Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Antropologia pedagogiczna 380-S2-1YGTP
Rok akademicki 2019/20
Wykład, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Antropologia pedagogiczna 380-S2-1YGTP
Zajęcia Rok akademicki 2019/20 (2019) (zakończony)
Wykład (WYK), grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce:
co drugi piątek (parzyste), 10:15 - 11:45
sala A204
Budynek Wydziału Nauk o Edukacji jaki jest adres?
Zajęcie prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcie prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
Terminy najbliższych spotkań: Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 85
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Elżbieta Krysztofik-Gogol
Literatura:

Literatura podstawowa:

1. Ablewicz K., Teoretyczne i metodologiczne podstawy pedagogiki antropologicznej. Studium sytuacji wychowawczej, Kraków 2003.

2. Brameld T., Edukacja jako siła, Bydgoszcz 2014.

3. Dilthey W., Rozumienie innych osób i ich przejawów życia, w: tenże, Budowa świata historycznego w naukach humanistycznych, Gdańsk 2004.

4. Lorenc W., Hermeneutyczne koncepcje człowieka 2, Warszawa 2008.

5. Ostasz L., Rozumienie człowieka: antropologia filozoficzna, Olsztyn 2003.

6. Zielińska-Kostyło H., Rekonstrukcjonistyczne koncepcje zmiany społecznej poprzez edukację. Antropologia pedagogiczna Theodore’a Bramelda, Toruń 2005.

Literatura uzupełniająca:

1. Rega A., Człowiek w świecie symboli. Antropologia filozoficzna M. Eliadego, Kraków 2001.

2. Lurker M., Przesłanie symboli w mitach, kulturach i religiach, Warszawa 2011.

3. Starzyńska-Kościuszko E., Filozoficzne koncepcje człowieka, Warszawa 1996.

4. Waligórski A., Antropologiczna koncepcja człowieka, Warszawa 1973.

5. Nowicka E., Świat człowieka-świat kultury, Warszawa 2007.

6. Sulima R., Antropologia codzienności, Kraków 2000.

Zakres tematów:

Wykład 1. Antropologia pedagogiczna i jej miejsce w systemie wiedzy pedagogicznej - 2 godz.

Wykład 2-3. Hermeneutyczne koncepcje człowieka – źródła refleksji w antropologii pedagogicznej - 4 godz.

a) hermeneutyczne myślenie o człowieku w koncepcji Wilhelma Diltheya

b) filozofia człowieka Otto Friedricha Bollnowa

Wykład 4-5. Edukacja jako siła – antropologia pedagogiczna Theodore’a Bramelda - 4 godz.

a) edukacja jako funkcja rekonstrukcji kultury

Wykład 5-6 Fenomenologia i antropologia pedagogiczna - 4 godz.

Zaliczenie przedmiotu - 1 godz.

Metody dydaktyczne:

Wykład, dyskusja.

Metody i kryteria oceniania:

Do zaliczenia przedmiotu niezbędna będzie znajomość przynajmniej podstawowej literatury przedmiotu oraz treści wykładów.

Forma zaliczenia - pisemna (pytania zamknięte).

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.