Metodyka pracy w przedszkolu cz.1 0800-PIWS1-3GOL1
Rok akademicki 2019/20
Ćwiczenia,
grupa nr 1
![]() zaznaczono (na zielono) terminy aktualnie wyświetlanej grupy |
| |||||
Przedmiot | Metodyka pracy w przedszkolu cz.1 0800-PIWS1-3GOL1 | |||
Zajęcia |
Rok akademicki 2019/20 (2019)
(zakończony)
Ćwiczenia (CW), grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
|||
![]() |
Termin i miejsce: | |||
![]() |
Terminy najbliższych spotkań: | Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. | ||
Liczba osób w grupie: | 23 | |||
Limit miejsc: | (brak danych) | |||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |||
Prowadzący: | Elżbieta Jaszczyszyn | |||
Literatura: |
Aktualna podstawa programowa wychowania przedszkolnego Program Wychowania w Przedszkolu (do wyboru) literatura zalecana w sylabusie A oraz samodzielnie odszukana, adekwatnie do prowadzonych przez studenta zajęć w ramach ćwiczeń. |
|||
Zakres tematów: |
1. Kompetencje kluczowe a praca dydaktyczno-wychowawcza w przedszkolu. 2. Budowa konspektu oraz ogólne zasady jego tworzenia. Sposoby aktywizowania dzieci i ułatwiania im konstruowania wiedzy. 3. Organizowanie pracy z dziećmi w zakresie treści związanych z metodami, zasadami i formami pracy nauczyciela z dziećmi w wieku przedszkolnym, organizowaniem przestrzeni sali przedszkolnej, stosowaniem pomocy dydaktycznych, planowaniem pracy dydaktyczno – wychowawczej, formułowaniem celów kształcenia, dostosowywaniem sposobów pracy i komunikowania się do stylów poznawczych dzieci, preferencji sensorycznych i rodzajów inteligencji wielorakich, tworzeniem sytuacji sprzyjających rozwijaniu umiejętności i kompetencji społecznych dzieci. |
|||
Metody dydaktyczne: |
Metody poszukujące: klasyczna problemowa, sytuacyjna, giełda pomysłów, ćwiczeniowa, seminaryjna, symulacyjna |
|||
Metody i kryteria oceniania: |
Konspekt zajęć (5h pracy nauczyciela) - ocena w stopniu, prowadzenie zaplanowanego przez siebie zajęcia - ocena w stopniu, stworzenie protokołu hospitacyjnego - ocena w stopniu, wywiązywanie się z nałożonych obowiązków wynikających z realizacji ćwiczeń (terminowość, odpowiedzialność w przygotowywaniu się), spotkania w ramach konsultacji - ocena stopnia przygotowania merytorycznego do zajęć - ocena konspektu przed skonsultowaniem i po uwzględnieniu uwag. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.