Public Relations
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 450-ZS1-2XPUR |
Kod Erasmus / ISCED: |
10.002
|
Nazwa przedmiotu: | Public Relations |
Jednostka: | Instytut Zarządzania |
Grupy: |
Zarządzanie 1 stopień 2 rok Stacjonarne zima |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Zajęcia z zakresu Public Relations mają na celu zwrócenie uwagi na nowoczesne elementy zarządzania, w których ważną rolę odgrywa reputacja osób, instytucji lub firmy. Public relations jest tu rozumiane jako promowanie reputacji, budowanie społecznego zaufania i kreowanie pozytywnego wizerunku poprzez umiejętne docieranie do opinii publicznej lub kręgów opiniotwórczych z rzetelną i szybką informacją. |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | zdalnie |
Skrócony opis: |
Przekazanie wiedzy na temat public relations, poznanie metod i narzędzi PR, rozwijanie umiejętności w zakresie diagnozowania czynników wpływających na reputację firm. Posiada umiejętności wyboru efektywnych metod budowania wyobrażenia o organizacji oraz korzystania z zewnętrznych usług w zakresie kształtowania wizerunku. |
Pełny opis: |
Profil studiów ogólnoakademicki - forma studiów stacjonarne, - rodzaj przedmiotu kierunkowy, - dziedzina i dyscyplina nauki ekonomia, zarządzanie - rok studiów 2, semestr 3, - wymagania wstępne: ogólna wiedza marketingowa Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć 15 godzin wykładu i 15 godzin ćwiczeń, Metody dydaktyczne: - wykład tradycyjny prowadzony z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych, angażujący słuchaczy do zadawania pytań oraz dyskusji w trakcie wykładu, - ćwiczenia: angażujące studentów do pracy grupowej w formie projektu, prezentacje multimedialne, studia przypadku Liczba godzin: Udział w wykładach 15 Przygotowanie do egzaminu końcowego 5 Udział w ćwiczeniach 15 Zapoznanie się z literaturą 5 Przygotowanie projektów na ćwiczenia 7 Udział w konsultacjach 2 Egzamin końcowy 1 Punkty ECTS: 2 |
Literatura: |
1. Seitel Fraser P., Public relations w praktyce, Warszawa, 2003r. 2. Cenker E.M., Public relations, Poznań 2007 3. D. Tworzydło, Z. Chmielewski, Public relations w procesie kształtowania relacji z otoczeniem, Kraków 2010. 4. Rozwadowska B., Public relations, teoria, perspektywa, praktyka, Studio EMKA, Warszawa 2002. 5. Black S., Public relations, ABC, Kraków 2001r.Warszawa 1997. 6. B. Rozwadowska, Public relations – teoria, praktyka, perspektywy, Studio Emka, Warszawa 2002r. 7. L. Kupiec, A. Augustyn, Public relations, WSFiZ, Białystok, 2004. 8. D.M. Scott, The New Rules of Marketing & PR: How to Use Social Media, Online Video, Mobile Applications, Blogs, News Releases, & Viral Marketing to Reach Buyers Directly, John Wiley & Sons, 2013. |
Efekty uczenia się: |
1. Student ma wiedzę na temat więzi społecznych występujących w ramach organizacji oraz rządzących nimi prawidłowości, a także ma wiedzę na temat więzi społecznych występujących w ramach relacji rynkowych. 2. Student posiada wiedzę o zasadach funkcjonowania organizacji oraz procesach zmian zachodzących w ich strukturach oraz czynnikach determinujących przyczyny, przebieg, skale i konsekwencje tych zmian |
Metody i kryteria oceniania: |
Wykład połączony z prezentacją multimedialną, analiza studiów przypadków. Zaliczenie w formie egzaminu pisemnego – test. Ćwiczenia - prezentacje studentów, analiza studiów przypadków. Przygotowane prezentacje przez studentów, obecność na zajęciach stanowią podstawę zaliczenia. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.