Efektywne studiowanie [0800-S1-2XICA]
Rok akademicki 2019/20
Wykład,
grupa nr 1
Przedmiot: | Efektywne studiowanie [0800-S1-2XICA] |
Zajęcia: |
Rok akademicki 2019/20 [2019]
(zakończony)
Wykład [WYK], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 19 |
Limit miejsc: | 20 |
Prowadzący: | Walentyna Wróblewska |
Literatura: |
Bereźnicki F., Zagadnienia dydaktyki szkoły wyższej, Szczecin 2009. Ciechanowska D., Studiowanie dla społeczeństwa wiedzy, Toruń 2003. Półturzycki J., Jak studiować zaocznie. Poradnik metodyczny, Płock 2001. Frąckowiak A., Gromadzka M., Półturzycki J., Samokształcenie w edukacji całożyciowej, Warszawa 2019. Rodek V. Stan i uwarunkowania autoedukacji studentów, Katowice 2014. Sajdak A., Paradygmaty kształcenia studentów i wspierania rozwoju nauczycieli akademickich. Teoretyczne podstawy dydaktyki akademickiej, Kraków 2013. Wróblewska W., Autoedukacja studentów w uniwersytecie-ujęcie z perspektywy podmiotu, Białystok 2009. Wróblewska W., Proces studiowania w świetle badań indywidualnych przypadków, w: Grzesiak J. (red.), Wartości i wartościowanie w procesach edukacyjnych, Kalisz-Konin 2017. Wróblewska W., Proces studiowania - motywy, satysfakcja, efektywność w świetle wypowiedzi indywidualnych, w: Karpińska A., Zińczuk M., Remża P. (red.), Oblicza edukacji w prospektywnym oglądzie, Toruń 2019. |
Zakres tematów: |
1. Istota procesu studiowania 2. Studiowanie według paradygmatów dydaktycznych 3. Komponenty procesu studiowania (metody, środki, formy organizacji) 4. Uwarunkowania procesu studiowania (osobowościowe, środowiskowe, pedagogiczne) 5. Aspekty motywacyjne procesu studiowania 6. Efektywność procesu studiowania 7. Ewaluacja efektów procesu studiowania |
Metody dydaktyczne: |
wykład konwersatoryjny rozmowa dyskusja mapa myśli |
Metody i kryteria oceniania: |
test dydaktyczny składający się z różnych zadań testowych, 51 % uzyskanych punktów pozwala na pozytywne zaliczenie. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.