Seminarium licencjackie [0800-S1-3YSEM]
Rok akademicki 2019/20
Seminarium,
grupa nr 2
Przedmiot: | Seminarium licencjackie [0800-S1-3YSEM] |
Zajęcia: |
Rok akademicki 2019/20 [2019]
(zakończony)
Seminarium [SEM], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 15 |
Limit miejsc: | 14 |
Prowadzący: | Katarzyna Borawska-Kalbarczyk |
Literatura: |
• Babbie E., Badania społeczne w praktyce, PWN, Warszawa 2003. • Kubinowski D., Jakościowe badania pedagogiczne, Wydawnictwo UMCS, Lublin 2010. • Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2000. • Maszke A.W., Metodologiczne podstawy badań pedagogicznych, Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów 2004. • Nowak S., Metodologia badań społecznych, PWN, Warszawa 2007. • Pilch T., Zasady badań pedagogicznych, Wydawnictwo „Żak”, Warszawa 1995. • Sztumski J., Wstęp do metod i technik badań społecznych, Wydawnictwo Naukowe „Śląsk”, Katowice 2005. Literatura metodologiczna uzupełniająca: • Ferguson G. A. i Takane Y., Analiza statystyczna w psychologii i pedagogice, PWN, Warszawa 2003. • Konarzewski K., Jak uprawiać badania oświatowe? Metodologia praktyczna, WSiP, Warszawa 2000. • Miles M. B., Huberman A. M., Analiza danych jakościowych, przekład S. Zabielski, Wydawnictwo Uniwersyteckie Trans Humana, Białystok 2000. • Palka S., Metodologia. Badania. Praktyka Pedagogiczna, GWP, Gdańsk 2006. • Podstawy metodologii badań w pedagogice. Pod red. S. Palki. Gdańsk 2010. Pozostała literatura merytoryczna zgodnie z problematyką podejmowaną przez studentów w pracach dyplomowych: encyklopedie, słowniki, podręczniki, monografie autorskie i zbiorowe, artykuły w czasopismach naukowych, strony internetowe. |
Zakres tematów: |
1. Analiza problemów pedagogicznych w kontekście zainteresowań studentów. 2. Wybór tematyki prac dyplomowych skoncentrowanych wokół specyfiki funkcjonowania jednostki i instytucji edukacyjnych w świecie mediów cyfrowych. 3. Przygotowanie rozdziału teoretycznego pracy zawierającego charakterystykę podjętej problematyki w świetle literatury przedmiotu. 4. Opracowanie metodologicznej koncepcji badań własnych, obejmującej przedmiot i cele badań, problemy badawcze (główny i szczegółowe), zmienne i wskaźniki, metody techniki i narzędzia badawcze, dobór próby i sposób analizy danych empirycznych. 5. Przygotowanie rozdziału empirycznego obejmującego analizę wyników badań własnych, w przypadku realizacji przez studenta tego etapu. 6. Opracowanie bibliografii, spisu form graficznych oraz aneksu. 7. Przygotowanie i złożenie kompletnej pracy dyplomowej. |
Metody dydaktyczne: |
pogadanka, dyskusja, opis, pokaz, metoda ćwiczebna |
Metody i kryteria oceniania: |
Warunkiem zaliczenia jest: • obecność na zajęciach oraz indywidualnych konsultacjach z promotorem, • właściwe realizowanie powierzonych zadań, • terminowe przygotowywanie fragmentów pracy dyplomowej, • złożenie kompletnej pracy, poprawionej zgodnie z uwagami promotora, na ostatnim seminarium przed sesją egzaminacyjną semestru letniego. Dopuszczona jedna nieobecność w ciągu roku, absencja powyżej 50% uniemożliwia zaliczenie przedmiotu. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.