Seminarium magisterskie [380-DS5-4SEM]
Rok akademicki 2019/20
Seminarium,
grupa nr 3
Przedmiot: | Seminarium magisterskie [380-DS5-4SEM] |
Zajęcia: |
Rok akademicki 2019/20 [2019]
(zakończony)
Seminarium [SEM], grupa nr 3 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 11 |
Limit miejsc: | 11 |
Prowadzący: | Małgorzata Głoskowska-Sołdatow |
Literatura: |
Babbie E., Badania społeczne w praktyce, Warszawa 2003. Charmaz K., Teoria ugruntowana, tł. Barbara Komorowska, Warszawa 2013. Jemielniak D. (red), Badania jakościowe, Warszawa, 2012. Kubinowski D., Jakościowe badania pedagogiczne, Lublin 201.0 Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych, Kraków 2000. Maszke A.W., Metodologiczne podstawy badań pedagogicznych, , Rzeszów 2004. Nowak S., Metodologia badań społecznych, Warszawa 2007 Pilch T., Zasady badań pedagogicznych, Warszawa 1995. Sztumski J., Wstęp do metod i technik badań społecznych, Katowice 2005. Literatura metodologiczna uzupełniająca: Hammersley M., Atkinson P., Metody badań terenowych, przekład S. Dymczak, Poznań 2000. Konarzewski K., Jak uprawiać badania oświatowe? Metodologia praktyczna, Warszawa 2000. Krűger H. H., Wprowadzenie w teorie i metody badawcze nauk o wychowaniu, przekład D. Sztobryn, Gdańsk 2005. Palka S., Metodologia. Badania. Praktyka Pedagogiczna, GWP, Gdańsk 2006. Palka S. (red.) Podstawy metodologii badań w pedagogice, Gdańsk 2010. |
Zakres tematów: |
1.Tematyka seminarium magisterskiego,: - Motywacja – psychodydaktyczne uwarunkowania motywacji do uczenia się i zachowań prospołecznych - Motywacja do uczenia się z perspektywy uczniów, nauczycieli i rodziców; - Sposoby motywowania uczniów do uczenia - Czynniki motywujące i demotywujące do uczenia się w kontekście zajęć zintegrowanych 2. Określenie obszarów zainteresowań badawczych 3. Przegląd literatury z zakresu metodologii badań pod kątem stosowanych procedur badawczych (badania ilościowe i jakościowe) 4. Analiza literatury przedmiotu stanowiącej podstawę teoretycznej pracy 5. Referowanie przez studentów zagadnień zgodnych z tematyką pracy. 6. Przygotowanie koncepcji badań własnych i ich analiza. 6. Przygotowanie narzędzi do badań własnych. 7. Referowanie przez studentów postępów w tworzeniu pracy magisterskiej |
Metody dydaktyczne: |
m. ćwiczeń, dyskusja, wykład |
Metody i kryteria oceniania: |
Warunkiem zaliczenia seminarium magisterskiego jest: - przygotowywanie koncepcji pracy i bibliografii - opracowanie koncepcji badań własnych - przygotowanie cz. teoretycznej pracy - obecność na 90% zajęć. W przypadku nieobecności na zajęciach student zobowiązany jest do kontaktu z promotorem. |
Uwagi: |
sem. letni po licencjacie |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.