Seminarium magisterskie I
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 440-SS2-1SEM2 |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.251
|
Nazwa przedmiotu: | Seminarium magisterskie I |
Jednostka: | Instytut Socjologii |
Grupy: |
2L stac. II st. studia socjologiczne - przedmioty obowiązkowe |
Punkty ECTS i inne: |
10.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Seminarium prowadzi do przygotowania i realizacji badania będącego podstawą pracy dyplomowej. Tematyka seminarium jest zależna od zainteresowań naukowych uczestników. Ogólne zagadnienia omawiane w ramach seminarium: - metodologia pracy badawczej, - warsztat pisania tekstów naukowych, - projektowanie i realizacja badań, - budowanie narzędzi badawczych, - podstawy teoretyczne interpretacji danych |
Pełny opis: |
• Profil studiów - ogólnoakademicki. • Rodzaj przedmiotu– obowiązkowy • Dziedzina i dyscyplina nauki –nauki socjologiczne, socjologia, • Rok studiów/semestr– rok 1 (IIst.) /semestr 1 i 2 • Wymagania wstępne–brak • Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć– 60 godzin seminariów • Metody dydaktyczne – seminaria, konsultacje Punkty ECTS 10 Bilans nakładu pracy studenta: udział w seminarium – 60 godz., konsultacje – 35 godz., przygotowanie do zajęć i realizacja zadań etapowych związanych z przygotowaniem pracy dyplomowej – 155 godz. Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 95 godzin, co odpowiada 3,8 pkt ECTS oraz nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela 155 godzin, co odpowiada 6,2 pkt. ECTS |
Literatura: |
Literatura jest zależna od tematów podjętych przez seminarzystki i seminarzystów. Pozycje przydatne dla warsztatu pisania pracy dyplomowej: Tomaszczyk Jacek, Matysek Anna. 2020. Cyfrowy warsztat humanisty. Warszawa. PWN. Howard. S. Becket. 2018. Triki badawcze w socjologii. Jak w pełni wykorzystać potencjał badań społecznych. Warszawa: PWN. Craswell John. 2013. Projektowanie badań naukowych. Metody jakościowe, ilościowe i mieszane. Kraków: wyd. UJ Denzin Norman, Lincoln Yvonnah. 2009. Metody badań jakościowych. t.1, 2. Warszawa: PWN |
Efekty uczenia się: |
Student_ka: KP7_WG1 ma pogłębioną wiedzę na temat specyfiki terminologii socjologicznej i potrafi samodzielnie definiować terminy socjologiczne KP7_WG2 ma pogłębioną wiedzę na temat wieloparadygmatyczności w socjologii KP7_WG11 ma pogłębioną wiedzę na temat stosowalności poszczególnych metod i technik badawczych oraz triangulacji danych, zna ograniczenia metod i technik badawczych KP7_WK3 zna i rozumie pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego oraz konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej KP7_UW2 potrafi dokonać krytycznej oceny danych, formułować własne opinie, wyciągać wnioski z analizy KP7_UW3 potrafi umiejętnie i w oparciu o merytoryczne argumenty dobrać metody badawcze i sposób analizy do konkretnych problemów socjologicznych KP7_UW4 potrafi samodzielnie stawiać hipotezy badawcze podejmuje próby ich falsyfikacji, krytycznie odnosi się do otrzymanych wniosków KP7_UW5 potrafi badać złożone procesy społeczne obejmujące zjawiska z różnych obszarów życia społecznego z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi w zakresie socjologii. KP7_UW8 posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych w powiązaniu ze współczesnymi teoriami socjologicznymi oraz z wykorzystaniem dyscyplin pokrewnych KP7_UW9 potrafi samodzielnie zaprojektować i zrealizować projekt badawczy, w sposób twórczy i krytyczny odnosząc się do metod i technik badawczych oraz powiązać go z zagadnieniami teoretycznymi KP7_UK5 potrafi przygotować pracę dyplomową (magisterską) z zakresu socjologii, przestrzegając reguł redakcyjnych i językowych oraz zasad warsztatowych, jak również zaprezentować swój dorobek naukowy (egzamin dyplomowy) KP7_KK1 prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykorzystaniem różnorodnych źródeł wiedzy oraz odpowiednich metod badawczych, krytycznie wykorzystuje źródła wiedzy KP7_KR1 ma pogłębioną świadomość problemów etycznych związanych z przeprowadzaniem badań socjologicznych, w tym swojego wpływu na podmiot badania KP7_KR3 ma świadomość znaczenia kompetencji językowych i konieczności z korzystania z publikacji zagranicznych |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT SEM
SEM
ŚR SEM
SEM
CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Maciej Białous, Maja Biernacka | |
Prowadzący grup: | Maciej Białous, Maja Biernacka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Rodzaj przedmiotu: | seminaria magisterskie |
|
Skrócony opis: |
Seminarium prowadzi do przygotowania i realizacji badania będącego podstawą pracy dyplomowej. Tematyka seminarium jest zależna od zainteresowań naukowych uczestników. Ogólne zagadnienia omawiane w ramach seminarium: - metodologia pracy badawczej, - warsztat pisania tekstów naukowych, - projektowanie i realizacja badań, - budowanie narzędzi badawczych, - podstawy teoretyczne interpretacji danych |
|
Pełny opis: |
• Profil studiów - ogólnoakademicki. • Rodzaj przedmiotu– obowiązkowy • Dziedzina i dyscyplina nauki –nauki socjologiczne, socjologia, • Rok studiów/semestr– rok 1 (IIst.) /semestr 1 i 2 • Wymagania wstępne–brak • Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć– 60 godzin seminariów • Metody dydaktyczne – seminaria, konsultacje Punkty ECTS 10 Bilans nakładu pracy studenta: udział w seminarium – 60 godz., konsultacje – 35 godz., przygotowanie do zajęć i realizacja zadań etapowych związanych z przygotowaniem pracy dyplomowej – 155 godz. Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 95 godzin, co odpowiada 3,8 pkt ECTS oraz nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela 155 godzin, co odpowiada 6,2 pkt. ECTS |
|
Literatura: |
Literatura jest zależna od tematów podjętych przez seminarzystki i seminarzystów. Pozycje przydatne dla warsztatu pisania pracy dyplomowej: Tomaszczyk Jacek, Matysek Anna. 2020. Cyfrowy warsztat humanisty. Warszawa. PWN. Howard. S. Becket. 2018. Triki badawcze w socjologii. Jak w pełni wykorzystać potencjał badań społecznych. Warszawa: PWN. Craswell John. 2013. Projektowanie badań naukowych. Metody jakościowe, ilościowe i mieszane. Kraków: wyd. UJ Denzin Norman, Lincoln Yvonnah. 2009. Metody badań jakościowych. t.1, 2. Warszawa: PWN |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.