Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Public Relations

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 450-ZS1-2XPUR
Kod Erasmus / ISCED: 10.002 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Public Relations
Jednostka: Instytut Zarządzania
Grupy: Zarządzanie 1 stopień 2 rok Stacjonarne zima
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Założenia (opisowo):

Zajęcia z zakresu Public Relations mają na celu zwrócenie uwagi na nowoczesne elementy zarządzania, w których ważną rolę odgrywa reputacja osób, instytucji lub firmy. Public relations jest tu rozumiane jako promowanie reputacji, budowanie społecznego zaufania i kreowanie pozytywnego wizerunku poprzez umiejętne docieranie do opinii publicznej lub kręgów opiniotwórczych z rzetelną i szybką informacją.

Tryb prowadzenia przedmiotu:

zdalnie

Skrócony opis:

Przekazanie wiedzy na temat public relations, poznanie metod i narzędzi PR, rozwijanie umiejętności w zakresie diagnozowania czynników wpływających na reputację firm. Posiada umiejętności wyboru efektywnych metod budowania wyobrażenia o organizacji oraz korzystania z zewnętrznych usług w zakresie kształtowania wizerunku.

Pełny opis:

Profil studiów ogólnoakademicki

- forma studiów stacjonarne,

- rodzaj przedmiotu kierunkowy,

- dziedzina i dyscyplina nauki ekonomia, zarządzanie

- rok studiów 2, semestr 3,

- wymagania wstępne: ogólna wiedza marketingowa

Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć 15 godzin wykładu i 15 godzin ćwiczeń,

Metody dydaktyczne:

- wykład tradycyjny prowadzony z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych, angażujący słuchaczy do zadawania pytań oraz dyskusji w trakcie wykładu,

- ćwiczenia: angażujące studentów do pracy grupowej w formie projektu, prezentacje multimedialne, studia przypadku

Liczba godzin:

Udział w wykładach 15

Przygotowanie do egzaminu końcowego 5

Udział w ćwiczeniach 15

Zapoznanie się z literaturą 5

Przygotowanie projektów na ćwiczenia 7

Udział w konsultacjach 2

Egzamin końcowy 1

Punkty ECTS: 2

Literatura:

1. Seitel Fraser P., Public relations w praktyce, Warszawa, 2003r.

2. Cenker E.M., Public relations, Poznań 2007

3. D. Tworzydło, Z. Chmielewski, Public relations w procesie kształtowania relacji z otoczeniem, Kraków 2010.

4. Rozwadowska B., Public relations, teoria, perspektywa, praktyka, Studio EMKA, Warszawa 2002.

5. Black S., Public relations, ABC, Kraków 2001r.Warszawa 1997.

6. B. Rozwadowska, Public relations – teoria, praktyka, perspektywy, Studio Emka, Warszawa 2002r.

7. L. Kupiec, A. Augustyn, Public relations, WSFiZ, Białystok, 2004.

8. D.M. Scott, The New Rules of Marketing & PR: How to Use Social Media, Online Video, Mobile Applications, Blogs, News Releases, & Viral Marketing to Reach Buyers Directly, John Wiley & Sons, 2013.

Efekty uczenia się:

1. Student ma wiedzę na temat więzi społecznych występujących w ramach organizacji oraz rządzących nimi prawidłowości, a także ma wiedzę na temat więzi społecznych występujących w ramach relacji rynkowych.

2. Student posiada wiedzę o zasadach funkcjonowania organizacji oraz procesach zmian zachodzących w ich strukturach oraz czynnikach determinujących przyczyny, przebieg, skale i konsekwencje tych zmian

Metody i kryteria oceniania:

Wykład połączony z prezentacją multimedialną, analiza studiów przypadków. Zaliczenie w formie egzaminu pisemnego – test.

Ćwiczenia - prezentacje studentów, analiza studiów przypadków. Przygotowane prezentacje przez studentów, obecność na zajęciach stanowią podstawę zaliczenia.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-8 (2025-07-09)