Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium licencjackie [0800-S1-3YSEM] Rok akademicki 2019/20
Seminarium, grupa nr 15

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Seminarium licencjackie [0800-S1-3YSEM]
Zajęcia: Rok akademicki 2019/20 [2019] (zakończony)
Seminarium [SEM], grupa nr 15 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 7
Limit miejsc: 7
Prowadzący: Walentyna Wróblewska
Literatura:

Literatura dotycząca przedmiotu badań:

Bereźnicki F., Zagadnienia dydaktyki szkoły wyższej, Szczecin 2009.

Ciechanowska D., Studiowanie dla społeczeństwa wiedzy, Toruń 2003.

Półturzycki J., Jak studiować zaocznie. Poradnik metodyczny, Płock 2001.

Rodek V. Stan i uwarunkowania autoedukacji studentów, Katowice 2014.

Sajdak A., Paradygmaty kształcenia studentów i wspierania rozwoju nauczycieli akademickich. Teoretyczne podstawy dydaktyki akademickiej, Kraków 2013.

Wróblewska W., Autoedukacja studentów w uniwersytecie-ujęcie z perspektywy podmiotu, Białystok 2009.

Wróblewska W., Proces studiowania w świetle badań indywidualnych przypadków, w: Grzesiak J. (red.), Wartości i wartościowanie w procesach edukacyjnych, Kalisz-Konin 2017.

Wróblewska W., Proces studiowania - motywy, satysfakcja, efektywność w świetle wypowiedzi indywidualnych, w: Karpińska A., Zińczuk M., Remża P. (red.), Oblicza edukacji w prospektywnym oglądzie, Toruń 2019.

Literatura metodologiczna:

Łobocki M., Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych, Kraków 2009.

Łobocki M., metody i techniki badań pedagogicznych, Warszawa 2000.

Pilch T., Bauman T., Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe, warszawa 2001.

Charmaz K., teoria ugruntowana. Praktyczny przewodnik po analizie jakościowej, przekł. B. Komorowska, Warszawa 2009.

Flick U., Projektowanie badania jakościowego, przekł. P. Tomanek, Warszawa 2010.

Kvale S., Prowadzenie wywiadów, przekł. A. Dziuban, Warszawa 2010.

Rapley T., Analiza konwersacji, dyskursu i dokumentów, przekł. A. Gąsior-Niemiec, Warszawa 2010.

Zakres tematów:

Prezentacja podjętej problematyki w świetle literatury (analiza terminu studiowanie, studiowanie według różnych paradygmatów dydaktycznych, komponenty procesu studiowania, efektywność procesu studiowania)

Opracowanie koncepcji badań własnych i przygotowanie narzędzia badawczego

Przeprowadzenie badań i opracowanie materiału empirycznego

Tworzenie całości pracy dyplomowej

Metody dydaktyczne:

praca z tekstem

rozmowa

dyskusja

prezentacja

Metody i kryteria oceniania:

- obecność i aktywność na spotkaniach seminaryjnych

- prezentacja fragmentu części teoretycznej, koncepcji badań własnych i narzędzia badawczego oraz analizy badań własnych

- złożenie pracy do obrony

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-4 (2025-05-14)