Seminarium licencjackie [380-S1-3YSEM]
Rok akademicki 2020/21
Seminarium,
grupa nr 9
Przedmiot: | Seminarium licencjackie [380-S1-3YSEM] |
Zajęcia: |
Rok akademicki 2020/21 [2020]
(zakończony)
Seminarium [SEM], grupa nr 9 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 12 |
Limit miejsc: | 13 |
Prowadzący: | Marta Kowalczuk-Walędziak |
Literatura: |
Babbie, E. (2004). Badania społeczne w praktyce. Tłum. W. Betkiewicz, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Denzin, N.K., Lincoln Y.S. (red.) (2010). Metody badań jakościowych, Tom 1, Tom 2. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Denzin, N.K., Lincoln, Y.S. (red.). (2010). Metody badań jakościowych, t. 1 i 2. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Flick, U. (2012). Projektowanie badania jakościowego. Niezbędnik Badacza, tłum. P. Tomanek. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Konarzewski, K. (2000). Jak uprawiać badania oświatowe: metodologia praktyczna. Warszawa: WSiP. Krajewska A. (2001). Statystyka dla pedagogów: wybrane zagadnienia. Białystok: Trans Humana. Krajewska A. (2010). Badania ilościowe w pedagogice – podstawowe właściwości i koncepcja badań, (w:) A. Krajewska (red.) Przemiany w kształceniu pedagogów, Olecko. Kruger, H. H. (2005). Wprowadzenie w teorie i metody badawcze nauk o wychowaniu. Tł. D. Sztobryn. Gdańsk: GWP. Kubinowski, D. (2011). Jakościowe badania pedagogiczne. Filozofia-Metodyka-Ewaluacja, Lublin: Wydawnictwo UMCS. Łobocki M. (1999). Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych, Warszawa. Łobocki M. (2000). Metody i techniki badań pedagogicznych, Warszawa. Miles M. B, Huberman A. M. (2000). Analiza danych jakościowych. tłum. S. Zabielski, Białystok: Trans Humana. Palka S. (2018). Wiązanie podejść metodologicznych w pedagogice teoretyczno-praktycznej. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”. Palka, S. (2006). Metodologia. Badania. Praktyka pedagogiczna. Gdańsk: GWP. Pilch T., Bauman T. (2001). Zasady badan pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Żak. Rubacha, K. (2008). Metodologia badań nad edukacją. Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne. Silverman D. (2012). Prowadzenie badań jakościowych, tłum. J. Ostrowska. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. oraz literatura dotycząca rozwoju zawodowego nauczyciela. |
Zakres tematów: |
Problematyka seminarium licencjackiego dotyczy rozwoju zawodowego nauczycieli w XXI wieku w Polsce i na świecie. Badania prowadzone przez uczestników seminarium będą obejmowały: - formy, modele, koncepcje rozwoju zawodowego nauczycieli w XXI wieku w Polsce i na świecie (ze szczególnym zwróceniem uwagi na opinie nauczycieli co do użyteczności tych form z punktu widzenia ich codziennej pracy zawodowej); - potrzeby, oczekiwania i plany nauczycieli w zakresie rozwoju zawodowego (ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb w tzw. (post)covidowskiej rzeczywistości edukacyjnej); - uwarunkowania rozwoju zawodowego nauczycieli. Organizacja pracy na seminarium: - wybór i zatwierdzenie przez promotorkę tematu pracy licencjackiej (do końca 15 listopada 2020); - opracowanie koncepcji badań (do 20 grudnia 2020) - przygotowanie części teoretycznej pracy (do końca marca 2021) - przeprowadzenie badań (do końca kwietnia 2021) - opracowanie wyników badań (do końca maja 2021) - złożenie pracy dla promotorki (pierwszy tydzień czerwca 2021). |
Metody dydaktyczne: |
- metody problemowe, prezentacje, case studies, prace pisemne |
Metody i kryteria oceniania: |
Warunkiem zaliczenia seminarium jest: - prezentowanie na bieżąco postępów w pisaniu pracy zgodnie z planem ustalonym wspólnie z promotorką - obecność na spotkaniach seminaryjnych - przedstawienie pracy dyplomowej zgodnie z wymogami merytorycznymi i formalnymi (czerwiec 2021) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.