Lektorat języka angielskiego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 390-FS2-1LJA |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.104
|
Nazwa przedmiotu: | Lektorat języka angielskiego |
Jednostka: | Wydział Fizyki |
Grupy: |
Fizyka medyczna - II stopień stacjonarne - obow 2018/2019 fizyka ogólna 1 rok II stopień doświadczalna sem.zimowy 2024/2025 |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | lektoraty |
Wymagania (lista przedmiotów): | Lektorat języka angielskiego I 390-FS1-1LJAI |
Założenia (lista przedmiotów): | Lektorat języka angielskiego I 390-FS1-1LJAI |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | mieszany: w sali i zdalnie |
Skrócony opis: |
Student uczestniczy w kształceniu językowym z języka angielskiego właściwym dla poziomu B2+ . |
Pełny opis: |
Profil kształcenia: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Poziom kształcenia: studia drugiego stopnia Moduł: ogólnouczelniany Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy Rok studiów/ semestr: I rok studiów ,semestr I Liczba godzin: 30 w formie lektoratów Punkty ECTS: 2 Wymagania wstępne Student powinien posiadać wiedzę z zakresu słownictwa i struktur gramatycznych języka obcego umożliwiającą podjęcie lektoratu na poziomie B2+ według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego CEFR Łączna liczba godzin dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 30 godzin, w tym 24 godz. zajęć w sali oraz 6 godz. zajęć zdalnych asynchronicznych Stosowane metody dydaktyczne: konsultacje, praca nad literaturą, rozwiązywanie zadań domowych, dyskusje w grupach problemowych. Lektorat prowadzony jest w formie praktycznych ćwiczeń wszystkich sprawności językowych: mówienie, pisanie, czytanie ,słuchanie. Wiedza sprawdzana jest w formie testów pisemnych, wypracowań pisemnych oraz na podstawie prezentacji z wybranej dziedziny fizyki z użyciem języka obcego . Wskaźniki ilościowe: Nakład pracy studenta związany z zajęciami : - wymagających bezpośredniego udziału nauczyciela (ćwiczenia, konsultacje, zajęcia zdalne synchroniczne, egzamin) : 25 godz., punkty ECTS 1 - samodzielna praca studenta (przygotowanie do zajęć, zaliczenia, zajęcia zdalne asynchroniczne): 25 godz. punkty ECTS 1 |
Literatura: |
Materiały autorskie prowadzącego Literatura specjalistyczna: Academic Vocabulary in Use – Michael McCarthy, Felicity o’Dell, Cambridge The Complete Guide to TOEFL - Bruce Rogers, Thomson / Heinle Harrison, R. (2011). Academic Skills. Oxford: Oxford University Press. Philopot S., Curnick, L. (2007). - artykuły z akredytowanych stron internetowych wydawców I serwisów informacyjnych: www.oup.com/elt (Oxford University Press), www.longman.pl (Pearson Longman), www.onestopenglish.com (MacMillan), BBC English, www.bbcworld.com, www.euronews.net;education.about breakingnewsenglish.com, education, https://en.wikibooks.org/wiki, - Ted.com - kurzgesagt - www.sciencealert.com - linguahouse.com - autorskie materiały prowadzącego - fluentize.com |
Efekty uczenia się: |
I Językoznawstwo Absolwent: K_U18 potrafi przygotować i zrealizować wystąpienie publiczne w języku polskim lub angielskim dotyczące bieżących problemów fizyki lub fizyki medycznej, o ile specjalność to przewiduje K_U19 umie posługiwać się językiem angielskim – zgodnie z wymaganiami poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego K_U46 potrafi pracować w zespole przyjmując w nim różne role, w tym w szczególności rolę kierowniczą lub koordynatora eksperymentu, potrafi przyjąć odpowiedzialność za realizowane zadanie zespołowe; jest gotów do pogłębia umiejętności pracy w zespole laboratoryjnym II Pozostała grupa zajęć z kształcenia ogólnego Absolwent: K_W01 rozumie fundamentalne znaczenie fizyki dla rozwoju technologicznego, gospodarczego i cywilizacyjnego oraz, o ile specjalność to przewiduje, jej znaczenie dla ochrony zdrowia K_W13 zna etyczne i prawne aspekty działalności naukowo-dydaktycznej oraz praktycznego wykorzystania osiągnięć badawczych K_W16 rozumie związek badań podstawowych w zakresie fizyki z zastosowaniami w praktyce, w tym, o ile specjalność to przewiduje, z zastosowaniami w praktyce medycznej K_W34 zna koncepcję zarządzania jakością oraz charakteryzuje poszczególne metody i techniki stosowane w zarządzaniu jakością K_W36 posiada podstawową wiedzę na wybrany temat przedmiotu należący do dziedziny nauk humanistycznych bądź teologicznych K_U01 umie w sposób popularny przytoczyć współczesne osiągnięcia w zakresie poznanych działów fizyki, przedstawić najnowsze rozwiązania praktyczne oparte na badaniach naukowych ze szczególnym uwzględnieniem zastosowań medycznych, o ile specjalność to przewiduje K_K01 ma świadomość odpowiedzialności związanej z wykonywaniem zawodu, szczególnej odpowiedzialności za rzetelne prowadzenie prac badawczych i prezentacji ich wyników oraz, o ile specjalność to przewiduje, ma świadomość szczególnej odpowiedzialności wobec pacjentów i personelu służby zdrowia z racji nabytej wiedzy i kompetencji z zakresu fizyki medycznej K_K03 potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób K_K04 potrafi działać w myśl zasad przedsiębiorczości |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie na ocenę. Egzamin ustny z uwzględnieniem wykonania zadań w formie zdalnej. W zależności od obowiązujących regulacji, zastrzega się możliwość przeprowadzenia zaliczenia końcowego lub egzaminu końcowego przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, także w formie testu na internetowej platformie edukacyjnej. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Lektorat, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Górska | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Górska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Lektorat - Egzamin |
|
Rodzaj przedmiotu: | lektoraty |
|
Wymagania (lista przedmiotów): | Lektorat języka angielskiego I 390-FS1-1LJAI |
|
Założenia (lista przedmiotów): | Lektorat języka angielskiego I 390-FS1-1LJAI |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | mieszany: w sali i zdalnie |
|
Skrócony opis: |
Student uczestniczy w kształceniu językowym z języka angielskiego właściwym dla poziomu B2+ . |
|
Pełny opis: |
Profil kształcenia: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Poziom kształcenia: studia drugiego stopnia Moduł: ogólnouczelniany Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy Rok studiów/ semestr: I rok studiów ,semestr I Liczba godzin: 30 w formie lektoratów Punkty ECTS: 2 Wymagania wstępne Student powinien posiadać wiedzę z zakresu słownictwa i struktur gramatycznych języka obcego umożliwiającą podjęcie lektoratu na poziomie B2+ według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego CEFR Łączna liczba godzin dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 30 godzin, w tym 24 godz. zajęć w sali oraz 6 godz. zajęć zdalnych asynchronicznych Stosowane metody dydaktyczne: konsultacje, praca nad literaturą, rozwiązywanie zadań domowych, dyskusje w grupach problemowych. Lektorat prowadzony jest w formie praktycznych ćwiczeń wszystkich sprawności językowych: mówienie, pisanie, czytanie ,słuchanie. Wiedza sprawdzana jest w formie testów pisemnych, wypracowań pisemnych oraz na podstawie prezentacji z wybranej dziedziny fizyki z użyciem języka obcego . Wskaźniki ilościowe: Nakład pracy studenta związany z zajęciami : - wymagających bezpośredniego udziału nauczyciela (ćwiczenia, konsultacje, zajęcia zdalne synchroniczne, egzamin) : 25 godz., punkty ECTS 1 - samodzielna praca studenta (przygotowanie do zajęć, zaliczenia, zajęcia zdalne asynchroniczne): 25 godz. punkty ECTS 1 |
|
Literatura: |
Materiały autorskie prowadzącego Literatura specjalistyczna: Academic Vocabulary in Use – Michael McCarthy, Felicity o’Dell, Cambridge The Complete Guide to TOEFL - Bruce Rogers, Thomson / Heinle Harrison, R. (2011). Academic Skills. Oxford: Oxford University Press. Philopot S., Curnick, L. (2007). - artykuły z akredytowanych stron internetowych wydawców I serwisów informacyjnych: www.oup.com/elt (Oxford University Press), www.longman.pl (Pearson Longman), www.onestopenglish.com (MacMillan), BBC English, www.bbcworld.com, www.euronews.net;education.about breakingnewsenglish.com education https://en.wikibooks.org/wiki - Ted.com - kurzgesagt - www.sciencealert.com - linguahouse.com - fluentize.com - autorskie materiały prowadzącego |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-06-30 |
Przejdź do planu
PN LEK
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Lektorat, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Hlebowicz-Kozioł | |
Prowadzący grup: | Anna Hlebowicz-Kozioł | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Lektorat - Egzamin |
|
Rodzaj przedmiotu: | lektoraty |
|
Wymagania (lista przedmiotów): | Lektorat języka angielskiego I 390-FS1-1LJAI |
|
Założenia (lista przedmiotów): | Lektorat języka angielskiego I 390-FS1-1LJAI |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | mieszany: w sali i zdalnie |
|
Skrócony opis: |
Student uczestniczy w kształceniu językowym z języka angielskiego właściwym dla poziomu B2+ . |
|
Pełny opis: |
Profil kształcenia: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Poziom kształcenia: studia drugiego stopnia Moduł: ogólnouczelniany Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy Rok studiów/ semestr: I rok studiów ,semestr I Liczba godzin: 30 w formie lektoratów Punkty ECTS: 2 Wymagania wstępne Student powinien posiadać wiedzę z zakresu słownictwa i struktur gramatycznych języka obcego umożliwiającą podjęcie lektoratu na poziomie B2+ według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego CEFR Łączna liczba godzin dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 30 godzin, w tym 24 godz. zajęć w sali oraz 6 godz. zajęć zdalnych asynchronicznych Stosowane metody dydaktyczne: konsultacje, praca nad literaturą, rozwiązywanie zadań domowych, dyskusje w grupach problemowych. Lektorat prowadzony jest w formie praktycznych ćwiczeń wszystkich sprawności językowych: mówienie, pisanie, czytanie ,słuchanie. Wiedza sprawdzana jest w formie testów pisemnych, wypracowań pisemnych oraz na podstawie prezentacji z wybranej dziedziny fizyki z użyciem języka obcego . Wskaźniki ilościowe: Nakład pracy studenta związany z zajęciami : - wymagających bezpośredniego udziału nauczyciela (ćwiczenia, konsultacje, zajęcia zdalne synchroniczne, egzamin) : 25 godz., punkty ECTS 1 - samodzielna praca studenta (przygotowanie do zajęć, zaliczenia, zajęcia zdalne asynchroniczne): 25 godz. punkty ECTS 1 |
|
Literatura: |
Materiały autorskie prowadzącego Literatura specjalistyczna: Academic Vocabulary in Use – Michael McCarthy, Felicity o’Dell, Cambridge The Complete Guide to TOEFL - Bruce Rogers, Thomson / Heinle Harrison, R. (2011). Academic Skills. Oxford: Oxford University Press. Philopot S., Curnick, L. (2007). - artykuły z akredytowanych stron internetowych wydawców I serwisów informacyjnych: www.oup.com/elt (Oxford University Press), www.longman.pl (Pearson Longman), www.onestopenglish.com (MacMillan), BBC English, www.bbcworld.com, www.euronews.net;education.about breakingnewsenglish.com education https://en.wikibooks.org/wiki - Ted.com - kurzgesagt - www.sciencealert.com - linguahouse.com - fluentize.com - autorskie materiały prowadzącego |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.