Biblioterapia [0800-AS1-3AJU]
Rok akademicki 2019/20
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Biblioterapia [0800-AS1-3AJU] |
Zajęcia: |
Rok akademicki 2019/20 [2019]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 15 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Prowadzący: | Elżbieta Hałaburda |
Literatura: |
Andersen, H.Ch. (1974). Baśnie (tłum. S. Beylin, J. Iwaszkiewicz). Warszawa: PIW. Ajschylos, Sofokles, Eurypides. Antologia tragedii greckiej (1989). (tłum. S. Srebrny, K. Morawski, J. Łanowski). Wybór i opracowanie S. Stabryła. Kraków: Wydawnictwo Literackie. Bettelheim, B. (1985). Cudowne i pożyteczne. O znaczeniach i wartościach baśni (t. 1–2, tłum. D. Danek). Warszawa: PIW. Brett D. (2007). Bajki, które leczą, t 1 i 2. Gdańsk: GWP. Campbell J. (1994b). Potęga mitu (tłum. I. Kania). Kraków: Sigma. Campbell J. (1997). Bohater o tysiącu twarzy (tłum. A. Jankowski). Poznań: Zysk i S-ka. Fromm, E. (2005). O sztuce istnienia (tłum. R. Saciuk. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Grimm, W. i J. (1995). Baśnie (tłum. E. Bielicka, M. Tarnowski). Warszawa: Ludowa Spółdzielnia Wydawnicza. Konieczna E. (red.) (2014). Biblioterapia w praktyce .Kraków: IMPULS. Mello, A., de (2001). Śpiew ptaka (tłum. H. Pietras). Poznań: Zysk i S-ka. Molicka M. (2002). Bajkoterapia; o lękach dzieci i nowej metodzie terapii. Poznań: Media Rodzina. Rudowski T. (2014). Arteterapia. Inspiracje i wartości. Warszawa: ENETEIA. Rudowski T. (2013). Edukacja i terapia przez sztukę. Arteterapia w świetle doznań transakcyjnych. Warszawa: ENETEIA. Teodorczyk T. (2015). Jak umierają ptaki. Baśnie na ważne etapy życia. Warszawa: ENETEIA. Wais J. (2014). Bracia Grimm i Siostra Śmierć. O sztuce życia i umierania. Warszawa: ENETEIA. |
Zakres tematów: |
- Wprowadzenie w mitoterapię (mit o Edypie, Tezeusz w labiryncie i in.) - Wartość fantazjowania. Psychoanalityczne podejście do baśni; - Problem przemijania i śmierci w baśniach; - Autoterapeutyczne właściwości przypowieści religijnych i filozoficznych; - Interpretacje wybranych baśni Andersena; - Metody autoanalizy. |
Metody dydaktyczne: |
Metody praktyczne, dyskusja, burza mózgów |
Metody i kryteria oceniania: |
Udział w dyskusjach, praca pisemna z interpretacji mitu, baśni i przypowieści; obecność na 80% ćwiczeń. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.