2D Raster and Vector Graphics
General data
Course ID: | 390-FG1-1GK2D |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | 2D Raster and Vector Graphics |
Name in Polish: | Grafika komputerowa 2D |
Organizational unit: | Faculty of Physics |
Course groups: |
(in Polish) fizyka gier komputerowych 1 rok I stopień sem. letni 2024/2025 |
ECTS credit allocation (and other scores): |
2.00
|
Language: | Polish |
Type of course: | (in Polish) kierunkowe |
Requirements: | Computer Tools 0900-FX1-1NKO |
Mode: | (in Polish) w sali |
Short description: |
(in Polish) Zapoznanie z podstawami tworzenia i obróbki dwuwymiarowej grafiki rastrowej (edycja obrazu i narzędzia edycji) i wektorowej (tworzenie obrazów wektorowych, wektoryzacja, edycja). Tworzenie animacji 2D. |
Full description: |
(in Polish) Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki matematyczne, informatyka Moduł: narzędzia informatyki Rok studiów/semestr: 1 rok / 2 semestr Wymagania wstępne: podstawy obsługi komputera z systemem Windows/Linux Liczba godzin zajęć dydaktycznych: laboratorium 30 godz. Metody dydaktyczne: prezentacja, dyskusja, zajęcia praktyczne, konsultacje, praca własna studenta w domu Punkty ECTS: 2 Bilans nakładu pracy studenta: udział w laboratorium (30 godz.), praca własna w domu (30 godz.) Wskaźniki ilościowe: nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela - 2 ECTS; nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym - 2 ECTS Program zajęć: Grafika rastrowa 1. Podstawowe narzędzia rysunkowe w grafice rastrowej. 2. Ścieżki i teksty. 3. Edycja zdjęć 4. Tworzenie fotomontaży i kolaży. 5. Zastosowania wybranych filtrów i efektów. 6. Panoramy i zdjęcia w technice HDR. Grafika wektorowa 1. Dodawanie i edycja obiektów. 2. Dodawanie i edycja ścieżek. 3. Dodawanie obiektów tekstowych i 3D. 4. Zastosowanie filtrów. 5. Trasowanie grafiki rastrowej. Animacja 2D: Animacja obiektu z wykorzystaniem ramek kluczowych (obrót, przesunięcie, zmiana rozmiaru, koloru i przezroczystości). |
Bibliography: |
(in Polish) [1] P. Davis, "GIMP", Wydawnictwo Helion, Gliwice 2000 [2] M. J. Hammel, "GIMP: kreatywne techniki dla fotografów i grafików", Wydawnictwo Helion, Gliwice 2013 [3] W. Gajda, "GIMP: praktyczne projekty", wyd. 3, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2015 [4] K. Cieśla, "Inkscape. Podstawowa obsługa programu", Wydawnictwo Helion, Gliwice 2013 [5] A. Toamszewska, "Inkscape. Ćwiczenia praktyczne", Wydawnictwo Helion, Gliwice 2009 [6] Źródło internetowe: http://dragonbones.com [7] Dokumentacja programu krita: https://docs.krita.org/pl/user_manual.html |
Learning outcomes: |
(in Polish) Student potrafi: - KP6_UU1: uczyć się samodzielnie, - KP6_UO1: organizować pracę własną oraz zespołu. Student jest gotów do: - KP6_KK1: krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści, - KP6_KO2: do zapoznawania się z literaturą naukową i popularnonaukową w celu pogłębiania i poszerzania wiedzy, z uwzględnieniem zagrożeń przy pozyskiwaniu informacji z niezweryfikowanych źródeł, w tym z Internetu, |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Podstawą zaliczenia jest wykonanie prac domowych oraz obecność i praca na zajęciach. |
Classes in period "Academic year 2023/2024" (past)
Time span: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Go to timetable
MO LAB
TU W TH FR |
Type of class: |
Laboratory, 30 hours
|
|
Coordinators: | Maciej Jurgielewicz | |
Group instructors: | Maciej Jurgielewicz | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Credit: |
Course -
Grading
Laboratory - Grading |
|
Type of course: | (in Polish) kierunkowe |
|
Requirements: | Computer Tools 0900-FX1-1NKO |
|
Mode: | (in Polish) w sali |
|
Short description: |
(in Polish) Zapoznanie z podstawami tworzenia i obróbki dwuwymiarowej grafiki rastrowej (edycja obrazu i narzędzia edycji) i wektorowej (tworzenie obrazów wektorowych, wektoryzacja, edycja). Tworzenie animacji 2D. |
|
Full description: |
(in Polish) Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki matematyczne, informatyka Moduł: narzędzia informatyki Rok studiów/semestr: 1 rok / 2 semestr Wymagania wstępne: podstawy obsługi komputera z systemem Windows/Linux Liczba godzin zajęć dydaktycznych: laboratorium 30 godz. Metody dydaktyczne: prezentacja, dyskusja, zajęcia praktyczne, konsultacje, praca własna studenta w domu Punkty ECTS: 2 Bilans nakładu pracy studenta: udział w laboratorium (30 godz.), praca własna w domu (30 godz.) Wskaźniki ilościowe: nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela - 2 ECTS; nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym - 2 ECTS Program zajęć: Grafika rastrowa 1. Podstawowe narzędzia rysunkowe w grafice rastrowej. 2. Ścieżki i teksty. 3. Edycja zdjęć 4. Tworzenie fotomontaży i kolaży. 5. Zastosowania wybranych filtrów i efektów. 6. Panoramy i zdjęcia w technice HDR. Grafika wektorowa 1. Dodawanie i edycja obiektów. 2. Dodawanie i edycja ścieżek. 3. Dodawanie obiektów tekstowych i 3D. 4. Zastosowanie filtrów. 5. Trasowanie grafiki rastrowej. Animacja 2D: Animacja obiektu z wykorzystaniem ramek kluczowych (obrót, przesunięcie, zmiana rozmiaru, koloru i przezroczystości). |
|
Bibliography: |
(in Polish) [1] P. Davis, "GIMP", Wydawnictwo Helion, Gliwice 2000 [2] M. J. Hammel, "GIMP: kreatywne techniki dla fotografów i grafików", Wydawnictwo Helion, Gliwice 2013 [3] W. Gajda, "GIMP: praktyczne projekty", wyd. 3, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2015 [4] K. Cieśla, "Inkscape. Podstawowa obsługa programu", Wydawnictwo Helion, Gliwice 2013 [5] A. Toamszewska, "Inkscape. Ćwiczenia praktyczne", Wydawnictwo Helion, Gliwice 2009 [6] Źródło internetowe: http://dragonbones.com |
Classes in period "Academic year 2024/2025" (past)
Time span: | 2024-10-01 - 2025-06-30 |
Go to timetable
MO TU LAB
W TH FR |
Type of class: |
Laboratory, 30 hours
|
|
Coordinators: | Maciej Jurgielewicz | |
Group instructors: | Maciej Jurgielewicz | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Credit: |
Course -
Grading
Laboratory - Grading |
|
Type of course: | (in Polish) kierunkowe |
|
Requirements: | Computer Tools 0900-FX1-1NKO |
|
Mode: | (in Polish) w sali |
|
Short description: |
(in Polish) Zapoznanie z podstawami tworzenia i obróbki dwuwymiarowej grafiki rastrowej (edycja obrazu i narzędzia edycji) i wektorowej (tworzenie obrazów wektorowych, wektoryzacja, edycja). Tworzenie animacji 2D. |
|
Full description: |
(in Polish) Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki matematyczne, informatyka Moduł: narzędzia informatyki Rok studiów/semestr: 1 rok / 2 semestr Wymagania wstępne: podstawy obsługi komputera z systemem Windows/Linux Liczba godzin zajęć dydaktycznych: laboratorium 30 godz. Metody dydaktyczne: prezentacja, dyskusja, zajęcia praktyczne, konsultacje, praca własna studenta w domu Punkty ECTS: 2 Bilans nakładu pracy studenta: udział w laboratorium (30 godz.), praca własna w domu (30 godz.) Wskaźniki ilościowe: nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela - 2 ECTS; nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym - 2 ECTS Program zajęć: Grafika rastrowa 1. Podstawowe narzędzia rysunkowe w grafice rastrowej. 2. Ścieżki i teksty. 3. Edycja zdjęć 4. Tworzenie fotomontaży i kolaży. 5. Zastosowania wybranych filtrów i efektów. 6. Panoramy i zdjęcia w technice HDR. Grafika wektorowa 1. Dodawanie i edycja obiektów. 2. Dodawanie i edycja ścieżek. 3. Dodawanie obiektów tekstowych i 3D. 4. Zastosowanie filtrów. 5. Trasowanie grafiki rastrowej. Animacja 2D: Animacja obiektu z wykorzystaniem ramek kluczowych (obrót, przesunięcie, zmiana rozmiaru, koloru i przezroczystości). |
|
Bibliography: |
(in Polish) [1] P. Davis, "GIMP", Wydawnictwo Helion, Gliwice 2000 [2] M. J. Hammel, "GIMP: kreatywne techniki dla fotografów i grafików", Wydawnictwo Helion, Gliwice 2013 [3] W. Gajda, "GIMP: praktyczne projekty", wyd. 3, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2015 [4] K. Cieśla, "Inkscape. Podstawowa obsługa programu", Wydawnictwo Helion, Gliwice 2013 [5] A. Toamszewska, "Inkscape. Ćwiczenia praktyczne", Wydawnictwo Helion, Gliwice 2009 [6] Źródło internetowe: http://dragonbones.com [7] Dokumentacja programu krita: https://docs.krita.org/pl/user_manual.html |
Copyright by University of Bialystok.