Konwersatorium "Celebrytyzm" [0400-PS2-2KON50]
Rok akademicki 2019/20
Konwersatorium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Konwersatorium "Celebrytyzm" [0400-PS2-2KON50] |
Zajęcia: |
Rok akademicki 2019/20 [2019]
(zakończony)
Konwersatorium [KON], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 18 |
Limit miejsc: | 16 |
Prowadzący: | Paweł Wojciechowski |
Literatura: |
Annusewicz O., Celebrytyzacja polityczna, „Studia Politologiczne” 2011, vol. 20; Godzic W., Znani z tego, że są znani. Celebryci w kulturze tabloidów, Warszawa 2007; Jakubowski W., Edukacja w świecie kultury popularnej, Kraków 2011; Karwat M., O karykaturze polityki, Warszawa 2012; Korwin-Piotrowska K., Niczewski R., Potrzebowski J.,Celebryci w ataku. Celebrity Effect jako skuteczne narzędzie komunikacji marketingowej, Warszawa 2010; Maguś J., Celebryci w roli życiowych przewodników, [w:]Transformacja polskiego systemu medialnego, red. M. Sokołowski, Toruń 2011; Molęda-Zdziech M., Czas celebrytów. Mediatyzacja życia publicznego, Warszawa 2013; Olczyk T., Politrozrywka i pop perswazja. Reklama telewizyjna w polskich kampaniach wyborczych XXI wieku, Warszawa 2009; Rekonfiguracje modernizmu. Nowoczesność i kultura popularna, red. T. Majewski, Warszawa 2009; Walczak W., Pop-kult(ura) a Internet: Dlaczego Elvis to jeszcze Bóg, a Doda to już tylko celebrytka?, „Kultura Popularna” 2008, nr 3. |
Zakres tematów: |
1. Cyberkultura, inforozrywka, tabloidyzacja – wprowadzenie; 2. Celebryci i plotka – definicje i charakter; 3. Definiowanie zjawisk: prasa plotkarska, prasa bulwarowa, tabloid, magazyn; 4. Celebryci w polityce, celebryci w otoczeniu polityków; 5. Celebrytyzacja w reklamie politycznej; 6. Dziennikarze w roli celebrytów; 7. Język współczesnych dziennikarzy. Mowa nienawiści; 8. Prasa drukowana: dzienniki, tygodniki, dwutygodniki, miesięczniki - poświęcona celebrytom: definiowanie, specyfika, liderzy na rynku polskim i zagranicznym; 9. Celebrytyzm a portale internetowe, programy telewizyjne – rynek polski i zagraniczny; 10. Fotografia i jej rola w kształtowaniu wizerunku celebrytów w mediach; 11. Aspekty prawne związane z kształtowaniem wizerunku celebrytów w mediach; |
Metody dydaktyczne: |
heureza, dyskusja, wykład, prezentacja, sposoby weryfikacji: zaliczenie ustne; aktywność na zajęciach, zadania praktyczne |
Metody i kryteria oceniania: |
heureza, dyskusja, wykład, prezentacja, sposoby weryfikacji: zaliczenie ustne; aktywność na zajęciach, zadania praktyczne w związku z pandemią i nauczaniem zdalnym, zaliczenie zmieniono na formę pracy pisemnej (prezentacja, referat, praca pisemna, mapy myśli itp. w wyborze studenta) |
Uwagi: |
Grupa nr 1 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.