Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Marketing partnerski

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 450-ZN1-2XMPA
Kod Erasmus / ISCED: 10.002 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Marketing partnerski
Jednostka: Instytut Zarządzania
Grupy: Zarządzanie 1 stopień 2 rok Niestacjonarne lato
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Założenia (opisowo):

Celem zajęć jest uzyskanie przez studentów wiedzy związanej ze specyfiką działalności marketingowej ukierunkowanej na budowanie relacji z klientem, tworzącej wartość i budującej lojalność ze strony nabywców. Ponadto spodziewane jest nabycie określonych umiejętności budowania relacji z klientami. Studenci powinni rozumieć znaczenie budowania relacji z klientem i ich znaczenia w rozwoju firmy.

Tryb prowadzenia przedmiotu:

mieszany: w sali i zdalnie

Skrócony opis:

Współczesne otoczenie rynkowe jest na tyle dynamiczne, że wymaga zupełnie nowych relacji budowanych nie tylko na linii dostawca-klient, ale też z szerokim gronem interesariuszy w otoczeniu. Dlatego też szczególne miejsce w działaniach firm zajmuje marketing relacji, określany powszechnie jako marketing partnerski. W ramach przedmiotu Studenci zapoznają się z podstawowymi teoriami związanymi z kategorią marketingu partnerskiego, ale też będę mogli podjąć wysiłek opracowania programu lojalnościowego, który jest narządziłem kontaktu z klientami.

Pełny opis:

Profil studiów: Ogólnoakademicki

Forma studiów: niestacjonarne

Rodzaj przedmiotu Specjalnościowy; Moduł 5

Dziedzina i dyscyplina nauki: Nauki społeczne, dyscyplina: nauki o zarządzaniu i jakości

Rok studiów/semestr: Studia pierwszego stopnia, rok II, semestr 4

Wymagania wstępne: Marketing

Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: Wykład 9 godz., ćwiczenia 9 godz.

Metody dydaktyczne:

- wykład w formie tradycyjnej i zdalnej (wirtualne spotkanie), z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych, angażujący słuchaczy do zadawania pytań i dzielenia się własnymi spostrzeżeniami w trakcie wykładu,

- ćwiczenia w formie tradycyjnej z wykorzystaniem analiz studiów przypadków, zadań grupowych, dyskusji w grupie, referaty/prezentacje Studentów,

Formy zaliczenia przedmiotu: wykład - egzamin, ćwiczenia - projekt końcowy składający się z dwóch prezentacji tematycznych

Punkty ECTS 2

Bilans nakładu pracy studenta:

udział w wykładach: 9 h

udział w ćwiczeniach 9 h

udział w konsultacjach 4 h

przygotowanie do zajęć 9 h

przygotowanie projektu końcowego 10 h

przygotowanie do zaliczenia 9 h

Wskaźnik ilościowy:

- wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela akademickiego: 22 godzin - 0,88 ECTS

Literatura:

LITERATURA PODSTAWOWA:

1. E.Flejterska [et al.], Marketing partnerski: wybrane problemy, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2008

2. J.Otto, Marketing relacji. Koncepcja i stosowanie, Wydawnictwo C.H.Bck, Warszawa 2004

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA:

3. M.Tesławski, Lojalność konsumenta: jak budować trwałe relacje z klientem, Helion, Gliwice 2012

4. Zarządzanie wartością klienta: pomiar i strategie, (red.) B.Dobiegała-Korona, T.Doligalski Poltext, Warszawa 2010

5. P.Kwiatek, Programy lojalnościowe, Oficyna Wolters Kluwer business, Kraków, 2007

6. M.Godson, Relationship marketing, Oxford University Press, Oxford 2013

Efekty uczenia się:

3MPA_WG01 Ma wiedzę na temat więzi społecznych występujących w organizacji oraz rządzących nimi prawidłowości, a także ma wiedzę

na temat więzi społecznych występujących w ramach relacji rynkowych w odniesieniu do marketingu partnerskiego (KA6_WG1) - egzamin

MPA_WK01 Student ma elementarną wiedzę o rodzajach relacji przedsiębiorstwa z otoczeniem, poznaje modele opisujące relacje partnerskie (KA6_WK4) - egzamin

MPA_UW01 Potrafi pozyskiwać dane do analizowania stosowanych przez podmioty gospodarcze programów lojalnościowych i tworzenia własnych propozycji w tym zakresie (KA6_UW2) - case study, prezentacja/projekt

MPA_UK01 Potrafi przygotować prezentacje multimedialne poświęcone zagadnieniom z zakresu marketingu partnerskiego, właściwie dobierając do tego materiały źródłowe (KA6_UK1) - case study, prezentacja/projekt

MPA_KK01 Jest przygotowany do udziału w opracowywaniu projektów z zakresu programów lojalnościowych (KA6_K01) - case study, projekt

Metody i kryteria oceniania:

Przedmiot kończy się egzaminem pisemnym. Zalicza uzyskanie 51% punktów możliwych do zdobycia. Aby przystąpić do egzaminu konieczne jest uzyskanie zaliczenia z ćwiczeń.

Ćwiczenia zaliczane są na podstawie punktów uzyskanych z przygotowanych projektów, zadań rozwiązanych w grupach i aktywności na zajęciach. Na zaliczenie ćwiczeń niezbędne jest uzyskanie 51 % punktów możliwych do zdobycia.

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 9 godzin więcej informacji
Wykład, 9 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Ewa Kuzionko-Ochrymiuk
Prowadzący grup: Ewa Kuzionko-Ochrymiuk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Tryb prowadzenia przedmiotu:

mieszany: w sali i zdalnie

Skrócony opis:

Współczesne otoczenie rynkowe jest na tyle dynamiczne, że wymaga zupełnie nowych relacji budowanych nie tylko na linii dostawca-klient, ale też z szerokim gronem interesariuszy w otoczeniu. Dlatego też szczególne miejsce w działaniach firm zajmuje marketing relacji, określany powszechnie jako marketing partnerski. W ramach przedmiotu Studenci zapoznają się z podstawowymi teoriami związanymi z kategorią marketingu partnerskiego, ale też będę mogli podjąć wysiłek opracowania programu lojalnościowego, który jest narządziłem kontaktu z klientami.

Pełny opis:

Profil studiów: Ogólnoakademicki

Forma studiów: niestacjonarne

Rodzaj przedmiotu Specjalnościowy; Moduł 5

Dziedzina i dyscyplina nauki: Nauki społeczne, dyscyplina: nauki o zarządzaniu i jakości

Rok studiów/semestr: Studia pierwszego stopnia, rok II, semestr 4

Wymagania wstępne: Marketing

Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: Wykład 9 godz., ćwiczenia 9 godz.

Metody dydaktyczne:

- wykład w formie tradycyjnej i zdalnej (wirtualne spotkanie), z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych, angażujący słuchaczy do zadawania pytań i dzielenia się własnymi spostrzeżeniami w trakcie wykładu,

- ćwiczenia w formie tradycyjnej z wykorzystaniem analiz studiów przypadków, zadań grupowych, dyskusji w grupie, referaty/prezentacje Studentów,

Formy zaliczenia przedmiotu: wykład - egzamin, ćwiczenia - projekt końcowy składający się z dwóch prezentacji tematycznych

Punkty ECTS 2

Bilans nakładu pracy studenta:

udział w wykładach: 9 h

udział w ćwiczeniach 9 h

udział w konsultacjach 4 h

przygotowanie do zajęć 9 h

przygotowanie projektu końcowego 10 h

przygotowanie do zaliczenia 9 h

Wskaźnik ilościowy:

- wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela akademickiego: 22 godzin - 0,88 ECTS

Literatura:

LITERATURA PODSTAWOWA:

1. E.Flejterska [et al.], Marketing partnerski: wybrane problemy, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2008

2. J.Otto, Marketing relacji. Koncepcja i stosowanie, Wydawnictwo C.H.Bck, Warszawa 2004

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA:

3. M.Tesławski, Lojalność konsumenta: jak budować trwałe relacje z klientem, Helion, Gliwice 2012

4. Zarządzanie wartością klienta: pomiar i strategie, (red.) B.Dobiegała-Korona, T.Doligalski Poltext, Warszawa 2010

5. P.Kwiatek, Programy lojalnościowe, Oficyna Wolters Kluwer business, Kraków, 2007

6. M.Godson, Relationship marketing, Oxford University Press, Oxford 2013

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)