Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Efektywne studiowanie 0800-S1-2XICA
Rok akademicki 2019/20
Wykład, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Efektywne studiowanie 0800-S1-2XICA
Zajęcia Rok akademicki 2019/20 (2019) (zakończony)
Wykład (WYK), grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce:
co drugi poniedziałek (parzyste), 13:45 - 15:15
sala B124
Budynek Wydziału Nauk o Edukacji jaki jest adres?
Zajęcie prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcie prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
Terminy najbliższych spotkań: Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 19
Limit miejsc: 20
Prowadzący: Walentyna Wróblewska
Literatura:

Bereźnicki F., Zagadnienia dydaktyki szkoły wyższej, Szczecin 2009.

Ciechanowska D., Studiowanie dla społeczeństwa wiedzy, Toruń 2003.

Półturzycki J., Jak studiować zaocznie. Poradnik metodyczny, Płock 2001.

Frąckowiak A., Gromadzka M., Półturzycki J., Samokształcenie w edukacji całożyciowej, Warszawa 2019.

Rodek V. Stan i uwarunkowania autoedukacji studentów, Katowice 2014.

Sajdak A., Paradygmaty kształcenia studentów i wspierania rozwoju nauczycieli akademickich. Teoretyczne podstawy dydaktyki akademickiej, Kraków 2013.

Wróblewska W., Autoedukacja studentów w uniwersytecie-ujęcie z perspektywy podmiotu, Białystok 2009.

Wróblewska W., Proces studiowania w świetle badań indywidualnych przypadków, w: Grzesiak J. (red.), Wartości i wartościowanie w procesach edukacyjnych, Kalisz-Konin 2017.

Wróblewska W., Proces studiowania - motywy, satysfakcja, efektywność w świetle wypowiedzi indywidualnych, w: Karpińska A., Zińczuk M., Remża P. (red.), Oblicza edukacji w prospektywnym oglądzie, Toruń 2019.

Zakres tematów:

1. Istota procesu studiowania

2. Studiowanie według paradygmatów dydaktycznych

3. Komponenty procesu studiowania (metody, środki, formy organizacji)

4. Uwarunkowania procesu studiowania (osobowościowe, środowiskowe, pedagogiczne)

5. Aspekty motywacyjne procesu studiowania

6. Efektywność procesu studiowania

7. Ewaluacja efektów procesu studiowania

Metody dydaktyczne:

wykład konwersatoryjny

rozmowa

dyskusja

mapa myśli

Metody i kryteria oceniania:

test dydaktyczny składający się z różnych zadań testowych, 51 % uzyskanych punktów pozwala na pozytywne zaliczenie.

Do listy studentów mają dostęp koordynatorzy przedmiotu, uczestnicy oraz prowadzący grup. Jesteś uczestnikiem, zatem masz dostęp.

wyślij wiadomość do studentów tej grupy (przez USOSmail)

Lista jest pusta
Nazwisko Imiona Stan
Lista jest pusta
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.