Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Konwersatorium "Celebrytyzm" 0400-PS2-2KON50
Rok akademicki 2019/20
Konwersatorium, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Konwersatorium "Celebrytyzm" 0400-PS2-2KON50
Zajęcia Rok akademicki 2019/20 (2019) (zakończony)
Konwersatorium (KON), grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce:
co druga środa (parzyste), 8:00 - 9:30
sala 152
Budynek Wydziału Filologicznego jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
Terminy najbliższych spotkań: Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 18
Limit miejsc: 16
Prowadzący: Paweł Wojciechowski
Literatura:

Annusewicz O., Celebrytyzacja polityczna, „Studia Politologiczne” 2011, vol. 20;

Godzic W., Znani z tego, że są znani. Celebryci w kulturze tabloidów, Warszawa 2007;

Jakubowski W., Edukacja w świecie kultury popularnej, Kraków 2011;

Karwat M., O karykaturze polityki, Warszawa 2012;

Korwin-Piotrowska K., Niczewski R., Potrzebowski J.,Celebryci w ataku. Celebrity Effect jako skuteczne narzędzie komunikacji marketingowej, Warszawa 2010;

Maguś J., Celebryci w roli życiowych przewodników, [w:]Transformacja polskiego systemu medialnego, red. M. Sokołowski, Toruń 2011;

Molęda-Zdziech M., Czas celebrytów. Mediatyzacja życia publicznego, Warszawa 2013;

Olczyk T., Politrozrywka i pop perswazja. Reklama telewizyjna w polskich kampaniach wyborczych XXI wieku, Warszawa 2009;

Rekonfiguracje modernizmu. Nowoczesność i kultura popularna, red. T. Majewski, Warszawa 2009;

Walczak W., Pop-kult(ura) a Internet: Dlaczego Elvis to jeszcze Bóg, a Doda to już tylko celebrytka?, „Kultura Popularna” 2008, nr 3.

Zakres tematów:

1. Cyberkultura, inforozrywka, tabloidyzacja – wprowadzenie;

2. Celebryci i plotka – definicje i charakter;

3. Definiowanie zjawisk: prasa plotkarska, prasa bulwarowa, tabloid, magazyn;

4. Celebryci w polityce, celebryci w otoczeniu polityków;

5. Celebrytyzacja w reklamie politycznej;

6. Dziennikarze w roli celebrytów;

7. Język współczesnych dziennikarzy. Mowa nienawiści;

8. Prasa drukowana: dzienniki, tygodniki, dwutygodniki, miesięczniki - poświęcona celebrytom: definiowanie, specyfika, liderzy na rynku polskim i zagranicznym;

9. Celebrytyzm a portale internetowe, programy telewizyjne – rynek polski i zagraniczny;

10. Fotografia i jej rola w kształtowaniu wizerunku celebrytów w mediach;

11. Aspekty prawne związane z kształtowaniem wizerunku celebrytów w mediach;

Metody dydaktyczne:

heureza, dyskusja, wykład, prezentacja, sposoby weryfikacji: zaliczenie ustne;

aktywność na zajęciach, zadania praktyczne

Metody i kryteria oceniania:

heureza, dyskusja, wykład, prezentacja, sposoby weryfikacji: zaliczenie ustne;

aktywność na zajęciach, zadania praktyczne

w związku z pandemią i nauczaniem zdalnym, zaliczenie zmieniono na formę pracy pisemnej (prezentacja, referat, praca pisemna, mapy myśli itp. w wyborze studenta)

Uwagi:

Grupa nr 1

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.