(in Polish) Senior insight: diagnozowanie potrzeb dla innowacji
General data
Course ID: | 480-SS2-1SID2 |
Erasmus code / ISCED: |
14.251
|
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Senior insight: diagnozowanie potrzeb dla innowacji |
Organizational unit: | (in Polish) Wydział Socjologii |
Course groups: |
(in Polish) 2L stac.II st.studia socjologiczne - przedmioty fakultatywne |
ECTS credit allocation (and other scores): |
3.00
|
Language: | (unknown) |
Type of course: | elective courses |
Short description: |
(in Polish) Na studiach drugiego stopnia student jest zobowiązany zaliczyć moduł laboratoryjny składający się z trzech praktycznych przedmiotów, których celem jest uzupełnienie wiedzy studentów o informacje z różnych dziedzin socjologii oraz warsztatowe pogłębianie ich umiejętności praktycznego wykorzystania w badaniach i projektach naukowych. Warunkiem zaliczenia modułu jest uzyskanie ocen pozytywnych z trzech przedmiotów, które wchodzą w jego skład. |
Full description: |
(in Polish) Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów stacjonarne Kod przedmiotu 480- SS2-1SID2 Język przedmiotu język polski Rodzaj przedmiotu: przedmiot fakultatywny Rok studiów /semestr: I rok studiów; studia II stopnia, semestr II Dziedzina i dyscyplina nauki: dziedzina nauk socjologicznych, dyscyplina: socjologia Wymagania wstępne – brak Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 16 godzin prowadzonych w formie laboratorium Punkty ECTS: 3 punkty ECTS = 75 godzin Bilans nakładu pracy studenta: - udział w laboratoriach - 16 godzin, - udział w konsultacjach związanych z zajęciami i zaliczeniu przedmiotu – 7 godzin - przygotowanie do laboratoriów - 32 godziny, - przygotowanie do kolokwium: 20 godzin razem: 78 godzin co odpowiada 3 pkt. ECTS Wskaźniki ilościowe: - nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 23 godziny, co odpowiada 0,9 pkt ECTS - nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela: 52 godziny, co odpowiada 2,1 pkt. ECTS razem: łącznie 75 godzin = 3 pkt. ECTS |
Bibliography: |
(in Polish) 1. E. Babbie, Badania społeczne w praktyce, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, 2003. 2. Ch. Frankfort - Nachmias, D. Nachmias, Metody badawcze w naukach społecznych, Poznań: Wydawnictwo Zysk i S-ka, 2000. 3. G. Mulgan oraz R. Ali, R. Halkett i B. Sanders, W harmonii i bez niej. Rozwój innowacji społecznych jako wyzwanie, tłum. J. Łuczak, A. Decyk,; Nesta, Fundacja Stocznia, 2023. 4. T. Keane, B. Caffin, M. Soto, A. Chauhan, R. Krishnaswamy, G. van Dijk, Megha Wadhawan, Zrób to sam Twój wpływ na rozwój. tłum. E. Więcławska, esta, Fundacja Stocznia, 2023. 5. A. Bryndza-Stabro, J. Piwowońska i inni, Innowacje społeczne dla dostępności, ROPS Kraków, Fundacja Instytut Rozwoju Regionalnego, 2023. 6. https://e.org.pl/strefa-wiedzy/ 7. https://www.silowniapamieci.pl/ 8. https://inkubatorpomyslow.org.pl/multimedia/ |
Learning outcomes: |
(in Polish) Umiejętności: Student/Studentka: a) potrafi dokonać krytycznej oceny danych, formułować własne opinie, wyciągać wnioski z analizy (KP7_UW2) b) posiada umiejętność samodzielnego wykorzystania zdobytej wiedzy w różnych zakresach i formach, rozszerzoną o krytyczną analizę skuteczności i przydatności stosowanej wiedzy (KP7_UW7 ) c) posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych w powiązaniu ze współczesnymi teoriami socjologicznymi oraz z wykorzystaniem dyscyplin pokrewnych (KP7_UW8) Kompetencje społeczne: Student/Studentka: a) prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykorzystaniem różnorodnych źródeł wiedzy oraz odpowiednich metod badawczych, krytycznie wykorzystuje źródła wiedzy (KP7_KK1) |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Podstawą zaliczenia przedmiotu jest przygotowanie prezentacji, we wcześniej ustalonych zespołach studenckich. Prezentacja końcowa powinna być prezentacją wyników z: a) Analizy danych zastanych b) Przeprowadzonych wywiadów i obserwacji Możliwa jest 1 nieobecność, każdą kolejną należy zaliczyć na konsultacjach w ciągu max. 2 tygodni od momentu jej wystąpienia. Podstawą zaliczenia nieobecności będzie dyskusja na temat tekstu zadanego do przeczytania przez osobę prowadzącą zajęcia (tematyka tekstów może być różna, w zależności od etapu realizacji zajęć) |
Classes in period "Academic year 2024/2025" (past)
Time span: | 2024-10-01 - 2025-06-30 |
Go to timetable
MO TU W TH FR LAB
|
Type of class: |
Laboratory, 16 hours
|
|
Coordinators: | Emilia Kramkowska, Katarzyna Sztop-Rutkowska | |
Group instructors: | Emilia Kramkowska, Katarzyna Sztop-Rutkowska | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Credit: | Grading | |
Short description: |
(in Polish) Na studiach drugiego stopnia student jest zobowiązany zaliczyć moduł laboratoryjny składający się z trzech praktycznych przedmiotów, których celem jest uzupełnienie wiedzy studentów o informacje z różnych dziedzin socjologii oraz warsztatowe pogłębianie ich umiejętności praktycznego wykorzystania w badaniach i projektach naukowych. Warunkiem zaliczenia modułu jest uzyskanie ocen pozytywnych z trzech przedmiotów, które wchodzą w jego skład. |
|
Full description: |
(in Polish) Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów stacjonarne Kod przedmiotu 480- SS2-1SID2 Język przedmiotu język polski Rodzaj przedmiotu: przedmiot fakultatywny Rok studiów /semestr: I rok studiów; studia II stopnia, semestr II Dziedzina i dyscyplina nauki: dziedzina nauk socjologicznych, dyscyplina: socjologia Wymagania wstępne – brak Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 16 godzin prowadzonych w formie laboratorium Punkty ECTS: 3 punkty ECTS = 75 godzin Bilans nakładu pracy studenta: - udział w laboratoriach - 16 godzin, - udział w konsultacjach związanych z zajęciami i zaliczeniu przedmiotu – 7 godzin - przygotowanie do laboratoriów - 32 godziny, - przygotowanie do kolokwium: 20 godzin razem: 78 godzin co odpowiada 3 pkt. ECTS Wskaźniki ilościowe: - nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 23 godziny, co odpowiada 0,9 pkt ECTS - nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela: 52 godziny, co odpowiada 2,1 pkt. ECTS razem: łącznie 75 godzin = 3 pkt. ECTS |
|
Bibliography: |
(in Polish) 1. E. Babbie, Badania społeczne w praktyce, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, 2003. 2. Ch. Frankfort - Nachmias, D. Nachmias, Metody badawcze w naukach społecznych, Poznań: Wydawnictwo Zysk i S-ka, 2000. 3. G. Mulgan oraz R. Ali, R. Halkett i B. Sanders, W harmonii i bez niej. Rozwój innowacji społecznych jako wyzwanie, tłum. J. Łuczak, A. Decyk,; Nesta, Fundacja Stocznia, 2023. 4. T. Keane, B. Caffin, M. Soto, A. Chauhan, R. Krishnaswamy, G. van Dijk, Megha Wadhawan, Zrób to sam Twój wpływ na rozwój. tłum. E. Więcławska, esta, Fundacja Stocznia, 2023. 5. A. Bryndza-Stabro, J. Piwowońska i inni, Innowacje społeczne dla dostępności, ROPS Kraków, Fundacja Instytut Rozwoju Regionalnego, 2023. 6. https://e.org.pl/strefa-wiedzy/ 7. https://www.silowniapamieci.pl/ 8. https://inkubatorpomyslow.org.pl/multimedia/ |
Copyright by University of Bialystok.