Profilaktyka problemów społecznych 0800-ON2-2ADI
Rok akademicki 2019/20
Wykład,
grupa nr 1
![]() zaznaczono (na zielono) terminy aktualnie wyświetlanej grupy |
| |||||
Przedmiot | Profilaktyka problemów społecznych 0800-ON2-2ADI | |||||||||||||
Zajęcia |
Rok akademicki 2019/20 (2019)
(zakończony)
Wykład (WYK), grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
|||||||||||||
![]() |
Termin i miejsce: | |||||||||||||
![]() |
Terminy najbliższych spotkań: |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 20 | |||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | |||||||||||||
Prowadzący: | Jolanta Muszyńska | |||||||||||||
Literatura: |
A. Borucka, A. Pisarska, Koncepcja resilience – czyli jak pomóc dzieciom i młodzieży z grup podwyższonego ryzyka, Ośrodek Rozwoju Edukacji, Warszawa 2008. - L. Cierpiałkowska, M. Ziarko, Psychologia uzależnień – alkoholizm. Warszawa 2010 (Rozdział 7). - M. Deptuła, Odrzucenie rówieśnicze. Profilaktyka i terapia, Warszawa 2013. - Z. B. Gaś, Profilaktyka uzależnień, Warszawa 1993. - Z. B. Gaś, Profilaktyka w szkole, Warszawa 2006. - Z. B. Gaś, Psychoprofilaktyka, Lublin 2000. - K. Keizer, S. Lindenberg, L. Steg, The Spreading of Disorder, www.sciencemag.org/cgi/content/full/322/5908/1681/DC1 - Kryminologia. Repetytorium, Warszawa 2013. - I. Mudrecka, Wykorzystanie koncepcji resilience w profilaktyce niedostosowania społecznego i resocjalizacji, „Resocjalizacja Polska, nr 5/2013. - G. Mietzel, Psychologia kształcenia, Gdańsk 2002. - K. Ostaszewski, Zachowania ryzykowne młodzieży w perspektywie mechanizmów resilience, Warszawa 2014. - L. Pytka, Pedagogika resocjalizacyjna. Wybrane zagadnienia teoretyczne, diagnostyczne i metodyczne, Warszawa 2000. - I. Pospiszyl, Patologie społeczne. Resocjalizacja, Warszawa 2008. - Rekomendowane programy profilaktyki uzależnień, Warszawa 2016. - M. Szpringer, Profilaktyka społeczna. Rodzina, szkoła, środowisko lokalne, Kielce 2004. - J. Szymańska, Programy profilaktyczne. Podstawy profesjonalnej psychoprofilaktyki, Warszawa 2012. - S. Śliwa, Profilaktyka pedagogiczna, Opole 2015. - E. Wysocka, Koncepcja resilience jako podstawa teoretyczna identyfikacji zaburzeń w przystosowaniu i działań profilaktycznych [w:] Profilaktyka i probacja w środowisku lokalnym (red.) B. Urban, M. Konopczyński, Kraków 2012, s. 285-299. - K. Zajączkowski, Profilaktyka zachowań dewiacyjnych dzieci i młodzieży, Toruń 1998, s. 7-23, 91-95 |
|||||||||||||
Zakres tematów: |
Partycypacja społeczna jako forma profilaktyki w środowisku lokalnym Coaching społeczny jako metoda rozwiązywania problemów społecznych Profilaktyka społeczna – teoretyczne aspekty Zasoby osobiste i ich znaczenie w profilaktyce społecznej. Koncepcja resilience Profilaktyka społeczna w pracy socjalnej. Zasoby społeczne Edukacja zdrowotna jako forma profilaktyki społecznej Profilaktyka przemocy |
|||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
wykład problemowy |
|||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
egzamin pisemny - 51% pozytywnych odpowiedzi |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.