Podstawy socjologii starości i ludzi starych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 480-SS2-1PSS2 |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.251
|
Nazwa przedmiotu: | Podstawy socjologii starości i ludzi starych |
Jednostka: | Wydział Socjologii |
Grupy: |
2L stac.II st.studia socjologiczne - przedmioty fakultatywne |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Skrócony opis: |
Na studiach drugiego stopnia student jest zobowiązany zaliczyć moduł laboratoryjny składający się z trzech praktycznych przedmiotów, których celem jest uzupełnienie wiedzy studentów o informacje z różnych dziedzin socjologii oraz warsztatowe pogłębianie ich umiejętności praktycznego wykorzystania w badaniach i projektach naukowych. Warunkiem zaliczenia modułu jest uzyskanie ocen pozytywnych z trzech przedmiotów, które wchodzą w jego skład. |
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów stacjonarne Kod przedmiotu 480-SS2-1PSS2 Język przedmiotu język polski Rodzaj przedmiotu: przedmiot fakultatywny Rok studiów /semestr: I rok studiów; studia II stopnia, semestr II Dziedzina i dyscyplina nauki: dziedzina nauk socjologicznych, dyscyplina: socjologia Wymagania wstępne – brak Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 16 godzin prowadzonych w formie laboratorium Punkty ECTS: 3 punkty ECTS = 75 godzin Bilans nakładu pracy studenta: - udział w laboratoriach - 16 godzin, - udział w konsultacjach związanych z zajęciami i zaliczeniu przedmiotu – 7 godzin - przygotowanie do laboratoriów - 32 godziny, - przygotowanie do kolokwium: 20 godzin razem: 78 godzin co odpowiada 3 pkt. ECTS Wskaźniki ilościowe: - nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 23 godziny, co odpowiada 0,9 pkt ECTS - nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela: 52 godziny, co odpowiada 2,1 pkt. ECTS razem: łącznie 75 godzin = 3 pkt. ECTS |
Literatura: |
1. B. Szatur -Jaworska, P. Błędowski, M. Dzięgielewska, Podstawy gerontologii społecznej, Warszawa: Oficyna Wydawnicza ASPRA-JR 2006. 2. I. Grzeszek, Stereotyp starości, [w:] M. Kuchcińska (red.), Zdrowie człowieka i jego edukacja gerontologiczna, Bydgoszcz: Wydawnictwo Akademii Bydgoskiej 2004, s. 117-124. 3. E. Trafiałek, Starzenie się i starość. Wybór tekstów z gerontologii społecznej. Kielce: Wydawnictwo Uczelniane Wszechnica Świętokrzyska, 2006. 4. E. Frąckiewicz, R. Iwański (red.), Srebrna gospodarka. Perspektywa interdyscyplinarna, Szczecin: Akademia Sztuki w Szczecinie, 2021. |
Efekty uczenia się: |
Umiejętności: Student/Studentka: a) potrafi dokonać krytycznej oceny danych, formułować własne opinie, wyciągać wnioski z analizy (KP7_UW2) b) posiada umiejętność samodzielnego wykorzystania zdobytej wiedzy w różnych zakresach i formach, rozszerzoną o krytyczną analizę skuteczności i przydatności stosowanej wiedzy (KP7_UW7 ) c) posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych w powiązaniu ze współczesnymi teoriami socjologicznymi oraz z wykorzystaniem dyscyplin pokrewnych (KP7_UW8) Kompetencje społeczne: Student/Studentka: a) prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykorzystaniem różnorodnych źródeł wiedzy oraz odpowiednich metod badawczych, krytycznie wykorzystuje źródła wiedzy (KP7_KK1) |
Metody i kryteria oceniania: |
W trakcie trwania zajęć student zdobywa punkty, a jego końcowa ocena będzie zależeć od ich liczby. Zaliczenie laboratorium wymaga uzyskania min. 51% punktów. Dopuszczalna jest 1 nieobecność na zajęciach. Wszystkie nadprogramowe nieobecności należy zaliczyć zgłaszając się na dyżur do osoby prowadzącej te zajęcia nie później niż w ciągu tygodnia. Podstawą zaliczenia nieobecności będzie znajomość materiału omawianego w dniu nieobecności studenta. Na koniec semestru każda nadprogramowa i niezaliczona nieobecność skutkuje punktem ujemnym (- 2 pkt.) uwzględnionym w punktacji za cały przedmiot. Dla osób ze szczególnymi potrzebami, posiadającymi w tym w zakresie stosowne zaświadczenia, forma zaliczenia laboratorium może być przedmiotem uzgodnienia z osobą prowadzącą zajęcia. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT LAB
|
Typ zajęć: |
Laboratorium, 16 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Emilia Kramkowska | |
Prowadzący grup: | Emilia Kramkowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Na studiach drugiego stopnia student jest zobowiązany zaliczyć moduł laboratoryjny składający się z trzech praktycznych przedmiotów, których celem jest uzupełnienie wiedzy studentów o informacje z różnych dziedzin socjologii oraz warsztatowe pogłębianie ich umiejętności praktycznego wykorzystania w badaniach i projektach naukowych. Warunkiem zaliczenia modułu jest uzyskanie ocen pozytywnych z trzech przedmiotów, które wchodzą w jego skład. |
|
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów stacjonarne Kod przedmiotu 480-SS2-1PSS2 Język przedmiotu język polski Rodzaj przedmiotu: przedmiot fakultatywny Rok studiów /semestr: I rok studiów; studia II stopnia, semestr II Dziedzina i dyscyplina nauki: dziedzina nauk socjologicznych, dyscyplina: socjologia Wymagania wstępne – brak Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 16 godzin prowadzonych w formie laboratorium Punkty ECTS: 3 punkty ECTS = 75 godzin Bilans nakładu pracy studenta: - udział w laboratoriach - 16 godzin, - udział w konsultacjach związanych z zajęciami i zaliczeniu przedmiotu – 7 godzin - przygotowanie do laboratoriów - 32 godziny, - przygotowanie do kolokwium: 20 godzin razem: 78 godzin co odpowiada 3 pkt. ECTS Wskaźniki ilościowe: - nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 23 godziny, co odpowiada 0,9 pkt ECTS - nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela: 52 godziny, co odpowiada 2,1 pkt. ECTS razem: łącznie 75 godzin = 3 pkt. ECTS |
|
Literatura: |
1. B. Szatur -Jaworska, P. Błędowski, M. Dzięgielewska, Podstawy gerontologii społecznej, Warszawa: Oficyna Wydawnicza ASPRA-JR 2006. 2. I. Grzeszek, Stereotyp starości, [w:] M. Kuchcińska (red.), Zdrowie człowieka i jego edukacja gerontologiczna, Bydgoszcz: Wydawnictwo Akademii Bydgoskiej 2004, s. 117-124. 3. E. Trafiałek, Starzenie się i starość. Wybór tekstów z gerontologii społecznej. Kielce: Wydawnictwo Uczelniane Wszechnica Świętokrzyska, 2006. 4. E. Frąckiewicz, R. Iwański (red.), Srebrna gospodarka. Perspektywa interdyscyplinarna, Szczecin: Akademia Sztuki w Szczecinie, 2021. 5. B. Urbaniak, M. Chałas, P. Szukalski, R. ZImny i in., Trwałość i zmienność procesów starzenia się i starości, Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 16 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Emilia Kramkowska | |
Prowadzący grup: | Emilia Kramkowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Na studiach drugiego stopnia student jest zobowiązany zaliczyć moduł laboratoryjny składający się z trzech praktycznych przedmiotów, których celem jest uzupełnienie wiedzy studentów o informacje z różnych dziedzin socjologii oraz warsztatowe pogłębianie ich umiejętności praktycznego wykorzystania w badaniach i projektach naukowych. Warunkiem zaliczenia modułu jest uzyskanie ocen pozytywnych z trzech przedmiotów, które wchodzą w jego skład. |
|
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów stacjonarne Kod przedmiotu 480-SS2-1PSS2 Język przedmiotu język polski Rodzaj przedmiotu: przedmiot fakultatywny Rok studiów /semestr: I rok studiów; studia II stopnia, semestr II Dziedzina i dyscyplina nauki: dziedzina nauk socjologicznych, dyscyplina: socjologia Wymagania wstępne – brak Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 16 godzin prowadzonych w formie laboratorium Punkty ECTS: 3 punkty ECTS = 75 godzin Bilans nakładu pracy studenta: - udział w laboratoriach - 16 godzin, - udział w konsultacjach związanych z zajęciami i zaliczeniu przedmiotu – 7 godzin - przygotowanie do laboratoriów - 32 godziny, - przygotowanie do kolokwium: 20 godzin razem: 78 godzin co odpowiada 3 pkt. ECTS Wskaźniki ilościowe: - nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 23 godziny, co odpowiada 0,9 pkt ECTS - nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela: 52 godziny, co odpowiada 2,1 pkt. ECTS razem: łącznie 75 godzin = 3 pkt. ECTS |
|
Literatura: |
1. B. Szatur -Jaworska, P. Błędowski, M. Dzięgielewska, Podstawy gerontologii społecznej, Warszawa: Oficyna Wydawnicza ASPRA-JR 2006. 2. I. Grzeszek, Stereotyp starości, [w:] M. Kuchcińska (red.), Zdrowie człowieka i jego edukacja gerontologiczna, Bydgoszcz: Wydawnictwo Akademii Bydgoskiej 2004, s. 117-124. 3. E. Trafiałek, Starzenie się i starość. Wybór tekstów z gerontologii społecznej. Kielce: Wydawnictwo Uczelniane Wszechnica Świętokrzyska, 2006. 4. E. Frąckiewicz, R. Iwański (red.), Srebrna gospodarka. Perspektywa interdyscyplinarna, Szczecin: Akademia Sztuki w Szczecinie, 2021. 5. B. Urbaniak, M. Chałas, P. Szukalski, R. ZImny i in., Trwałość i zmienność procesów starzenia się i starości, Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.