznawstwo Poziom kształcenia: studia drugiego stopnia Rok studiów: I Wymagania wstępne: Student powinien posiadać wiedzę z zakresu słownictwa i struktur gramatycznych języka obcego umożliwiającą podjęcie lektoratu na poziomie B2+ według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego CEFR Metody dydaktyczne: ćwiczenia, konsultacje, dyskusja moderowana, metoda problemowa, praca w grupie, metoda pokazu w ramach pracy asynchronicznej Łączna liczba godzin dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 30 godzin, w tym 20 godz. zajęć w sali oraz 10 godz. zajęć zdalnych asynchronicznych Punkty ECTS: 2 Nakład pracy studenta związany z zajęciami : - wymagających bezpośredniego udziału nauczyciela (ćwiczenia, konsultacje, zajęcia zdalne synchroniczne, egzamin) : 25 godz., punkty ECTS 1 - samodzielna praca studenta (przygotowanie do zajęć, zaliczenia, egzaminu, zajęcia zdalne asynchroniczne): 25 godz. punkty ECTS 1 |
|
Bibliography: |
(in Polish) Academic Reading and Study Skills for International Students, L.Rosenthal, S. Rowland, Academic Vocabulary in Use, M. McCarthy, F. O’Dell, CUP Cambridge Academic English, C.Thaine , CUP English for Presentations M. Grussendorf, OUP Oxford EAP, E. de Chasal&Louis Rogers, OUP Wybrane artykuły z akredytowanych stron internetowych wydawców i serwisów informacyjnych: www.breakingnewsenglish.com www.bbc.com/news www.conversation.com www.guardian.com www.independent.com www.linguahouse.com www.onestopenglish.com https://ed.ted.com/ https://www.ted.com/ www.warsawvoice.pl |
Classes in period "Academic year 2025/2026" (future)
Time span: | 2025-10-01 - 2026-06-30 |
Go to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
Foreign language class, 30 hours
|
|
Coordinators: | (unknown) | |
Group instructors: | (unknown) | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Credit: |
Course -
Examination
Foreign language class - Grading |
|
Type of course: | (in Polish) lektoraty |
|
Mode: | Blended learning |
|
Short description: |
(in Polish) Pogłębianie kompetencji leksykalnych, gramatycznych, fonetycznych i socjokulturowych w komunikowaniu się w języku obcym, w tym doskonalenie umiejętności rozumienia ze słuchu, mówienia, czytania i pisania. Znajomość kultury państw z danego obszaru językowego. Czynne posługiwanie się językiem obcym na poziomie językowym B2+ według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego w kontaktach ze specjalistami jak również w komunikacji z osobami spoza grona specjalistów. Samodzielne zdobywanie wiedzy |
|
Full description: |
(in Polish) Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy Dziedzina i dyscyplina nauki : językoznawstwo Poziom kształcenia: studia drugiego stopnia Rok studiów: I Wymagania wstępne: Student powinien posiadać wiedzę z zakresu słownictwa i struktur gramatycznych języka obcego umożliwiającą podjęcie lektoratu na poziomie B2+ według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego CEFR Metody dydaktyczne: ćwiczenia, konsultacje, dyskusja moderowana, metoda problemowa, praca w grupie, metoda pokazu w ramach pracy asynchronicznej Łączna liczba godzin dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 30 godzin, w tym 20 godz. zajęć w sali oraz 10 godz. zajęć zdalnych asynchronicznych Punkty ECTS: 2 Nakład pracy studenta związany z zajęciami : - wymagających bezpośredniego udziału nauczyciela (ćwiczenia, konsultacje, zajęcia zdalne synchroniczne, egzamin) : 25 godz., punkty ECTS 1 - samodzielna praca studenta (przygotowanie do zajęć, zaliczenia, egzaminu, zajęcia zdalne asynchroniczne): 25 godz. punkty ECTS 1 |
|
Bibliography: |
(in Polish) Academic Reading and Study Skills for International Students, L.Rosenthal, S. Rowland, Academic Vocabulary in Use, M. McCarthy, F. O’Dell, CUP Cambridge Academic English, C.Thaine , CUP English for Presentations M. Grussendorf, OUP Oxford EAP, E. de Chasal&Louis Rogers, OUP Wybrane artykuły z akredytowanych stron internetowych wydawców i serwisów informacyjnych: www.breakingnewsenglish.com www.bbc.com/news www.conversation.com www.guardian.com www.independent.com www.linguahouse.com www.onestopenglish.com https://ed.ted.com/ https://www.ted.com/ www.warsawvoice.pl |
Copyright by University of Bialystok.