Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Efektywne studiowanie [0800-S1-2XICA] Rok akademicki 2019/20
Wykład, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Efektywne studiowanie [0800-S1-2XICA]
Zajęcia: Rok akademicki 2019/20 [2019] (zakończony)
Wykład [WYK], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 19
Limit miejsc: 20
Prowadzący: Walentyna Wróblewska
Literatura:

Bereźnicki F., Zagadnienia dydaktyki szkoły wyższej, Szczecin 2009.

Ciechanowska D., Studiowanie dla społeczeństwa wiedzy, Toruń 2003.

Półturzycki J., Jak studiować zaocznie. Poradnik metodyczny, Płock 2001.

Frąckowiak A., Gromadzka M., Półturzycki J., Samokształcenie w edukacji całożyciowej, Warszawa 2019.

Rodek V. Stan i uwarunkowania autoedukacji studentów, Katowice 2014.

Sajdak A., Paradygmaty kształcenia studentów i wspierania rozwoju nauczycieli akademickich. Teoretyczne podstawy dydaktyki akademickiej, Kraków 2013.

Wróblewska W., Autoedukacja studentów w uniwersytecie-ujęcie z perspektywy podmiotu, Białystok 2009.

Wróblewska W., Proces studiowania w świetle badań indywidualnych przypadków, w: Grzesiak J. (red.), Wartości i wartościowanie w procesach edukacyjnych, Kalisz-Konin 2017.

Wróblewska W., Proces studiowania - motywy, satysfakcja, efektywność w świetle wypowiedzi indywidualnych, w: Karpińska A., Zińczuk M., Remża P. (red.), Oblicza edukacji w prospektywnym oglądzie, Toruń 2019.

Zakres tematów:

1. Istota procesu studiowania

2. Studiowanie według paradygmatów dydaktycznych

3. Komponenty procesu studiowania (metody, środki, formy organizacji)

4. Uwarunkowania procesu studiowania (osobowościowe, środowiskowe, pedagogiczne)

5. Aspekty motywacyjne procesu studiowania

6. Efektywność procesu studiowania

7. Ewaluacja efektów procesu studiowania

Metody dydaktyczne:

wykład konwersatoryjny

rozmowa

dyskusja

mapa myśli

Metody i kryteria oceniania:

test dydaktyczny składający się z różnych zadań testowych, 51 % uzyskanych punktów pozwala na pozytywne zaliczenie.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-4 (2025-05-14)