Wilno - pedagogika 2 rok 1 st. stacjonarne sem.letni (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Filia Uniwersytetu w Białymstoku w Wilnie, Wydział Ekonomiczno-Informatyczny)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2023 - Rok akademicki 2023/24 2024 - Rok akademicki 2024/25 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
2023 | 2024 | |||||
400-PS5-2EDM |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest zapoznanie z zasadami projektowania zabaw rytmiczno-umuzykalniających dla dzieci w klasach I–III szkoły podstawowej. Poznanie utworów muzycznych w edukacji wczesnoszkolnej. W ramach przedmiotu studenci poznają metody i techniki diagnozowania ucznia w zakresie jego zdolności muzycznych oraz rozwijania twórczej aktywności ucznia. Podstawowym założeniem przedmiotu jest rozwijanie zainteresowań muzycznych uczniów. |
|
||
400-PS5-2EDP |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Edukację plastyczną oraz jej efekty przedstawia się jako szereg procesów dziecięcego myślenia, odczuwania, postrzegania oraz reakcji na środowisko, w którym dokonuje się odkrywanie nowych sytuacji. Umożliwia to realizowanie się dziecka w działaniach edukacyjnych, dostarczając mu nowych informacji niezbędnych do podejmowania dalszych prób eksperymentatorskich, opartych także na posiadanej wszechstronnych wiedzy, co stwarza dobre warunki do rozwoju przyszłej aktywności twórczej. |
|
||
400-PS5-2ETD |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
W ramach przedmiotu Edukacja twórcza dzieci Studenci uzyskają praktyczną wiedzę o twórczości, rozwiną umiejętności praktyczne, w tym diagnostyczne i metodyczne, oraz wypracują nawyki inspirowania, motywacji dzieci do twórczego uczenia się. Opanują kompetencje autorskiej realizacji przedszkolnych oraz wczesnoszkolnych treści programowych. Praktyczne działania obejmują plastyczną, językową, muzyczną, ruchową aktywność, jak również twórczą integrację przedmiotów. |
|
||
400-PS5-2JO4 |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Doskonalenie umiejętności rozumienia ze słuchu, mówienia, czytania i pisania w języku obcym. Znajomość kultury państw z danego obszaru językowego. Przygotowanie merytoryczne i praktyczne do nauczania języka obcego (pogłębione kompetencje leksykalne, gramatyczne, fonetyczne i socjokulturowe w komunikowaniu się w języku obcym). Przygotowanie do prowadzenia zajęć w języku obcym na podstawie przedmiotowej literatury z wykorzystaniem rymowanek, piosenek i zabaw dla dzieci w języku obcym. Samodzielne zdobywanie wiedzy i rozwijanie zawodowych umiejętności z wykorzystaniem różnych źródeł w języku obcym. |
|
||
400-PS5-2PWC |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest zapoznanie z terminologią używaną w pedagogice przedszkolnej, jej źródłami, miejscem oraz zastosowaniem w obrębie pokrewnych dyscyplin naukowych; miejscem pedagogiki przedszkolnej w systemie nauki oraz z jej przedmiotowymi i metodologicznymi powiązaniami z innymi dyscyplinami naukowymi; typami, celami i zasadami funkcjonowania instytucji edukacyjnych przeznaczonych dla dzieci w wieku przedszkolnym; celami i zasadami współpracy przedszkola z podmiotami zewnętrznymi oraz modelami, funkcjami, szansami i zagrożeniami współpracy; rolą nauczyciela w rozwijaniu postaw i zachowań dzieci; analizami i interpretacjami złożonych problemów edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych i kulturowych, a także motywów i wzorów ludzkiego zachowania; stylami wychowania w praktyce wychowawczej, ich wartościowymi cechami i zagrożeniami dla podmiotowości dziecka. |
|
||
400-PS5-2PPR |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Problematyka przedmiotu obejmuje wiedzę z zakresu terminologii używanej w pedagogice wczesnoszkolnej, jej źródła, miejsce oraz zastosowanie w obrębie pokrewnych dyscyplin naukowych. Studenci poznają wybrane modele i koncepcje pedagogiczne w edukacji wczesnoszkolnej. |
|
||
400-PS5-2PED |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Poznanie i zrozumienie specyfiki zawodu nauczyciela we współczesnej szkole — w tym roli nauczyciela, koncepcji pracy nauczyciela, czynników warunkujących sukces w pracy zawodowej, wymagań formalnych i prawnych związanych z wykonywaniem zawodu, a także wyzwań stojących przed nauczycielem. Rozwijanie umiejętności autorefleksji, autoanalizy i planowania własnego rozwoju zawodowego — w tym diagnozowania swoich zasobów, predyspozycji i ograniczeń, projektowania indywidualnej ścieżki kariery zawodowej, rozpoznawania symptomów wypalenia zawodowego oraz stosowania strategii zaradczych wspierających dobrostan i rozwój nauczyciela. Kształtowanie kompetencji niezbędnych w budowaniu autorytetu i profesjonalnych relacji w środowisku szkolnym — w tym umiejętności współpracy w zespole nauczycieli, komunikacji z uczniami, rodzicami i innymi podmiotami procesu wychowania i kształcenia, a także stosowania zasad etyki zawodowej i odpowiedzialności prawnej nauczyciela, wychowawcy i opiekuna. |
|
||
400-PS5-2PKM |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
400-PS5-2PRO |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||