Metody jakościowe w praktyce
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 480-SS2-2MJP2 |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.252
|
Nazwa przedmiotu: | Metody jakościowe w praktyce |
Jednostka: | Wydział Socjologii |
Grupy: |
2L stac.II st.studia socjologiczne - przedmioty fakultatywne |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Cel zajęć: Podstawowym celem zajęć jest doskonalenie umiejętności praktycznych w zakresie stosowania wybranych technik badawczych. |
Literatura: |
LITERATURA I MATERIAŁY DO ZAJĘĆ 1. Zajęcia organizacyjne 2. Prowadzenie badań jakościowych – wybrane zagadnienia ® Silverman David, Prowadzenie badań jakościowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008, s. 27-38 ® Fick Uwe, Projektowanie badania jakościowego, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2011, 109-118. 3. Projektowanie badania jakościowego ® Fick Uwe, Projektowanie badania jakościowego, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2011, 73-93. 4. Dobór próby, problem badawczy, pytania badawcze ® Badania jakościowe. Podejścia i teorie, Dariusz Jemielniak (red.),Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2012,s. 17-38. ® Fick Uwe, Projektowanie badania jakościowego, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2011,44-71. 5. Wybrane techniki w praktyce - obserwacja ® Badania jakościowe. Metody i narzędzia, Dariusz Jemielniak (red.),Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2012.,59-82. ® Konecki Krzysztof, Chomczyński Piotr, Słownik socjologii jakościowej, Difin, Warszawa 2013, Hasła: Obserwacja (s. 193) i obserwacja uczestnicząca (s.195) 6. Wybrane techniki w praktyce – wywiad pogłębiony (IDI) ® Badania jakościowe. Metody i narzędzia, Dariusz Jemielniak (red.),Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2012,129-146. 7. Wybrane techniki w praktyce – wywiad pogłębiony (IDI) ® Kvale Steinar, Prowadzenie wywiadów, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2011, s.41-55 i 99-115. 8. Wybrane techniki w praktyce – analiza dyskursu ® Badania jakościowe. Metody i narzędzia, Dariusz Jemielniak (red.),Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2012, 212-223. ® Fick Uwe, Projektowanie badania jakościowego, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2011,170-188 Metody jakościowe w praktyce 9. Wybrane techniki w praktyce – zogniskowany wywiad grupowy (FGI) ® Lisek-Michalska Jolanta, Badania fokusowe. Problemy metodologiczne i etyczne, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2013, 14-55. 10. Przygotowanie danych do analizy jakościowej ® Gibbs Graham, Analizowanie danych jakościowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2011., 19-53. 11. Analiza danych – kodowanie tematyczne i kategoryzacja ® Gibbs Graham, Analizowanie danych jakościowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2011.,79-101. 12. Wnioskowanie i raportowanie ® Gibbs Graham, Analizowanie danych jakościowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2011, 247-251. 13. Raportowanie i prezentacja wyników ® Gibbs Graham, Analizowanie danych jakościowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2011, 57-75. 14. Badania jakościowe – etyka i dylematy badacza ® Fick Uwe, Projektowanie badania jakościowego, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2011,s.121-132. 15. Zaliczenie |
Metody i kryteria oceniania: |
realizacja badania zgodnie z zaleceniami i ustalonymi procedurami dyskusja problemowa aktywność zadania grupowe i indywidualne |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR LAB
CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Skowrońska | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Skowrońska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Rodzaj przedmiotu: | ogólnouniwersyteckie |
|
Pełny opis: |
Profil studiów - ogólnoakademicki. Forma studiów–stacjonarne Rodzaj przedmiotu –obowiązkowy Język prowadzenia przedmiotu – język polski Dziedzina i dyscyplina nauki – nauki socjologiczne, socjologia Rok studiów/semestr – rok II st. II sem. I. Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć – 30 godzin ćwiczeń. Metody dydaktyczne – warsztaty, zadania praktyczne, konsultacje Forma zaliczenia przedmiotu – zaliczenie na ocenę Punkty ECTS – liczba według programu studiów Bilans nakładu pracy studenta – np. udział w wykładach – 30 godzin, udział w ćwiczeniach – 30 godzin, udział w konsultacjach - 4 godziny, udział w egzaminie – 2 godziny, przygotowanie do egzaminów – 14 godzin, przygotowanie do ćwiczeń: 24 godziny, razem: 104 godziny co odpowiada 4 pkt. ECTS* (niżej zamieszczono dokładne wskazówki sposobu rozpisywania punktów ECTS dla poszczególnych roczników studentów kierunku socjologia) Wskaźniki ilościowe – np. nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 65 godzin, co odpowiada 2,5 pkt ECTS (w zaokrągleniu do jednej cyfry po przecinku) oraz nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela 39 godzin, co odpowiada 1,5 pkt. ECTS = łącznie 4 pkt. ECTS* (niżej zamieszczono dokładne wskazówki sposobu rozpisywania wskaźników dla poszczególnych roczników studentów kierunku socjologia) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.