Język obcy - angielski cz.4
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 400-PS5-2JO4 |
Kod Erasmus / ISCED: |
05.7
|
Nazwa przedmiotu: | Język obcy - angielski cz.4 |
Jednostka: | Filia Uniwersytetu w Białymstoku w Wilnie, Wydział Ekonomiczno-Informatyczny |
Grupy: |
5L dzienne mag. studia pedagogiczne (Wilno) - przedmioty lektoratowe Wilno - pedagogika 2 rok 1 st. stacjonarne sem.letni |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | lektoraty |
Założenia (opisowo): | Wymagania wstępne: znajomość języka na poziomie średnio zaawansowanym (B2) |
Skrócony opis: |
Doskonalenie umiejętności rozumienia ze słuchu, mówienia, czytania i pisania w języku obcym. Znajomość kultury państw z danego obszaru językowego. Przygotowanie merytoryczne i praktyczne do nauczania języka obcego (pogłębione kompetencje leksykalne, gramatyczne, fonetyczne i socjokulturowe w komunikowaniu się w języku obcym). Przygotowanie do prowadzenia zajęć w języku obcym na podstawie przedmiotowej literatury z wykorzystaniem rymowanek, piosenek i zabaw dla dzieci w języku obcym. Samodzielne zdobywanie wiedzy i rozwijanie zawodowych umiejętności z wykorzystaniem różnych źródeł w języku obcym. |
Pełny opis: |
Kierunek / specjalność: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna Forma studiów: studia jednolite Charakterystyka zajęć dydaktycznych: Forma zajęć: lektorat Liczba godzin: 30 godz. Semestr: IV Rok studiów: 2 Punkty ECTS: 2 pkt. Bilans nakładu pracy studenta: Cwiczenia 30 godz. Przygotowanie się do zajęć 10 godz. Konsultacje 5 godz. Praca własna studenta: 10 godz. Przygotowanie się do zaliczenia i egzaminu: 5 godz. Forma i warunki zaliczenia przedmiotu: - egzamin ustny i pisemny |
Literatura: |
1.Liz & John Soars, Sue Merifield "Headway. 5th edition. Upper-Intermediate", Oxford University Press 2. Raymond Murphy "English Grammar in Use", Cambridge University Press 3. LuKe Prodromou – „Grammar and Vocabulary for First Certificate”, Longman 2017 lub pozniejszy 4. Ch. Latham –Koenig, C.Oxenden, K.Chomacki “English File Fourth edition. Upper- Intermediate", Oxford University Press Poetry books for kids Korzystanie ze stron internetowych: www.onestopenglish.com, https://learnenglish.britishcouncil.org, www.TED.com, https://en.islcollective.com, https://littlelearningcorner.com, https://www.englisch-hilfen.de/en/inhalt_grammar.htm, www.breakingnewsenglish.com |
Efekty uczenia się: |
Absolwent zna i rozumie: - znaczenie i możliwości celowego oraz różnorodnego wykorzystania zabawy w procesie wychowywania i kształcenia dzieci KA7_WG7; - zagadnienie edukacji międzykulturowej KA7_WK8. Absolwent potrafi: - funkcjonalnie posługiwać się pojęciami z zakresu wybranego obszaru wiedzy KA7_UW6; - poprawnie posługiwać się językiem polskim i obcym oraz wykazywać troskę o kulturę i etykę wypowiedzi własnej, dzieci lub uczniów KA7_UK2; - ma umiejętności językowe co najmniej na poziomie B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego KA7_UK5; - efektywnie pracować w środowiskach zróżnicowanych pod względem kulturowym oraz z dziećmi z doświadczeniem migracyjnym, w tym z dziećmi, dla których język polski jest drugim językiem, wykorzystując kompetencje międzykulturowe i glottodydaktyczne KA7_UK4 W ramach kompetencji społecznych absolwent jest gotów do - formowania właściwych zachowań i postaw dzieci lub uczniów, w tym wobec kultury i sztuki KA7_KK1. |
Metody i kryteria oceniania: |
Obecność na zajęciach – można opuścić dwa zajęcia w semestrze. W wypadku nieusprawiedliwionej nieobecności na zajęciach, student jest zobowiązany do zaliczenia prac (testów, prezentacji) podczas konsultacji. Warunki zaliczenia zajęć: aktywność na zajęciach, praca własna studenta, przygotowanie prezentacji, zaliczenie z prac pisemnych - testów. Testy, prace pisemne i prezentacje są oceniane w skali od 1 do 5 Metody weryfikacji efektów uczenia się: - zadania projektowe (indywidualne, zespołowe - przygotowanie prezentacji) - zadania domowe (indywidualne, przygotowanie wypowiedzi ustnej na zadany temat) - krótkie sprawdziany pisemne lub ustne (2-3 za półrocze) - obecność i aktywność na zajęciach - egzamin końcowy: ustny i pisemny |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: | (brak danych) | |
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ LEK
PT |
Typ zajęć: |
Lektorat, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Violeta Leonovič | |
Prowadzący grup: | Violeta Leonovič | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin | |
Rodzaj przedmiotu: | lektoraty |
|
Skrócony opis: |
Doskonalenie umiejętności rozumienia ze słuchu, mówienia, czytania i pisania w języku obcym. Znajomość kultury państw z danego obszaru językowego. Przygotowanie merytoryczne i praktyczne do nauczania języka obcego (pogłębione kompetencje leksykalne, gramatyczne, fonetyczne i socjokulturowe w komunikowaniu się w języku obcym). Przygotowanie do prowadzenia zajęć w języku obcym na podstawie przedmiotowej literatury z wykorzystaniem rymowanek, piosenek i zabaw dla dzieci w języku obcym. Samodzielne zdobywanie wiedzy i rozwijanie zawodowych umiejętności z wykorzystaniem różnych źródeł w języku obcym. KA7_WG7, KA7_WK8, KA7_UW6, KA7_UK2, KA7_UK5, KA7_UK4, KA7_KK1 |
|
Pełny opis: |
Kierunek / specjalność: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna Forma studiów: studia jednolite Charakterystyka zajęć dydaktycznych: Forma zajęć: lektorat Liczba godzin: 30 godz. Semestr: IV Rok studiów: 2 Punkty ECTS: 2 pkt. Bilans nakładu pracy studenta: Cwiczenia 30 godz. Przygotowanie się do zajęć 10 godz. Konsultacje 5 godz. Praca własna studenta: 10 godz. Przygotowanie się do egzaminu: 5 godz. Forma i warunki zaliczenia przedmiotu: przedmiot kończy się egzaminem na ocenę. Forma egzaminu: pisemna i ustna |
|
Literatura: |
1.Liz & John Soars, Sue Merifield "Headway. 5th edition. Upper-Intermediate", Oxford University Press 2. Raymond Murphy "English Grammar in Use", Cambridge University Press 3. LuKe Prodromou – „Grammar and Vocabulary for First Certificate”, Longman 2017 lub pozniejszy 4. Ch. Latham –Koenig, C.Oxenden, K.Chomacki “English File Fourth edition. Upper- Intermediate", Oxford University Press Poetry books for kids Korzystanie ze stron internetowych: www.onestopenglish.com, https://learnenglish.britishcouncil.org, www.TED.com, https://en.islcollective.com, https://littlelearningcorner.com, https://www.englisch-hilfen.de/en/inhalt_grammar.htm www.breakingnewsenglish.com |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.