Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Poradnictwo wychowawcze i rodzinne 0800-OS1-3GPB
Rok akademicki 2019/20
Wykład, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Poradnictwo wychowawcze i rodzinne 0800-OS1-3GPB
Zajęcia Rok akademicki 2019/20 (2019) (zakończony)
Wykład (WYK), grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: (brak danych)
Liczba osób w grupie: 14
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Jolanta Muszyńska
Literatura:

Kozdrowicz E., Poradnictwo w teorii i praktyce, w: T. Pilch, I. Lepalczyk (red.), Pedagogika społeczna, Żak Warszawa 1995

Kargulowa A., O teoria i praktyce poradnictwa, PWN Warszawa 2004

Kargul J. (2004), Kilka uwag o niebezpieczeństwach poradnictwa, [w:] Siarkiewicz E.

(red.), Niejednoznaczność poradnictwa, Oficyna Wydawnicza UZ, Zielona Góra

Kargulowa A. (red.) (2009), Poradoznawstwo – kontynuacja dyskursu. Wyd. Naukowe

PWN, Warszawa

Wojtasik B. (2003), Refleksyjne konstruowanie kariery życiowej w ponowoczesnej

codzienności, [w:] Codzienność jako miejsce i źródło uczenia się „Teraźniejszość –

Człowiek – Edukacja” Numer specjalny.

Wojtasik B. (2004), Pułapki manipulacji w poradnictwie zawodowym, [w:] Siarkiewicz

E. (red.), Niejednoznaczność poradnictwa, Oficyna Wydaw. UZ, Zielona Góra.

Okła W., Poradnictwo terapeutyczne, wyd. KUL, Lublin 2013

Czabała Cz., Poradnictwo psychologiczne, PWN, Warszawa 2015

Kławciuk-Zduńczyk A., Poradnictwo całożyciowe jako element wsparcia w edukacji dorosłych, Adam Marszałek, Toruń 2014, s.73-76

Horton C. F. J., Psychoterapia i poradnictwo, GWP, Sopot 2013, s. 54-62

Gruca-Miąsik U., Pomoc, opieka, wsparcie dziecka i rodziny. Rzeszów 2006.

Santorski J., ABC psychologicznej pomocy, , 1993.

Kargulowa A., Praca poradni wychowawczo-zawodowej, Warszawa 1979.

Kławciuk-Zduńczyk A., Poradnictwo całożyciowe jako element wsparcia w edukacji dorosłych, Adam Marszałek, Toruń 2014.

Jastrząb J., Edukacja Terapeutyczna. Dziesięć lat doświadczeń Toruńskiej Szkoły Terapeutycznej, Toruń 2002.

Kozdrowicz (red.) Poradnia w szkole. Z doświadczeń Szkolnego Ośrodka Pomocy Rodzinie, Warszawa 1993

Murgatroyd S., Poradnictwo i pomoc, Kraków 2000

Sałasiński M., Vademecum pedagoga szkolnego, Warszawa 2003

Zakres tematów:

1. Poradnictwo, doradztwo, wsparcie – wyjaśnienia terminologiczne

2. Pedagog szkolny i jego koncepcje pracy

3. Poradnie psychologiczno-pedagogiczne – rola i zadania w poradnictwie

4. Doradztwo zawodowe

5. Poradnictwo rodzinne

6. Poradnictwo a poradoznastwo

7. Coaching społeczny

Metody dydaktyczne:

wykład problemowy

Metody i kryteria oceniania:

Sposób zaliczenia

• Zaliczenie na ocenę

Formy zaliczenia

• test

Liczba godzin nieobecności kwalifikujących do niezaliczenia przedmiotu: 4

Zaliczenie od 51%

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.