Antropologia pedagogiczna 380-S2-1YGTP
Rok akademicki 2019/20
Wykład,
grupa nr 1
![]() zaznaczono (na zielono) terminy aktualnie wyświetlanej grupy |
| |||||
Przedmiot | Antropologia pedagogiczna 380-S2-1YGTP | |||||||||||||||||
Zajęcia |
Rok akademicki 2019/20 (2019)
(zakończony)
Wykład (WYK), grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
|||||||||||||||||
![]() |
Termin i miejsce: |
co drugi piątek (parzyste), 10:15 - 11:45
sala A204 Budynek Wydziału Nauk o Edukacji jaki jest adres?
Zajęcie prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się
w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa
tygodnie.
Zajęcie prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się
w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa
tygodnie.
Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu
na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||||
![]() |
Terminy najbliższych spotkań: |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 85 | |||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | |||||||||||||||||
Prowadzący: | Elżbieta Krysztofik-Gogol | |||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Ablewicz K., Teoretyczne i metodologiczne podstawy pedagogiki antropologicznej. Studium sytuacji wychowawczej, Kraków 2003. 2. Brameld T., Edukacja jako siła, Bydgoszcz 2014. 3. Dilthey W., Rozumienie innych osób i ich przejawów życia, w: tenże, Budowa świata historycznego w naukach humanistycznych, Gdańsk 2004. 4. Lorenc W., Hermeneutyczne koncepcje człowieka 2, Warszawa 2008. 5. Ostasz L., Rozumienie człowieka: antropologia filozoficzna, Olsztyn 2003. 6. Zielińska-Kostyło H., Rekonstrukcjonistyczne koncepcje zmiany społecznej poprzez edukację. Antropologia pedagogiczna Theodore’a Bramelda, Toruń 2005. Literatura uzupełniająca: 1. Rega A., Człowiek w świecie symboli. Antropologia filozoficzna M. Eliadego, Kraków 2001. 2. Lurker M., Przesłanie symboli w mitach, kulturach i religiach, Warszawa 2011. 3. Starzyńska-Kościuszko E., Filozoficzne koncepcje człowieka, Warszawa 1996. 4. Waligórski A., Antropologiczna koncepcja człowieka, Warszawa 1973. 5. Nowicka E., Świat człowieka-świat kultury, Warszawa 2007. 6. Sulima R., Antropologia codzienności, Kraków 2000. |
|||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Wykład 1. Antropologia pedagogiczna i jej miejsce w systemie wiedzy pedagogicznej - 2 godz. Wykład 2-3. Hermeneutyczne koncepcje człowieka – źródła refleksji w antropologii pedagogicznej - 4 godz. a) hermeneutyczne myślenie o człowieku w koncepcji Wilhelma Diltheya b) filozofia człowieka Otto Friedricha Bollnowa Wykład 4-5. Edukacja jako siła – antropologia pedagogiczna Theodore’a Bramelda - 4 godz. a) edukacja jako funkcja rekonstrukcji kultury Wykład 5-6 Fenomenologia i antropologia pedagogiczna - 4 godz. Zaliczenie przedmiotu - 1 godz. |
|||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Wykład, dyskusja. |
|||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Do zaliczenia przedmiotu niezbędna będzie znajomość przynajmniej podstawowej literatury przedmiotu oraz treści wykładów. Forma zaliczenia - pisemna (pytania zamknięte). |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.