Technologia informacyjna [380-S2-1YTIN]
Rok akademicki 2019/20
Laboratorium,
grupa nr 5
Przedmiot: | Technologia informacyjna [380-S2-1YTIN] |
Zajęcia: |
Rok akademicki 2019/20 [2019]
(zakończony)
Laboratorium [LAB], grupa nr 5 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 12 |
Limit miejsc: | 11 |
Prowadzący: | Karol Kowalczuk |
Literatura: |
Literatura: 1.Filiciak M., Ptaszek G., Komunikowanie (się) w mediach elektronicznych. Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2019. 2.Levinson P., Nowe nowe media, WAM, Kraków 2010, s. 35-97 (blogowanie), 98-132 (YouTube), 174-187 (MySpace), 189-204 (Facebook), 207-218 (Twitter), 236-256 (podcast, videocast) 3.Levy P., Drugi potop, [w:] Hopfinger M. (red.), Nowe media w komunikacji społecznej w XX wieku, Oficyna Naukowa, Warszawa 2015 4. Batorski, D., Korzystanie z Internetu – przemiany i konsekwencje dla użytkowników. [w:] Łukasz Jonak i inni (red.). Re: Internet – społeczne aspekty medium. Polskie konteksty i interpretacje. Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2011, s. 119-152. 5. Krzysztofek, K., WEBski świat: mądrość tłumów sieciowych czy zbiorowe nieuctwo?. [w:] Keen A., Kult amatora. Jak internet niszczy kulturę. Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2017, s. 11-23. 6. Józef Bednarek, Ewa Lubina, Kształcenie na odległość Podstawy dydaktyki, Wydawnictwo Naukowe PWN 2015 14.Król R., Efektywność gier dydaktycznych w procesie kształcenia, Kraków 2007. 7.Strykowski W., Audiowizualne materiały dydaktyczne: podstawy kształcenia multimedialnego, Warszawa 2014. 8.Tanaś M., Edukacyjne zastosowanie komputerów, Warszawa 2017. 9.Wieczorkowska A., Multimedia podstawy teoretyczne i zastosowania praktyczne, Warszawa 2008. Strony Internetowe: http://www.come.uw.edu.pl (w dziale E-nauczanie) prof. dr hab. Grażyna Wieczorkowska, prof. dr hab. Jan Madey Dekalog edukacji internetowej http://www.come.uw.edu.pl (w dziale E-nauczanie) prof. dr hab. Grażyna Wieczorkowska, Zalety i wady edukacji internetowej. Model dyd. COME Blackboard - http:// blackboard.uwb.edu.pl/ |
Zakres tematów: |
Wykorzystanie nowoczesnych technologii w procesie dydaktycznym. Wirtualna rzeczywistość jako przestrzeń podejmowania działań edukacyjnych. Strategie wykorzystania gier komputerowych w edukacji: gamifikacja, kodowanie, game design. Podstawy programowania w wirtualnym środowisku – poznanie strategii programowania blokowego. Projektowanie w języku Scratch. Zaliczenie i ocena projektów. |
Metody dydaktyczne: |
Metody: pogadanka, dyskusja, praca online, ćwiczenia laboratoryjne, pokaz, projekt; Zaliczenie na ocenę (sprawdzenie praktycznych umiejętności posługiwania się ICT) |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie na ocenę przy min. 80% obecności na zajęciach. Student nieobecności odpracowuje na konsultacjach. Na zajęciach realizowany jest system projektowy zaliczenia poprzez ćwiczenia praktyczne. Zaliczenie następuje przy opracowaniu projektu w. 00,00% - 50,99% niedostateczny 51,00% - 65,99% dostateczny 66,00% - 74,99% dostateczny plus 75,00% - 81,99% dobry 82,00% - 89,99% dobry plus 90,00% - 100,0% bardzo dobry |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.