Poradnictwo wychowawcze i rodzinne [0800-OS1-3GPB]
Rok akademicki 2019/20
Wykład,
grupa nr 1
Przedmiot: | Poradnictwo wychowawcze i rodzinne [0800-OS1-3GPB] |
Zajęcia: |
Rok akademicki 2019/20 [2019]
(zakończony)
Wykład [WYK], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 14 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Prowadzący: | Jolanta Muszyńska |
Literatura: |
Kozdrowicz E., Poradnictwo w teorii i praktyce, w: T. Pilch, I. Lepalczyk (red.), Pedagogika społeczna, Żak Warszawa 1995 Kargulowa A., O teoria i praktyce poradnictwa, PWN Warszawa 2004 Kargul J. (2004), Kilka uwag o niebezpieczeństwach poradnictwa, [w:] Siarkiewicz E. (red.), Niejednoznaczność poradnictwa, Oficyna Wydawnicza UZ, Zielona Góra Kargulowa A. (red.) (2009), Poradoznawstwo – kontynuacja dyskursu. Wyd. Naukowe PWN, Warszawa Wojtasik B. (2003), Refleksyjne konstruowanie kariery życiowej w ponowoczesnej codzienności, [w:] Codzienność jako miejsce i źródło uczenia się „Teraźniejszość – Człowiek – Edukacja” Numer specjalny. Wojtasik B. (2004), Pułapki manipulacji w poradnictwie zawodowym, [w:] Siarkiewicz E. (red.), Niejednoznaczność poradnictwa, Oficyna Wydaw. UZ, Zielona Góra. Okła W., Poradnictwo terapeutyczne, wyd. KUL, Lublin 2013 Czabała Cz., Poradnictwo psychologiczne, PWN, Warszawa 2015 Kławciuk-Zduńczyk A., Poradnictwo całożyciowe jako element wsparcia w edukacji dorosłych, Adam Marszałek, Toruń 2014, s.73-76 Horton C. F. J., Psychoterapia i poradnictwo, GWP, Sopot 2013, s. 54-62 Gruca-Miąsik U., Pomoc, opieka, wsparcie dziecka i rodziny. Rzeszów 2006. Santorski J., ABC psychologicznej pomocy, , 1993. Kargulowa A., Praca poradni wychowawczo-zawodowej, Warszawa 1979. Kławciuk-Zduńczyk A., Poradnictwo całożyciowe jako element wsparcia w edukacji dorosłych, Adam Marszałek, Toruń 2014. Jastrząb J., Edukacja Terapeutyczna. Dziesięć lat doświadczeń Toruńskiej Szkoły Terapeutycznej, Toruń 2002. Kozdrowicz (red.) Poradnia w szkole. Z doświadczeń Szkolnego Ośrodka Pomocy Rodzinie, Warszawa 1993 Murgatroyd S., Poradnictwo i pomoc, Kraków 2000 Sałasiński M., Vademecum pedagoga szkolnego, Warszawa 2003 |
Zakres tematów: |
1. Poradnictwo, doradztwo, wsparcie – wyjaśnienia terminologiczne 2. Pedagog szkolny i jego koncepcje pracy 3. Poradnie psychologiczno-pedagogiczne – rola i zadania w poradnictwie 4. Doradztwo zawodowe 5. Poradnictwo rodzinne 6. Poradnictwo a poradoznastwo 7. Coaching społeczny |
Metody dydaktyczne: |
wykład problemowy |
Metody i kryteria oceniania: |
Sposób zaliczenia • Zaliczenie na ocenę Formy zaliczenia • test Liczba godzin nieobecności kwalifikujących do niezaliczenia przedmiotu: 4 Zaliczenie od 51% |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.