Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Programowanie gier 2D

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 390-FG1-2PG2D
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Programowanie gier 2D
Jednostka: Wydział Fizyki
Grupy: fizyka gier komputerowych 2 rok I stopień sem. zimowy 2023/2024
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Wymagania (lista przedmiotów):

Programowanie obiektowe 0900-FG1-1PO
Programowanie strukturalne 0900-FG1-1PS

Założenia (opisowo):

Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta z procesem tworzenia gier dwuwymiarowych za pomocą gotowego silnika do tworzenia gier. Jako gotowy silnik na zajęciach używany jest Godot. Jest to darmowy silnik, który może być używany w dowolnym celu bez żadnych zobowiązań finansowych. Jest on rozpowszechniany z otwartym kodem źródłowym.

Tryb prowadzenia przedmiotu:

w sali

Skrócony opis:

Podczas zajęć studenci poznają podstawowe koncepcje związane z tworzeniem gier ogólnie i tworzeniem gier dwuwymiarowych takie jak sceny, obiekty w grach (sceny i węzły w przypadku Godot), różnego rodzaju komponenty (węzły w Godot), komunikacja pomiędzy obiektami, dodawanie własnej funkcjonalności za pomocą dołączanych skryptów. Po zapoznaniu z podstawowymi zagadnieniami realizowanych jest kilka projektów podczas których wprowadzane są kolejne komponenty ze szczególnym uwzględnieniem komponentów do gier dwuwymiarowych.

Pełny opis:

Profil studiów: ogólnoakademicki

Forma studiów: stacjonarne

Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy

Dziedzina i dyscyplina nauki: informatyka

Rok studiów, semestr: rok 2, semestr 4

Moduł: kształcenie praktyczne i specjalistyczne

Liczba godzin zajęć dydaktycznych: laboratorium 45h

Punkty ECTS: 3

Bilans nakładu pracy studenta: Z udziałem nauczyciela akademickiego: laboratorium 45h (1.8 pkt ECTS).

Praca samodzielna: przygotowanie do zajęć w laboratorium komputerowym 27h, udział w konsultacjach 3h (1.2 pkt ECTS).

Literatura:

1. Chris Bradfield - Godot engine game development projects : build five cross-platform 2D and 3D games with Godot 3.0, (ISBN: 978-1-78883-150-5)

2. Ariel Manzur, George Marques - Sams teach yourself Godot engine game development in 24 hours, (ISBN: 978-0-13-483509-9 )

Literatura uzupełniająca:

1. Daniel Shiffman - "The Nature of Code", (ISBN: 978-0985930806)

Efekty uczenia się:

Student

1. Potrafi posługiwać się silnikiem do tworzenia gier Godot

2. Zna koncepcje związane z tworzeniem gier dwuwymiarowych

3. Potrafi tworzyć gry dwuwymiarowe za pomocą silnika Godot

4. Umie posługiwać się językiem angielskim – zgodnie z wymaganiami poziomu B2+ (K_U19);

5. Potrafi samodzielnie wyszukiwać informacje w literaturze i zasobach Internetu, także w językach obcych (K_U16).

6. Potrafi pracować w zespole przyjmując w nim różne role (K_U46).

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczenie laboratorium odbywa się na podstawie: obecności (dopuszcza się opuszczenie trzech zajęć), prac domowych oraz wykonania końcowego projektu.

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 45 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Tomasz Karpiuk
Prowadzący grup: Tomasz Karpiuk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (w trakcie)

Okres: 2023-10-01 - 2024-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 45 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Tomasz Karpiuk
Prowadzący grup: Tomasz Karpiuk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)