Język angielski [370-AN2-1LJA]
Rok akademicki 2019/20
Lektorat,
grupa nr 1
Przedmiot: | Język angielski [370-AN2-1LJA] |
Zajęcia: |
Rok akademicki 2019/20 [2019]
(zakończony)
Lektorat [LEK], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 32 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Prowadzący: | Ewa Wyszczelska |
Literatura: |
Evans V. Dooley J. Smith D.J , Career Paths: Law, Express Publishing, 2011 Sierocka, H., Legal English, Niezbędnik Przyszłego Prawnika, Białystok, 2011 Cyganik, M. Legal English Basics, Warszawa, 2018, Wydawnictwo C.H.Beck Brown G., Rice S., Professional English in Use. Law, CUP, 2007 zasoby internetowe: www.onestopenglish.com (Macmillan Publishers) www.forum-network.org www.linguahouse.com www. quizlet.com www.myenglishpages.com www.britishcouncil.org www.learn-english-today.com/lessons www.ted.com serwisy informacyjne: www.bbcworld.com, www.euronews.net , www.cnn.com, www.theguardian.com, itp. www.voanews.com, www.bbc.co.uk |
Zakres tematów: |
Tematy związane z poniższymi zagadnieniami: 1. Systemy prawne i ustroje polityczne. 2. Proces legislacyjny i stosowanie prawa. 3. Administracja publiczna w sferze ochrony środowiska i zarządzania kryzysowego. 4. Postępowania podatkowe i sądowo-administracyjne. 5. Prawo Unii Europejskiej i instytucje unijne. 6. Instytucje administracji publicznej w Polsce i zagranicą. 7. Etyka i odpowiedzialność pracownika służby cywilnej. 8. Samorząd terytorialny i organizacje pozarządowe. |
Metody dydaktyczne: |
1. Sokratejska metoda prowadzenia dyskusji. 2. Konwersatorium. 3. Samodzielne i grupowe rozwiązywanie zadań (przy wsparciu nauczyciela) polegające na przygotowaniu argumentacji i jej uzasadnieniu, streszczeniu głównych wątków/tez omawianych tekstów specjalistycznych, wyszukiwaniu informacji szczegółowych i ogólnych w omawianych tekstach specjalistycznych. 4. Prowadzenie zajęć e-learningowych z wykorzystaniem platformy Blackboard. 5. Wykład. 6. Praca z tekstem. 7. Metody aktywizujące: case study, brainstorming, gry dydaktyczne, itp. 8. Konsultacje. |
Metody i kryteria oceniania: |
Aktywności/zadania/prace podlegające ocenie: 1. Regularna obecność na zajęciach – bez usprawiedliwienia można opuścić 1 zajęcia w semestrze 2. Aktywność na zajęciach. 3. Praca własna studenta: - przygotowanie do zajęć (prace domowe) i testów/prac/zadań sprawdzających opanowanie realizowanego materiału, - zaliczenie kursu e-learningowego na minimum 51%, - zaliczenie na ocenę minimum dostateczną prezentacji ustnej na temat związany z dziedzinami umiejscowionymi w naukach prawnych, polityce i administracji lub o zarządzaniu i jakości. 4. Zaliczenie na ocenę minimum dostateczną testów/prac/zadań sprawdzających opanowanie realizowanego materiału. Kryteria oceniania powyższych aktywności/zadań/prac wg skali procentowej przyjętej w SPNJO: ocena bdb: 90-100% ocena db+: 80-89% ocena db: 70-79% ocena dst+: 60-69% ocena dst: 51-59% ocena ndst: poniżej 51% Lektorat kończy się egzaminem ustnym. Egzamin ustny polega na ustnej wypowiedzi na jeden z ośmiu tematów opracowanych na podstawie tekstów specjalistycznych omówionych na zajęciach oraz interakcji z egzaminatorem. Studenta obowiązuje znajomość treści oraz słownictwa zawartego w tekstach. Oprócz poprawności i płynności językowej, ocenie podlega umiejętność przedstawienia zagadnienia w sposób spójny i logiczny, prowadzenia dyskusji, wyrażenia opinii na dany temat i jej uzasadnienia, udzielania odpowiedzi na zadane pytania, oraz znajomość słownictwa specjalistycznego. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.