Seminarium licencjackie [0800-S1-3YSEM]
Rok akademicki 2019/20
Seminarium,
grupa nr 15
Przedmiot: | Seminarium licencjackie [0800-S1-3YSEM] |
Zajęcia: |
Rok akademicki 2019/20 [2019]
(zakończony)
Seminarium [SEM], grupa nr 15 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 7 |
Limit miejsc: | 7 |
Prowadzący: | Walentyna Wróblewska |
Literatura: |
Literatura dotycząca przedmiotu badań: Bereźnicki F., Zagadnienia dydaktyki szkoły wyższej, Szczecin 2009. Ciechanowska D., Studiowanie dla społeczeństwa wiedzy, Toruń 2003. Półturzycki J., Jak studiować zaocznie. Poradnik metodyczny, Płock 2001. Rodek V. Stan i uwarunkowania autoedukacji studentów, Katowice 2014. Sajdak A., Paradygmaty kształcenia studentów i wspierania rozwoju nauczycieli akademickich. Teoretyczne podstawy dydaktyki akademickiej, Kraków 2013. Wróblewska W., Autoedukacja studentów w uniwersytecie-ujęcie z perspektywy podmiotu, Białystok 2009. Wróblewska W., Proces studiowania w świetle badań indywidualnych przypadków, w: Grzesiak J. (red.), Wartości i wartościowanie w procesach edukacyjnych, Kalisz-Konin 2017. Wróblewska W., Proces studiowania - motywy, satysfakcja, efektywność w świetle wypowiedzi indywidualnych, w: Karpińska A., Zińczuk M., Remża P. (red.), Oblicza edukacji w prospektywnym oglądzie, Toruń 2019. Literatura metodologiczna: Łobocki M., Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych, Kraków 2009. Łobocki M., metody i techniki badań pedagogicznych, Warszawa 2000. Pilch T., Bauman T., Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe, warszawa 2001. Charmaz K., teoria ugruntowana. Praktyczny przewodnik po analizie jakościowej, przekł. B. Komorowska, Warszawa 2009. Flick U., Projektowanie badania jakościowego, przekł. P. Tomanek, Warszawa 2010. Kvale S., Prowadzenie wywiadów, przekł. A. Dziuban, Warszawa 2010. Rapley T., Analiza konwersacji, dyskursu i dokumentów, przekł. A. Gąsior-Niemiec, Warszawa 2010. |
Zakres tematów: |
Prezentacja podjętej problematyki w świetle literatury (analiza terminu studiowanie, studiowanie według różnych paradygmatów dydaktycznych, komponenty procesu studiowania, efektywność procesu studiowania) Opracowanie koncepcji badań własnych i przygotowanie narzędzia badawczego Przeprowadzenie badań i opracowanie materiału empirycznego Tworzenie całości pracy dyplomowej |
Metody dydaktyczne: |
praca z tekstem rozmowa dyskusja prezentacja |
Metody i kryteria oceniania: |
- obecność i aktywność na spotkaniach seminaryjnych - prezentacja fragmentu części teoretycznej, koncepcji badań własnych i narzędzia badawczego oraz analizy badań własnych - złożenie pracy do obrony |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.