Senior insight: diagnozowanie potrzeb dla innowacji
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 480-SS2-1SID2 |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.251
|
Nazwa przedmiotu: | Senior insight: diagnozowanie potrzeb dla innowacji |
Jednostka: | Wydział Socjologii |
Grupy: |
2L stac.II st.studia socjologiczne - przedmioty fakultatywne |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Skrócony opis: |
Na studiach drugiego stopnia student jest zobowiązany zaliczyć moduł laboratoryjny składający się z trzech praktycznych przedmiotów, których celem jest uzupełnienie wiedzy studentów o informacje z różnych dziedzin socjologii oraz warsztatowe pogłębianie ich umiejętności praktycznego wykorzystania w badaniach i projektach naukowych. Warunkiem zaliczenia modułu jest uzyskanie ocen pozytywnych z trzech przedmiotów, które wchodzą w jego skład. |
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów stacjonarne Kod przedmiotu 480- SS2-1SID2 Język przedmiotu język polski Rodzaj przedmiotu: przedmiot fakultatywny Rok studiów /semestr: I rok studiów; studia II stopnia, semestr II Dziedzina i dyscyplina nauki: dziedzina nauk socjologicznych, dyscyplina: socjologia Wymagania wstępne – brak Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 16 godzin prowadzonych w formie laboratorium Punkty ECTS: 3 punkty ECTS = 75 godzin Bilans nakładu pracy studenta: - udział w laboratoriach - 16 godzin, - udział w konsultacjach związanych z zajęciami i zaliczeniu przedmiotu – 7 godzin - przygotowanie do laboratoriów - 32 godziny, - przygotowanie do kolokwium: 20 godzin razem: 78 godzin co odpowiada 3 pkt. ECTS Wskaźniki ilościowe: - nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 23 godziny, co odpowiada 0,9 pkt ECTS - nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela: 52 godziny, co odpowiada 2,1 pkt. ECTS razem: łącznie 75 godzin = 3 pkt. ECTS |
Literatura: |
1. E. Babbie, Badania społeczne w praktyce, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, 2003. 2. Ch. Frankfort - Nachmias, D. Nachmias, Metody badawcze w naukach społecznych, Poznań: Wydawnictwo Zysk i S-ka, 2000. 3. G. Mulgan oraz R. Ali, R. Halkett i B. Sanders, W harmonii i bez niej. Rozwój innowacji społecznych jako wyzwanie, tłum. J. Łuczak, A. Decyk,; Nesta, Fundacja Stocznia, 2023. 4. T. Keane, B. Caffin, M. Soto, A. Chauhan, R. Krishnaswamy, G. van Dijk, Megha Wadhawan, Zrób to sam Twój wpływ na rozwój. tłum. E. Więcławska, esta, Fundacja Stocznia, 2023. 5. A. Bryndza-Stabro, J. Piwowońska i inni, Innowacje społeczne dla dostępności, ROPS Kraków, Fundacja Instytut Rozwoju Regionalnego, 2023. 6. https://e.org.pl/strefa-wiedzy/ 7. https://www.silowniapamieci.pl/ 8. https://inkubatorpomyslow.org.pl/multimedia/ |
Efekty uczenia się: |
Umiejętności: Student/Studentka: a) potrafi dokonać krytycznej oceny danych, formułować własne opinie, wyciągać wnioski z analizy (KP7_UW2) b) posiada umiejętność samodzielnego wykorzystania zdobytej wiedzy w różnych zakresach i formach, rozszerzoną o krytyczną analizę skuteczności i przydatności stosowanej wiedzy (KP7_UW7 ) c) posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych w powiązaniu ze współczesnymi teoriami socjologicznymi oraz z wykorzystaniem dyscyplin pokrewnych (KP7_UW8) Kompetencje społeczne: Student/Studentka: a) prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykorzystaniem różnorodnych źródeł wiedzy oraz odpowiednich metod badawczych, krytycznie wykorzystuje źródła wiedzy (KP7_KK1) |
Metody i kryteria oceniania: |
Podstawą zaliczenia przedmiotu jest przygotowanie prezentacji, we wcześniej ustalonych zespołach studenckich. Prezentacja końcowa powinna być prezentacją wyników z: a) Analizy danych zastanych b) Przeprowadzonych wywiadów i obserwacji Możliwa jest 1 nieobecność, każdą kolejną należy zaliczyć na konsultacjach w ciągu max. 2 tygodni od momentu jej wystąpienia. Podstawą zaliczenia nieobecności będzie dyskusja na temat tekstu zadanego do przeczytania przez osobę prowadzącą zajęcia (tematyka tekstów może być różna, w zależności od etapu realizacji zajęć) |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT LAB
|
Typ zajęć: |
Laboratorium, 16 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Emilia Kramkowska, Katarzyna Sztop-Rutkowska | |
Prowadzący grup: | Emilia Kramkowska, Katarzyna Sztop-Rutkowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Na studiach drugiego stopnia student jest zobowiązany zaliczyć moduł laboratoryjny składający się z trzech praktycznych przedmiotów, których celem jest uzupełnienie wiedzy studentów o informacje z różnych dziedzin socjologii oraz warsztatowe pogłębianie ich umiejętności praktycznego wykorzystania w badaniach i projektach naukowych. Warunkiem zaliczenia modułu jest uzyskanie ocen pozytywnych z trzech przedmiotów, które wchodzą w jego skład. |
|
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów stacjonarne Kod przedmiotu 480- SS2-1SID2 Język przedmiotu język polski Rodzaj przedmiotu: przedmiot fakultatywny Rok studiów /semestr: I rok studiów; studia II stopnia, semestr II Dziedzina i dyscyplina nauki: dziedzina nauk socjologicznych, dyscyplina: socjologia Wymagania wstępne – brak Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 16 godzin prowadzonych w formie laboratorium Punkty ECTS: 3 punkty ECTS = 75 godzin Bilans nakładu pracy studenta: - udział w laboratoriach - 16 godzin, - udział w konsultacjach związanych z zajęciami i zaliczeniu przedmiotu – 7 godzin - przygotowanie do laboratoriów - 32 godziny, - przygotowanie do kolokwium: 20 godzin razem: 78 godzin co odpowiada 3 pkt. ECTS Wskaźniki ilościowe: - nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 23 godziny, co odpowiada 0,9 pkt ECTS - nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela: 52 godziny, co odpowiada 2,1 pkt. ECTS razem: łącznie 75 godzin = 3 pkt. ECTS |
|
Literatura: |
1. E. Babbie, Badania społeczne w praktyce, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, 2003. 2. Ch. Frankfort - Nachmias, D. Nachmias, Metody badawcze w naukach społecznych, Poznań: Wydawnictwo Zysk i S-ka, 2000. 3. G. Mulgan oraz R. Ali, R. Halkett i B. Sanders, W harmonii i bez niej. Rozwój innowacji społecznych jako wyzwanie, tłum. J. Łuczak, A. Decyk,; Nesta, Fundacja Stocznia, 2023. 4. T. Keane, B. Caffin, M. Soto, A. Chauhan, R. Krishnaswamy, G. van Dijk, Megha Wadhawan, Zrób to sam Twój wpływ na rozwój. tłum. E. Więcławska, esta, Fundacja Stocznia, 2023. 5. A. Bryndza-Stabro, J. Piwowońska i inni, Innowacje społeczne dla dostępności, ROPS Kraków, Fundacja Instytut Rozwoju Regionalnego, 2023. 6. https://e.org.pl/strefa-wiedzy/ 7. https://www.silowniapamieci.pl/ 8. https://inkubatorpomyslow.org.pl/multimedia/ |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.