Metodyka pracy w przedszkolu cz.2 [0800-PIWN1-3GOL2]
Rok akademicki 2018/19
Wykład,
grupa nr 1
Przedmiot: | Metodyka pracy w przedszkolu cz.2 [0800-PIWN1-3GOL2] |
Zajęcia: |
Rok akademicki 2018/19 [2018]
(zakończony)
Wykład [WYK], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 46 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Prowadzący: | Anna Kienig |
Literatura: |
Literatura podstawowa Adamek I., Zbróg Z., (red.) Wczesna edukacja wobec wyzwań współczesności, Kraków 2011. Dryjas K., Jas M., Wspomaganie przedszkoli w rozwijaniu u dzieci kompetencji kluczowych, ORE, Warszawa 2017 Filipiak, E., Z Wygotskim i Brunerem w tle: Słownik pojęć kluczowych, Bydgoszcz 2011. Jaszczyszyn E., Szada-Borzyszkowska J., (red.) Edukacja dziecka – mity i fakty, Białystok 2010. Jaszczyszyn, E., Partycypacja w edukacji formalnej – perspektywa nauczyciela w roli rodzica, [w:] Pomiędzy dwiema edukacjami – nauczyciel wczesnej edukacji wobec czasu zmiany, Irena Adamek, Barbara Olszewska (red.), T. 1, Łódź 2014. Karbowniczek J., Kwaśniewska M., Surma B., Podstawy pedagogiki przedszkolnej z metodyką, Kraków 2011. Lubowiecka, J., Przystosowanie psychospołeczne dziecka do przedszkola, Warszawa, 2000. Sachajska, E., Uczymy poprawnej wymowy, Warszawa 1984. Literatura uzupełniająca: Bochno, E., Sytuacje naturalne i inspirowane w pracy z dziećmi. Wychowanie w Przedszkolu 1999, nr 5. Kopik, A., Zatorska, M., Wielointeligentne odkrywania świata w przedszkolu. Program Wychowania w Przedszkolu, Kielce 2011. Lelonek M., (red.) Dziecko sześcioletnie i jego rozwój, Pabianice 2013. Podstawa Programowa wychowania przedszkolnego Programy wychowania w przedszkolu Czasopisma: Wychowanie w Przedszkolu, Przedszkolne ABC, Bliżej Przedszkola |
Zakres tematów: |
1. Porozumiewanie się w językach obcych 2. Kompetencje informatyczne: kodowanie i robotyka w przedszkolu 3. Inicjatywność i przedsiębiorczość (kreatywność) 4. Świadomość i ekspresja kulturalna 5. Kompetencje kluczowe a osiągnięcia dziecka na koniec wychowania przedszkolnego 6. Nowe tendencje w pracy z małym dzieckiem 7. Wspomaganie nauczycieli w rozwijaniu wybranych kompetencji dzieci |
Metody dydaktyczne: |
wykład, konsultacje |
Metody i kryteria oceniania: |
Egzamin pisemny po semestrze VI, obejmujący tematykę zrealizowaną w ramach przedmiotu Metodyka pracy w przedszkolu cz. 1 i Metodyka pracy w przedszkolu cz. 2 (treści wykładów i ćwiczeń). Egzamin pisemny: forma pytań - opisowe, problemowe, zadania pisemne otwarte (krótkiej odpowiedzi) Warunkiem dopuszczenia do egzaminu jest zaliczenie ćwiczeń (cz. 1 i cz. 2) oraz 98% obecność na wykładach (cz. 1 i cz. 2). Zaliczenie egzaminu: Zaliczenie na ocenę. Warunkiem zaliczenia jest uzyskanie pozytywnej oceny z pracy pisemnej (od 51% pkt. możliwych do uzyskania) Formy pomiaru/oceny pracy studenta: ocena pracy egzaminacyjnej z zastosowaniem skali ocen od niedostateczny do bardzo dobry. |
Uwagi: |
Pedagogika I st niestacjonarne III rok PiW |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.