Pisanie akademickie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 490-MS2-1PAK |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.6
|
Nazwa przedmiotu: | Pisanie akademickie |
Jednostka: | Wydział Stosunków Międzynarodowych |
Grupy: |
2L stac.II st.studia stosunków międzynarodowych - przedmioty obowiązkowe |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Pisanie akademickie jest to kurs wprowadzający studentów w podstawy pisania tekstów naukowych na poziomie uniwersyteckim. Celem tego kursu jest zwiększenie kompetencji studentów poprzez zdobycie zarówno wiedzy teoretycznej, jak i umiejętności praktycznych niezbędnych do tworzenia tekstów dla interdyscyplinarnych dyskursów akademickich. Kurs ma również za zadanie dostarczyć studentom podstawowej wiedzy o technice pisania pracy dyplomowej, m.in. pomóc w podjęciu problemu badawczego, umiejscowieniu go w systemie nauki, wyjaśnieniu procedury badawczej oraz poprawnym przygotowaniu pracy dyplomowej. |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Kurs będzie składać się z dwóch części: W ramach zajęć (I część) studenci zapoznają się z podstawami formy jaką jest esej i jego struktura. W ramach zajęć praktycznych będą mieli możliwość przećwiczyć czytanie krytyczne i pisanie poprzez podsumowywanie, analizowanie, ocenianie i syntezę pomysłów. Główny nacisk zostanie położony na esej argumentacyjny jako podstawowy element większości gatunków pisarstwa akademickiego. W drugiej części Studenci będą dowiedzą się jak przygotować się do napisania pracy magisterskiej, jak efektywnie pracować ze źródłami naukowymi i włączać je do własnych tekstów. |
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki społeczne – nauki o polityce, stosunki międzynarodowe Rok studiów/semestr: I rok II stopnia, I semestr Wymagania wstępne: brak Liczba godzin: 30 godzin Metody dydaktyczne: są oparte na zasadach projektowania uniwersalnego; wykład z prezentacją multimedialną, pokaz; Metody podające – objaśnienie lub wyjaśnienie; Metody praktyczne – pokaz; Metody problemowe – dyskusja dydaktyczna; Metody aktywizujące – metoda sytuacyjna (przypadków) Punkty ECTS – 3 Bilans nakładu pracy studenta – udział w zajęciach 30 godz. przygotowanie do zajęć i zaliczenia 20 godz., udział w konsultacjach związanych z zajęciami 25 godz. Razem: 75 godzin, co odpowiada 3 pkt ECTS. Wskaźniki ilościowe - nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 55 godzin, co odpowiada 2,2 pkt ECTS - nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela 20 godz., co odpowiada 0,8 pkt ECTS. |
Literatura: |
Literatura: 1. Kirszner, Laurie G. and Stephen R. Mandell. Patterns for College Writing: A Rhetorical Reader and Guide 2. Bailey, Stephen. Academic Writing: A Handbook for International Students 3. Booth, Wayne C. et al. A Manual for Writers of Research Papers, Theses, and Dissertations, 7th ed. 4. Wawrzusiszyn, Andrzej. Praca dyplomowa z bezpieczeństwa. Wprowadzenie do badań. Difin 2016. 5. Zieliński, Jarosław, Metodologia pracy naukowej, ASPRA-JR, Warszawa 2012. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: KP7_WG2. Zna w pogłębionym stopniu metodologię nauk humanistycznych i społecznych oraz perspektywy rozwoju nauki o stosunkach międzynarodowych Kompetencje: KP7_UW2. Potrafi krytycznie analizować różnorodne zjawiska na płaszczyźnie międzynarodowej, stawiać hipotezy badawcze i je weryfikować m.in. w oparciu o źródła pozyskane z wykorzystaniem zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych KP7_UW3. Potrafi zastosować odpowiednie narzędzia badawcze na potrzeby przygotowania zadań projektowych KP7_UK2. Potrafi dyskutować, posługując się terminologią związaną z kierunkiem studiów Umiejętności: KP7_KK2. Jest gotów do popularyzacji wiedzy na temat stosunków międzynarodowych i ich historycznych uwarunkowań KP7_KR1. Jest zdolny do uczciwego i rzetelnego pełnienia ról zawodowych oraz ponoszenia odpowiedzialności za własne słowa i działania |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie na ocenę na podstawie: 1. Obecności na zajęciach (dopuszczalne są 2 nieobecności) 2. Aktywności w czasie zajęć 3. Napisanie krótkiego, poprawnego eseju z jasnym tematem i tezą. Skała ocen od 2 do 5. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR LAB
LAB
CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Oksana Voytyuk | |
Prowadzący grup: | Oksana Voytyuk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
|
Skrócony opis: |
Kurs będzie składać się z dwóch części: W ramach zajęć (I część) studenci zapoznają się z podstawami formy jaką jest esej i jego struktura. W ramach zajęć praktycznych będą mieli możliwość przećwiczyć czytanie krytyczne i pisanie poprzez podsumowywanie, analizowanie, ocenianie i syntezę pomysłów. Główny nacisk zostanie położony na esej argumentacyjny jako podstawowy element większości gatunków pisarstwa akademickiego. W drugiej części Studenci będą dowiedzą się jak przygotować się do napisania pracy magisterskiej, jak efektywnie pracować ze źródłami naukowymi i włączać je do własnych tekstów. |
|
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki społeczne – nauki o polityce, stosunki międzynarodowe Rok studiów/semestr: I rok II stopnia, I semestr Wymagania wstępne: brak Liczba godzin: 30 godzin Metody dydaktyczne: są oparte na zasadach projektowania uniwersalnego; wykład z prezentacją multimedialną, pokaz; Metody podające – objaśnienie lub wyjaśnienie; Metody praktyczne – pokaz; Metody problemowe – dyskusja dydaktyczna; Metody aktywizujące – metoda sytuacyjna (przypadków) Punkty ECTS – 3 Bilans nakładu pracy studenta – udział w zajęciach 30 godz. przygotowanie do zajęć i zaliczenia 20 godz., udział w konsultacjach związanych z zajęciami 25 godz. Razem: 75 godzin, co odpowiada 3 pkt ECTS. Wskaźniki ilościowe - nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 55 godzin, co odpowiada 2,2 pkt ECTS - nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela 20 godz., co odpowiada 0,8 pkt ECTS. |
|
Literatura: |
Literatura: 1. Kirszner, Laurie G. and Stephen R. Mandell. Patterns for College Writing: A Rhetorical Reader and Guide 2. Bailey, Stephen. Academic Writing: A Handbook for International Students 3. Booth, Wayne C. et al. A Manual for Writers of Research Papers, Theses, and Dissertations, 7th ed. 4. Wawrzusiszyn, Andrzej. Praca dyplomowa z bezpieczeństwa. Wprowadzenie do badań. Difin 2016. 5. Zieliński, Jarosław, Metodologia pracy naukowej, ASPRA-JR, Warszawa 2012. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.