Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język obcy - angielski cz.4

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 400-PS5-2JO4
Kod Erasmus / ISCED: 05.7 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Język obcy - angielski cz.4
Jednostka: Filia Uniwersytetu w Białymstoku w Wilnie, Wydział Ekonomiczno-Informatyczny
Grupy: 5L dzienne mag. studia pedagogiczne (Wilno) - przedmioty lektoratowe
Wilno - pedagogika 2 rok 1 st. stacjonarne sem.letni
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

lektoraty

Założenia (opisowo):

Wymagania wstępne: znajomość języka na poziomie średnio zaawansowanym (B2)

Skrócony opis:

Doskonalenie umiejętności rozumienia ze słuchu, mówienia, czytania i pisania w języku obcym. Znajomość kultury państw z danego obszaru językowego. Przygotowanie merytoryczne i praktyczne do nauczania języka obcego (pogłębione kompetencje leksykalne, gramatyczne, fonetyczne i socjokulturowe w komunikowaniu się w języku obcym). Przygotowanie do prowadzenia zajęć w języku obcym na podstawie przedmiotowej literatury z wykorzystaniem rymowanek, piosenek i zabaw dla dzieci w języku obcym. Samodzielne zdobywanie wiedzy i rozwijanie zawodowych umiejętności z wykorzystaniem różnych źródeł w języku obcym.

Pełny opis:

Kierunek / specjalność: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna

Forma studiów: studia jednolite

Charakterystyka zajęć dydaktycznych:

Forma zajęć: lektorat

Liczba godzin: 30 godz.

Semestr: IV

Rok studiów: 2

Punkty ECTS: 2 pkt.

Bilans nakładu pracy studenta:

Cwiczenia 30 godz.

Przygotowanie się do zajęć 10 godz.

Konsultacje 5 godz.

Praca własna studenta: 10 godz.

Przygotowanie się do zaliczenia i egzaminu: 5 godz.

Forma i warunki zaliczenia przedmiotu:

- egzamin ustny i pisemny

Literatura:

1.Liz & John Soars, Sue Merifield "Headway. 5th edition. Upper-Intermediate", Oxford University Press

2. Raymond Murphy "English Grammar in Use", Cambridge University Press

3. LuKe Prodromou – „Grammar and Vocabulary for First Certificate”, Longman 2017 lub pozniejszy

4. Ch. Latham –Koenig, C.Oxenden, K.Chomacki “English File Fourth edition. Upper- Intermediate", Oxford University Press

Poetry books for kids

Korzystanie ze stron internetowych: www.onestopenglish.com, https://learnenglish.britishcouncil.org, www.TED.com, https://en.islcollective.com, https://littlelearningcorner.com, https://www.englisch-hilfen.de/en/inhalt_grammar.htm, www.breakingnewsenglish.com

Efekty uczenia się:

Absolwent zna i rozumie:

- znaczenie i możliwości celowego oraz różnorodnego wykorzystania zabawy w procesie wychowywania i kształcenia dzieci KA7_WG7;

- zagadnienie edukacji międzykulturowej KA7_WK8.

Absolwent potrafi:

- funkcjonalnie posługiwać się pojęciami z zakresu wybranego obszaru wiedzy KA7_UW6;

- poprawnie posługiwać się językiem polskim i obcym oraz wykazywać troskę o kulturę i etykę wypowiedzi własnej, dzieci lub uczniów KA7_UK2;

- ma umiejętności językowe co najmniej na poziomie B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego KA7_UK5;

- efektywnie pracować w środowiskach zróżnicowanych pod względem kulturowym oraz z dziećmi z doświadczeniem migracyjnym, w tym z dziećmi, dla których język polski jest drugim językiem, wykorzystując kompetencje międzykulturowe i glottodydaktyczne KA7_UK4

W ramach kompetencji społecznych absolwent jest gotów do

- formowania właściwych zachowań i postaw dzieci lub uczniów, w tym wobec kultury i sztuki KA7_KK1.

Metody i kryteria oceniania:

Obecność na zajęciach – można opuścić dwa zajęcia w semestrze. W wypadku nieusprawiedliwionej nieobecności na zajęciach, student jest zobowiązany do zaliczenia prac (testów, prezentacji) podczas konsultacji.

Warunki zaliczenia zajęć: aktywność na zajęciach, praca własna studenta, przygotowanie prezentacji, zaliczenie z prac pisemnych - testów.

Testy, prace pisemne i prezentacje są oceniane w skali od 1 do 5

Metody weryfikacji efektów uczenia się:

- zadania projektowe (indywidualne, zespołowe - przygotowanie prezentacji)

- zadania domowe (indywidualne, przygotowanie wypowiedzi ustnej na zadany temat)

- krótkie sprawdziany pisemne lub ustne (2-3 za półrocze)

- obecność i aktywność na zajęciach

- egzamin końcowy: ustny i pisemny

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć: (brak danych)
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzamin

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Lektorat, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Violeta Leonovič
Prowadzący grup: Violeta Leonovič
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzamin
Rodzaj przedmiotu:

lektoraty

Skrócony opis:

Doskonalenie umiejętności rozumienia ze słuchu, mówienia, czytania i pisania w języku obcym. Znajomość kultury państw z danego obszaru językowego. Przygotowanie merytoryczne i praktyczne do nauczania języka obcego (pogłębione kompetencje leksykalne, gramatyczne, fonetyczne i socjokulturowe w komunikowaniu się w języku obcym). Przygotowanie do prowadzenia zajęć w języku obcym na podstawie przedmiotowej literatury

z wykorzystaniem rymowanek, piosenek i zabaw dla dzieci w języku obcym. Samodzielne zdobywanie wiedzy i rozwijanie zawodowych umiejętności z wykorzystaniem różnych źródeł w języku obcym.

KA7_WG7, KA7_WK8, KA7_UW6, KA7_UK2, KA7_UK5, KA7_UK4, KA7_KK1

Pełny opis:

Kierunek / specjalność: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna

Forma studiów: studia jednolite

Charakterystyka zajęć dydaktycznych:

Forma zajęć: lektorat

Liczba godzin: 30 godz.

Semestr: IV

Rok studiów: 2

Punkty ECTS: 2 pkt.

Bilans nakładu pracy studenta:

Cwiczenia 30 godz.

Przygotowanie się do zajęć 10 godz.

Konsultacje 5 godz.

Praca własna studenta: 10 godz.

Przygotowanie się do egzaminu: 5 godz.

Forma i warunki zaliczenia przedmiotu: przedmiot kończy się egzaminem na ocenę.

Forma egzaminu: pisemna i ustna

Literatura:

1.Liz & John Soars, Sue Merifield "Headway. 5th edition. Upper-Intermediate", Oxford University Press

2. Raymond Murphy "English Grammar in Use", Cambridge University Press

3. LuKe Prodromou – „Grammar and Vocabulary for First Certificate”, Longman 2017 lub pozniejszy

4. Ch. Latham –Koenig, C.Oxenden, K.Chomacki “English File Fourth edition. Upper- Intermediate", Oxford University Press

Poetry books for kids

Korzystanie ze stron internetowych: www.onestopenglish.com, https://learnenglish.britishcouncil.org, www.TED.com, https://en.islcollective.com, https://littlelearningcorner.com,

https://www.englisch-hilfen.de/en/inhalt_grammar.htm

www.breakingnewsenglish.com

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-4 (2025-01-17)